Pascal Jansen (2023)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.

Hoe blij ben je met Pascal Jansen? (Gezien alle prestaties van AZ onder zijn trainerschap)

1
29
31%
2
2
2%
3
10
11%
4
7
8%
5
6
6%
6
11
12%
7
10
11%
8
10
11%
9
2
2%
10
6
6%
 
Totaal aantal stemmen: 93
Gebruikersavatar
AZ-073
Invaller
Berichten: 2187
Lid geworden op: 07 jan 2012, 17:53
Locatie: Den Bosch

DeZuivelDuivel schreef: 13 mei 2022, 08:20 Ik durf het wel te zeggen:

Pascal Jansen is vergif voor de club en Huiberts zolang deze hem in zijn zetel houd en niet in lijn met beleid investeert is net zo problematisch.
#-o [-X
Wat dat kun je niet menen!!

Dit lijkt een beetje de nieuwe trend, op het moment dat er tegengas komt met inhoudelijke argumenten, gaan we over tot steeds extremere standpunten om een punt te maken / gelijk te krijgen???
Kristen Nygaard: Wat een parel! https://www.youtube.com/watch?v=aOoIME2NSG0"
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6495
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

AZ-073 schreef: 13 mei 2022, 08:37 Dit lijkt een beetje de nieuwe trend, op het moment dat er tegengas komt met inhoudelijke argumenten, gaan we over tot steeds extremere standpunten om een punt te maken / gelijk te krijgen???
Je klopt jezelf graag op de borst, lees ik?
Gebruikersavatar
AZ-073
Invaller
Berichten: 2187
Lid geworden op: 07 jan 2012, 17:53
Locatie: Den Bosch

Ferry schreef: 13 mei 2022, 08:38 Je klopt jezelf graag op de borst, lees ik?
Omdat ik iemand vergif noemen benoem, klop ik mezelf op de borst?
Die kan ik niet volgen
Kristen Nygaard: Wat een parel! https://www.youtube.com/watch?v=aOoIME2NSG0"
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9118
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

AZ-073 schreef: 13 mei 2022, 08:37 #-o [-X
Wat dat kun je niet menen!!

Dit lijkt een beetje de nieuwe trend, op het moment dat er tegengas komt met inhoudelijke argumenten, gaan we over tot steeds extremere standpunten om een punt te maken / gelijk te krijgen???
Dit gaat juist om de inhoud. De trend is juist dat zeker AZ 4 Life telkens de feiten totaal niet op een rij heeft (en Differentcook geeft meestal niet eens een echte onderbouwing, maar maakt er meer een socratisch vraaggesprek van waarbij hij elk antwoord beantwoord met een nieuwe vraag). Op een gegeven moment wordt dat ontzettend vervelend, je hoeft het niet eens te zijn, maar kijk op zijn minst de realiteit in de ogen. Deze reactie is overigens het perfecte voorbeeld. je roept dat het allemaal extreem is, maar geeft 0 onderbouwing en je roept net zo hard zonder onderbouwing, dat wat AZ 4 Life geschreven heeft een inhoudelijk argument is.

Voorbeeld van standpunten van AZ 4 Life die feitelijk onjuist zijn
- Aboukhlal 'pakt punten voor de club'
terwijl er maar hooguit 5 punten behaald zijn waarvan je nog enigzins kan beargumenteren dat we die aan Aboukhlal te danken hebben. Het totaal behaalde punten tot nog toe is 61 (kan oplopen tot 64) en het verschil met de nummer 6 is 11 punten. kortom : de bijdrage van Aboukhlal is verwaarloosbaar. (extra grappig omdat er iemand op dit forum geroepen heeft dat Karlsson géén punten voor AZ pakt en AZ 4 Life uiterst kritisch was op Pavlidis voorheen).

- Aboukhlal 'is de AZ aanvaller met het hoogste rendement'
zowel in pure cijfers (zie de cijfers van Gudmundsson, de Wit, Karlsson en Pavlidis) als in de contextloos door AZ 4 Life gebruikte statistiek van doelpunten per gespeelde minuut blijkt dat gewoon feitelijk onjuist te zijn.

- 'Er is geen jeugd die zich aandient,'
Zico Buurmeester (middenvelder) heeft 8 doelpunten en 1 assist in Jong AZ en doet het goed
Fedde de Jong(middenvelder) heeft 4 doelpunten en 6 assists in Jong AZ en doet het goed
Iman Griffith(rechtsbuiten) staat op 5 doelpunten 5 assists in Jong AZ, maar daar twijfelt men naar mijn mening terecht over.
Barasi(5 doelpunten 1 asssist dit seizoen) en Taabouni(5 doelpunten 3 assists dit seizoen) dienden zich vorig seizoen al aan, maar zijn nu inderdaad geblesseerd geweest.

Het standpunt is hier kort samengevat 'Jansen is een goede trainer, maar de spelers zijn troep'. Als dat je standpunt is en je bijvoorbeeld de mening bent toegedaan dat Sowah niet kan voetballen, dan kan het dus geen kwaad om de talentvolle Buurmeester of de Jong daarvoor in de plaats te brengen als een wissel.

