Sam Beukema (2026)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9121
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

AZ 4 Life schreef: 19 jan 2023, 13:08 Dat is heel simpel wat ik daarmee wil aantonen en dat is de nuance aangeven. Hatzidiakos is niet zo slecht als hier wordt beweerd en Beukema niet zo goed als hier wordt beweerd. Die beeldvorming, gebaseerd op sentimenten en onderbuikgevoelens ben ik op tegen. Waar er hier altijd gezocht moet worden naar een zondebok, terwijl anderen hier niks fouts kunnen doen. Beukema was zonder een minuut te spelen al de verlosser, terwijl hij daarna geregeld de fout in ging en toch werd bejubeld. Aan de andere kant had je Panta, die werkelijk overal de schuld van kreeg, tot het onredelijke aan toe. Dat vind ik gewoon sneu.
Als we de berichtgeving mogen geloven dan zijn clubs als Atalanta en Bologna geinteresseerd in Beukema, terwijl Hatzidiakos nooit hogere interesse heeft mogen genieten dan van een Griekse topclub. Misschien is het ook gewoon een verschil in smaak/perceptie? Het is immers niet ontoevallig dat dit de clubs zijn die ook de meer fysiek georienteerde Koopmeiners, Lammers, Schouten en de Roon hebben opgepikt in het verleden.
Er is toch ook een onderbouwing waarom mensen Hatzidiakos beter te pruimen vinden op rechtsback dan in het centrum?

Voor Beukema hoop ik in ieder geval op een spoedig herstel.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3207
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

differentcook schreef: 19 jan 2023, 17:55 En Mihailovic zou je wel meteen boven De Wit plaatsen? #-o
Niet meteen, nergens gezegd.
De Wit speel je er namelijk met zijn manier van spelen niet zomaar uit.
Maar Beukema is achterin ook een heel stabiele factor geworden. Vanheusden moet dit nog maar eens aantonen, zeker ook omdat hij er zolang tussen uit is geweest.
In potentie een topper maar wanneer heeft hij echt een lange reeks van wedstrijden achtereen gespeeld? Is doodzonde voor Sam, hij zat er net zo lekker in.
Hopelijk dat Vanheusden er dan ook meteen als een rots staat, want foutjes kunnen we ons niet permitteren met het doel waar we mee bezig zijn en met Vanheusden en Mathew Ryan breng je wel meteen achterin grote veranderingen aan in een elftal wat nu al een hele tijd op elkaar is ingespeeld.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12471
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Kniebrace gaat er deze week vanaf bij Sam en dan wordt er gekeken hoe hij ervoor staat:
https://www.espn.nl/video/clip/_/id/11542077

Zoals Jansen over hem praat, lijkt hij in de pikorde boven Vanheusden te staan
we can come an end
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3207
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

differentcook schreef: 30 jan 2023, 09:34 Kniebrace gaat er deze week vanaf bij Sam en dan wordt er gekeken hoe hij ervoor staat:
https://www.espn.nl/video/clip/_/id/11542077

Zoals Jansen over hem praat, lijkt hij in de pikorde boven Vanheusden te staan
Verbaast jou dat? Zowel Beukema als de Wit worden hier nog wel eens onderschat.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12471
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

De Rode Baron schreef: 30 jan 2023, 16:50 Verbaast jou dat? Zowel Beukema als de Wit worden hier nog wel eens onderschat.
Verbaast me niet echt; ik wist gewoon niet hoe dat zat, had m.i. twee kanten opgekund (of iig zodra Vanheusden wat meer ritme heeft)
we can come an end
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5421
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

