Pascal Jansen (2023)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.

Hoe blij ben je met Pascal Jansen? (Gezien alle prestaties van AZ onder zijn trainerschap)

1
29
31%
2
2
2%
3
10
11%
4
7
8%
5
6
6%
6
11
12%
7
10
11%
8
10
11%
9
2
2%
10
6
6%
 
Totaal aantal stemmen: 93
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12471
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Ferry schreef: 22 mar 2023, 15:45 We hebben niet zoveel aan een trainer die goed ligt in de media (bijv. via een podcast). Er moeten resultaten op het veld komen. En als dat laatste niet te zien is, vind ik het eerste volkomen irrelevant.
Die podcast kwam erin in het kader van begripsvorming door het open tot je nemen van diverse informatie vs het opkoken van je eigen ideeen.
Niet om te zeggen dat Jansen een mediawonder is (wat hij m.i. niet is)
Ik vind dat de progressie qua stand in de competitie (door te veel dalen tussen pieken) ook blijft steken omdat het door mij genoemde probleem niet is opgelost. Daarnaast denk ik dat je wel kunt spreken van ontwikkeling als in hogere pieken tussen de dalen.
we can come an end
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12471
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Antti Opdam schreef: 22 mar 2023, 15:47 Als we te vaak en langdurig terugvallen vind ik dat er weinig lijn in zit. Het gemiddelde niveau is ook gewoon te laag omdat een hele reeks aan idiote wedstrijden het seizoen hebben verpest.

Dan kan je uit winnen van PSV en Lazio 2, maar als je vervolgens maar loopt aan te rommelen tegen Volendam, Vitesse, Twente, Utrecht (etc) schiet het allemaal niet op.
Nee, het gemiddelde komt inderdaad te laag uit en door het terugvallen schiet het niet op
we can come an end
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11150
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

differentcook schreef: 22 mar 2023, 15:44 Dan kun je alleen iets zeggen over de resultaten, niet of dat komt door tactische beperkingen, zoals je stelt
Die tactische beperkingen hebben we na 2 jaar Jansen allemaal wel gezien. Geen plan B, onlogische en/of te late wissels, veel te defensief tegen kleine clubs en vrijwel nooit een wedstrijd om kunnen draaien door een briljante zet

Daarbij: als het een tactisch meesterbrein zou zijn maar de resultaten vallen tegen, wat is dan de conclusie?

- Dat de selectie te zwak is (niet waar)
- Dat de spelers niet luisteren (zou kunnen)
- Dat de spelers de boel saboteren om van Jansen af te komen (zou ik begrijpen)
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12471
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Langedijk schreef: 22 mar 2023, 15:52 Die tactische beperkingen hebben we na 2 jaar Jansen allemaal wel gezien. Geen plan B, onlogische en/of te late wissels, veel te defensief tegen kleine clubs en vrijwel nooit een wedstrijd om kunnen draaien door een briljante zet

Daarbij: als het een tactisch meesterbrein zou zijn maar de resultaten vallen tegen, wat is dan de conclusie?

- Dat de selectie te zwak is (niet waar)
- Dat de spelers niet luisteren (zou kunnen)
- Dat de spelers de boel saboteren om van Jansen af te komen (zou ik begrijpen)
Mijn idee daarover heb ik al gegeven: de spelers, op een uitzondering zoals Kerkez na, kunnen het niet opbrengen iedere wedstrijd vol te gaan. Dat kan zijn door een slechte coaching en/of het overvragen van spelers, dwz het kost ze teveel moeite om continu hun beste niveau te tonen.
we can come an end
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11150
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

differentcook schreef: 22 mar 2023, 15:55 Dat kan zijn door een slechte coaching
Vind ik ook goed. Tactisch zwak, slechte coaching, geen overwicht. De reden maakt mij niet uit. Ik beoordeel iedereen op die 90 minuten. Niet op besprekingen, trainingen, podcasts, interviews of een lelijke vrouw. Hoe een pak melk tot stand komt van boerderij tot supermarkt vind ik ook niet interessant. Als de smaak maar goed is.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12471
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Langedijk schreef: 22 mar 2023, 16:04 Vind ik ook goed. Tactisch zwak, slechte coaching, geen overwicht. De reden maakt mij niet uit. Ik beoordeel iedereen op die 90 minuten. Niet op besprekingen, trainingen, podcasts, interviews of een lelijke vrouw. Hoe een pak melk tot stand komt van boerderij tot supermarkt vind ik ook niet interessant. Als de smaak maar goed is.
Hou je dan beter bij je oordeel over het eindproduct en heb het niet over waarom, door wie of hoe precies
we can come an end
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11150
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

