Vangelis Pavlidis (2025)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2240
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

Ga je toch lekker het weekend in. Met gedachtes aan wéér twee goals van MIJN Pav.
Nee nee nee.
Zo werkt het niet hé.

Jij hebt Vindalh al gekozen. :lol:
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

SchoorlAZ schreef: 13 mei 2022, 17:57 Nee nee nee.
Zo werkt het niet hé.

Jij hebt Vindalh al gekozen. :lol:
:lol: Ja Anti dit is de conservative wereld van voetbal, dus eigenlijk mag je er maar 1 ster geweldig vinden JOU VINDAHL, plus misschien nog een paar die je OK mag noemen. De rest doet er niet toe, die mag je zelfs niet eens redelijk noemen.... Wel aan de regels houden hé :mrgreen:
Gebruikersavatar
Shota-Arveladze
Ben-Sider
Berichten: 916
Lid geworden op: 27 dec 2020, 13:19
Locatie: Haarlem

Antti Opdam schreef: 13 mei 2022, 11:43 UP!

Even een zeldzaam topic opzoeken waar ik soort van gelijk lijk te hebben. Althans, in ieder geval in mijn hoofd.

Ga je toch lekker het weekend in. Met gedachtes aan wéér twee goals van MIJN Pav.
Hoe bedoel je gelijk te hebben? je citeert een post van begin mei lol.. toen was hij al in vorm. Als je dit nou in augustus gezegd had... #-o
"One swallow does not make a summer"
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6539
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Shota-Arveladze schreef: 13 mei 2022, 22:19 Hoe bedoel je gelijk te hebben? je citeert een post van begin mei lol.. toen was hij al in vorm. Als je dit nou in augustus gezegd had... #-o
Toen zei die het tegenovergestelde, maar ach gun hem zn pleziertje. :wink:
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6539
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Ook Pavlidis wist op de laatste speeldag nog even te vlammen en de hoofdprijs in de wacht te slepen. 28x buitenspel en daarmee de absolute nummer 1 van de eredivisie. De gouden vlag trofee 2021/2022 is dan ook meer dan verdiend.
Gebruikersavatar
Smit260
Seizoenkaarthouder
Berichten: 361
Lid geworden op: 23 okt 2010, 11:07

SimonPoulsen schreef: 15 mei 2022, 22:53 Ook Pavlidis wist op de laatste speeldag nog even te vlammen en de hoofdprijs in de wacht te slepen. 28x buitenspel en daarmee de absolute nummer 1 van de eredivisie. De gouden vlag trofee 2021/2022 is dan ook meer dan verdiend.
Ik zie dat juist als positief, dat hij probeert op het randje te spelen en dat hij de diepte zoekt ;)

Maar met alle respect, Pavlidis heeft ervoor gezorgd (samen met Karlsson) dat wij gewoon 5e staan en geen 10e.
Gebruikersavatar
RoycosoepieAZ
Oude garde
Berichten: 1115
Lid geworden op: 14 mei 2021, 09:41

SimonPoulsen schreef: 15 mei 2022, 22:53 Ook Pavlidis wist op de laatste speeldag nog even te vlammen en de hoofdprijs in de wacht te slepen. 28x buitenspel en daarmee de absolute nummer 1 van de eredivisie. De gouden vlag trofee 2021/2022 is dan ook meer dan verdiend.
Gewoon niet klagen ! Heeft er in het eerste seizoen wel 16 keer gescoord. Vind ik persoonlijk niet slecht. Daarnaast ook meerder keren aangever geweest voor een doelpunt. Als er nog een goede rechter buitenspeler bij komt, kan hij nog gevaarlijker worden in de 16 :D
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10180
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Shota-Arveladze schreef: 13 mei 2022, 22:19 Hoe bedoel je gelijk te hebben? je citeert een post van begin mei lol.. toen was hij al in vorm. Als je dit nou in augustus gezegd had... #-o
Ik heb een half jaar nodig voor een enigszins zinnige analyse.

