Pascal Jansen (2023)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.

Hoe blij ben je met Pascal Jansen? (Gezien alle prestaties van AZ onder zijn trainerschap)

1
29
31%
2
2
2%
3
10
11%
4
7
8%
5
6
6%
6
11
12%
7
10
11%
8
10
11%
9
2
2%
10
6
6%
 
Totaal aantal stemmen: 93
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

SimonPoulsen schreef: 22 mar 2023, 11:10 Of een trainer aanstellen die z'n elftal niet iedere week kleurloos voorspelbaar voetbal laat spelen op een handje vol uitzonderingen na.
Jansen heeft wel aangetoond met AZ1 een goed niveau te kunnen halen en zo op eigen kracht te kunnen winnen van serieuze tegenstanders (het is niet, zoals je beweert, alle wedstrijden kleurloos). Daarnaast ook dat hij over langere tijd stabiliteit en ontwikkeling realiseert. Dat is niet iets wat veel trainers in Nederland doen, iets om je ook goed te realiseren. Wat niet is gelukt tot nu toe is te zorgen voor een professionele houding waarin de spelers iedere wedstrijd alles geven ipv wat achterover leunend een wedstrijd aanvangen. Aangezien Jansen al redelijk lang voor de groep staat kunnen we betwijfelen of dat er met hem en de huidige staff wel in zit. Ik ben benieuwd of met de aanstelling van een andere assistent trainer of speciale mentale begeleider naast Jansen dit wel in orde kan komen. Het geeft misschien minder een adrenalinerush en prikkelt minder hoopvolle fantasieen die opkomen bij een nieuw persoon, maar als je daarvan houdt dan kunnen we ook Peter Hyballa aanstellen.

Ontwikkeling en winnen is een kwestie van zorgvuldig, gericht en consistent bouwen. Niet cowboybeleid waarbij het steeds over een andere boeg wordt gegooid. Dat is een recept voor verliezers.
we can come an end
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6363
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

differentcook schreef: 22 mar 2023, 11:28 Jansen heeft wel aangetoond met AZ1 een goed niveau te kunnen halen en zo op eigen kracht te kunnen winnen van serieuze tegenstanders (het is niet, zoals je beweert, alle wedstrijden kleurloos). Daarnaast ook dat hij over langere tijd stabiliteit en ontwikkeling realiseert.
Om op eigen kracht te kunnen winnen van serieuze tegenstanders is wat ik minimaal zou verwachten van een trainer. De stabiliteit en ontwikkeling over langere tijd zie ik daarbij niet. Het is week in week uit afwachten hoe de vlag ervoor staat.

De ontwikkeling van de ploeg idem. Spelpatronen, tactiek, varianten, dode spel situaties....het zit er allemaal niet in na 2,5 jaar.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

differentcook schreef: 22 mar 2023, 11:28 Jansen heeft wel aangetoond met AZ1 een goed niveau te kunnen halen en zo op eigen kracht te kunnen winnen van serieuze tegenstanders (het is niet, zoals je beweert, alle wedstrijden kleurloos). Daarnaast ook dat hij over langere tijd stabiliteit en ontwikkeling realiseert. Dat is niet iets wat veel trainers in Nederland doen, iets om je ook goed te realiseren. Wat niet is gelukt tot nu toe is te zorgen voor een professionele houding waarin de spelers iedere wedstrijd alles geven ipv wat achterover leunend een wedstrijd aanvangen. Aangezien Jansen al redelijk lang voor de groep staat kunnen we betwijfelen of dat er met hem en de huidige staff wel in zit. Ik ben benieuwd of met de aanstelling van een andere assistent trainer of speciale mentale begeleider naast Jansen dit wel in orde kan komen. Het geeft misschien minder een adrenalinerush en prikkelt minder hoopvolle fantasieen die opkomen bij een nieuw persoon, maar als je daarvan houdt dan kunnen we ook Peter Hyballa aanstellen.

Ontwikkeling en winnen is een kwestie van zorgvuldig, gericht en consistent bouwen. Niet cowboybeleid waarbij het steeds over een andere boeg wordt gegooid. Dat is een recept voor verliezers.
Ik moet eerlijk zijn, dat ik het ook moeilijk vind om de ontwikkeling te zien. Jansen heeft tactisch laten zien gewoon heel erg voorspelbaar en eentonig te zijn. 95% van de potjes spelen we exact hetzelfde. Trainers van de tegenstanders vinden dat heerlijk. Tevens is zijn slotoffensief als het niet loopt lachwekkend. Hij heeft gewoon een sterk elftal tot z'n beschikking en haalt er het minimale uit. Een 4e en een 5e plek zou toch gewoon erg mager zijn. (tuurlijk hopen we nog op een betere afloop dit seizoen).

