Sam Beukema (2026)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2242
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

De Rode Baron schreef: 13 dec 2021, 15:52 Zag er heel knullig uit. Hatzidiakos had Schuurs moeten dekken , daar waar Indi Haller al dekt. De scorende inlopende Danilo was voor Beukema.
Wat ik er knullig vind uitzien is dat Beukema bijna in ze eentje de hele buitenspelval ongedaan maakt.
KKD niveau fout. De rest staat allemaal op één lijn. Hij niet.

Ik ben fan van hem, vind hem sterk in duels. Heeft meer potentie dan Panta. Maar gisteren was niet sterk.
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Wildcat schreef: 13 dec 2021, 15:48 Ik denk mensen vooral na de zoveelste blunder van BMI en Hatzidiakos toe zijn aan wat anders. Als je er nu tegen ajax wordt ingezet zonder wedstrijdritme op een redelijk onbekende positie (rechtsback), dan kan je bijna niet verwachten dat iemand direct foutloos is.

Dat stuk wat je over zijn snelheid zegt en met ruimte in de rug spelen is op niks gebaseerd, zelf gaf hij in een interview aan wel degelijk redelijk snel te zijn, ik geloof hem liever op dit moment. Hoe snel hij is valt te bezien maar je mag er dus sowieso vanuit gaan dat hij een stuk sneller dan BMI is.
Dat andere spelers het niet goed doen betekent niet automatisch dat een ander wél heel goed is. Ik denk dat Beukema, BMI en Hatzidiakos aan elkaar gewaagd zijn maar de laatste twee meer ervaring hebben en inmiddels ingespeeld zijn. Dus zo raar zijn die afwegingen van Jansen niet.

Ik heb weldegelijk gezien dat hij niet snel is want Tadic van 30 rent hem eruit vanuit stilstand aan de zijlijn. Mede omdat hij niet wendbaar is.

Maargoed, ik vind het nog steeds een jonge met potentie en een goede instelling, dus ik hoop van harte dat hij zich doorontwikkeld en zich in de basis speelt. Dat zou betekenen dat het niveau omhoog is gegaan namelijk bij de eerste 11.
Hup AZ.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Wendbaarheid kan op zijn leeftijd nog op getraind worden.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
Denniz
Oude garde
Berichten: 1431
Lid geworden op: 10 feb 2012, 22:15
Locatie: Swift City

de oorzaak van de Beukema hype is simpel: helemaal klaar met het oneindige tikkie breed, tikkie terug van Panta en BMI en dan in de problemen komen. Dan maar een ander, als het maar niet gebroeders Breed en Terug zijn.
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2242
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

Denniz schreef: 14 dec 2021, 16:15 de oorzaak van de Beukema hype is simpel: helemaal klaar met het oneindige tikkie breed, tikkie terug van Panta en BMI en dan in de problemen komen. Dan maar een ander, als het maar niet gebroeders Breed en Terug zijn.
Naast dat, is ook het verdedigende gestuntel van (voornamelijk) BMI wel heel pijnlijk om te zien soms.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9117
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Antti Opdam schreef: 22 dec 2021, 09:51 Maar vooralsnog is daar weinig reden voor enthousiasme. Na de gigantische blunder tegen ajax stond hij gisteren ook weer te schutteren bij de enige grote kans van Groningen.

Ik wist niet dat ik dit ooit zou zeggen: maar ik begrijp misschien wel waarom Hatzdiakos erin staat.
Kan iemand deze er even uitlichten?
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10188
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

DeZuivelDuivel schreef: 22 dec 2021, 10:01 Kan iemand deze er even uitlichten?
Ik wil wel meehelpen.

Maar wat gaan we nu exact doen alvorens we de retorische degens kruisen?
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Antti Opdam schreef: 22 dec 2021, 10:53 Ik wil wel meehelpen.

Maar wat gaan we nu exact doen alvorens we de retorische degens kruisen?
Ik denk dat Zuivelduivel bedoelt dat Beukema niet primair verantwoordelijk was voor die grote kans. En ik ben dat wel met hem eens (ondanks dat ik het eigenlijk altijd principieel oneens ben met mensen die willen dat concurrenten van AZ winnen :wink: ).

Sugawara en BMI stonden namelijk vooral volledig verkeerd.

