Pascal Jansen (2023)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.

Hoe blij ben je met Pascal Jansen? (Gezien alle prestaties van AZ onder zijn trainerschap)

1
29
31%
2
2
2%
3
10
11%
4
7
8%
5
6
6%
6
11
12%
7
10
11%
8
10
11%
9
2
2%
10
6
6%
 
Totaal aantal stemmen: 93
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9117
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Inmiddels loopt de aanval dusdanig over van kwaliteit dat je dit soort partijen gewoon moet winnen.
Zolang hij daarin de ego's goed kan managen heb je niks te klagen, zolang het maar structureel gevoed kan worden.
Dit jaar geen excuusjes over hoe we geen topclub zijn als het opeens allemaal inkakt: Dit zou Pascal zijn sterke kant moeten zijn.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16209
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Langedijk schreef: 22 jan 2023, 20:17 Dat zegt hij helemaal niet, dat het onvoldoende was. Buiten dat is zeggen dat het beter moet niet ambitieus, dat moet namelijk altijd het streven zijn. Ik had een interview verwacht waarin hij concrete doelstellingen benoemt. Top 3 bijvoorbeeld.
Waarom wil je dat nou toch zo graag horen? Natuurlijk is dat het streven.
Hij wil het, de spelers willen het. Louter het uitspreken maakt het niet makkelijker en schept bovendien verwachtingen bij de fans, die als het niet lukt gaan mopperen dat je het uitspreekt maar niet behaald.
Dan sta jij voorop: “Nou lekker dan, hard brullen dat je top drie wilt spelen en het niet halen, assistentje……”

We willen dat AZ makkelijker van dit soort tegenstanders wint; nou, dat is vandaag i.i.g. gelukt.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
AZ-073
Invaller
Berichten: 2187
Lid geworden op: 07 jan 2012, 17:53
Locatie: Den Bosch

Langedijk schreef: 22 jan 2023, 20:17 Dat zegt hij helemaal niet, dat het onvoldoende was. Buiten dat is zeggen dat het beter moet niet ambitieus, dat moet namelijk altijd het streven zijn. Ik had een interview verwacht waarin hij concrete doelstellingen benoemt. Top 3 bijvoorbeeld.
Wat jij wil dat hij gaat zeggen, gaat hij toch niet zeggen.
Althans in de media

Leg je erbij neer, dat wat jij en nog aantal forummers graag wil horen van Pascal ga je niet horen, is zijn stijl niet
En mocht je het nog niet weten, in de kleedkamer, tijdens wedstrijdbesprekingen etc voor de spelersgroep is hij wel duidelijk, maar dat is niet voor de media
Kristen Nygaard: Wat een parel! https://www.youtube.com/watch?v=aOoIME2NSG0"
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11146
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

salmonyappi schreef: 22 jan 2023, 20:39 Waarom wil je dat nou toch zo graag horen? Natuurlijk is dat het streven.
Ik wil helemaal niets horen. Ik reageer op iemand die met een link komt en daarbij suggereert dat Jansen ambitieuze uitspraken doet in dat interview. Dat is niet zo.
salmonyappi schreef: 22 jan 2023, 20:39 Dan sta jij voorop: “Nou lekker dan, hard brullen dat je top drie wilt spelen en het niet halen, assistentje……”
Hij hoeft het niet te brullen hoor, hij kan gewoon een doelstelling benoemen. Dat gebeurt in elke organisatie. Die kun je vervolgens bijstellen als bepaalde factoren dat rechtvaardigen en anders ga je evalueren waarom die doelstelling niet behaald is.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Voltreffer Vick
Reservespeler
Berichten: 1646
Lid geworden op: 14 jan 2006, 10:05
Locatie: kaasmarkt

Langedijk schreef: 23 jan 2023, 08:22 Ik wil helemaal niets horen. Ik reageer op iemand die met een link komt en daarbij suggereert dat Jansen ambitieuze uitspraken doet in dat interview. Dat is niet zo.



