Pascal Jansen (2023)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.

Hoe blij ben je met Pascal Jansen? (Gezien alle prestaties van AZ onder zijn trainerschap)

1
29
31%
2
2
2%
3
10
11%
4
7
8%
5
6
6%
6
11
12%
7
10
11%
8
10
11%
9
2
2%
10
6
6%
 
Totaal aantal stemmen: 93
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Voltreffer Vick schreef: 14 nov 2022, 06:36 Met de 'kampioensploeg' de eerste vijf wedstrijden gelijk spelen? Waaronder een 4-0 voorsprong verspelen? Slotje had het goed op orde!!
Het ging toch om de topwedstrijden? Onder Slot waren ze toen echt beter dan de tegenstanders, nu niet. En dat hoeft natuurlijk ook niet gezien het verschil in budgetten. Maar dan moet je wel van de kleintjes winnen.

Slot kon er trouwens weinig aan doen dat Bizot bizarre blunders maakte, dat Koopmeiners een strafschop miste, dat Stengs en Svensson dubieuze rode kaarten kregen en dat ze tegen Fortuna werden genaaid.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Langedijk schreef: 14 nov 2022, 14:48 Het ging toch om de topwedstrijden? Onder Slot waren ze toen echt beter dan de tegenstanders, nu niet. En dat hoeft natuurlijk ook niet gezien het verschil in budgetten. Maar dan moet je wel van de kleintjes winnen.

Slot kon er trouwens weinig aan doen dat Bizot bizarre blunders maakte, dat Koopmeiners een strafschop miste, dat Stengs en Svensson dubieuze rode kaarten kregen en dat ze tegen Fortuna werden genaaid.
Jij met je kleintjes……..
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6363
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

AZA'dam schreef: 14 nov 2022, 12:53 Vorig seizoen hadden we na 14 wedstrijden 20 punten. Dit seizoen hebben we er 9 meer.
Klopt. En het jaar ervoor 27. En het jaar daarvoor 32.
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2225
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

Ferry schreef: 14 nov 2022, 15:20 Klopt. En het jaar ervoor 27. En het jaar daarvoor 32.
Dan liggen we aardig op koers om een goed seizoen te draaien. Zeker als het ergste blessureleed straks achter de rug is.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6363
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

AZA'dam schreef: 14 nov 2022, 16:04 Dan liggen we aardig op koers om een goed seizoen te draaien. Zeker als het ergste blessureleed straks achter de rug is.
Wanneer draaien we dan een 'goed seizoen'?
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Ferry schreef: 14 nov 2022, 16:49 Wanneer draaien we dan een 'goed seizoen'?
Geef daar zelf eens antwoord op? Ik vermoed dat je gaat zeggen : “ongeslagen kampioen, kan met deze selectie maar niet met deze trainer!”
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6363
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

salmonyappi schreef: 14 nov 2022, 17:36 Geef daar zelf eens antwoord op? Ik vermoed dat je gaat zeggen : “ongeslagen kampioen, kan met deze selectie maar niet met deze trainer!”
Een goed seizoen? Top 3. En minimaal halve finale KNVB Beker.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

salmonyappi schreef: 14 nov 2022, 17:36 Geef daar zelf eens antwoord op? Ik vermoed dat je gaat zeggen : “ongeslagen kampioen, kan met deze selectie maar niet met deze trainer!”
Persoonlijk vind ik een "goed seizoen" minimaal top 3, en in de beker/Europa niet eruit tegen een laagvlieger. Überhaupt in Europa weer eens een serieuze play-off ronde winnen zou leuk zijn, dat is Jansen tot dus ver nog niet gelukt.

Met als bijkomende voorwaarde dat het toch ook wel bij vlagen leuk is om naar te kijken.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

SimonPoulsen schreef: 14 nov 2022, 17:55 Persoonlijk vind ik een "goed seizoen" minimaal top 3, en in de beker/Europa niet eruit tegen een laagvlieger. Überhaupt in Europa weer eens een serieuze play-off ronde winnen zou leuk zijn, dat is Jansen tot dus ver nog niet gelukt.

Met als bijkomende voorwaarde dat het toch ook wel bij vlagen leuk is om naar te kijken.
Knock-out ronde bedoel je?
we can come an end
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

differentcook schreef: 14 nov 2022, 17:56 Knock-out ronde bedoel je?
Ja net hoe je het wilt noemen. Ik doel op de Europese wedstrijden los van de Poule. Of het nou voorronde tegen Celtic is of knockout tegen Bodo, LASk etc is. Wordt tijd dat AZ er weer eens eentje wint.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Ferry schreef: 14 nov 2022, 17:50 Een goed seizoen? Top 3. En minimaal halve finale KNVB Beker.
Dan zitten we nog op koers 😉
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2225
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

Ferry schreef: 14 nov 2022, 16:49 Wanneer draaien we dan een 'goed seizoen'?
Als we meer dan 70 punten halen en daarmee minstens derde worden. Ver komen in de beker en/of Conf League draagt er ook aan bij natuurlijk, liefst met een paar mooie wedstrijden tegen aansprekende tegenstanders.
Grifo
Oude garde
Berichten: 1497
Lid geworden op: 19 sep 2005, 17:30
Contacteer:

SimonPoulsen schreef: 14 nov 2022, 18:00 Ja net hoe je het wilt noemen. Ik doel op de Europese wedstrijden los van de Poule. Of het nou voorronde tegen Celtic is of knockout tegen Bodo, LASk etc is. Wordt tijd dat AZ er weer eens eentje wint.
Tegen Plzen had Jansen gewonnen. Welliswaar als assistent, maar toch. ;)
____________
Hoc est nihil
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Grifo schreef: 15 nov 2022, 10:51 Tegen Plzen had Jansen gewonnen. Welliswaar als assistent, maar toch. ;)
Ja we danken Druijf nog steeds voor zijn prachtige schwalbe. Schwalbe van een miljoen of 20
Noorderling
Herry en/of Berry
Berichten: 63
Lid geworden op: 09 mei 2017, 16:30

Aboukhlal scoort de 2-0 tegen Belgie voor Marokko.
Het talent had Jansen dus goed gezien. Ik niet.
Gebruikersavatar
galblazer
Oude garde
Berichten: 1441
Lid geworden op: 15 mei 2007, 18:42

Noorderling schreef: 27 nov 2022, 15:05 Aboukhlal scoort de 2-0 tegen Belgie voor Marokko.
Het talent had Jansen dus goed gezien. Ik niet.
Jij doet zeker de Oudejaarsconference dit jaar. Overigens wel leuk dat die Belgen onderuit zijn gegaan.
Volgend jaar april weten we meer
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

galblazer schreef: 27 nov 2022, 15:14 Jij doet zeker de Oudejaarsconference dit jaar. Overigens wel leuk dat die Belgen onderuit zijn gegaan.
Het is wachten op Sowah die een hatrick maakt.
Grifo
Oude garde
Berichten: 1497
Lid geworden op: 19 sep 2005, 17:30
Contacteer:

Noorderling schreef: 27 nov 2022, 15:05 Aboukhlal scoort de 2-0 tegen Belgie voor Marokko.
Het talent had Jansen dus goed gezien. Ik niet.
Met het scorend vermogen van Aboukhlal was en is ook niks mis. Maar van een buitenspeler verwacht je dat ie ook wel eens zijn medespeler aanspeelt en in scoringspositie brengt.
____________
Hoc est nihil
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Noorderling schreef: 27 nov 2022, 15:05 Aboukhlal scoort de 2-0 tegen Belgie voor Marokko.
Het talent had Jansen dus goed gezien. Ik niet.
Zakaria Aboukhlal is gewoon een speler zoals PSV ze wel meer heeft opgeleid. Hij lijkt in veel opzichten op Memphis Depay (die ik weer op Neymar vind lijken). Dat wil zeggen dat het een speler is die heel vaardig kan zijn, maar waar je hele team dan vervolgens om moet gaan draaien. Tegen mindere tegenstanders zal hij van tijd tot tijd een doelpuntje meepakken, maar je moet niet verwachten dat je team beter gaat voetballen van hem in je team hebben of dat hij het team boven zichzelf uit laat stijgen als het hem uitkomt. Het is ook niet voor niets dat Aboukhlal in 90 wedstrijden bij AZ maar 1 á 2 assists had (cijfers die hij bij Toulouse al gebroken heeft : 15 duels 3 assists).
Sommigen zouden dat een momentenvoetballer noemen, maar ik denk dat het een soort voetballer is die een bepaalde soort begeleiding nodig heeft. Een deel van de voetbalwereld loopt met hangende pootjes achter dit soort jongens aan, een ander deel van de voetbalwereld kan ze totaal niet luchten. Persoonlijk zal ik dan in dat tweede kamp zitten.

Een niet geheel ontoevallige paralel vind ik dan ook dat de beste jaren van Depay ook in Frankrijk waren, net zoals het nu stukken beter gaat cijfermatig met Aboukhlal sinds hij in Frankrijk speelt. Er is blijkbaar iets wat daar klikt voor dit soort jongens.


Dat neemt echter niet weg dat hij als speler bij en voor AZ rampzalig was. Minuten maken en zelfs een bijdrage leveren op een WK nadat je bij AZ gespeeld hebt, maakt nog niet dat je periode bij AZ goed was. Kijk wat dat betreft ook maar naar Sergio Rochet.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Elmpie.
Fanatic
Berichten: 607
Lid geworden op: 04 jun 2022, 09:25

https://www.vi.nl/nieuws/AZ-behandelt-t ... -stagiairs

Vind dit een beetje apart als je zo`n iemand laat ruiken aan het eerste elftal je traint mee moet je daarna wel naar een aparte kleedkamer?
Je hebt al meegetraind waarom zou het uit moeten maken waar je je omkleed?
lijkt me juist als zo`n proef/stageperiode voorbij is en je hebt de complete ervaring meegekregen en je gaat terug naar je jeugdteam dat je dan juist gemotiveerder bent omdat je een compleet beeld hebt.

Zou dat ook betekenen dat zulke jongens als Sem Dekkers en Wouter Goes wel mee gaan met de selectie op trainingskamp alles samen zijn met de selectie maar wel een aparte kleedkamer krijgen, in principe zijn dat ook stagiaires?
Gesloten