Heeft Sam nog wat boeiends gezegd op ESPN vanmorgen?
Mousa Sidi
Seizoenkaarthouder
Berichten: 489
Lid geworden op: 13 mar 2022, 11:15

pAZcal schreef: 12 feb 2023, 10:37 Heeft Sam nog wat boeiends gezegd op ESPN vanmorgen?
Torino en Marseille hadden zich gemeld bij zijn vader. Zonder concrete biedingen. Sam is happy bij AZ en wil, net als Pavlidis, eerst wat winnen bij AZ. Van Wonderen, oud coach, gaf het advies om nog een seizoen bij AZ beter te worden. Was hij het mee eens. Denkt over paar weken weer aan te sluiten.
Gebruikersavatar
AZ-073
Invaller
Berichten: 2187
Lid geworden op: 07 jan 2012, 17:53
Locatie: Den Bosch

Mousa Sidi schreef: 12 feb 2023, 10:50 Torino en Marseille hadden zich gemeld bij zijn vader. Zonder concrete biedingen. Sam is happy bij AZ en wil, net als Pavlidis, eerst wat winnen bij AZ. Van Wonderen, oud coach, gaf het advies om nog een seizoen bij AZ beter te worden. Was hij het mee eens. Denkt over paar weken weer aan te sluiten.
Paar weken, dat betekent praktisch waarschijnlijk maart....
Had eerder gehoopt, want Zinho lijkt ook nog niet fit, Maxim duurt ook nog wel zoiets.
Mogelijk Bazoer weer bijna fit?

Goes doet het prima, maar als er iets gebeurt met Panta of Wouter dan moet je Clasie naar achteren halen en dat pakte tegen Utreg niet heel goed uit
Kristen Nygaard: Wat een parel! https://www.youtube.com/watch?v=aOoIME2NSG0"
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12471
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Mousa Sidi schreef: 12 feb 2023, 10:50 Torino en Marseille hadden zich gemeld bij zijn vader. Zonder concrete biedingen. Sam is happy bij AZ en wil, net als Pavlidis, eerst wat winnen bij AZ. Van Wonderen, oud coach, gaf het advies om nog een seizoen bij AZ beter te worden. Was hij het mee eens. Denkt over paar weken weer aan te sluiten.
Wel mooi dat spelers voor ogen hebben eerst met AZ wat te winnen voor een transfer te maken. Beide spelers zijn er nog maar net, al zal met name Pavlidis voldoende goede opties hebben of krijgen. Ben dan ook 'blij' dat AZ uit de beker is, want voor zo'n troostprijs wil ik deze spelers niet kwijt. Bovendien zou AZ graag top willen zijn in 2023-2024; willen deze heren niet met AZ de CL in?
we can come an end
MB80
Invaller
Berichten: 2239
Lid geworden op: 30 jan 2021, 12:24

differentcook schreef: 12 feb 2023, 17:51 Wel mooi dat spelers voor ogen hebben eerst met AZ wat te winnen voor een transfer te maken.
Mooi man, Pavlidis en beukema die in 2035 samen bij AZ met pensioen gaan als prijzen uitblijven :wink:
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3207
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

MB80 schreef: 21 feb 2023, 17:30 Mooi man, Pavlidis en beukema die in 2035 samen bij AZ met pensioen gaan als prijzen uitblijven :wink:
Wat pessimistisch gedacht. Ik zou trouwens dit seizoen helemaal nog niet afschrijven daarvoor is het verschil nog steeds te klein.
Als je weer een goede reeks neer zet en op de juiste tijd in een flow zit ben je in de huidige eredivisie, waar geen oppermachtige clubs zijn, er weer snel bij.
Ik verwacht tegen Vitesse en anders de wedstrijd erna dat jongens als Beukema en de Wit er ook weer bij zullen zijn wat de balans van het elftal alleen maar ten goede komt.
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11149
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

De Rode Baron schreef: 21 feb 2023, 20:31 Ik verwacht tegen Vitesse en anders de wedstrijd erna dat jongens als Beukema en de Wit er ook weer bij zullen zijn wat de balans van het elftal alleen maar ten goede komt.
Wat maakt dat uit als je een trainer hebt die toch iedereen achteruit schreeuwt. Want met die 2 erbij wonnen ze ook moeizaam of niet van de laagvliegers. En De Wit erbij gaat ten koste van de voetballer Mijnans.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3207
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