Europees zal Anderlecht een mooie test worden. Gelijkwaardige teams die allebei vol voor de winst zullen gaan.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

differentcook schreef: 22 mar 2023, 11:28 Jansen heeft wel aangetoond met AZ1 een goed niveau te kunnen halen en zo op eigen kracht te kunnen winnen van serieuze tegenstanders (het is niet, zoals je beweert, alle wedstrijden kleurloos). Daarnaast ook dat hij over langere tijd stabiliteit en ontwikkeling realiseert. Dat is niet iets wat veel trainers in Nederland doen, iets om je ook goed te realiseren. Wat niet is gelukt tot nu toe is te zorgen voor een professionele houding waarin de spelers iedere wedstrijd alles geven ipv wat achterover leunend een wedstrijd aanvangen. Aangezien Jansen al redelijk lang voor de groep staat kunnen we betwijfelen of dat er met hem en de huidige staff wel in zit. Ik ben benieuwd of met de aanstelling van een andere assistent trainer of speciale mentale begeleider naast Jansen dit wel in orde kan komen. Het geeft misschien minder een adrenalinerush en prikkelt minder hoopvolle fantasieen die opkomen bij een nieuw persoon, maar als je daarvan houdt dan kunnen we ook Peter Hyballa aanstellen.

Ontwikkeling en winnen is een kwestie van zorgvuldig, gericht en consistent bouwen. Niet cowboybeleid waarbij het steeds over een andere boeg wordt gegooid. Dat is een recept voor verliezers.
Heb je wel een architect nodig en niet iemand die op de winkel past.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

DeZuivelDuivel schreef: 22 mar 2023, 12:19 Heb je wel een architect nodig en niet iemand die op de winkel past.
Je suggereert dat Jansen in categorie 2 valt ipv categorie 1? Heb je daar een goede reden voor?
we can come an end
Gebruikersavatar
sister of mercy
Oude garde
Berichten: 1412
Lid geworden op: 29 jan 2004, 17:24
Locatie: oudorp
Contacteer:

Langedijk schreef: 22 mar 2023, 10:53 https://www.AZ.nl/nl/nieuws/jansen-teke ... w-contract

Een zwarte dag in de clubgeschiedenis

Gecondoleerd allemaal
Dank je wel. Jij ook gecondoleerd.
met de juiste balans tussen kwaliteit en strijd, kan je verder komen dan je eigen doelen
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

differentcook schreef: 22 mar 2023, 12:26 Je suggereert dat Jansen in categorie 2 valt ipv categorie 1? Heb je daar een goede reden voor?
Je suggereert dat er maar 2 categorieën zijn. Heb je daar een goede reden voor?

Jansen zit in categorie 8 als er 10 categorieën zijn
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Langedijk schreef: 22 mar 2023, 12:47 Je suggereert dat er maar 2 categorieën zijn. Heb je daar een goede reden voor?
Ik beperkte me tot de categorien die ZuivelDuivel noemde, architect en winkeloppasser
we can come an end
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

differentcook schreef: 22 mar 2023, 13:14 Ik beperkte me tot de categorien die ZuivelDuivel noemde, architect en winkeloppasser
Ah, op de winkel passen. Nou ja, een architect is hij sowieso niet, getuige zijn tactische beperkingen. Als er maar 2 categorieën zijn blijft optie 2 inderdaad over
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Langedijk schreef: 22 mar 2023, 13:23 Ah, op de winkel passen. Nou ja, een architect is hij sowieso niet, getuige zijn tactische beperkingen. Als er maar 2 categorieën zijn blijft optie 2 inderdaad over
Ah, jij hebt wel eens bij de wedstrijdbesprekingen gezeten. Benieuwd, bij welke wedstrijd was dat en wat had hij allemaal te melden?
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

AZ 4 Life schreef: 22 mar 2023, 13:39 Ah, jij hebt wel eens bij de wedstrijdbesprekingen gezeten. Benieuwd, bij welke wedstrijd was dat en wat had hij allemaal te melden?
Ja, ik denk niet dat Langedijk heel erg geinteresseerd is in de details en realiteit bij Jansen, meer zijn eigen beleving. Een tweedelige podcast met hem, ik geloof in december, gaf al wat meer een inkijkje
we can come an end
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

differentcook schreef: 22 mar 2023, 11:28 Jansen heeft wel aangetoond met AZ1 een goed niveau te kunnen halen en zo op eigen kracht te kunnen winnen van serieuze tegenstanders (het is niet, zoals je beweert, alle wedstrijden kleurloos). Daarnaast ook dat hij over langere tijd stabiliteit en ontwikkeling realiseert.
Welke stabiliteit en ontwikkeling zie je dan?

