Jorn Berkhout (2026)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Iemand die een contractverlenging krijgt tot maar liefst 5 jaar verdient ook zijn eigen topic!

https://www.AZ.nl/nl/nieuws/AZ-breekt-c ... khout-open
https://www.azfanpage.nl/AZ-verlengt-co ... -berkhout/
AZ breekt contract Berkhout open
Gepubliceerd op 02 juli 21, 17:19
ALKMAAR- AZ heeft vrijdag het doorlopende contract van Jorn Berkhout opengebroken en met vijf jaar verlengd. De negentienjarige verdediger van Jong AZ zette in het AFAS Stadion zijn handtekening onder een nieuwe verbintenis tot medio 2026.

De Heerhugowaarder stroomde in 2013 vanuit de AZ Voetbalschool in de Regio door naar de AZ Jeugdopleiding. Vanaf AZ Onder 12 doorliep hij verschillende leeftijdscategorieën alvorens hij vorig seizoen aansloot bij Jong AZ. Bij de beloften maakte hij in oktober zijn entree op profniveau en kwam uiteindelijk tot 25 duels in de Keuken Kampioen Divisie.

Debuut
Op 16 mei debuteerde Berkhout in de Alkmaarse hoofdmacht. In het Eredivisie-duel met Heracles Almelo kwam hij vlak voor tijd binnen de lijnen. Dat hij in beeld is bij AZ 1 blijkt ook uit zijn opname in de trainingsselectie van de voorbereiding op het nieuwe seizoen. Berkhout is één van de zes AZ Jeugd-spelers die zich mag laten zien.

Berkhout: 'Volwassener geworden'
De verdediger tekende in 2019 zijn eerste profcontract. Die verbintenis wordt nu verlengd. "Het toont aan dat de club veel vertrouwen in mij heeft en daar ben ik heel blij mee. Ik ben als speler volwassener geworden en heb grote stappen gezet. Dit nieuwe contract is een bevestiging dat ik op de goede weg ben. Een verlenging van vijf jaar is niet niks."

'Uiterste best'
"Ik ben vastberaden het eerste elftal te halen", vervolgt Berkhout. "Dat moment komt steeds dichterbij. Ik wil zoveel mogelijk bij AZ 1 betrokken blijven en doe mijn uiterste best om te laten zien dat ik het niveau aankan. Om die stap te maken moet ik nog beter worden in de coaching van medespelers en het organiseren van de defensie. Ook moet ik aan de bal blijven groeien, zoals ik dat de afgelopen jaren heb gedaan."

Brandenburg: 'Al mooie stappen gezet'
"Jorn heeft zich uitstekend ontwikkeld", vertelt Hoofd Jeugdopleiding Paul Brandenburg. "Hij begon vorig seizoen in AZ Onder 18, maar werkte zich al snel op tot Jong AZ. Daar maakte hij zijn debuut in het betaald voetbal, werd basisspeler en is nu zelfs in beeld bij AZ 1. Jorn werkt stoïcijns aan zijn eigen ontwikkeling en heeft daardoor al mooie stappen gezet. We hopen dat hij deze lijn de komende jaren kan doortrekken."
_________________
"I don't know that!"
Az564
Oude garde
Berichten: 1076
Lid geworden op: 12 jun 2007, 10:14

Kilkenny schreef: 03 jul 2021, 17:44 Iemand die een contractverlenging krijgt tot maar liefst 5 jaar verdient ook zijn eigen topic!

https://www.AZ.nl/nl/nieuws/AZ-breekt-c ... khout-open
https://www.azfanpage.nl/AZ-verlengt-co ... -berkhout/
Hij deed het vandaag weer top, die geruchten over van der Ven kunnen de prullenbak in. Doe mij Jorn dan maar in de basis.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Az564 schreef: 03 jul 2021, 17:56 Hij deed het vandaag weer top, die geruchten over van der Ven kunnen de prullenbak in. Doe mij Jorn dan maar in de basis.
Speelt Berkhout links achterin dan?
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Az564
Oude garde
Berichten: 1076
Lid geworden op: 12 jun 2007, 10:14

DeZuivelDuivel schreef: 03 jul 2021, 18:05 Speelt Berkhout links achterin dan?
Ja en hij is linksbenig. Kan opbouwen en heeft een goede cross pass. Hij doet fysiek ook niet onder voor van der Ven. Al is die laatste volgens mij wel langer.

https://www.transfermarkt.nl/jorn-berkh ... ler/595937
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2245
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

Beukema en Berkhout. Voor al uw sloop en bouwklussen.
Az564
Oude garde
Berichten: 1076
Lid geworden op: 12 jun 2007, 10:14

AZuid-Scharwoude schreef: 03 jul 2021, 19:16 Beukema en Berkhout. Voor al uw sloop en bouwklussen.
B&B gedroomde opvolgers van M&M :wink:
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2245
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

Az564 schreef: 03 jul 2021, 19:23 B&B gedroomde opvolgers van M&M :wink:
Nu alleen nog twee backs vinden waarvan de achternaam met een A begint en dan kunnen we een ABBA verdediging opstellen. :lol:
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

AZuid-Scharwoude schreef: 03 jul 2021, 19:30 Nu alleen nog twee backs vinden waarvan de achternaam met een A begint en dan kunnen we een ABBA verdediging opstellen. :lol:
Zullen we dan wel 2 Zweden halen :lol:

Ik bond Berkhout ook een goede wedstrijd spelen, maar NEC speelde aanvallend wel heel slap. Even afwachten hoe hij het tegen sterkere tegenstanders doet.
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5360
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

Wat is er eigenlijk met Jorn Berkhout aan de hand? Hij speelt helemaal niks dit seizoen volgens mij.
biefstukje
Supporter
Berichten: 125
Lid geworden op: 23 dec 2020, 18:09

langdurig geblesseerd, geen idee hoe ver hij in zijn revalidatie is maar hij staat nog niet op t veld geloof ik.
Plaats reactie