differentcook schreef: 22 mar 2023, 16:06 Hou je dan beter bij je oordeel over het eindproduct en heb het niet over waarom, door wie of hoe precies
Waarom heb jij het daar wel over dan? Jij weet het ook niet. Jij baseert je op geleuter in podcasts, doet aannames en hebt 'ideeën' over alles. En dat zijn toevallig 'ideeën' die de schuld bij de spelers neerlegt en professor Jansen grotendeels vrijpleit. Lekker makkelijk.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12471
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Langedijk schreef: 22 mar 2023, 16:35 Waarom heb jij het daar wel over dan? Jij weet het ook niet. Jij baseert je op geleuter in podcasts, doet aannames en hebt 'ideeën' over alles. En dat zijn toevallig 'ideeën' die de schuld bij de spelers neerlegt en professor Jansen grotendeels vrijpleit. Lekker makkelijk.
Ik beweer niet het juiste antwoord te hebben, spreek alleen uit wat ik denk dat het geval kan zijn. Alle info die ik kan vinden helpt me daarbij en ik zou me niet prettig voelen bij het type statements dat jij doet op basis van de beperkte informatie die jij noemt. En nogmaals (als reactie op je Jansen vrijplijten opmerking), ik ga niet uit van het steunen van een persoon om vervolgens op basis daarvan een verhaal te maken. Gelukkig, je spreekt over 'grotendeels', is het je niet ontgaan dat ik ook kritiek heb op Jansen.
we can come an end
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11150
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

differentcook schreef: 22 mar 2023, 16:50 spreek alleen uit wat ik denk dat het geval kan zijn
Dan krijgen we dus 100 theorieën die niet gebaseerd zijn op feiten en cijfers. Daar komt je nergens mee. Want zelfs als je gelijk hebt kom je daar nooit achter.

Neem deze: "de spelers, op een uitzondering zoals Kerkez na, kunnen het niet opbrengen iedere wedstrijd vol te gaan"

Volledig uit de lucht gegrepen. Waaruit blijkt dat ze hun best niet doen? En hoe komt het dat de spelers van Feyenoord dat wel allemaal kunnen? Misschien omdat Slot een goede trainer is en Jansen een waardeloze?

Ik kijk gewoon naar wat ik zie. Terugkerende patronen waardoor de club geen stappen meer zet. Dezelfde fouten van individuen (Hatzidiakos, Sugawara, Verhulst) en de trainers. Daar hoef ik geen wetenschappelijke studie van te maken.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6505
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

differentcook schreef: 22 mar 2023, 15:51 Die podcast kwam erin in het kader van begripsvorming door het open tot je nemen van diverse informatie vs het opkoken van je eigen ideeen.
Dan ga je er ook van uit dat ik die podcast niet geluisterd heb. Ik vond het best interessant. Maar dat vond ik de podcast van Sjors Ultee ook. Maar: de resultaten moeten zichtbaar worden op het veld. Dan ben je een toptrainer.
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3207
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

Ik ga er vanuit dat Jansen binnenkort nu ook echt de beschikking heeft over alle spelers.
Beukema is alweer terug, Vanheusden heeft ook alweer een wedstrijdje succesvol meegepakt, Dani de Wit, Bazoer, Dekker zullen spoedig ook weer hun rentree kunnen maken.
Jansen moet minimaal 3e worden, voor de Conference League gaan en eigenlijk met ajax strijden voor een ticket voorrondes CL, dat is hij verplicht met dit materiaal!
Het is eigenlijk een schande dat Feyenoord, met minder materiaal vind ik persoonlijk, waarschijnlijk de titel gaat behalen. Enigste excuses zijn al die blessures die ons al heel het seizoen parten spelen. Heb nog hoge verwachtingen voor April/Mei als de selectie weer ruim is, en niet dat we nog ergens met FC Twente zitten te strijden voor plek 4, 5.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16214
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

De Rode Baron schreef: 22 mar 2023, 17:40 Ik ga er vanuit dat Jansen binnenkort nu ook echt de beschikking heeft over alle spelers.
Beukema is alweer terug, Vanheusden heeft ook alweer een wedstrijdje succesvol meegepakt, Dani de Wit, Bazoer, Dekker zullen spoedig ook weer hun rentree kunnen maken.
Jansen moet minimaal 3e worden, voor de Conference League gaan en eigenlijk met ajax strijden voor een ticket voorrondes CL, dat is hij verplicht met dit materiaal!
Het is eigenlijk een schande dat Feyenoord, met minder materiaal vind ik persoonlijk, waarschijnlijk de titel gaat behalen. Enigste excuses zijn al die blessures die ons al heel het seizoen parten spelen. Heb nog hoge verwachtingen voor April/Mei als de selectie weer ruim is, en niet dat we nog ergens met FC Twente zitten te strijden voor plek 4, 5.
Het resultaat bij Feyenoord is de som der delen, in dit geval het team. Je hoeft geen Mbapé’s te hebben om toch goed te voetballen en een goed resultaat te halen. Slot weet de juiste spelers bij elkaar te zetten en een hechte vechtmachine te creëren (helaas). Jansen doet heel veel goed, maar mist net dat belangrijke element dat Slot wel heeft.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12471
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

