Tijs Velthuis (2024)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

multatuli schreef: 24 jul 2021, 08:07 Waarom verhuren? Hij kan nog genoeg leren in Jong AZ.
Omdat je bij een andere club veel meer kan leren dan bij het vrijblijvende AZ. In de top van de KKD bij NAC of onderin de eredivisie bij RKC of PEC leer je veel meer
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

AZ 4 Life schreef: 24 jul 2021, 10:37 Omdat je bij een andere club veel meer kan leren dan bij het vrijblijvende AZ. In de top van de KKD bij NAC of onderin de eredivisie bij RKC of PEC leer je veel meer
Dat snap ik wel, maar het is niet dat hij al uitgeleerd is bij Jong AZ. Hij heeft net 1 seizoen in Jong AZ gespeeld. Andere spelers voor hem zoals Goudmijn, Druijf, Reijjnders en Taabouni hadden al veel meer wedstrijden in Jong AZ gespeeld. Dan ben je wel een keer uitgeleerd en is verhuren de beste optie. Maar Tijs Velthuis kan nog heel veel leren door wedstrijden in Jong AZ te spelen.
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2245
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

multatuli schreef: 24 jul 2021, 08:07 Waarom verhuren? Hij kan nog genoeg leren in Jong AZ.
Van mij hoeft hij niet verhuurd te worden hoor. Mijn opmerking was n.a.v. de eerdere geruchten dat FC Twente hem zou willen hebben. Dat zou ook op huurbasis kunnen want die huren vrij vaak spelers.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

AZuid-Scharwoude schreef: 24 jul 2021, 15:30 Van mij hoeft hij niet verhuurd te worden hoor. Mijn opmerking was n.a.v. de eerdere geruchten dat FC Twente hem zou willen hebben. Dat zou ook op huurbasis kunnen want die huren vrij vaak spelers.
Aan Twente verhuren zou prima zijn. Kan ook trainen met/tegen een vrij lepe spits.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3392
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

Is dus nu verhuurt aan NAC met een optie tot koop. Hoeveel zou die koopoptie inhouden? Speler ligt nog vast tot 2024. Marktwaarde lijkt ergens tussen de 400k en 500k te liggen. Zou dat ook de koopoptie zijn? En voor hoeveel wordt hij dan nu gehuurd? AZ heeft 'm destijds gehaald voor ca 150k. Is dat ook de huursom?

Al met al vraag ik me af of dit nu een typisch gevalletje is van handelshuis AZ. Of had AZ destijds het idee dat hij echt nog flink door kon groeien?
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
Gebruikersavatar
Shota-Arveladze
Ben-Sider
Berichten: 907
Lid geworden op: 27 dec 2020, 13:19
Locatie: Haarlem

DiepeMast schreef: 03 jul 2022, 09:25
Al met al vraag ik me af of dit nu een typisch gevalletje is van handelshuis AZ. Of had AZ destijds het idee dat hij echt nog flink door kon groeien?
Toen hij overkwam van Fc Twente was het behoorlijk goed nieuws. De twente fans zagen hem als het grootste talent bij hun in de jeugd.
"One swallow does not make a summer"
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2166
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

Im dacht dat dit ons grootste verdedigende talent was in jaren?
Nu hebben we gelukkig Dekker, maar is Velthuis definitief out?
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Tijs Velthuis staat in de belangstelling van Sparta Rotterdam, de Rotterdammers willen de verdediger die door AZ het afgelopen seizoen aan NAC is verhuurd definitief overnemen.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
MB80
Invaller
Berichten: 2205
Lid geworden op: 30 jan 2021, 12:24

Goes en dekker zijn verder, beter haalt AZ een ervaren speler zodra beukema en/of Hatzidiakos vertrekken. Velthuis heeft potentie maar zit eventueel ook weer in het vaarwater van Goes en dekker… die beide 2 jaar jonger zijn en al meer op een hoger niveau speelde, Velthuis alleen in de KKD met jong en nac.
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3392
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

Is nu dus inderdaad naar Sparta. Benieuwd wat het transferbedrag is.
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
MB80
Invaller
Berichten: 2205
Lid geworden op: 30 jan 2021, 12:24

DiepeMast schreef: 01 jul 2023, 16:53 Is nu dus inderdaad naar Sparta. Benieuwd wat het transferbedrag is.
150K - onbekend of er een doorverkoop percentage bij zit.
Plaats reactie