Sam Beukema (2026)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Antti Opdam schreef: 14 feb 2022, 14:27 Ga er maar vanuit.
Daar zal hij zijn redenen dan wel voor hebben en daar mogen we nu wel een beetje op vertrouwen toch?
_________________
"I don't know that!"
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8982
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Kilkenny schreef: 15 feb 2022, 18:54 Daar zal hij zijn redenen dan wel voor hebben en daar mogen we nu wel een beetje op vertrouwen toch?
Ook een goede coach kan zijn nukken hebben.
Ik denk dat we die van Pascal Jansen inmiddels stiekem toch wel in de smiezen hebben.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gatalin
Supporter
Berichten: 238
Lid geworden op: 24 jan 2009, 14:06
Locatie: Amersfoort

Kilkenny schreef: 15 feb 2022, 18:54 Daar zal hij zijn redenen dan wel voor hebben en daar mogen we nu wel een beetje op vertrouwen toch?
Zoals bij Letschert? Lekker vooruitzicht voor Hatzidiakos... ;)
Gebruikersavatar
galblazer
Oude garde
Berichten: 1441
Lid geworden op: 15 mei 2007, 18:42

Kilkenny schreef: 15 feb 2022, 18:54 Daar zal hij zijn redenen dan wel voor hebben en daar mogen we nu wel een beetje op vertrouwen toch?
Wat een kritiekloze opmerking. Zelden zo n volgzame forummer gezien
Volgend jaar april weten we meer
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

galblazer schreef: 15 feb 2022, 22:09 Wat een kritiekloze opmerking. Zelden zo n volgzame forummer gezien
Met Panta achterin hebben we het grootste deel van deze goede serie neergezet. Dus als een trainer er beweegredenen heeft om hem er toch weer in te zetten, vind ik dat prima en hoef ik niet zo nodig precies te weten wat die zijn. In november was dat anders, nu vind ik het niet nodig. Ik zie overigens ook liever Beukema spelen.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13902
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Kilkenny schreef: 16 feb 2022, 10:25 Met Panta achterin hebben we het grootste deel van deze goede serie neergezet. Dus als een trainer er beweegredenen heeft om hem er toch weer in te zetten, vind ik dat prima en hoef ik niet zo nodig precies te weten wat die zijn. In november was dat anders, nu vind ik het niet nodig. Ik zie overigens ook liever Beukema spelen.
Het kan beide. Probleem is dat veel mensen nu naar Beukema wijzen vanwege zijn goals. Dat is een prima extra wapen, maar daar staat hij niet voor. Hij staat er primair om te verdedigen. Dat doet hij niet per se beter dan Hatzidiakos. Ook bij die goal afgelopen zondag was het positioneel niet heel overtuigend. Maar goed, ik vind het om het even. Speelt Beukema vind ik het prima, speelt Panta dan snap ik het ook.
Grifo
Oude garde
Berichten: 1497
Lid geworden op: 19 sep 2005, 17:30
Contacteer:

Kilkenny schreef: 16 feb 2022, 10:25 Met Panta achterin hebben we het grootste deel van deze goede serie neergezet. Dus als een trainer er beweegredenen heeft om hem er toch weer in te zetten, vind ik dat prima en hoef ik niet zo nodig precies te weten wat die zijn. In november was dat anders, nu vind ik het niet nodig. Ik zie overigens ook liever Beukema spelen.
Verdedigend maakt het allemaal niet heel veel uit, maar aanvallend (dat zagen we ook tegen GAE) heeft Beukema veel meer in te brengen. Overigens was Hatzidiakos tegen PSV de dissonant. Ik snap ook de eventuele financiële redenen om Hatzidiakos te verkiezen boven Beukema wel. Als je nu Hatzidiakos de rest van het seizoen op de bank zet, verdampt er zo een miljoen, misschien zelfs wel 2, bij verkoop deze zomer.
____________
Hoc est nihil
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Grifo schreef: 16 feb 2022, 11:03 Ik snap ook de eventuele financiële redenen om Hatzidiakos te verkiezen boven Beukema wel. Als je nu Hatzidiakos de rest van het seizoen op de bank zet, verdampt er zo een miljoen, misschien zelfs wel 2, bij verkoop deze zomer.
Met dit in het achterhoofd zal Beukema voor de trainer een duidelijke meerwaarde boven die van Panta moeten hebben. Als dat voor de buitenwereld ook duidelijk is zal de marktwaarde van Panta niet enorm dalen bij een basisplaats van Beukema. Die natuurlijk met zijn doelpunten erg op de goede weg is, al komt de 2e tegen GAE voor 90% op het conto van BMI.
_________________
"I don't know that!"
AZ fanatic 4-life
Fanatic
Berichten: 631
Lid geworden op: 28 feb 2004, 12:12
Locatie: alkmaar

AZ 4 Life schreef: 16 feb 2022, 10:57 Het kan beide. Probleem is dat veel mensen nu naar Beukema wijzen vanwege zijn goals. Dat is een prima extra wapen, maar daar staat hij niet voor.
Als je hem verdedigent gelijkwaardig vindt maar hij heeft daarnaast ook nog de plus dat hij goals maakt, dan is de keuze toch snel gemaakt?

