Hobie Verhulst (2023)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11146
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

lowietje schreef: 12 dec 2022, 19:31
Ik ga nog uit van het positieve scenario.
Daar hebben ze nog een paar dagen voor want die nieuwe keeper moet natuurlijk wel mee op trainingskamp. En anders wordt het nu echt hoog tijd voor een nieuwe TD.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9117
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Antti Opdam schreef: 12 dec 2022, 18:18 Wat ik nog wel opvallend vind is dat de reacties op Facebook grotendeels positief zijn.

- het zuur der natie klit op dit forum samen -
Benieuwd waar op facebook jij aan het lezen bent?
Ik zie vooral een mix tussen sarcasme en rauw cynisme.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Shota-Arveladze
Ben-Sider
Berichten: 916
Lid geworden op: 27 dec 2020, 13:19
Locatie: Haarlem

Langedijk schreef: 12 dec 2022, 20:47 Daar hebben ze nog een paar dagen voor want die nieuwe keeper moet natuurlijk wel mee op trainingskamp. En anders wordt het nu echt hoog tijd voor een nieuwe TD.
Maar de transferperiode is nog niet open. Misschien willen ze wel een keeper kopen in plaats van transfervrij.
"One swallow does not make a summer"
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10193
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

DeZuivelDuivel schreef: 12 dec 2022, 20:59 Benieuwd waar op facebook jij aan het lezen bent?
Ik zie vooral een mix tussen sarcasme en rauw cynisme.
De officiële website: 342 likes, waarvan 304 duim omhoog (incluis Hobie fan AZ 4 Life), 36 hartjes en maar 2 verdrietig.

Beste comments:

"Is iig beter dan Vindahl. Voor AZ geen slechte keeper."

"Helaas geen keeper om kampioen mee te worden, leuk als 2e keeper".

:|

AZFanpage: 146 likes, waarvan 126 omhoog incluis Hobie fan AZ 4 Life), 15 hartjes en 2 verdrietig.

Beste comment:

"Jammer".

Wat mij een understatement lijkt.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9117
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Antti Opdam schreef: 13 dec 2022, 08:25 De officiële website: 342 likes, waarvan 304 duim omhoog (incluis Hobie fan AZ 4 Life), 36 hartjes en maar 2 verdrietig.

Beste comments:

"Is iig beter dan Vindahl. Voor AZ geen slechte keeper."

"Helaas geen keeper om kampioen mee te worden, leuk als 2e keeper".

:|

AZFanpage: 146 likes, waarvan 126 omhoog incluis Hobie fan AZ 4 Life), 15 hartjes en 2 verdrietig.

Beste comment:

"Jammer".

Wat mij een understatement lijkt.
Natuurlijk heeft de wandelende PR machine geliked, kon ook niet anders.

Maar touché
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2251
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

Hij zal vast een belangrijke rol vervullen in de groep/kleedkamer. Dat het niet de bedoeling is dat hij onder de lat blijft staan blijkt wel uit het feit dat ze Vindahl al hebben laten gaan. Denk dat die ook een belangrijke rol vervulde in de groep, maar een negatieve vanwege zijn begrijpelijke onvrede met z'n situatie en de teleurstelling daarover.
Benieuwd hoe ver ze zijn met de nieuwe keeper.
Gebruikersavatar
dirkjan
Goalscorer
Berichten: 3150
Lid geworden op: 09 mar 2006, 18:25
Locatie: Kolhorn
Contacteer:

Volgens het NHD durft AZ het aan om met Hobie, Westerveld en Owusu de tweede seizoenshelft in te gaan. Mocht de blessure van Westerveld dusdanig zijn dat ie een tijdje niet kan spelen MOET er een keeper gehaald worden, in bovenstaande geval wat betreft een nieuwe keeper het bekende riedeltje "we kijken altijd om ons heen en sluiten niks uit"
Wie zijn vrijheden wil opgeven voor veiligheid, zal uiteindelijk geen van beide hebben.
Love AZ Til I Die!
Fanatic
Berichten: 552
Lid geworden op: 23 aug 2021, 14:09

dirkjan schreef: 23 dec 2022, 06:48 Volgens het NHD durft AZ het aan om met Hobie, Westerveld en Owusu de tweede seizoenshelft in te gaan. Mocht de blessure van Westerveld dusdanig zijn dat ie een tijdje niet kan spelen MOET er een keeper gehaald worden, in bovenstaande geval wat betreft een nieuwe keeper het bekende riedeltje "we kijken altijd om ons heen en sluiten niks uit"
Waar ik al bang voor was, ambitieloos AZ.
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11146
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Speeltuinvereniging AZ