Van MIJN Pav.

viewtopic.php?p=739897#p739897

:wink:

Maar meer serieus: onder de streep heeft hij echt een goed seizoen gedraaid. Zeker gezien zijn (on)mogelijkheden. Ik houd ook wel van spitsen die iets met een bal - aan de voet - kunnen.
AZ fanatic 4-life
Fanatic
Berichten: 631
Lid geworden op: 28 feb 2004, 12:12
Locatie: alkmaar

Antti Opdam schreef: 16 mei 2022, 07:35 Ik heb een half jaar nodig voor een enigszins zinnige analyse.

Van MIJN Pav.

viewtopic.php?p=739897#p739897

:wink:

Maar meer serieus: onder de streep heeft hij echt een goed seizoen gedraaid. Zeker gezien zijn (on)mogelijkheden. Ik houd ook wel van spitsen die iets met een bal - aan de voet - kunnen.
Eens. Moest even op gang komen maar heeft zich voldoende bewezen.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10180
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

ForzAZ schreef: 03 mei 2022, 07:51 maar mis wel wat uitleg en diepgang dat je in andere situaties meestal juist wel brengt en ik waardeer. Ook omdat wij vaak dezelfde mening/opvatting hebben op zaken m.b.t. AZ.
In mijn persoonlijke evaluatie van het afgelopen post - seizoen moest ik nog even gniffelen om deze zin(nen).

Ik vind het zelf namelijk ook altijd heel fijn als mensen mijn mening onderschrijven.

:wink:
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

Smit260 schreef: 15 mei 2022, 23:04 Ik zie dat juist als positief, dat hij probeert op het randje te spelen en dat hij de diepte zoekt ;)

Maar met alle respect, Pavlidis heeft ervoor gezorgd (samen met Karlsson) dat wij gewoon 5e staan en geen 10e.
Zo verschrikkelijk oneens hiermee. Hij heeft als een pupil de eerste tien wedstrijden zo verschrikkelijk stom en ondoordacht buitenspel gestaan (net alsof hij het nog moest leren) dat het net zoveel punten heeft gekost als hij bijgedragen heeft.

Hij heeft namelijk maar een paar goals gemaakt die echt op zijn conto komen. Al de andere goals komen door samenspel, loopacties, combinaties en gaten trekken van zijn medespelers waar hij toevallig als laatste uitkwam en kon intikken, echt niks bijzonders.

Als verbindingsspeler, scoort hij wat mij betreft wel een kleine voldoende maar ook daar wisselde hij balvaste moment af met enorm knullig balverlies.

Weet eigenlijk niet wat hij echt bijdraagt, met Weghorst, Boadu, Jansen en nog veel andere spitsen had je gewoon derde gestaan.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9112
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

FugAZi schreef: 16 mei 2022, 10:03 Weet eigenlijk niet wat hij echt bijdraagt, met Weghorst, Boadu, Jansen en nog veel andere spitsen had je gewoon derde gestaan.
Weet niet onder welke steen jij hebt gezeten, maar Boadu had vorig jaar minder doelpunten én minder assists in een veel beter team.

Boadu 36 wedstrijden 15 doelpunten 2 assists
Pavlidis 46 wedstrijden 23 doelpunten 7 assists
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6539
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

FugAZi schreef: 16 mei 2022, 10:03 Weet eigenlijk niet wat hij echt bijdraagt, met Weghorst, Boadu, Jansen en nog veel andere spitsen had je gewoon derde gestaan.
Koekoek. 95% van Boadu's goals waren intikkers of 1 op 1's met de keeper dankzij zn snelheid(die hij ook nog eens héél vaak knullig verprutste).
Pavlidis heeft zelf tal van goals gecreëerd met dribbels en knappe acties, en ook qua kopballen 3 klassen beter dan Boadu. Qua assists een verademing ten op zichte van Boadu die er vorig jaar 0 liet noteren.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12448
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

DeZuivelDuivel schreef: 16 mei 2022, 10:12 Weet niet onder welke steen jij hebt gezeten, maar Boadu had vorig jaar minder doelpunten én minder assists in een veel beter team.