Hij hoeft het niet te brullen hoor, hij kan gewoon een doelstelling benoemen. Dat gebeurt in elke organisatie. Die kun je vervolgens bijstellen als bepaalde factoren dat rechtvaardigen en anders ga je evalueren waarom die doelstelling niet behaald is.
Klopt. En dan het liefst met de leden van dit forum want daar zitten een aantal echte kenners
Op de zolder van zijn grootmoeder vindt Sjakie Meulemans op een goede dag een paar enorm oude voetbalschoenen, die van een vroegere topvoetballer zijn geweest: Voltreffer Vick, sinds die tijd kan ie voetballen als de beste
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11146
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Voltreffer Vick schreef: 23 jan 2023, 12:17 Klopt. En dan het liefst met de leden van dit forum want daar zitten een aantal echte kenners
Dat zou inderdaad heel verstandig zijn, naar je betalende klanten luisteren. Die gisteren in de kou weer lange tijd geen vermaak werd geboden. Aan die interne evaluaties hecht ik weinig waarde want Van Aart loopt er ook nog steeds rond. En Van den Brom mocht 5 jaar lang blijven aankloten.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12465
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Langedijk schreef: 23 jan 2023, 14:09 Dat zou inderdaad heel verstandig zijn, naar je betalende klanten luisteren. Die gisteren in de kou weer lange tijd geen vermaak werd geboden. Aan die interne evaluaties hecht ik weinig waarde want Van Aart loopt er ook nog steeds rond. En Van den Brom mocht 5 jaar lang blijven aankloten.
Ah, ik vroeg me al af, wie dat nu ook alweer was over de 'betalende klanten' :D
we can come an end
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11146
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

differentcook schreef: 23 jan 2023, 14:55 Ah, ik vroeg me al af, wie dat nu ook alweer was over de 'betalende klanten' :D
Niet alleen ik vermoed ik. Maar je mag 'betalende klanten' ook vervangen door aandeelhouders of sponsoren. Mensen willen graag weten wat er met hun geld gebeurt zodat ze kunnen bepalen of ze blijven doneren. Zeker bij AZ waar de prijzen bovengemiddeld hoog zijn.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Dipsaus
Fanatic
Berichten: 643
Lid geworden op: 10 feb 2007, 14:53

Langedijk schreef: 23 jan 2023, 15:05 Niet alleen ik vermoed ik. Maar je mag 'betalende klanten' ook vervangen door aandeelhouders of sponsoren. Mensen willen graag weten wat er met hun geld gebeurt zodat ze kunnen bepalen of ze blijven doneren. Zeker bij AZ waar de prijzen bovengemiddeld hoog zijn.
Seizoenskaart kost toch een habbekrats? Vergelijk je prijs per wedstrijd maar met een theatervoorstelling, concert of festival. En het geld wordt goed besteed. Gisteren werd er dominant gevoetbald tegen Fortuna. Keurige opstelling door Jansen. Goede instelling van de spelers en wissels waren prima te volgen. En echt koud was het niet. Misschien heb je het verkeerde stadion bezocht gisteren.
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11146
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Dipsaus schreef: 23 jan 2023, 15:26 Seizoenskaart kost toch een habbekrats?
Minimaal € 15,88 per wedstrijd. Komt parkeergeld of kosten OV bij en de consumpties zijn ook niet goedkoop. Voor 90 minuten bruto speeltijd onder een defensief ingestelde trainer. AZ staat in de top 3 van duurste clubs.
Dipsaus schreef: 23 jan 2023, 15:26 Vergelijk je prijs per wedstrijd maar met een theatervoorstelling, concert of festival.
Dan weet je wat je krijgt en ben je langer van huis. Misschien kan AZ een trailer maken van elke eerstvolgende thuiswedstrijd.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16209
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Ik wil helemaal niets horen. Ik reageer op iemand die met een link komt en daarbij suggereert dat Jansen ambitieuze uitspraken doet in dat interview. Dat is niet zo.
Je zegt toch echt:
‘Ik had een interview verwacht waarin hij concrete doelstellingen benoemt. Top 3 bijvoorbeeld.”