Maar om je toch even tegemoet te komen: Beukema laat aan de bal niets unieks zien, staat positioneel ook niet altijd goed en is niet wendbaar. Het enige voordeel vind ik dat hij heerst in de lucht. Die mythevorming omtrent hem is al lang en breed doorgeprikt, voor zover er nog echt mensen waren die dachten dat met Beukema in de basis opeens alle problemen zouden zijn opgelost.
Hup AZ.
Gebruikersavatar
Sir Robbert
Reservespeler
Berichten: 1517
Lid geworden op: 22 feb 2005, 15:54

Ik geloof wel dat er nog wat rek zit in Beukema, terwijl het lijkt alsof Panta zijn plafond inmiddels wel bereikt heeft, zijn zware blessures helpen hem niet. Vind Beukema opzich wel een prima aankoop, ik geloof wel dat hij basisspeler kan worden, en ook nu, denk ik niet dat hij veel minder is dan Panta of BMI.

Als verdediger is het ook wel iets lastiger om steeds te moeten invallen, lijkt mij.
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Sir Robbert schreef: 22 dec 2021, 12:20 Ik geloof wel dat er nog wat rek zit in Beukema, terwijl het lijkt alsof Panta zijn plafond inmiddels wel bereikt heeft, zijn zware blessures helpen hem niet. Vind Beukema opzich wel een prima aankoop, ik geloof wel dat hij basisspeler kan worden, en ook nu, denk ik niet dat hij veel minder is dan Panta of BMI.

Als verdediger is het ook wel iets lastiger om steeds te moeten invallen, lijkt mij.
Jahoor, van mij mag hij nu ook wel de kans krijgen in de basis. Panta maakt ook dit seizoen nog regelmatig stomme fouten en staat al heel lang stil in zijn ontwikkeling. Dan verdient Beukema ook zeker een reeks wedstrijden. Het is qua instelling (type Weghorst) wel iemand die ik meer zie groeien dan Panta, en draait in de wedstrijden dat hij speelt redelijk mee.
Hup AZ.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9117
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Antti Opdam schreef: 22 dec 2021, 10:53 Ik wil wel meehelpen.

Maar wat gaan we nu exact doen alvorens we de retorische degens kruisen?
Nou ik ben vooral benieuwd of we hetzelfde moment voor ogen hadden en op basis van welke argumenten dit de schuld van Beukema was. Maar Bob Ross was mij voor.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10188
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

DeZuivelDuivel schreef: 22 dec 2021, 12:49 Nou ik ben vooral benieuwd of we hetzelfde moment voor ogen hadden en op basis van welke argumenten dit de schuld van Beukema was. Maar Bob Ross was mij voor.
Moet ik dit nu serieus gaan uitleggen?


Link: http://www.youtube.com/watch?v=9J-_DKOK2lk

Vanaf 1:30 stap voor stap bekijken. Het is inderdaad zijn man niet, maar die bal valt wel vól in zijn zone. Hij trekt zelfs zijn hoofd weg! Het is niet zo'n grote blunder als tegen ajax, maar het schurkt er wel weer tegenaan.

En ja, het is dan primair de fout van Sugawara en Indi, maar onze opgehemelde rots in de branding doet ook weer een duit in het zakje.

Gelukkig hebben we een goede keeper.
AZ fanatic 4-life
Fanatic
Berichten: 631
Lid geworden op: 28 feb 2004, 12:12
Locatie: alkmaar

Antti Opdam schreef: 22 dec 2021, 14:06 Moet ik dit nu serieus gaan uitleggen?


Link: http://www.youtube.com/watch?v=9J-_DKOK2lk

Vanaf 1:30 stap voor stap bekijken. Het is inderdaad zijn man niet, maar die bal valt wel vól in zijn zone. Hij trekt zelfs zijn hoofd weg! Het is niet zo'n grote blunder als tegen ajax, maar het schurkt er wel weer tegenaan.

En ja, het is dan primair de fout van Sugawara en Indi, maar onze opgehemelde rots in de branding doet ook weer een duit in het zakje.

Gelukkig hebben we een goede keeper.
Je maakt een grap toch?

Eerste moment valt hem niet veel aan te rekenen, hij kon daar weinig doen verder. Vervolgens is hij één van de weinige verdedigers bij AZ die niet stil gaat staan en de situatie aanschouwen, maar juist gelijk doorloopt (en de bal nog kan blokken).
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10188
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

AZ fanatic 4-life schreef: 22 dec 2021, 14:12 Je maakt een grap toch?