Boadu 36 wedstrijden 15 doelpunten 2 assists
Pavlidis 46 wedstrijden 23 doelpunten 7 assists
En bovendien zien we een positieve ontwikkeling bij Pavlidis, waar bij Boadu het tegenovergestelde het geval leek
we can come an end
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

DeZuivelDuivel schreef: 16 mei 2022, 10:12 Weet niet onder welke steen jij hebt gezeten, maar Boadu had vorig jaar minder doelpunten én minder assists in een veel beter team.

Boadu 36 wedstrijden 15 doelpunten 2 assists
Pavlidis 46 wedstrijden 23 doelpunten 7 assists
Op de steen van het spelinzicht 8)

Als je ga navelstaren naar de cijfers heb je een punt, maar als je naar het geheel kijkt is dat maar een klein onderdeel.

Verdedigers gaan tegen Boadu automatisch een 15 meter meer naar de hun goal staan om zijn snelheid af te dekken. Met Pavlidis zie dat tegenstanders hem zelfs 1 op 1 gaan dekken omdat ze hem toch niet als een echt gevaar zien, hierdoor komt er meer druk op de rest van het team.

De rol van de hangende rechtsbuiten is totaal anders. Bij Boadu heb je heel veel aan creatieve spelers, Gudmundsson en Evjen hadden veel beter tot hun recht gekomen als ze iemand hadden die ze weg hadden kunnen steken.

Nu moet om diepte in je spel te krijgen, je nummer 10 opofferen en je rechtsbuiten om tenminste die dreiging te houden. Tegenstanders zien gewoon dat die dreiging zelden zijn tanden laat zien en schuifen heel makkelijk op waardoor iedereen in veld van AZ naar achteren wordt gedwongen.
Dit is mijn ogen achilleshiel van dit team, AZ komt er vaak goed door goed combinatie spel, spel verleggen met lange (cross) bal. maar AZ zijn diepte is voor tegenstanders een lachertje om te verdedigen.

Daarbij denk ik dat Boadu, met de kansen die AZ dit jaar bij elkaar heeft gecombineerd (ruim voldoende mogelijkheden dit seizoen, zeer laag rendement) ook en zelfs beter uit de voeten had gekund dan Pavlidis.

Ik zeg verkopen of nog meer je spel aanpassen (nog saaier) want geen diepte en geen snelheid.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12448
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

FugAZi schreef: 16 mei 2022, 10:50 Op de steen van het spelinzicht 8)

Als je ga navelstaren naar de cijfers heb je een punt, maar als je naar het geheel kijkt is dat maar een klein onderdeel.

Verdedigers gaan tegen Boadu automatisch een 15 meter meer naar de hun goal staan om zijn snelheid af te dekken. Met Pavlidis zie dat tegenstanders hem zelfs 1 op 1 gaan dekken omdat ze hem toch niet als een echt gevaar zien, hierdoor komt er meer druk op de rest van het team.

De rol van de hangende rechtsbuiten is totaal anders. Bij Boadu heb je heel veel aan creatieve spelers, Gudmundsson en Evjen hadden veel beter tot hun recht gekomen als ze iemand hadden die ze weg hadden kunnen steken.

Nu moet om diepte in je spel te krijgen, je nummer 10 opofferen en je rechtsbuiten om tenminste die dreiging te houden. Tegenstanders zien gewoon dat die dreiging zelden zijn tanden laat zien en schuifen heel makkelijk op waardoor iedereen in veld van AZ naar achteren wordt gedwongen.
Dit is mijn ogen achilleshiel van dit team, AZ komt er vaak goed door goed combinatie spel, spel verleggen met lange (cross) bal. maar AZ zijn diepte is voor tegenstanders een lachertje om te verdedigen.

Daarbij denk ik dat Boadu, met de kansen die AZ dit jaar bij elkaar heeft gecombineerd (ruim voldoende mogelijkheden dit seizoen, zeer laag rendement) ook en zelfs beter uit de voeten had gekund dan Pavlidis.

