Sam Beukema (2026)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Als alle 3 lood om oud ijzer zijn dan snap ik wel dat Jansen voorlopig voor vastigheid en ervaring gaat.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10069
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

SchoorlAZ schreef: 22 dec 2021, 19:14 maar als je kijkt naar de potentie die Beukema heeft, dan vind ik wel dat hij een kans verdient
Maar het is voor mij - nog steeds - onduidelijk waarom mensen denken dat hij zoveel potentieel heeft.

Kan iemand dat een keer beargumenteren? Even los van sec zijn leeftijd noemen.

Het is niet zo dat hij bekend stond of staat als groot talent en hij is ook niet overdreven snel of sterk.

Waar kijken jullie naar?
Gebruikersavatar
RoycosoepieAZ
Oude garde
Berichten: 1079
Lid geworden op: 14 mei 2021, 09:41

Ik vind hem wel een persoonlijkheid achterin, nu al. Geeft aanwijzingen aan mede spelers, is kopbal sterk (wat je niet van BMI kunt zeggen). Verdedigt sober achterin, is ook wel een tandje hoger dan Go Ahead. Is nog een jonge speler ! Heeft bij Go Ahead ook nog voorin doelpunten gemaakt. Zal hem ook wel lukken bij AZ in de toekomst.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10069
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

RoycosoepieAZ schreef: 23 dec 2021, 09:16 Verdedigt sober achterin
= duikt in twee invalbeurten twee keer onder een hoge bal door wat je normaliter (twee keer twee is) vier punten kost.

Het zijn termen waar ik niet veel mee kan: "persoonlijkheid, coachen, sober".

Ergens ben ik nog gevoelig voor die doelpunten bij GA Eagles in de voorbereiding. Maar ik mis feiten om een basisplaats te staven. Ook de invalbeurten bieden voor mij onvoldoende houvast.

(Ik besef plots dat ik indirect pleit voor een basisplaats voor Hatzdiakos: dat dit ooit nog mocht gebeuren.)
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8982
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Antti Opdam schreef: 23 dec 2021, 09:04 Maar het is voor mij - nog steeds - onduidelijk waarom mensen denken dat hij zoveel potentieel heeft.

Kan iemand dat een keer beargumenteren? Even los van sec zijn leeftijd noemen.

Het is niet zo dat hij bekend stond of staat als groot talent en hij is ook niet overdreven snel of sterk.

Waar kijken jullie naar?
Of hij de eeuwige potentie heeft weet ik nog niet zo zeker. Sterker nog, bij zijn aankoop had ik ook best twijfels hij is namelijk al 23. Hij laat echter net als Evjen zien over kwaliteiten te beschikken waar het onze andere spelers aan ontbreekt.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2166
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

Antti Opdam schreef: 23 dec 2021, 09:04 Maar het is voor mij - nog steeds - onduidelijk waarom mensen denken dat hij zoveel potentieel heeft.

Kan iemand dat een keer beargumenteren? Even los van sec zijn leeftijd noemen.

Het is niet zo dat hij bekend stond of staat als groot talent en hij is ook niet overdreven snel of sterk.

Waar kijken jullie naar?
Vind hem echt sterk in de lucht. Wint eigenlijk al zijn duels. Is toch wel belangrijk gebleken dit seizoen bij AZ. Ga maar is kijken naar onze tegendoelpunten, voornamelijk vrije trappen zie ik hem regelmatig (hard) wegkoppen.

Is daarnaast ongeveer 2x zo snel als BMI. Dat zegt meer over BMI helaas, maar toch.
Zie hem er niet snel uitgesprint worden.

Zit daarnaast een goede kop op, als in de wil om zich te ontwikkelen en een over-mijn-lijk mentaliteit.

Balbeheersing lijkt ook prima te zijn voor een verdediger, speelt veel op safe helaas. Maar dat is nog begrijpelijk. Heb hem in ieder geval al een paar goede passes zien geven. Waar ik BMI zijn eerste goede lange pass heb zien geven tegen Willem II, geheel ter verdiensten van Willem II overigens.

Nadelen zijn: Kan druistig zijn. Verdedigend kan het een tikje beter, maar hij is geen lompe boer. Dus dat kan er wel uit. Denk dat ik Panta de sterkste CV vind nu (helaas).
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10069
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

SchoorlAZ schreef: 23 dec 2021, 11:24
Is daarnaast ongeveer 2x zo snel als BMI. Dat zegt meer over BMI helaas, maar toch.
Zie hem er niet snel uitgesprint worden.
Bij de enige grote kans van Groningen had hij een kortere weg naar de bal dan BMI, maar zat hij volledig mis en kwamen ze ongeveer gelijk bij de bal aan.

Ik weet niet of hij sneller is, maar aan snelheid heb je - op dit niveau - ook heel weinig als je de situatie verkeerd inschat. Zie ook de goal tegen ajax.

Maar goed. Ik heb nu wel even genoeg gebeukemaad. Ik zal de volgende keer weer kritisch naar hem kijken. Maar voorlopig vind ik zijn plek op de bank gerechtvaardigd op basis van hetgeen ik tot nu toe van hem gezien heb.

