Vangelis Pavlidis (2025)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Mousa Sidi
Seizoenkaarthouder
Berichten: 477
Lid geworden op: 13 mar 2022, 11:15

De Rode Baron schreef: 26 jan 2023, 09:51 Voor velen was gisteren Yuki de man van de wedstrijd, maar Pavlidis had in alle 4 de goals een groot aandeel.
Was voor mij 'de gehele wedstrijd', overduidelijk de sterkste man op het veld met zijn balvaardigheid. Waar Odgaard de vorige wedstrijd naar zijn hand zette was het nu dus de andere aanvaller die zijn stempel op de wedstrijd drukte. Ik herhaal het maar eens; ik zie nergens op de Nederlandse velden zo'n voorhoede spelen als bij ons.
Van Nistelrooy, Schreuder maar ook Slot zouden allemaal zo'n complete voorhoede wensen.
Juist hier is AZ, de Nederlandse leiding en spelers iig, zo bang voor. Dat we ook gaan denken dat we de beste zijn en overmoedig de belangrijke laatste potjes gaan verliezen. 😉
Ben het helemaal met jou eens trouwens. Maar je ziet de Nederlanders overlopen van bescheidenheid terwijl Ryan en ongetwijfeld o.a. ook Karlsson dat wel durven zeggen. Pavlidis wordt iedere week beter. Krijg langzaam El Hamdaoui gevoelens. Lekker!
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Pavlidis deed het supergoed, maar Yuki was gisteren cijfermatig net iets beter. Pavlidis zal de eer nog vaak toekomen, dat zit wel goed.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Rjansen17
Oude garde
Berichten: 1227
Lid geworden op: 21 aug 2017, 15:41

Grifo schreef: 29 nov 2022, 14:43 Lees ik hier nou dat je toch wel voorstander bent van het aantrekken van een andere coach?

Ik ben het overigens eens met wat er gemeld wordt boven jouw post over Pavlidis, maar zijn snelheid is gewoonweg veel te laag om de top te bereiken. AZ (of sportief gezien vergelijkbare kwaliteit club) is echt wel zijn plafond. En nee, ik zou Boadu niet willen ruilen voor Pavlidis. Pavlidis vind ik wel beter, maar zoveel ontloopt het elkaar ook weer niet. De snelheid en doelgerichtheid van Boadu zijn óók twee sterke wapens. Beide een prima spits voor AZ, maar beide ook weer niet zo geweldig dat je team instort zonder deze jongens.
Niet eens, er zijn zoveel voorbeelden van spitsen zonder snelheid, Pavlidis is buitencategorie
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2308
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

Grifo schreef: 28 nov 2022, 17:16 Wat ben jij bijzonder positief over iemand die doorgaans een kans of 5 nodig heeft om te scoren. Pavlidis is geen geweldenaar, brengt AZ niet naar een hoger niveau tov een Boadu (bijvoorbeeld) en heeft behoorlijke tekortkomingen. Zijn snelheid voorkomt dat hij ooit bij een grote club zal spelen.

Dat gezegd hebbende, hij komt doorgaans wel zo'n 5 keer per wedstrijd in scoringspositie en dat is wel een enorme kwaliteit. Bovendien hebben we voor het eerst sinds Tankovic weer een aanspeelpunt in de spits en dat voetbalt soms wel een stuk prettiger dan wanneer je puur op de dieptepassjes en snelheid van je spelers moet vertrouwen, zeker als beide er weinig zijn.
Ik denk dat jouw berichten inmiddels wel ontkracht zijn, als er iemand efficient met zijn kansen om springt dan is het Pavlidis wel. Hij begint echt het type spits te worden die als hij ook maar een halve kans heeft de keeper de bal al uit het netje moet vissen. Goals ontstaan constant vanuit halve kansen en drukt iedere wedstrijd zijn stempel. Ook door heel goed voorbereidend werk en daarbij andere in uiterst gunstige posities te brengen vanuit zelf vaak lastige posities. Dit is momenteel gewoon 100% de beste spits van de eredivisie en de meest nuttige AZ spits in een hele lange tijd.
Rjansen17
Oude garde
Berichten: 1227
Lid geworden op: 21 aug 2017, 15:41

Wildcat schreef: 27 jan 2023, 08:18 Ik denk dat jouw berichten inmiddels wel ontkracht zijn, als er iemand efficient met zijn kansen om springt dan is het Pavlidis wel. Hij begint echt het type spits te worden die als hij ook maar een halve kans heeft de keeper de bal al uit het netje moet vissen. Goals ontstaan constant vanuit halve kansen en drukt iedere wedstrijd zijn stempel. Ook door heel goed voorbereidend werk en daarbij andere in uiterst gunstige posities te brengen vanuit zelf vaak lastige posities. Dit is momenteel gewoon 100% de beste spits van de eredivisie en de meest nuttige AZ spits in een hele lange tijd.
En we hebben een nieuwe tankovic😁
Gebruikersavatar
Sir Robbert
Reservespeler
Berichten: 1515
Lid geworden op: 22 feb 2005, 15:54

Rjansen17 schreef: 27 jan 2023, 07:50 Niet eens, er zijn zoveel voorbeelden van spitsen zonder snelheid, Pavlidis is buitencategorie
Heeft ook veel meer diepte in zijn spel gekregen sinds zijn komst, zo traag is hij nou ook weer niet.
Gebruikersavatar
Sir Robbert
Reservespeler
Berichten: 1515
Lid geworden op: 22 feb 2005, 15:54