De Rode Baron schreef: 22 mar 2023, 17:40 Ik ga er vanuit dat Jansen binnenkort nu ook echt de beschikking heeft over alle spelers.
Beukema is alweer terug, Vanheusden heeft ook alweer een wedstrijdje succesvol meegepakt, Dani de Wit, Bazoer, Dekker zullen spoedig ook weer hun rentree kunnen maken.
Jansen moet minimaal 3e worden, voor de Conference League gaan en eigenlijk met ajax strijden voor een ticket voorrondes CL, dat is hij verplicht met dit materiaal!
Het is eigenlijk een schande dat Feyenoord, met minder materiaal vind ik persoonlijk, waarschijnlijk de titel gaat behalen. Enigste excuses zijn al die blessures die ons al heel het seizoen parten spelen. Heb nog hoge verwachtingen voor April/Mei als de selectie weer ruim is, en niet dat we nog ergens met FC Twente zitten te strijden voor plek 4, 5.
Ik verwacht dat AZ vaker zal verzaken, dat is een kwaal die al het gehele seizoen opspeelt. Daarmee kun je niet het gevecht met ajax aangaan voor de tweede plaats.
Vanheusden zal na een wedstrijd of twee ook wel weer opnieuw geblesseerd afhaken.
we can come an end
Gebruikersavatar
Metalingus
Oude garde
Berichten: 1359
Lid geworden op: 10 aug 2005, 13:22
Locatie: Heemskerk

Het is toch gewoon te trainen dat je dynamisch speelt? Passen en doorbewegen en dat continu blijven toepassen. Het is bij AZ op enkele momenten na allemaal vanuit stilstand, spelers die de bal in de voet willen hebben.
Daarnaast ook gewoon een kwaliteits dingetje. Passes niet hard genoeg en niet zuiver genoeg.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12471
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Metalingus schreef: 22 mar 2023, 19:12 Het is toch gewoon te trainen dat je dynamisch speelt? Passen en doorbewegen en dat continu blijven toepassen. Het is bij AZ op enkele momenten na allemaal vanuit stilstand, spelers die de bal in de voet willen hebben.
Daarnaast ook gewoon een kwaliteits dingetje. Passes niet hard genoeg en niet zuiver genoeg.
Dynamisch spel vergt meer van de spelers en de vraag is of ze dat iedere wedstrijd kunnen opbrengen. Tegen Lazio zag je al meteen dat dit goed zat, tegen Twente zag je al meteen dat dit fout zat. Bewezen is dus dat ze het kunnen, maar blijkbaar niet iedere wedstrijd
we can come an end
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11150
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

differentcook schreef: 22 mar 2023, 20:22 Dynamisch spel vergt meer van de spelers en de vraag is of ze dat iedere wedstrijd kunnen opbrengen. Tegen Lazio zag je al meteen dat dit goed zat, tegen Twente zag je al meteen dat dit fout zat. Bewezen is dus dat ze het kunnen, maar blijkbaar niet iedere wedstrijd
Tegen Lazio zag je dat helemaal niet. Uit pas de tweede helft, thuis pas na dat zondagsschot van Karlsson. Daarvoor was het allesbehalve dynamisch.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6545
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

differentcook schreef: 22 mar 2023, 20:22 Dynamisch spel vergt meer van de spelers en de vraag is of ze dat iedere wedstrijd kunnen opbrengen. Tegen Lazio zag je al meteen dat dit goed zat, tegen Twente zag je al meteen dat dit fout zat. Bewezen is dus dat ze het kunnen, maar blijkbaar niet iedere wedstrijd
Jij denkt wel heel statisch. Als je 1 helft goed speelt, moet je dat het hele seizoen kunnen.

Iedere tegenstander is anders, en speelt weer op een andere manier. Daarin moet je dynamisch zijn, vooral als trainer. Wedstrijd lezen, tactisch de trainer van de tegenstander aftroeven. Dat mis ik vaak totaal bij Jansen. 95% van de potjes gaan we uit "van eigen kracht". 1 op 1 wissels, geen slot offensief en weten té vaak het kwaliteitsverschil niet op het veld uit te drukken.

Allerlei amateur psychologie over mentaliteit, roes van de overwinning, jezelf opladen, flow, hun willen meer, niet scherp beginnen, zal allemaal wel.

Lazio was de uitzondering helaas, niet Twente.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12471
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Langedijk schreef: 22 mar 2023, 20:51 Tegen Lazio zag je dat helemaal niet. Uit pas de tweede helft, thuis pas na dat zondagsschot van Karlsson. Daarvoor was het allesbehalve dynamisch.
Vanaf het begin zag je dat ze in de wedstrijd zaten en zeer geconcentreerd en gedisciplineerd speelden. Ik ben bang dat je allicht veel mist van wat er gaande is.
we can come an end
lowietje
Fanatic
Berichten: 514
Lid geworden op: 25 jan 2008, 22:06

Het worden nu wel de weken van de waarheid voor Pascal. Hadden ze niet even met dat contract kunnen wachten ?
Seizoenkaarthouder
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16214
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

lowietje schreef: 22 mar 2023, 21:48 Het worden nu wel de weken van de waarheid voor Pascal. Hadden ze niet even met dat contract kunnen wachten ?
Dat contract was mondeling al bekrachtigd; dit is slechts een bevestiging.
Niets nieuws onder de zon.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gesloten