En maar lullen over doelstellingen en ambities
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

SimonPoulsen schreef: 21 dec 2022, 21:39 Kom op zeg, Verhulst is een prima kerel, maar is toch gewoon volledig door het ijs gezakt. stuk of 5x achter elkaar zelfs laatste weken van het seizoen. Kan hij verder ook niks aan doen, hij kan niet beter. Maar binnen een organisatie als AZ die graag uitspreekt met topsport bezig te zijn dien je gewoon een fatsoenlijke keeper voorhande te hebben. Zeker als je dat in de vorige window ook al hebt nagelaten. Jij bent, en vaak ook terecht, iemand die zegt dat AZ bij ups en downs zich niet van de wijs moet laat brengen. Dan is het ook geen reden om Verhulst wel/niet te handhaven omdat je er als team wel goed opstaat op de ranglijst.
Ik heb deze discussie maar even verplaatst van het Jansen topic naar het Hobie topic


Dank je Simon voor het compliment (althans zo lees ik het). Ja je hebt gelijk de stand van ranglijst als argument zou daar mee botsen.

Ik ga nog een poging doen mijn gedachten beter te verwoorden. Ik denk niet dat ik je op andere gedachten kan brengen maar misschien valt een puzzelstukje net iets anders waardoor het perspectief er anders uitziet :D

Ik blijf er bij dat er te veel nadruk op de fouten van Verhulst word gelegd. Ik ben de ketsers heus niet vergeten, maar bij meerdere situaties is er gewoon meer aan de hand en schieten we (zoals gewoonlijk) door in ons oordeel.
Ik ga Verhulst hier niet verdedigen als een echt buitencategorie geweldige keeper, maar wil me juist hard maken dat hij ook niet zo slecht is als het oordeel dat nu boven hem hangt.

Ook blijf ik erbij dat #Keepersgate of het afrekenen van Max veel te groot word gemaakt. Okoye was een naaistreek en terecht dat Max daar niet mee door is gegaan. Alternatief Vindahl was echt een ongelukkige keus, want hoe kon iemand vermoeden dat dit 'talent' niet opgewassen was tegen de druk. In mijn ogen is het hooguit allemaal wat ongelukkig gevallen, het gaan voor een 'talent' boven een gevestigde naam kan ik goed volgen en zie ik niet als een fout.
Misschien had Verhulst (ik was toen voor) een jaar eerder de kans moeten krijgen en had Max meer speelruimte gehad om een buitenkansje binnen te halen (maar dat dacht hij al dan niet terecht met Vindahl ook al) Max is trouwens nog steeds (of eigenlijk zegt ie altijd) op zoek (vandaag staat in dit wederom in interview in NHD). Maar "als niet als" telt niet in mijn ogen.

Tja en dan nog het belangrijkste punt want wat is een fatsoenlijke keeper? De makkelijkheid waarmee keepers (spelers) door fans en media opgehemeld en neergesabeld worden is complete willekeur. We maken deze willekeur allemaal heel belangrijk, we kunnen er pagina's over vol typen vol passie en interpretatie. Maar ik durf te wedden dat als veel situaties wetenschappelijk uitgeplozen zouden zijn er heel veel helden en losers in ander daglicht zouden komen te staan. Ja het is een beetje een dooddoener maar ik wil er voornamelijk mee zeggen dat die extra kwaliteit (die we iemand om wat voor reden dan ook toedichten) niet zoveel verschil gaan maken in alle plussen minnen van dit team.

Verhulst met 2 talenten erachter vind ik uit het oogpunt van doorstroming van eigen jeugd de kracht van het beleid van AZ uitstralen. Het buitenkansje van Max zou dat teniet doen en dat is de grootste reden dat ik niet verwacht dat er is iets gebeurt. Maar wie weet, want mogelijk is Westerveld geblesseerd en wordt Max toch gedwongen te handelen.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6544
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

FugAZi schreef: 23 dec 2022, 09:42
Ik ga Verhulst hier niet verdedigen als een echt buitencategorie geweldige keeper, maar wil me juist hard maken dat hij ook niet zo slecht is als het oordeel dat nu boven hem hangt.