Hij hoeft het niet te brullen hoor, hij kan gewoon een doelstelling benoemen. Dat gebeurt in elke organisatie. Die kun je vervolgens bijstellen als bepaalde factoren dat rechtvaardigen en anders ga je evalueren waarom die doelstelling niet behaald is.
Structureel top 4 en de top 3 aanvallen. Dat is de doelstelling.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11146
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

salmonyappi schreef: 23 jan 2023, 17:16 Je zegt toch echt:
‘Ik had een interview verwacht waarin hij concrete doelstellingen benoemt. Top 3 bijvoorbeeld.”
Speciaal voor jou een verduidelijking:

Ik had (tegen beter weten in) verwacht dat die link naar een interview zou leiden waarin hij ambities zou uitspreken.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12465
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Langedijk schreef: 23 jan 2023, 19:10 Speciaal voor jou een verduidelijking:

Ik had (tegen beter weten in) verwacht dat die link naar een interview zou leiden waarin hij ambities zou uitspreken.
Dat doet hij ook, me dunkt
Na het uitspreken van een oordeel over de eerste helft 'redelijk' met zo'n intonatie dat dat niet genoeg is, wat wordt verduidelijk door wat hij vervolgens zegt over de ambities voor tweede helft 'we gaan voor veel meer', specificeert hij de ambities: 'we moeten onze wedstrijden blijven winnen, maar ook als elftal blijven ontwikkelen en groeien, ervoor zorgen dat we nog dominanter worden dan we op dit moment al zijn'

Het kan zo zijn dat je ambities alleen herkent als iemand iets begint te zeggen over een eindklassering.
we can come an end
Grifo
Oude garde
Berichten: 1497
Lid geworden op: 19 sep 2005, 17:30
Contacteer:

differentcook schreef: 23 jan 2023, 19:21 Dat doet hij ook, me dunkt
Na het uitspreken van een oordeel over de eerste helft 'redelijk' met zo'n intonatie dat dat niet genoeg is, wat wordt verduidelijk door wat hij vervolgens zegt over de ambities voor tweede helft 'we gaan voor veel meer', specificeert hij de ambities: 'we moeten onze wedstrijden blijven winnen, maar ook als elftal blijven ontwikkelen en groeien, ervoor zorgen dat we nog dominanter worden dan we op dit moment al zijn'

Het kan zo zijn dat je ambities alleen herkent als iemand iets begint te zeggen over een eindklassering.
Ambities zijn niet hetzelfde als doelstellingen. Overigens kun je die dingen gewoon nalezen in de jaarcijfers/jaarverslag, daar hebben we onze trainer/coach niet voor nodig.

Ik ben ook een van degenen die vindt dat je, als AZ, veel meer ten dienste zou moeten staan van je betalende klanten. Ze leveren een product in de entertainment industrie. Met dit product heb ik een emotionele band, zoals velen van ons op dit forum, zo niet wij allemaal. De entertainment industrie behoort vermaak te bieden, anders verliest het haar klanten en uiteindelijk inkomsten. Dat is voor AZ niet anders. Vermaak wordt mij minimaal geboden. De teringherrie in het stadion vooraf, is al geen fijne start: huur een knappe dj in. Maar ook het voetbal wordt niet gespeeld om het publiek te vermaken. Nu zijn er een flink aantal forummers die zich vermaakt voelen als 'we' winnen en breder getrokken, ook heel veel stadionbezoekers. Ik ook, bij wedstrijden waar de spanning er vooraf op staat (tegen top5, Europees, beker va. 1/4f). Maar tegen het rechterrijtje wil ik gewoon mooi aanvallend voetbal zien. Dat krijgen we zelden voorgeschoteld. Ook gisteren maar een zeer beperkt deel van de wedstrijd. Dat is de hand van Jansen, die denkt vanuit een stabiele verdedigende organisatie en daarna pas verder. Daar heeft hij best wat succes mee overigens, maar afgelopen seizoen was dat niet genoeg om de doelstelling (top4) te behalen.

Het was gisteren wel gezellig om mijn maten in het stadion weer te treffen en de eerste helft was best leuk, maar ik vroeg me toch wel af wat ik in die kou nou eigenlijk nog deed ergens halverwege de tweede helft toen de wedstrijd gespeeld was en het voetballend vermaak net als de temperatuur tot het nulpunt gedaald was. Juist met een 3-1 voorsprong kan je toch losser gaan spelen? Zo gecontroleerd was het. Inzakken ipv aanvallen.
____________
Hoc est nihil
Leeuwenhart
Seizoenkaarthouder
Berichten: 474
Lid geworden op: 12 dec 2017, 17:31

Grifo schreef: 23 jan 2023, 21:53 Ambities zijn niet hetzelfde als doelstellingen. Overigens kun je die dingen gewoon nalezen in de jaarcijfers/jaarverslag, daar hebben we onze trainer/coach niet voor nodig.