Ik zie maar weinig lijn in de resultaten.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6363
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

differentcook schreef: 22 mar 2023, 13:51 Ja, ik denk niet dat Langedijk heel erg geïnteresseerd is in de details en realiteit bij Jansen, meer zijn eigen beleving. Een tweedelige podcast met hem, ik geloof in december, gaf al wat meer een inkijkje
Mooi. Wij hebben een trainer die goed is in de podcast!
Ik beoordeel gewoon op wat ik zie op het veld. Weinig lijn in de spelopvatting, weinig ontwikkeling van het team, weinig tactische creativiteit.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Antti Opdam schreef: 22 mar 2023, 14:43 Welke stabiliteit en ontwikkeling zie je dan?

Ik zie maar weinig lijn in de resultaten.
Stabiliteit in rust in de selectie als uitgangspunt om op te bouwen, sommige coaches hebben een 'beperkte houdbaarheid' en dan bevind je je als club in een flipperkast.
Ontwikkeling zit hem in die van spelers en ook wel in het spel. De toppen lijken hoger te worden. Men valt echter te vaak en te langdurig terug (mentaal vooral denk ik, in comfortzone)
we can come an end
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Ferry schreef: 22 mar 2023, 14:55 Mooi. Wij hebben een trainer die goed is in de podcast!
Ik beoordeel gewoon op wat ik zie op het veld. Weinig lijn in de spelopvatting, weinig ontwikkeling van het team, weinig tactische creativiteit.
Als jij je verder niet wilt verdiepen en de vrijheid neemt om op basis van alleen de wedstrijden allerlei eigen interpretaties aan elkaar te knopen, dan kan dat.
we can come an end
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

AZ 4 Life schreef: 22 mar 2023, 13:39 Ah, jij hebt wel eens bij de wedstrijdbesprekingen gezeten. Benieuwd, bij welke wedstrijd was dat en wat had hij allemaal te melden?
Wat voegt dat toe? Het komt er in de meeste wedstrijden niet uit en daar wordt hij op beoordeeld. Ik kan tijdens vergaderingen ook hele mooie plannen presenteren aan mijn collega's. Maar als de resultaten vervolgens uitblijven zal ik toch verantwoording moeten afleggen.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Langedijk schreef: 22 mar 2023, 15:41 Wat voegt dat toe? Het komt er in de meeste wedstrijden niet uit en daar wordt hij op beoordeeld. Ik kan tijdens vergaderingen ook hele mooie plannen presenteren aan mijn collega's. Maar als de resultaten vervolgens uitblijven zal ik toch verantwoording moeten afleggen.
Dan kun je alleen iets zeggen over de resultaten, niet of dat komt door tactische beperkingen, zoals je stelt
we can come an end
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6363
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

differentcook schreef: 22 mar 2023, 14:59 Als jij je verder niet wilt verdiepen en de vrijheid neemt om op basis van alleen de wedstrijden allerlei eigen interpretaties aan elkaar te knopen, dan kan dat.
We hebben niet zoveel aan een trainer die goed ligt in de media (bijv. via een podcast). Er moeten resultaten op het veld komen. En als dat laatste niet te zien is, vind ik het eerste volkomen irrelevant.
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

differentcook schreef: 22 mar 2023, 14:58 Stabiliteit in rust in de selectie

De toppen lijken hoger te worden
Die rust in de selectie zal snel veranderen als er wederom niks wordt gewonnen

Over welke toppen heb je het? Die van de bomen in je tuin? Want Slot werd gedeeld 1e en Jansen in hele seizoenen 5e en voorlopig 4e. Zet dat maar eens in een grafiek
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

differentcook schreef: 22 mar 2023, 14:58 Stabiliteit in rust in de selectie als uitgangspunt om op te bouwen, sommige coaches hebben een 'beperkte houdbaarheid' en dan bevind je je als club in een flipperkast.
Ontwikkeling zit hem in die van spelers en ook wel in het spel. De toppen lijken hoger te worden. Men valt echter te vaak en te langdurig terug (mentaal vooral denk ik, in comfortzone)
Als we te vaak en langdurig terugvallen vind ik dat er weinig lijn in zit. Het gemiddelde niveau is ook gewoon te laag omdat een hele reeks aan idiote wedstrijden het seizoen hebben verpest.

Dan kan je uit winnen van PSV en Lazio 2, maar als je vervolgens maar loopt aan te rommelen tegen Volendam, Vitesse, Twente, Utrecht (etc) schiet het allemaal niet op.
Gesloten