Vangelis Pavlidis (2025)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2225
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

dat is worst case scenario :-)
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

AZA'dam schreef: 28 okt 2021, 13:08 dat is worst case scenario :-)
Maar helaas wel realistischer dan dat hij 15 miljoen op gaat brengen.
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2225
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

Volgens mij heeft hij al meer minuten gemaakt dan Björn Johnsen in zijn hele AZ-carriere.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

AZA'dam schreef: 28 okt 2021, 22:45 Volgens mij heeft hij al meer minuten gemaakt dan Björn Johnsen in zijn hele AZ-carriere.
Bjorn Johnsen 1013 min, 7 goals
Pavlidis 984 min, 3 goals

🤔
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

multatuli schreef: 29 okt 2021, 02:47 Bjorn Johnsen 1013 min, 7 goals
Pavlidis 984 min, 3 goals

🤔
Flauwe vergelijking om een basisspeler met een invaller te vergelijken. Die giraffe mocht altijd opdraven als er gescoord moest worden op het eind, en dan werden alle ballen voor de pot geslingerd.

Daarnaast heeft Pavlidis ook al 4 assists op zn naam staan.
Ik vind hem verder ook tegenvallen tot nu toe hoor. Maar voor iemand die tegenvalt zijn zn statistieken best oke. Daarom hoop ik nog dat als hij hopelijk wel zn draai gaat vinden, er nog wel meer in zit.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

SimonPoulsen schreef: 29 okt 2021, 08:35 Flauwe vergelijking om een basisspeler met een invaller te vergelijken. Die giraffe mocht altijd opdraven als er gescoord moest worden op het eind, en dan werden alle ballen voor de pot geslingerd.

Daarnaast heeft Pavlidis ook al 4 assists op zn naam staan.
Ik vind hem verder ook tegenvallen tot nu toe hoor. Maar voor iemand die tegenvalt zijn zn statistieken best oke. Daarom hoop ik nog dat als hij hopelijk wel zn draai gaat vinden, er nog wel meer in zit.
Iemand zei dat Pavlidis al meer minuten had gemaakt dan Johnsen, dus heb het even nagezocht en dan valt inderdaad wel op dat hij meer gescoord heeft in ongeveer hetzelfde aantal minuten. En invaller zijn is echt niet altijd een voordeel. Het gebeurt juist ook regelmatig dat er in de laatste fase bijna geen fatsoenlijke aanvallen meer worden opgezet door AZ en dat een spits alleen nog maar voorin kan lopen storen.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

multatuli schreef: 29 okt 2021, 09:45 en dat een spits alleen nog maar voorin kan lopen storen.
We hebben het hier over de zak aardappelen die ook wel eens door mocht onder de naam Bjorn Johnsen toch?
Krijg van Pavlidis totaal niet hetzelfde gevoel. Bjorn Johnsen had ontzettend veel gemeenschappelijk met Fred Friday in dat je bij beiden af kon vragen hoe iemand met ogen ooit zo'n voetballer heeft kunnen scouten.

Pavlidis draagt echt nog wel wat mee in het veldspel, hij is alleen geen diepe spits en als Jansen dat niet begrijpt en hem bewust wel zo gebruikt dan is dat zelfs de trainer meer aan te rekenen dan Pavlidis zelf. Dat een spits niet een bepaald type spits is, maakt het niet een slechte spits. Als men in de carrieres van Ibrahimovic en Huntelaar constant had verwacht dat ze ballen zouden komen ophalen bij de middenlijn dan waren hun loopbanen ook anders geweest. Dat is als Jordy Clasie de vaste man bij vrije trappen en corners maken die Lacina Traore moet verdedigen.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
fcvictorie
Fanatic
Berichten: 642
Lid geworden op: 06 feb 2019, 11:01

Johnsen was die basketballer op voetbalschoenen toch? Die kon er helemaal niks van in tegenstelling tot deze Griek. Pavlidis is een aardige speler alleen blinkt hij nergens in uit. Niet een geweldige afmaker, niet heel snel of enorm technisch. Maar ik vind hem niet enorm uit de toon vallen. Hij doet goed mee alleen is het tot dusver wel te weinig allemaal om alle twijfels weg te nemen.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

DeZuivelDuivel schreef: 29 okt 2021, 09:57 We hebben het hier over de zak aardappelen die ook wel eens door mocht onder de naam Bjorn Johnsen toch?
Krijg van Pavlidis totaal niet hetzelfde gevoel. Bjorn Johnsen had ontzettend veel gemeenschappelijk met Fred Friday in dat je bij beiden af kon vragen hoe iemand met ogen ooit zo'n voetballer heeft kunnen scouten.