Eerste moment valt hem niet veel aan te rekenen, hij kin daar weinig doen verder.
Bij zo'n bal die - bijna - over je heen valt zou ik mijn hoofd niet terugtrekken ... Goed kijken op 1:32 / 1:33.

Ik vind dit +/- 33% zijn fout. En dan neig ik eerder (als ik moet afronden) naar 50% dan naar 25%.

Hij moet daar ook gewoon leiding geven aan zijn verdediging.

Ik ga nog een stap verder: elke bal in de verdediging daar moet voor hem zijn. Tenzij iemand anders de buitenspelval opheft. De grap is dat hij dat nu zelf doet en de achterste man ís. Hierdoor heeft hij ook nog eens de kortste route naar de bal. Waar hij verder niks mee doet.

Keuken Kampioen Gebroddel.
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Zowel Yuki als Beukema verwachten dat BMI de bal aanvalt en dus verdedigt zoals ik het zie. I.i.g. had of BMI of Beukema de bal moeten onderscheppen.

Sowieso vind ik dat onze CV's weinig tot geen rugdekking geven aan elkaar. Schiet er een bal door of één van onze CV's raakt zijn man kwijt dan is het meteen alle hens aan dek achterin.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10188
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

ForzAZ schreef: 22 dec 2021, 15:44 I.i.g. had of BMI of Beukema de bal moeten onderscheppen.

Sowieso vind ik dat onze CV's weinig tot geen rugdekking geven aan elkaar. Schiet er een bal door of één van onze CV's raakt zijn man kwijt dan is het meteen alle hens aan dek achterin.
Helemaal mee eens.

Eigenlijk zie je alleen op amateurniveau dergelijke kansen ontstaan. En bij AZ. Omdat de timing en het samenspel bij eenvoudige ballen achter de laatste linie gewoon waardeloos is.

Beukema brengt daar vooralsnog geen verbeteringin.

- understatement -

(Aanvullend slotstatement: het is nét alsof ik het nu het grote Beukema Bashen begonnen ben, maar ik zou het wel fijn vinden als we enigszins nuchter en objectief naar onze spelers kijken. Ik volg amper KKD, maar moest wel de hele tijd Beukema - liedjes aanhoren. En dagelijks op dit forum lezen dat Beukema er nú in moet. Op die manier ga ik extra kritisch naar die jongen kijken. Misschien heeft hij het ook wel in zich om een topper te worden, maar vooralsnog laat hij dat geenszins zien. Dan moet dat ook gezegd worden.)
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Antti Opdam schreef: 22 dec 2021, 15:57 Helemaal mee eens.

Eigenlijk zie je alleen op amateurniveau dergelijke kansen ontstaan. En bij AZ. Omdat de timing en het samenspel bij eenvoudige ballen achter de laatste linie gewoon waardeloos is.

Beukema brengt daar vooralsnog geen verbeteringin.

- understatement -

(Aanvullend slotstatement: het is nét alsof ik het nu het grote Beukema Bashen begonnen ben, maar ik zou het wel fijn vinden als we enigszins nuchter en objectief naar onze spelers kijken. Ik volg amper KKD, maar moest wel de hele tijd Beukema - liedjes aanhoren. En dagelijks op dit forum lezen dat Beukema er nú in moet. Op die manier ga ik extra kritisch naar die jongen kijken. Misschien heeft hij het ook wel in zich om een topper te worden, maar vooralsnog laat hij dat geenszins zien. Dan moet dat ook gezegd worden.)
Ik was heel blij dat Sam Beukema AZ verkoos boven andere ploegen. Die gast heeft zich bij GAE na bijna wegsturen ontpopt als de grote leider en gangmaker. Dat is vorig seizoen wel gebleken. Zo'n type speler kunnen wij goed gebruiken. Maar zo'n overstap kost wat tijd. Al die Scandinaviërs die gehaald worden krijgen ook de tijd om te aarden en aan het spelsysteem te wennen. Alleen Karlsson is vanaf zijn komst min of meer onomstreden basisspeler geworden.

Vergeet ook niet dat hij van de zomer niet in een gespreid bedje kwam in onze sterk gewijzigde selectie na het vertrek van 5 basisspelers. Voor een nieuweling ook niet onbelangrijk. Logisch daarbij was dat Jansen eerst Panta en Letschert de kans gaf. Beukema kreeg de tijd. Tijd waarin ie niet liep te mokken of te muiten, maar altijd met een glimlach klaar stond voor een invalbeurt of een praatje langs de zijlijn. Die gast heeft gewoon een sympathieke uitstraling en dat is mooi om te zien in deze sombere tijd.