Ik zeg verkopen of nog meer je spel aanpassen (nog saaier) want geen diepte en geen snelheid.
Diepte en snelheid tegen tegenstanders die inzakken?
we can come an end
Gebruikersavatar
RoycosoepieAZ
Oude garde
Berichten: 1115
Lid geworden op: 14 mei 2021, 09:41

Of een backup aanvallen zoals Dallinga of Flemming voor de breedte erbij halen. :D
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

SimonPoulsen schreef: 16 mei 2022, 10:19 Koekoek. 95% van Boadu's goals waren intikkers of 1 op 1's met de keeper dankzij zn snelheid(die hij ook nog eens héél vaak knullig verprutste).
Pavlidis heeft zelf tal van goals gecreëerd met dribbels en knappe acties, en ook qua kopballen 3 klassen beter dan Boadu. Qua assists een verademing ten op zichte van Boadu die er vorig jaar 0 liet noteren.
Ik geef Pavlidis toch ook credits voor mooie goals en als verbindingsspeler, maar 80% waren intikkers die eigenlijk op conto komen van zijn medespelers die de ruimtes trokken en in de combinaties hem vrij speelden. Het hele spelbeeld van AZ is verkracht door zijn statische spel.
Dus niks Koekoek, want Boadu had dit team zowel verdedigend en aanvallend veel beter laten spelen (zie antwoord hierboven op zuivel zijn post). Het had in ieder geval ook veel aantrekkelijker geweest, door de ruimte die hij creëert voor medespelers met zijn snelheid.

(ps niet te geloven dat ik hier Boadu verdedig, want hoe heb ik mij vorig jaar over hem opgewonden :lol:)
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

differentcook schreef: 16 mei 2022, 11:00 Diepte en snelheid tegen tegenstanders die inzakken?
Heb je het gezien de laatste tijd? AZ met zijn kont tegen de eigen 16 tegen de onderste ploegen van de eredivisie. AZ komt maar echt heel slecht onder de druk uit met Pavlidis, zelfs niet met de meeste kilometers om dat te proberen te compenseren.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6539
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

FugAZi schreef: 16 mei 2022, 10:50 Op de steen van het spelinzicht 8)

Als je ga navelstaren naar de cijfers heb je een punt, maar als je naar het geheel kijkt is dat maar een klein onderdeel.

Verdedigers gaan tegen Boadu automatisch een 15 meter meer naar de hun goal staan om zijn snelheid af te dekken. Met Pavlidis zie dat tegenstanders hem zelfs 1 op 1 gaan dekken omdat ze hem toch niet als een echt gevaar zien, hierdoor komt er meer druk op de rest van het team.

De rol van de hangende rechtsbuiten is totaal anders. Bij Boadu heb je heel veel aan creatieve spelers, Gudmundsson en Evjen hadden veel beter tot hun recht gekomen als ze iemand hadden die ze weg hadden kunnen steken.

Nu moet om diepte in je spel te krijgen, je nummer 10 opofferen en je rechtsbuiten om tenminste die dreiging te houden. Tegenstanders zien gewoon dat die dreiging zelden zijn tanden laat zien en schuifen heel makkelijk op waardoor iedereen in veld van AZ naar achteren wordt gedwongen.
Dit is mijn ogen achilleshiel van dit team, AZ komt er vaak goed door goed combinatie spel, spel verleggen met lange (cross) bal. maar AZ zijn diepte is voor tegenstanders een lachertje om te verdedigen.

Daarbij denk ik dat Boadu, met de kansen die AZ dit jaar bij elkaar heeft gecombineerd (ruim voldoende mogelijkheden dit seizoen, zeer laag rendement) ook en zelfs beter uit de voeten had gekund dan Pavlidis.

Ik zeg verkopen of nog meer je spel aanpassen (nog saaier) want geen diepte en geen snelheid.
Bijna elke 90 minuten een goal of assist. Maar volgens jou het zand in de motor. Zelden zulke onzin gelezen hier op het forum. Boadu had een dra-ma-tisch rendement tegen de niet top 3 teams.

Met een fatsoenlijke rechtsbuiten en capabele nummer 10 maakt Pavlidis er 30.
Plaats reactie