Pavlidis draagt echt nog wel wat mee in het veldspel, hij is alleen geen diepe spits en als Jansen dat niet begrijpt en hem bewust wel zo gebruikt dan is dat zelfs de trainer meer aan te rekenen dan Pavlidis zelf. Dat een spits niet een bepaald type spits is, maakt het niet een slechte spits. Als men in de carrieres van Ibrahimovic en Huntelaar constant had verwacht dat ze ballen zouden komen ophalen bij de middenlijn dan waren hun loopbanen ook anders geweest. Dat is als Jordy Clasie de vaste man bij vrije trappen en corners maken die Lacina Traore moet verdedigen.

Dat Bjorn geen goede spits voor AZ is zijn wij het wel over eens, maar Pavlidis doet het niet veel beter. En hoe wil jij Pavlidis dan gebruiken ipv als diepste spits?
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

DeZuivelDuivel schreef: 29 okt 2021, 09:57 Dat een spits niet een bepaald type spits is, maakt het niet een slechte spits.
Wat heeft dat te maken met het missen van kansen? Goed, dat je hem niet op snelheid kunt wegsteken.. alla.
Maar die gemiste kansen.. we hadden nog in de EL kunnen zitten en minstens op plek 3 gestaan als op cruciale momenten die bal in het net werd gedeponeerd.
Een spits moet zorgen voor goals en AZ vind zich een eredivisie topclub dan kun je niet blijven zeggen 'hij voetbalt goed mee en die goals komen nog wel, want inmiddels staan we weer zogoed als in het rechterrijtje en dat is beslist niet omdat AZ in zijn geheel zo slecht speelt maar puur omdat het scorend vermogen voorin ontbreekt.
AZ heeft een echte afmaker nodig, die niet moeilijk doet maar die bal erin legt uit de kansen die er altijd komen bij het dominante spelletje wat AZ doorgaans speelt.
Het is toch frustrerend dat een tegenstander niet goed weet waar het het zoeken moet, maar op aan het einde van de streep er nog met een overwinning van door gaat omdat ze hier een goalcomplex hebben.
Laatst gewijzigd door De Rode Baron op 29 okt 2021, 10:23, 1 keer totaal gewijzigd.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

multatuli schreef: 29 okt 2021, 10:04 Dat Bjorn geen goede spits voor AZ is zijn wij het wel over eens, maar Pavlidis doet het niet veel beter. En hoe wil jij Pavlidis dan gebruiken ipv als diepste spits?
Pavlidis zou ik altijd meer in een rol gebruiken waar hij de kans heeft om mee te voetballen. Dan wel ervoor zorgen dat anderen meer ruimte voor hem maken. Dat is bijvoorbeeld mijn probleem met Dani de Wit op 10 achter Pavlidis, ondanks dat de Wit een buffel is, ontstaat er helemaal geen ruimte voor Pavlidis. Pavlidis zou ik direct aanspelen zodat hij wat met de bal kan doen. Het liefst met een creatieve speler naast hem of achter hem zodat hij de bal ook weer kan verleggen.

Pavlidis is naar mijn mening in ieder geval niet de spits die het sprintduel na een dieptepass aangaat en wint om zichzelf zo 1 op 1 voor de keeper te zetten. Ook zie je te vaak dat hij of op een eiland staat of de bal op een plek krijgt waar hij hem niet af kan geven.
Bij de 1-0 tegen Utrecht is het bijvoorbeeld Gudmundsson die de snelheid maakt en Pavlidis die de bal dan tegen het netje prikt terwijl hij meeloopt. je kunt ook duidelijk zien dat Gudmundsson veel dieper is gegaan op het moment dat hij de bal geeft. Dat is precies hoe hij ze ook scoorde bij Willem 2 toen Isak daar nog in dienst was.

Dat is ook wat ik aan het begin van het seizoen al bedoelde met dat de chemie er nog niet zou zijn tussen onze aanvallers. Er klopt iets tactisch niet.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

De Rode Baron schreef: 29 okt 2021, 10:11 Wat heeft dat te maken met het missen van kansen? Goed, dat je hem niet op snelheid kunt wegsteken.. alla.
Maar die gemiste kansen.. we hadden nog in de EL kunnen zitten en minstens op plek 3 gestaan als op cruciale momenten die bal in het net werd gedeponeerd.
Een spits moet zorgen voor goals en AZ vind zich een eredivisie topclub dan kun je niet blijven zeggen 'hij voetbalt goed mee en die goals komen nog wel, want inmiddels staan we weer zogoed als in het rechterrijtje en dat is beslist niet omdat AZ in zijn geheel zo slecht speelt maar puur omdat het scorend vermogen voorin ontbreekt.
AZ heeft een echte afmaker nodig, die niet moeilijk doet maar die bal erin legt uit de kansen die er altijd komen bij het dominante spelletje wat AZ doorgaans speelt.
Klopt hij moet ze er meer intikken, maar waar hadden we gestaan zonder zijn assists? Ik zeg ook niet dat die goals vanzelf komen. Ik zeg wel dat je een speler in zijn kracht moet gebruiken. Zoals hierboven al aangegeven heeft aanvalspel ook met chemie te maken, met hoe je elkaar weet te vinden, met hoe je elkaar vrij zet. Het is niet het antwoord op alles, maar er kan echt wel wat aan gedaan worden.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