Ik kijk vooral naar zijn potentie. Hij is heel sterk in de lucht en in de duels. Zijn positionering kan nog wat beter, maar dat hangt ook af van het samenspel met zijn medespelers. Hij bezit leiderskwaliteiten en laat zich horen. Zijn passing kan verbeteren, maar is nu al niet slecht. Hij is volgens mij sneller dan zijn collega's Panta en BMI. Wanneer Panta zoals gisteren uitvalt schrik ik niet als ik zie dat Sam Beukema gaat invallen. Heel anders dan met Panta in zijn eerste jaren en zeker met Letschert die ik veel beperkter vind/vond dan Beukema. Wanneer de laatste dit seizoen nog wat extra speelminuten krijgt en Panta zou in de zomer vertrekken dan hebben wij met Beukema een prima en misschien zelfs wel betere vervanger.

Oftewel let niet alleen op minpunten, maar kijk vooral naar zijn mogelijkheden. Volgens mij heeft Beukema gisteren geen kopduel verloren en straalt ie kracht uit dat ons team nogal ontbeert. Hij knalt wat harder het duel in dan Panta bijvoorbeeld. In het 'Gouden AZ' was Ronald Spelbos zo'n type speler die de 'Beuk' er in gooide. Een niet te missen aspect in deze mooie ploeg!
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10188
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

ForzAZ schreef: 22 dec 2021, 16:36 Ik was heel blij dat Sam Beukema AZ verkoos boven andere ploegen. Die gast heeft zich bij GAE na bijna wegsturen ontpopt als de grote leider en gangmaker. Dat is vorig seizoen wel gebleken. Zo'n type speler kunnen wij goed gebruiken. Maar zo'n overstap kost wat tijd. Al die Scandinaviërs die gehaald worden krijgen ook de tijd om te aarden en aan het spelsysteem te wennen. Alleen Karlsson is vanaf zijn komst min of meer onomstreden basisspeler geworden.

Vergeet ook niet dat hij van de zomer niet in een gespreid bedje kwam in onze sterk gewijzigde selectie na het vertrek van 5 basisspelers. Voor een nieuweling ook niet onbelangrijk. Logisch daarbij was dat Jansen eerst Panta en Letschert de kans gaf. Beukema kreeg de tijd. Tijd waarin ie niet liep te mokken of te muiten, maar altijd met een glimlach klaar stond voor een invalbeurt of een praatje langs de zijlijn. Die gast heeft gewoon een sympathieke uitstraling en dat is mooi om te zien in deze sombere tijd.

Ik kijk vooral naar zijn potentie. Hij is heel sterk in de lucht en in de duels. Zijn positionering kan nog wat beter, maar dat hangt ook af van het samenspel met zijn medespelers. Hij bezit leiderskwaliteiten en laat zich horen. Zijn passing kan verbeteren, maar is nu al niet slecht. Hij is volgens mij sneller dan zijn collega's Panta en BMI. Wanneer Panta zoals gisteren uitvalt schrik ik niet als ik zie dat Sam Beukema gaat invallen. Heel anders dan met Panta in zijn eerste jaren en zeker met Letschert die ik veel beperkter vind/vond dan Beukema. Wanneer de laatste dit seizoen nog wat extra speelminuten krijgt en Panta zou in de zomer vertrekken dan hebben wij met Beukema een prima en misschien zelfs wel betere vervanger.

Oftewel let niet alleen op minpunten, maar kijk vooral naar zijn mogelijkheden. Volgens mij heeft Beukema gisteren geen kopduel verloren en straalt ie kracht uit dat ons team nogal ontbeert. Hij knalt wat harder het duel in dan Panta bijvoorbeeld. In het 'Gouden AZ' was Ronald Spelbos zo'n type speler die de 'Beuk' er in gooide. Een niet te missen aspect in deze mooie ploeg!
Mmmm.

Mmmmmm.

Wellicht.

Maar ik zie Hatzdiakos de laatste tijd ook niet veel kopduels verliezen.

Of Beukema sneller is weet ik ook niet. Ik vond het er tegen die bejaarde Tadic anders behoorlijk sloom uitzien allemaal.

Op dit moment vind ik het ook een nuttige stand - in en zeker beter dan Letschert. Maar die roep om een basisplaats vind ik vooralsnog onterecht. Zeker omdat we elke wedstrijd moeten winnen. Te meer dit forum anders te klein wordt en alle Facebook - hooligans zich anders gaan manifesteren.