Zo'n jeugdspeler heeft nog zat te leren, maar kan ook nog groeien en is eigen kweek. Zeker als je als club zegt dat je een opleidingsclub bent. Als je met die conclusie alsnog geen jeugdspeler brengt dan ben je of
A niet bereid tot het brengen van die jeugdspeler
B heb je die jeugdspeler dusdanig ingeschat dat hij het niet waard is of gaat zijn om te brengen.

Bij de standpunten waar Jansen de soort van alwetende god van het voetbal is, kan het natuurlijk niet zo zijn dat hij voor A kiest, want dat zou niet logisch zijn. AZ is een ontwikkelclub en Jansen zou in die theorie perfect spelers weten te ontwikkelen. Dus is het antwoord B je jeugdspelers zijn zo ruk dat zelfs als er niets meer op het spel staat of het niet slechter kan, je ze toch niet hoeft te gebruiken omdat het geen verschil maakt. Als B het geval is, dan kun je dus net zo goed de contracten van je jeugdspelers verscheuren. Dat is geen 'extreem standpunt' alleen de denklijn van de voorgaande poster doorgezet en het standpunt een beetje kleurrijk aangezet.

Er zijn zat clubs waar juist in de boven genoemde casus juist wél de jeugd de kans krijgt, het zal mij met Jansen niet eens verbazen als hij in de laatste wedstrijd van het reguliere seizoen hooguit een minuut of 15 aan een speler uit Jong AZ gaat geven, als het al uberhaupt gaat gebeuren.


Lang verhaal kort:
Jeugdspelers zijn de levensader van deze club.
Op het moment dat zogenaamd geen enkele jeugdspeler aanspraak maakt op het eerste (waar ik het niet mee eens ben) dan heb je als club écht grote problemen.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6495
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

differentcook schreef: 11 mei 2022, 21:07 Ik vond het sterk dat Jansen na de moeilijke opstart (door de grote leegloop) de zaak goed draaiende gekregen heeft. Het inzakken daarna komt m.i. vooral door de krappe en ondermaatse selectie. Ik kan Jansen iig niet los beoordelen van zijn selectie
Even de debunk van jouw woorden. AZ pakte in de eerste 18 wedstrijden (tot de winterstop) gemiddeld minder punten (1,78) dan het tweede gedeelte van het seizoen (1,93).
Het hele verhaal van de ondermaatse en krappe selectie, laatste benen, blessures en schorsingen kan dus wel in de prullenbak.

Afbeelding
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12465
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Ferry schreef: 13 mei 2022, 09:04 Even de debunk van jouw woorden. AZ pakte in de eerste 18 wedstrijden (tot de winterstop) gemiddeld minder punten (1,78) dan het tweede gedeelte van het seizoen (1,93).
Het hele verhaal van de ondermaatse en krappe selectie, laatste benen, blessures en schorsingen kan dus wel in de prullenbak.

Afbeelding
Je graaft je liever dieper in met gezochte strohalmen (opdelen in twee seizoenshelften, dwars door alle reele ontwikkelingen), dan je open te stellen voor geluiden met werkelijkheidswaarde.
Jansen heeft na de belabberde start (onderdeel van de eerste seizoenshelft) totdat het klapte in maart een sterke serie neergezet met zijn team. Op een gegeven moment had hij, inclusief de belaberde start (die het gevolg was van leegloop/afroming), zelfs betere statistieken dan Slot had behaald met een sterkere selectie.
we can come an end
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6544
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

differentcook schreef: 13 mei 2022, 09:10 Je graaft je liever dieper in met gezochte strohalmen (opdelen in twee seizoenshelften, dwars door alle reele ontwikkelingen), dan je open te stellen voor geluiden met werkelijkheidswaarde.
Jansen heeft na de belabberde start (onderdeel van de eerste seizoenshelft) totdat het klapte in maart een sterke serie neergezet met zijn team. Op een gegeven moment had hij, inclusief de belaberde start (die het gevolg was van leegloop/afroming), zelfs betere statistieken dan Slot had behaald met een sterkere selectie.
Met de kanttekening dat Slot in Europa tegen serieuze tegenstanders speelde, en Jansen in een kermispoule terecht kwam. Waarin AZ slechts 8x scoorde.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6495
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

differentcook schreef: 13 mei 2022, 09:10 Je graaft je liever dieper in met gezochte strohalmen (opdelen in twee seizoenshelften, dwars door alle reele ontwikkelingen), dan je open te stellen voor geluiden met werkelijkheidswaarde.
Want dit heeft geen werkelijkheidswaarde? Kom op. Get off your high horse.
Gebruikersavatar
AZaanstreek67
Glory-hunter
Berichten: 97
Lid geworden op: 10 mei 2017, 11:07

Wat mij ook stoort en strookt tegen het huisbeleid van AZ is dat Jansen amper de jeugd een kans geeft... Ik bedoel, geef een Taabouni, Poku & Barasi eens wat vaker een kans ipv die eeuwige Abouhlal & Sowah wissels die NIKS inbrengen...
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6544
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

AZaanstreek67 schreef: 13 mei 2022, 09:26 Wat mij ook stoort en strookt tegen het huisbeleid van AZ is dat Jansen amper de jeugd een kans geeft... Ik bedoel, geef een Taabouni, Poku & Barasi eens wat vaker een kans ipv die eeuwige Abouhlal & Sowah wissels die NIKS inbrengen...
We gaan het zien zondag. Als hij dan nog steeds niet met Kerkez, Buurmeester, fedde de jong, Koopmeiners, Taabouni of Westerveld gaat spelen geef ik het op. o18 kan kampioen worden dit weekend, dus niet iedereen van de jeugd zal beschikbaar zijn, maar wel de vaste jong AZ spelers natuurlijk.