DeZuivelDuivel schreef: 29 okt 2021, 10:24 Klopt hij moet ze er meer intikken, maar waar hadden we gestaan zonder zijn assists? Ik zeg ook niet dat die goals vanzelf komen. Ik zeg wel dat je een speler in zijn kracht moet gebruiken.
Laat hem eens beginnen met het benutten van de kansen. Dat hij dan nog niet op zijn kracht wordt gebruikt dat moge zo zijn, maar als spits moet je er gewoon meer inprikken uit de mogelijkheden die zich voordoen. Dat is gewoon te pover voor een club die top3- 4 speelt. Wij zijn AZ, niet Willem II. En dat zou allemaal nog niet zo erg zijn, maar de rest er omheen heeft doorgaans ook een goalcomplex dus dan ben je wel afhankelijk van je diepste spits waar hij toch uiteindelijk ook voor is aangetrokken: goals !
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Twee goals, lekker voor zijn zelfvertrouwen. Deze jongen heeft toch wel de gunfactor voor mij. Werkt heel hard en heeft ook echt wel kwaliteiten. Hopelijk is hij nu los.
Hup AZ.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

De Rode Baron schreef: 29 okt 2021, 10:34 Laat hem eens beginnen met het benutten van de kansen. Dat hij dan nog niet op zijn kracht wordt gebruikt dat moge zo zijn, maar als spits moet je er gewoon meer inprikken uit de mogelijkheden die zich voordoen. Dat is gewoon te pover voor een club die top3- 4 speelt. Wij zijn AZ, niet Willem II. En dat zou allemaal nog niet zo erg zijn, maar de rest er omheen heeft doorgaans ook een goalcomplex dus dan ben je wel afhankelijk van je diepste spits waar hij toch uiteindelijk ook voor is aangetrokken: goals !
Aldus geschiedde.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Az564
Oude garde
Berichten: 1076
Lid geworden op: 12 jun 2007, 10:14

De Rode Baron schreef: 27 okt 2021, 08:07 Pas daar nou mee op omdat te zeggen. Scorend vemogen er omheen is ook niet echt voldoende en dan heb je een dik probleem.
Voetballend is het allemaal oké, sterker, ik vind AZ wellicht wel op ajax na, een van de beter spelende elftallen in de eredivisie.
Als Pavlidis maar iets meer het net had laten bollen uit al die kansen die je een diepe spits toch wel mag toevertrouwen, dan stonden we gewoon om een vertrouwde 3e plek.
Het ligt 'm enkel aan 1 a 2 posities dat we nu zo teleurstellend laag staan en dat is zonde, gezien AZ toch van de data is, dat men dit niet had voorzien dat we wel heel veel moeten creëren om een wedstrijd over de streep te trekken.
Hij krijgt vertrouwen op het forum en hij zet het meteen om in daden. :lol:
Gebruikersavatar
Shota-Arveladze
Ben-Sider
Berichten: 907
Lid geworden op: 27 dec 2020, 13:19
Locatie: Haarlem

Pavlidis is pas 22 heh (over twee weken). Hij ziet er ouder uit, maar is nog behoorlijk jong. Hij heeft nog veel potentie om zich te ontwikkelen bij AZ.
"One swallow does not make a summer"
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

salmonyappi schreef: 31 okt 2021, 13:25 Aldus geschiedde.
Mooie kop goal, zekers.
Volgende week in een belangrijke wedstrijd in Rotterdam moet hij het dan maar weer herhalen om te laten zien waarom AZ hem heeft aangetrokken.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

De Rode Baron schreef: 01 nov 2021, 08:48 Mooie kop goal, zekers.
Volgende week in een belangrijke wedstrijd in Rotterdam moet hij het dan maar weer herhalen om te laten zien waarom AZ hem heeft aangetrokken.
Dooddoener. We verwachten natuurlijk van elke speler dat ze elke week laten zien waarom ze bij ons in de basis staan en/of in de selectie zitten.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Shota-Arveladze schreef: 01 nov 2021, 07:22 Pavlidis is pas 22 heh (over twee weken). Hij ziet er ouder uit, maar is nog behoorlijk jong. Hij heeft nog veel potentie om zich te ontwikkelen bij AZ.
Over twee weken wordt ie 23.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Plaats reactie