Langedijk schreef: 21 feb 2023, 21:01 Wat maakt dat uit als je een trainer hebt die toch iedereen achteruit schreeuwt. Want met die 2 erbij wonnen ze ook moeizaam of niet van de laagvliegers. En De Wit erbij gaat ten koste van de voetballer Mijnans.
Spelers moeten het doen. Als karlsson afgelopen weekend de klasse had gehad om die prachtige pass van Clasie aan te nemen waardoor hij 1 op 1 met de keeper stond (en die klasse heeft hij normaliter wel) dan hadden we daar gewoon met een overwinning aan de haal gegaan en werd Jansen overal geprezen. Voetbal hangt vast aan kleine details en blijft een geluksfactor, achteraf lullen de meutes allemaal mee aan de hand van het resultaat. Verder denk ik dat we met de Wit gewoon als elftal meer baat hebben dan Mijnans, die je altijd kunt inzetten als het wat te stroef gaat om openingen te vinden, maar eerst moet de slag op het middenveld gewonnen worden en dat doe je met types als de Wit. Met de Wit en Beukema zal het allemaal weer wat stabieler worden en heb je ook weer de nodige kopkracht. We zijn pas over de helft en verschil van slechts 5 punten. Eerst thuis nog Cambuur en dan verwacht ik wel het een en ander terug in Maart.
Gebruikersavatar
Bombaman
Oude garde
Berichten: 1298
Lid geworden op: 14 jan 2005, 21:57

De Rode Baron schreef: 22 feb 2023, 09:58 Als karlsson afgelopen weekend de klasse had gehad om die prachtige pass van Clasie aan te nemen waardoor hij 1 op 1 met de keeper stond (en die klasse heeft hij normaliter wel) dan hadden we daar gewoon met een overwinning aan de haal gegaan en werd Jansen overal geprezen.
Wat een onzin. Dan was het een totaal andere wedstrijd geworden en had Feyenoord waarschijnlijk veel meer alles-of-niets gespeeld, want Slot heeft meermaals laten zien dat hij zijn team daartoe kan zetten.
De Rode Baron schreef: 22 feb 2023, 09:58 Verder denk ik dat we met de Wit gewoon als elftal meer baat hebben dan Mijnans, die je altijd kunt inzetten als het wat te stroef gaat om openingen te vinden, maar eerst moet de slag op het middenveld gewonnen worden en dat doe je met types als de Wit.
In dit soort wedstrijden kun je misschien beter De Wit hebben dan Mijnans. Maar tegen alle ploegen buiten de top-5 (en misschien Utrecht om) heb je vrij weinig aan "de slag op het middenveld winnen" met De Wit. Dan heb je veel meer aan Mijnans of (hopelijk) Mihailovic.
De Rode Baron schreef: 22 feb 2023, 09:58 Met de Wit en Beukema zal het allemaal weer wat stabieler worden en heb je ook weer de nodige kopkracht.
Wat zal er stabieler worden met Beukema?
Cetero censeo birrum bibendum esse
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10194
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

De Rode Baron schreef: 22 feb 2023, 09:58 Spelers moeten het doen. Als karlsson afgelopen weekend de klasse had gehad om die prachtige pass van Clasie aan te nemen waardoor hij 1 op 1 met de keeper stond (en die klasse heeft hij normaliter wel) dan hadden we daar gewoon met een overwinning aan de haal gegaan en werd Jansen overal geprezen. Voetbal hangt vast aan kleine details en blijft een geluksfactor, achteraf lullen de meutes allemaal mee aan de hand van het resultaat.
Wat een onzin. Ik riep eind eerste helft en de hele tweede helft al dat het - op deze manier - gewoon 2-1 zou worden. Om de simpele reden dat je alle onheil over jezelf afroept. Dan kan je zo'n 2-1 geluk noemen, maar dat dwing je gewoon af door vanaf daar een keer te schieten. En die positie met spelers (verdedigers) te bemannen.