Ook omdat je spelers zoals Karlsson, Midtsjo, Wijndal wilt sparen neem ik aan.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10193
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Ik kamp al dagenlang met ambivalente gevoelens aangaand deze manspersoon.

Hebben meer mensen daar last van?

En mag dit of word ik geacht nu al kant te kiezen?
AZ fanatic 4-life
Fanatic
Berichten: 631
Lid geworden op: 28 feb 2004, 12:12
Locatie: alkmaar

Antti Opdam schreef: 13 mei 2022, 11:41 Ik kamp al dagenlang met ambivalente gevoelens aangaand deze manspersoon.

Hebben meer mensen daar last van?

En mag dit of word ik geacht nu al kant te kiezen?
Je wordt niet geacht een kant te kiezen. Zelf heb ik lang dezelfde gevoelens gehad. Inmiddels ben ik er echter wel overuit dat ik liever heb dat hij weg gaat.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10193
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

AZ fanatic 4-life schreef: 13 mei 2022, 11:49 Je wordt niet geacht een kant te kiezen.
Dank je wel.

Dan wacht ik de play-offs toch nog even af. Ik kan je wel alvast verklappen dat deze van doorslaggevend belang zijn voor mijn eindoordeel over dit seizoen ...

(Pascal, lees je mee?)
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6544
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Knippen plakken

bla bla bla 24 uur rouwen :-& :-& :-& :-&
bla bla bla belangrijke wedstrijd voor het gevoel
bla bla bla focus is weer op rkc
bla bla bla we willen altijd winnen
bla bla bla vliegen elke wedstrijd op dezelfde manier aan

Wereldkampioen praten maar niets zeggen

Ze kunnen onderhand een rouwcentrum inrichten.
Gebruikersavatar
072
Fanatic
Berichten: 692
Lid geworden op: 23 apr 2022, 20:00
Locatie: Lille

SimonPoulsen schreef: 13 mei 2022, 12:10 bla bla bla 24 uur rouwen :-& :-& :-& :-&
We hebben ze compleet voor dit seizoen =D>
Van Alkmaar begint de victorie
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6495
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

,,We hebben dus in elk geval het beste gepresteerd van alle clubs die straks meedoen in de play-offs. Daardoor zijn we de grote favoriet maar we weten ook dat iedereen straks weer op nul begint in die play-offs”, zegt Jansen die nog niet wil spreken van een mislukt seizoen. ,,Als we ons plaatsen voor Europees voetbal is het seizoen geslaagd.”
Waarvan akte. Onze yogaleraar heeft gesproken in het AD.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6544
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

,,Ik wil de competitie zo goed mogelijk afsluiten”, zegt Jansen tijdens het persmoment voor de thuiswedstrijd tegen RKC. ,,Dat doe ik dan dus ook met de best denkbare opstelling. En iedereen is ook zo goed als beschikbaar.”


Afbeelding
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9118
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

SimonPoulsen schreef: 13 mei 2022, 12:10 Knippen plakken

bla bla bla 24 uur rouwen :-& :-& :-& :-&
bla bla bla belangrijke wedstrijd voor het gevoel
bla bla bla focus is weer op rkc
bla bla bla we willen altijd winnen
bla bla bla vliegen elke wedstrijd op dezelfde manier aan

Wereldkampioen praten maar niets zeggen

Ze kunnen onderhand een rouwcentrum inrichten.
Hij zegt best veel, soms door de dingen die hij ook nadrukkelijk niet zegt, soms ook door hoe hij zegt wat hij wel zegt bijvoorbeeld dat er niks veranderd is aan de sfeer op de training. Daarmee geeft hij impliciet aan dat er geen consequenties zijn geweest, voor niemand en dat hij het roer niet omgegooit heeft.

Hij geeft ook aan dat volgens hem er geen patroon in de late tegengoals zit. Waarom wij ze dan wel voelen aankomen zal hem vast een raadsel zijn.

Ook lijkt hij zich niet te beseffen dat het misgrijpen van Europees voetbal in de competitie (en mogelijk in zijn geheel) een wanprestatie zou zijn.

Pascal wordt niet boos blijkbaar en eigenlijk is ie tevreden.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12465
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

tja
we can come an end
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6495
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

DeZuivelDuivel schreef: 13 mei 2022, 15:24 Hij geeft ook aan dat volgens hem er geen patroon in de late tegengoals zit.
Hij zal toch wel inzien dat we weinig keren de nul houden. En toch ook best vaak achter komen in de wedstrijd.
Gesloten