Ik ben ook een van degenen die vindt dat je, als AZ, veel meer ten dienste zou moeten staan van je betalende klanten. Ze leveren een product in de entertainment industrie. Met dit product heb ik een emotionele band, zoals velen van ons op dit forum, zo niet wij allemaal. De entertainment industrie behoort vermaak te bieden, anders verliest het haar klanten en uiteindelijk inkomsten. Dat is voor AZ niet anders. Vermaak wordt mij minimaal geboden. De teringherrie in het stadion vooraf, is al geen fijne start: huur een knappe dj in. Maar ook het voetbal wordt niet gespeeld om het publiek te vermaken. Nu zijn er een flink aantal forummers die zich vermaakt voelen als 'we' winnen en breder getrokken, ook heel veel stadionbezoekers. Ik ook, bij wedstrijden waar de spanning er vooraf op staat (tegen top5, Europees, beker va. 1/4f). Maar tegen het rechterrijtje wil ik gewoon mooi aanvallend voetbal zien. Dat krijgen we zelden voorgeschoteld. Ook gisteren maar een zeer beperkt deel van de wedstrijd. Dat is de hand van Jansen, die denkt vanuit een stabiele verdedigende organisatie en daarna pas verder. Daar heeft hij best wat succes mee overigens, maar afgelopen seizoen was dat niet genoeg om de doelstelling (top4) te behalen.

Het was gisteren wel gezellig om mijn maten in het stadion weer te treffen en de eerste helft was best leuk, maar ik vroeg me toch wel af wat ik in die kou nou eigenlijk nog deed ergens halverwege de tweede helft toen de wedstrijd gespeeld was en het voetballend vermaak net als de temperatuur tot het nulpunt gedaald was. Juist met een 3-1 voorsprong kan je toch losser gaan spelen? Zo gecontroleerd was het. Inzakken ipv aanvallen.
Voetbal is geen onderdeel van de entertainment industrie. Als voetbal een entertainment industrie zou zijn, waarom wordt een coach ontslagen als hij leuk speelt maar niet wint? Dit hele idee van vermaak en betalende klant mentaliteit is echt een Nederlandse kijk op het supporterschap. Het gaat uiteindelijk echt maar om 1 ding en dat is winnen. Topsport. Prijzen. En (helaas teveel) geld. Dat snappen ze overal in de wereld maar niet in Nederland. Als we met leuk spel 17e worden dan haak jij toch ook af? Tegen Fortuna spelen we 60 minuten prima voetbal met dito goals en in de rest van de wereld heb je dan een prima wedstrijd gespeeld. Maar niet in Nederland. Bestaat de rest van de wereld dan uit lamme schaapjes of snappen wij niet wat topsport inhoudt?
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16209
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Leeuwenhart schreef: 23 jan 2023, 23:51 Voetbal is geen onderdeel van de entertainment industrie. Als voetbal een entertainment industrie zou zijn, waarom wordt een coach ontslagen als hij leuk speelt maar niet wint? Dit hele idee van vermaak en betalende klant mentaliteit is echt een Nederlandse kijk op het supporterschap. Het gaat uiteindelijk echt maar om 1 ding en dat is winnen. Topsport. Prijzen. En (helaas teveel) geld. Dat snappen ze overal in de wereld maar niet in Nederland. Als we met leuk spel 17e worden dan haak jij toch ook af? Tegen Fortuna spelen we 60 minuten prima voetbal met dito goals en in de rest van de wereld heb je dan een prima wedstrijd gespeeld. Maar niet in Nederland. Bestaat de rest van de wereld dan uit lamme schaapjes of snappen wij niet wat topsport inhoudt?
Wij, Nederlanders, zijn verwende krengen.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Grifo
Oude garde
Berichten: 1497
Lid geworden op: 19 sep 2005, 17:30
Contacteer:

Leeuwenhart schreef: 23 jan 2023, 23:51 Voetbal is geen onderdeel van de entertainment industrie. Als voetbal een entertainment industrie zou zijn, waarom wordt een coach ontslagen als hij leuk speelt maar niet wint? Dit hele idee van vermaak en betalende klant mentaliteit is echt een Nederlandse kijk op het supporterschap. Het gaat uiteindelijk echt maar om 1 ding en dat is winnen. Topsport. Prijzen. En (helaas teveel) geld. Dat snappen ze overal in de wereld maar niet in Nederland. Als we met leuk spel 17e worden dan haak jij toch ook af? Tegen Fortuna spelen we 60 minuten prima voetbal met dito goals en in de rest van de wereld heb je dan een prima wedstrijd gespeeld. Maar niet in Nederland. Bestaat de rest van de wereld dan uit lamme schaapjes of snappen wij niet wat topsport inhoudt?
Of het onderdeel is van de entertainment industrie is geen mening, dat is een feit. Of jij je vermaakt voelt door 'winst' of door 'mooi voetbal', dat is aan jou.

Ik betaal, middels mijn consumpties, seizoenskaart en tv-abonnement, veel geld om door AZ vermaakt te worden. En ik draag zo bij aan de salarissen van deze 'topsporters'.
____________
Hoc est nihil
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11146
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Grifo schreef: 23 jan 2023, 21:53
Dat is de hand van Jansen, die denkt vanuit een stabiele verdedigende organisatie
Terwijl die verdediging allesbehalve stabiel is met Sugawara en Hatzidiakos. En voorheen ook nog een dramatische keeper. Dan zou je juist verwachten dat je volop naar goals op zoek gaat omdat je zelden de 0 gaat houden. En de kwaliteit loopt voorin.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11146
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Leeuwenhart schreef: 23 jan 2023, 23:51 Voetbal is geen onderdeel van de entertainment industrie. Als voetbal een entertainment industrie zou zijn, waarom wordt een coach ontslagen als hij leuk speelt maar niet wint?
Omdat een voetbalclub ook een bedrijf is dat winst moet maken. En een niveau lager spelen of Europees voetbal missen kost geld.

Natuurlijk is voetbal entertainment. Alleen draait het in Nederland vaak alleen om de wedstrijd zelf. In Duitsland is het uren voor de wedstrijd al gezellig druk rondom het stadion met kraampjes, biertenten en braadworsten. In Amerika zijn er complete shows rondom sportwedstrijden om de mensen in ieder geval een leuke dag de bezorgen als de wedstrijd zelf tegenvalt. In Nederland kennen we dat niet en dus moeten wij vermaakt worden in die 90 minuten bruto speeltijd.

Afgelopen zondag staan ze comfortabel met 3-1 voor en weigeren ze vervolgens om de laatste 35 minuten op zoek te gaan naar doelpunten. Terwijl AZ verreweg het slechtste doelsaldo heeft van de clubs bovenin. Dat vind ik minachting van je betalende klanten. En Jansen had vaker en eerder kunnen wisselen als het excuus wordt opgevoerd dat ze morgen weer moeten.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
072
Fanatic
Berichten: 692
Lid geworden op: 23 apr 2022, 20:00
Locatie: Lille

Dipsaus schreef: 23 jan 2023, 15:26 Seizoenskaart kost toch een habbekrats? Vergelijk je prijs per wedstrijd maar met een theatervoorstelling, concert of festival. En het geld wordt goed besteed. Gisteren werd er dominant gevoetbald tegen Fortuna. Keurige opstelling door Jansen. Goede instelling van de spelers en wissels waren prima te volgen. En echt koud was het niet. Misschien heb je het verkeerde stadion bezocht gisteren.
Ik ben ongeveer 600 euro kwijt voor twee seizoenskaarten, 7,50 euro parkeren per keer, en ~20 euro aan consumpties. Dat is ~1095 euro per seizoen, en ~60 euro per wedstrijd (+ 80 euro aan benzine, maar dat is mijn eigen keuze). Het geld maakt mij niet uit, vind niet perse dat ik ergens "recht" op het, maar een habbekrats is het nou ook weer niet :wink:
Van Alkmaar begint de victorie
Gesloten