Hoe vaak is AZ in die positie geweest om te schieten?

Ik denk rond de nul. Omdat ze al wekenlang (alleen Excelsior uitgezonderd) ontzettend slecht en overdreven defensief, apathisch, reactief en gecontroleerd voetballen.

En dan kan je wijzen naar blessures. Maar bezijden de positie van Goes (die het prima doet) staan er gewoon allemaal potentiële basiskrachten in het elftal.

Dan speel je ook nog tegen een zwaar gehavend en belabberd Feyenoord en dan kom je tot welgeteld één verkeerde aanname? Normaal komt zoiets niet eens in de samenvatting.

Het is echt een gotspe.

Niet alleen het spel, maar ook hoe mensen dit - proberen te - bagatelliseren.
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3207
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

Bombaman schreef: 22 feb 2023, 11:27 Wat zal er stabieler worden met Beukema?
Beukema was gewoon zeer goed bezig tot aan zijn blessure, niet voor niets staat zijn naam in het boekje van Bologna en Atalanta.
Het kan zijn dat jij niets hebt met types als de Wit, Beukema en Indi maar dit soort knapen heb je ook nodig
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10194
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

De Rode Baron schreef: 21 feb 2023, 20:31 Wat pessimistisch gedacht. Ik zou trouwens dit seizoen helemaal nog niet afschrijven daarvoor is het verschil nog steeds te klein.
https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/fe ... ~a2891630/

Ik zou niet speculeren op 5% kans.

Zeker niet gezien het programma.

Of welke kansen zie jij dan nog exact?
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3207
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

Antti Opdam schreef: 22 feb 2023, 12:38 Wat een onzin. Ik riep eind eerste helft en de hele tweede helft al dat het - op deze manier - gewoon 2-1 zou worden.
Eerste helft maakte Feyenoord aanvallend ook niets klaar en was het voorzichtigheid troef, bang om een counter om de oren te hebben. Terwijl Feyenoord toch echt moest komen met die vroege achterstand. Zelfs Feyenoord goeroe Boskamp gaf in Veronica Inside aan dat AZ de eerste helft het beste van het spel had.

Tweede helft is i.d.d. een ander verhaal maar nogmaals als Karlsson die pass van Clasie goed had verwerkt had je een andere wedstrijd gehad. Tegen PSV en ajax kregen ze de loftrompet toegespeeld terwijl die op het eind ook aan het drukken waren tegen een compact AZ.
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3207
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

Antti Opdam schreef: 22 feb 2023, 12:40 Ik zou niet speculeren op 5% kans.

Zeker niet gezien het programma.

Of welke kansen zie jij dan nog exact?
Volgens mij heeft AZ alle toppers gewonen hoor, behalve tegen Feyenoord.
Eerst oordelen als alles weer compleet is en dat zit er langzaam weer aan te komen.
Programma zegt trouwens niets, want je kunt harder struikelen over Volendam dan over ajax hebben we gezien.
We hebben het hier over de eredivisie,Feyenoord kan zich in het weekend ook stuk lopen bij Fortuna en zolang het puntenverschil minimaal is zou ik niet te snel oordelen zoals jij nu al doet!
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10194
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

De Rode Baron schreef: 22 feb 2023, 12:52 Volgens mij heeft AZ alle toppers gewonen hoor, behalve tegen Feyenoord.
Ofwel: het heeft tot nu toe de helft van de toppers verloren ...

En tegen Twente gelijk. Als je die mee wilt tellen.

Ofwel: AZ wint dit seizoen 40% van zijn toppers.

Dat belooft wat.
Gesloten