(Daarmee niet uitsluitend dat het nog best een topverdediger zou kunnen worden.)
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Kilkenny schreef: 22 dec 2021, 19:27 Als alle 3 lood om oud ijzer zijn dan snap ik wel dat Jansen voorlopig voor vastigheid en ervaring gaat.
De vastigheid dat Pantelis en BMI wekelijks in de problemen worden gebracht door willekeurig welke aanvaller van degradatiekandidaten? Dan kun je beter accepteren dat Beukema af en toe een schoonheidsfoutje zal blijven maken. Bij hem bestaat de kans dat die er nog uit slijten zijn bij meer speeltijd, bij onze huidige nummers 3 en 4 weet je dat het nooit meer goed gaat komen.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Schoonheidsfoutjes noem je dat? Zeker tegen ajax was het nogal een misser. Ik sluit me bij Antti aan, ik ben nog lang niet overtuigd. Sympathieke gast, maar dat vind ik van Panta ook. Beukema kreeg ook nog heel wat instructies van Panta aan het begin van de 2e helft, hij heeft dus nog wel wat te leren. Als Panta grotendeels het seizoen afmaakt met Beukema als regelmatig invaller, kan ik daarmee goed leven. En als Beukema het in de loop van het seizoen beter gaat doen, mag die ook in de basis. Ik vind het allemaal prima.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10069
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Kilkenny schreef: 24 dec 2021, 11:28 Schoonheidsfoutjes noem je dat?
Zo heet het als een populaire speler een fout maakt.

Bij een minder populaire speler is het een blunder en krijg je een "# - kortste naam - out".
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Kilkenny schreef: 24 dec 2021, 11:28 .. Beukema kreeg ook nog heel wat instructies van Panta aan het begin van de 2e helft, hij heeft dus nog wel wat te leren.
Klaas en Louis hadden Willem van Hanegem ook altijd een boel te melden, hè?
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

MO7 schreef: 24 dec 2021, 14:39 Klaas en Louis hadden Willem van Hanegem ook altijd een boel te melden, hè?
Kromme vergelijking. :mrgreen:
_________________
"I don't know that!"
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Antti Opdam schreef: 24 dec 2021, 14:24 Zo heet het als een populaire speler een fout maakt.

Bij een minder populaire speler is het een blunder en krijg je een "# - kortste naam - out".
Kijk, dit zijn goede constateringen.

Die hele cancelcultuur is naast de vele online bedreigingen één van de andere meest trieste gevolgen van de online samenleving.

Het mooie is trouwens, om weer even ontopic te gaan, dat Beukema zelf het prima naar zijn zin heeft en rustig zijn kansen afwacht en probeert te pakken. Gelukkig is hij zelf wel nuchter.
Hup AZ.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8982
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Antti Opdam schreef: 24 dec 2021, 14:24 Zo heet het als een populaire speler een fout maakt.

Bij een minder populaire speler is het een blunder en krijg je een "# - kortste naam - out".
Laten we nou niet doen alsof aan dit soort reacties niet een behoorlijke serie aan wedstrijden vooraf gaat.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10069
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

DeZuivelDuivel schreef: 27 dec 2021, 16:45 Laten we nou niet doen alsof aan dit soort reacties niet een behoorlijke serie aan wedstrijden vooraf gaat.
Wel.

:wink:
Gebruikersavatar
RoycosoepieAZ
Oude garde
Berichten: 1079
Lid geworden op: 14 mei 2021, 09:41

Hopelijk zondag weer in de basis omdat BMI nog geblesseerd is. =D>
Gebruikersavatar
RoycosoepieAZ
Oude garde
Berichten: 1079
Lid geworden op: 14 mei 2021, 09:41

Hij speelde niet een foutloze wedstrijd maar scoorde wel 1 maal en bijna een 2e doelpunt =D> . Zie ik BMI niet doen. Ik zou zeggen, laat hem lekker staan de volgende wedstrijd.
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2166
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

Speelt goed, maar om echt zo'n potentie waar te maken moet hij beter worden in het verdedigen zelf.
Ging niet vrijuit bij de eerste goal en ook de mega kans vlak daarna staat hij niet helemaal goed in z'n dekking.
Of dat slechter is dan BMI, is weer een andere vraag.
Ik zou 100% deze jongen de tijd geven en in de basis houden. Dan heb je begin volgend seizoen een veel betere speler (hopelijk).
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

SchoorlAZ schreef: 16 jan 2022, 18:09 Speelt goed, maar om echt zo'n potentie waar te maken moet hij beter worden in het verdedigen zelf.
Ging niet vrijuit bij de eerste goal en ook de mega kans vlak daarna staat hij niet helemaal goed in z'n dekking.
Of dat slechter is dan BMI, is weer een andere vraag.
Ik zou 100% deze jongen de tijd geven en in de basis houden. Dan heb je begin volgend seizoen een veel betere speler (hopelijk).
Helemaal eens. Deze jongen is echt niet opeens de redder van het team maar heeft veel meer potentie dan Hatzidiakos die maar jaren aan blijft rommelen op het zelfde niveau. Ben al zo blij als een klein kind dat we iemand hebben die aanvallend kan koppen.
Hup AZ.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8982
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Jullie hebben ook altijd wel wat te zeiken hé :wink: :lol:

Leuk voor die jongen dat hij scoort, hij laat in ieder geval zien die lijn door te kunnen trekken uit de Eerste Divisie.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gesloten