Wat een spits, ongberijpelijk dat het "redelijk stil" rond hem is qua media. Zo goed, is ook onze beste nummer 10, niet alleen 9.
Guy
Supporter
Berichten: 223
Lid geworden op: 14 jan 2021, 17:12

galblazer schreef: 27 aug 2021, 07:37 Ik was heel blij toen ik hoorde dat ze deze speler hadden binnen gehaald, maar daar is nu weinig van over. Veel te traag en weinig schotkracht. Oogt ook niet afgetraind. Miskoop? Ik denk het wel.
:lol:
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Een standbeeld voor onze Griek in Alkmaar. By far onze beste speler. Wat moeten we klaar maken zonder hem?
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16057
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

ForzAZ schreef: 29 jan 2023, 08:43 Een standbeeld voor onze Griek in Alkmaar. By far onze beste speler. Wat moeten we klaar maken zonder hem?
Dat wordt weer de angst voor volgend seizoen. Want deze houd je niet.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Hij moet echt het meest gefrustreerd zijn van iedereen. Zelf een bijna perfecte wedstrijd spelen en dan naar dat defensieve geschutter kijken. Na de 5-4 moet je counteren naar 6-4 maar gaan ze achterin weer in de fout.

Binnen 24 uur trouwens 3 hattricks van spelers die in Griekenland zijn geboren in wedstrijden van AZ. Dat is wel uniek.

De 4e Griek die meedeed kan er helaas helemaal niks van
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6364
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

salmonyappi schreef: 29 jan 2023, 08:57 Dat wordt weer de angst voor volgend seizoen. Want deze houd je niet.
Angst zou ik het niet noemen. Zo'n speler weet je: dit is niet te houden.
Ik verwacht niet teveel uit onze jeugdopleiding op deze plek. Dus de scouts mogen al aan het werk.
Gebruikersavatar
Voltreffer Vick
Reservespeler
Berichten: 1642
Lid geworden op: 14 jan 2006, 10:05
Locatie: kaasmarkt

Langedijk schreef: 29 jan 2023, 09:17 Hij moet echt het meest gefrustreerd zijn van iedereen. Zelf een bijna perfecte wedstrijd spelen en dan naar dat defensieve geschutter kijken. Na de 5-4 moet je counteren naar 6-4 maar gaan ze achterin weer in de fout.

Binnen 24 uur trouwens 3 hattricks van spelers die in Griekenland zijn geboren in wedstrijden van AZ. Dat is wel uniek.

De 4e Griek die meedeed kan er helaas helemaal niks van
Inderdaad. Belachelijk dat hij geen hattrick scoort............
Op de zolder van zijn grootmoeder vindt Sjakie Meulemans op een goede dag een paar enorm oude voetbalschoenen, die van een vroegere topvoetballer zijn geweest: Voltreffer Vick, sinds die tijd kan ie voetballen als de beste
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Voltreffer Vick schreef: 29 jan 2023, 10:20 Inderdaad. Belachelijk dat hij geen hattrick scoort............
Hij had zelfs 3 hattricks aan positionele blunders

Maar dat zal je wel weer ontgaan zijn tussen het klapperen door
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Voltreffer Vick
Reservespeler
Berichten: 1642
Lid geworden op: 14 jan 2006, 10:05
Locatie: kaasmarkt

Langedijk schreef: 29 jan 2023, 10:55 Hij had zelfs 3 hattricks aan positionele blunders

Maar dat zal je wel weer ontgaan zijn tussen het klapperen door
Klapperen? Ben je al zo lang niet meer in het stadion geweest..........?
Op de zolder van zijn grootmoeder vindt Sjakie Meulemans op een goede dag een paar enorm oude voetbalschoenen, die van een vroegere topvoetballer zijn geweest: Voltreffer Vick, sinds die tijd kan ie voetballen als de beste
Gebruikersavatar
WatIsHetTochFijn
Herry en/of Berry
Berichten: 70
Lid geworden op: 03 jan 2023, 15:54

Ferry schreef: 29 jan 2023, 09:19 Angst zou ik het niet noemen. Zo'n speler weet je: dit is niet te houden.
Ik verwacht niet teveel uit onze jeugdopleiding op deze plek. Dus de scouts mogen al aan het werk.
Precies, de opvolger moet nu al gescout worden, want onze Griekse vriend zijn we op zeker kwijt na dit seizoen... Of zou hij willen blijven als we CL halen?
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16057
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

WatIsHetTochFijn schreef: 29 jan 2023, 10:57 Precies, de opvolger moet nu al gescout worden, want onze Griekse vriend zijn we op zeker kwijt na dit seizoen... Of zou hij willen blijven als we CL halen?
Wij hebben niets te zoeken in de CL. EL als max, kom je misschien nog iets verder. Het levert veel centen op, maar sportief alleen maar malheur.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
WatIsHetTochFijn
Herry en/of Berry
Berichten: 70
Lid geworden op: 03 jan 2023, 15:54

salmonyappi schreef: 29 jan 2023, 12:02 Wij hebben niets te zoeken in de CL. EL als max, kom je misschien nog iets verder. Het levert veel centen op, maar sportief alleen maar malheur.
Misschien heb je gelijk, maar het zou wel een reden kunnen zijn waarom spelers als Pavlidis zouden willen blijven.
Gebruikersavatar
AZ-073
Invaller
Berichten: 2187
Lid geworden op: 07 jan 2012, 17:53
Locatie: Den Bosch

Langedijk schreef: 29 jan 2023, 09:17 De 4e Griek die meedeed kan er helaas helemaal niks van
Je bedoelt de keeper van Utreg?
Kristen Nygaard: Wat een parel! https://www.youtube.com/watch?v=aOoIME2NSG0"
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Als Pavlidis zijn huidige gemiddelde doelpuntenproductie doortrekt dan evenaart of passeert hij het aantal doelpunten dat hij vorig seizoen had, zowel in de eredivisie als in totaliteit. Dat zou toch een mooi kunststukje zijn.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Plaats reactie