Overigens snap ik de overweging wel om Hatzidiakos niet gelijk naar de bank te verwijzen voor de rest van het seizoen. Deze zomer is denk ik een mooi moment voor beide om afscheid te nemen van elkaar. Dat zal voor beide wat gunstiger uitpakken als hij zijn minuten blijft maken de laatste maanden.
Gebruikersavatar
Joostess
Oude garde
Berichten: 1114
Lid geworden op: 11 jul 2007, 05:17
Locatie: Oud Beijerland

AZ 4 Life schreef: 16 feb 2022, 10:57 Het kan beide. Probleem is dat veel mensen nu naar Beukema wijzen vanwege zijn goals. Dat is een prima extra wapen, maar daar staat hij niet voor. Hij staat er primair om te verdedigen. Dat doet hij niet per se beter dan Hatzidiakos. Ook bij die goal afgelopen zondag was het positioneel niet heel overtuigend. Maar goed, ik vind het om het even. Speelt Beukema vind ik het prima, speelt Panta dan snap ik het ook.
Volgens Jansen zat Beukema eind 2021 heel dicht tegen een basisplaats aan. Inmiddels in Beukema verdedigd minimaal gelijkwaardig aan Pantelis, lijkt me. Groot pluspunt voor Beukema vind ik dat je nu levensgevaarlijk kunt zijn bij een standaardsituatie. Zeker tegen kleine ploegen waar voetballend geen doorkomen aan is lijkt me dat een sterk wapen.
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2166
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

Hatzidiakos staat gewoon erg vaak verkeerd als CV. Daarin tegen is hij als pure balafpakker niet verkeerd.
Kopduels en dekking is die niet heel sterk in.

Wat ik mis in deze discussie is dat wat Beukema aanvallend brengt, hij verdedigend ook brengt. Namelijk, het koppen bij corners. Beukema wint bijna elk duel van elke Eredivisie spits en ik zie hem regelmatig corners wegkoppen uit onze 16. Iets waar ik Panta niet vaak op kan betrappen.
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Beukema is de 'Jaap Stam" in wording alleen dan met een veel sympathiekere uitstraling. Daarnaast heeft hij ook leiderskwaliteiten. Bij een vertrek van Panta en Wijndal komende zomer nomineer ik nu al Sam Beukema als nieuwe aanvoerder!
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5359
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

Beukema in FIFA Team of the Week en zaterdag waarschijnlijk gewoon weer op de bank. En elke keer dat Sam op de bank plaats moet nemen ben ik weer boos.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13902
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

AZ fanatic 4-life schreef: 16 feb 2022, 12:33 Als je hem verdedigent gelijkwaardig vindt maar hij heeft daarnaast ook nog de plus dat hij goals maakt, dan is de keuze toch snel gemaakt?

Overigens snap ik de overweging wel om Hatzidiakos niet gelijk naar de bank te verwijzen voor de rest van het seizoen. Deze zomer is denk ik een mooi moment voor beide om afscheid te nemen van elkaar. Dat zal voor beide wat gunstiger uitpakken als hij zijn minuten blijft maken de laatste maanden.
Daarom zeg ik ook dat ik er totaal geen moeite mee zou hebben als Beukema zaterdag aan de aftrap zou staan. Zou prima te verdedigen zijn. Maar ik vind het ook weer te verdedigen als hij kiest voor Panta. Het is in dat opzicht een hele moeilijke keuze naar mijn mening.
Gebruikersavatar
Shota-Arveladze
Ben-Sider
Berichten: 906
Lid geworden op: 27 dec 2020, 13:19
Locatie: Haarlem

De zo geliefde Beukema verknoeide het ook weer op een cruciaal moment.

Afbeelding
"One swallow does not make a summer"
AZ fanatic 4-life
Fanatic
Berichten: 631
Lid geworden op: 28 feb 2004, 12:12
Locatie: alkmaar

Shota-Arveladze schreef: 18 mar 2022, 09:32 De zo geliefde Beukema verknoeide het ook weer op een cruciaal moment.

Afbeelding
Ik schrijf dit toevallig net in het wedstrijdtopic. Grote fout met dito gevolgen.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6401
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Yup, als dit Panta was geweest. Was hij door de gehaktmolen gegaan.

Dus foei Beukema.

Had overigens wel een paar waanzinnige lange ballen. Maar doet er niet toe als je samen met kamaraad Indi zo staat de verdedigen. "we hebben de luxe met 3 top centrale verdedigers". Allemaal schuldig aan minstens 1 tegengoal.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13902
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

AZ fanatic 4-life schreef: 18 mar 2022, 09:37 Ik schrijf dit toevallig net in het wedstrijdtopic. Grote fout met dito gevolgen.
Het is gewoon geen goeie verdediger. Positioneel is hij dramatisch. Ook hier staat hij er weer bij en kijkt ernaar. Heeft al meer fouten gemaakt dan Panta, in een beperkt aantal minuten. Dat is knap.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8982
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

AZ 4 Life schreef: 18 mar 2022, 10:24 Het is gewoon geen goeie verdediger. Positioneel is hij dramatisch. Ook hier staat hij er weer bij en kijkt ernaar. Heeft al meer fouten gemaakt dan Panta, in een beperkt aantal minuten. Dat is knap.
Typisch dit :lol:
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

AZ 4 Life schreef: 18 mar 2022, 10:24 Het is gewoon geen goeie verdediger. Positioneel is hij dramatisch. Ook hier staat hij er weer bij en kijkt ernaar. Heeft al meer fouten gemaakt dan Panta, in een beperkt aantal minuten. Dat is knap.
Ik krijg weer de indruk van je dat Sam Beukema weer zo'n speler is die net als in zijn begintijd Wout Weghorst die er volgens jou ook helemaal niets van kon. Maar dan ook niets!

Ons vergelijk destijds met Mijn Wout (Antti lees je mee?) en jouw Fred Friday zal ik hier maar niet meer herhalen.

Ga je je later weer in allerlei bochten draaien dat je dat zo hard niet gesteld heb of er geen actieve herinnering meer aan hebt enz. Het lijkt wel of je in de politiek zit! :wink:
Gesloten