Link: http://www.youtube.com/watch?v=7WjIYxB6uEU
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Antti Opdam schreef: 22 dec 2021, 16:46 Mmmm.

Mmmmmm.

Wellicht.

Maar ik zie Hatzdiakos de laatste tijd ook niet veel kopduels verliezen.

Of Beukema sneller is weet ik ook niet. Ik vond het er tegen die bejaarde Tadic anders behoorlijk sloom uitzien allemaal.

Op dit moment vind ik het ook een nuttige stand - in en zeker beter dan Letschert. Maar die roep om een basisplaats vind ik vooralsnog onterecht. Zeker omdat we elke wedstrijd moeten winnen. Te meer dit forum anders te klein wordt en alle Facebook - hooligans zich anders gaan manifesteren.


Link: http://www.youtube.com/watch?v=7WjIYxB6uEU
Je eerste drie opmerkingen zie ik maar als instemming en positief! :wink:

Tadic is gewoon heel lastig te verdedigen. Dat is zo'n slimme speler. Die lijkt niet snel en vrij lui, maar dat is juist zijn klasse. Beukema moest hem op links verdedigen. Niet in het centrum, maar aan de buitenkant. Niet echt zijn plek. Toch moest ie ook het centrum ondersteunen waar de druk er op werd gezet in de eindfase van de wedstrijd. Met zijn gebrek aan ritme vind ik het niet vreemd dat ie het toen moeilijk had. Ik heb andere invallers in het verleden wel meer zien schutteren.

Ik ben met je eens dat Beukema niet zomaar in de ploeg moet komen ten laste van Panta. Soms vind ik dat ie met wat meer pit mag spelen als 'Griekse' speler, maar overall doet hij het helemaal niet slecht. Sympathieke AZ-speler ook, dus dat verdient wat krediet. Laat Panta dit seizoen maar een mooie transfer verdienen met een basisplaats in AZ en het Griekse elftal. Hoewel je bij dat team weer moet afwachten of de nieuwe Griekse bondscoach na het vertrek van de 'Hollandse' Van 't Schip zijn kwaliteiten prevaleert boven dat van een echte Griek.
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2242
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

ForzAZ schreef: 22 dec 2021, 16:58 Je eerste drie opmerkingen zie ik maar als instemming en positief! :wink:

Tadic is gewoon heel lastig te verdedigen. Dat is zo'n slimme speler. Die lijkt niet snel en vrij lui, maar dat is juist zijn klasse. Beukema moest hem op links verdedigen. Niet in het centrum, maar aan de buitenkant. Niet echt zijn plek. Toch moest ie ook het centrum ondersteunen waar de druk er op werd gezet in de eindfase van de wedstrijd. Met zijn gebrek aan ritme vind ik het niet vreemd dat ie het toen moeilijk had. Ik heb andere invallers in het verleden wel meer zien schutteren.

Ik ben met je eens dat Beukema niet zomaar in de ploeg moet komen ten laste van Panta. Soms vind ik dat ie met wat meer pit mag spelen als 'Griekse' speler, maar overall doet hij het helemaal niet slecht. Sympathieke AZ-speler ook, dus dat verdient wat krediet. Laat Panta dit seizoen maar een mooie transfer verdienen met een basisplaats in AZ en het Griekse elftal. Hoewel je bij dat team weer moet afwachten of de nieuwe Griekse bondscoach na het vertrek van de 'Hollandse' Van 't Schip zijn kwaliteiten prevaleert boven dat van een echte Griek.
Ik vind Panta denk ik beter dan BMI, maar durf dit niet met zekerheid te zeggen. Speelde gisteren in ieder geval erg goed.
Beukema heeft wél potentie. Hij heerst in de lucht, maar is nog een beetje druistig. Ik denk wel dat dit er uit kan.
Aan de bal is hij niet speciaal, maar wel al een stuk beter dan ik BMI aan de bal vind. Het is een beetje lood om oud ijzer met onze CV's, maar als je kijkt naar de potentie die Beukema heeft, dan vind ik wel dat hij een kans verdient enkele wedstrijden t.o.v. van één van onze twee CV's.
Voor wie dat is, dat durf ik niet te beoordelen. Mede omdat ik niet weet hoe groot de invloed van BMI is op de gehele verdediging.
Gesloten