Tja en dan nog het belangrijkste punt want wat is een fatsoenlijke keeper? De makkelijkheid waarmee keepers (spelers) door fans en media opgehemeld en neergesabeld worden is complete willekeur. We maken deze willekeur allemaal heel belangrijk, we kunnen er pagina's over vol typen vol passie en interpretatie. Maar ik durf te wedden dat als veel situaties wetenschappelijk uitgeplozen zouden zijn er heel veel helden en losers in ander daglicht zouden komen te staan. Ja het is een beetje een dooddoener maar ik wil er voornamelijk mee zeggen dat die extra kwaliteit (die we iemand om wat voor reden dan ook toedichten) niet zoveel verschil gaan maken in alle plussen minnen van dit team.
Ja wat is een fatsoenlijke keeper. Persoonlijk zie ik dat als iemand die op alle keepersonderdelen over de basistechniek beschikt, en dan 1/2 onderdelen nog wat extras heeft. Als ik het verschil in (basis)techniek bekijk tussen bijv. Bizot en Verhulst met (buik)duiken en uitkomen vind ik dat verschil toch wel flink. En dan vind ik Verhulst gewoon echt ondermaats. En ik denk dat dit sterke veldelftal ook gewoon een sterke keeper verdient. Maar we gaan het zien, het rookgordijn en vaagheid wat vaak vanuit de directie komt zegt niks. De ene keer zeggen ze dat ze een aanvaller gaan halen, en dan komt er niks. De andere keer zeggen ze dat het rustig blijft en komen er ineens 4 spelers. Opties zijn er in ieder geval zat.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9117
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Je kunt toch niet met droge ogen tegelijkertijd beweren dat het vertrek van Vindahl terecht is, maar dat Verhulst teveel kritiek te verduren krijgt?

Vindahl was niet goed, maar heeft niet zulke nadrukkelijke ketsers gemaakt als Verhulst. Dus ook al is Verhulst in beginsel een iets betere keeper, dan brengen zijn ketsers hem weer op een niet veel ander niveau.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
AZ-073
Invaller
Berichten: 2187
Lid geworden op: 07 jan 2012, 17:53
Locatie: Den Bosch

SimonPoulsen schreef: 23 dec 2022, 10:27 Ja wat is een fatsoenlijke keeper. Persoonlijk zie ik dat als iemand die op alle keepersonderdelen over de basistechniek beschikt, en dan 1/2 onderdelen nog wat extras heeft. Als ik het verschil in (basis)techniek bekijk tussen bijv. Bizot en Verhulst met (buik)duiken en uitkomen vind ik dat verschil toch wel flink. En dan vind ik Verhulst gewoon echt ondermaats. En ik denk dat dit sterke veldelftal ook gewoon een sterke keeper verdient. Maar we gaan het zien, het rookgordijn en vaagheid wat vaak vanuit de directie komt zegt niks. De ene keer zeggen ze dat ze een aanvaller gaan halen, en dan komt er niks. De andere keer zeggen ze dat het rustig blijft en komen er ineens 4 spelers. Opties zijn er in ieder geval zat.
Een fatsoenlijke keeper, en zeker bij een topclub wordt geacht punten te pakken, niet meer en niet minder. Dat is wat ik verwacht. Nu heb je de zwakste keeper van de hele eredivisie
Ik kan nl van ALLE wedstrijden die Hobie gekeept heeft NUL reddingen herinneren waarvan ik dacht, wow die telde ik al
Vindahl heeft die momenten wel gehad en heeft ook niet zo opzichtig lopen blunderen als Hobie. Daarnaast was hij wel goed in 1 op 1's
Hobie heeft niet alleen NUL punten gepakt, maar er heel veel gekost, zonder zijn geschutter speel je minimaal gelijk tegen 010 en win je zowel van Excelsior alsook RKC, dan sta je gewoon 6 punten voor de traditionele top 3. Ook 1 op 1 is hij kansloos

Ik heb Max best hoog zitten, maar als er geen eredivisie waardige keeper komt in de komende weken dan schiet AZ zich hopeloos in de voet en geef je een top 3 klassering (en mogelijk meer?) weg
Kristen Nygaard: Wat een parel! https://www.youtube.com/watch?v=aOoIME2NSG0"
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16209
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

AZ sluit niet uit dat er een keeper bij komt
Ernst van blessure Sem Westerveld moet nog blijken.

Valencia Na het vertrek van Peter Vindahl, die is verhuurd aan FC Nürnberg, heeft AZ nog drie keepers in de selectie: eerste keeper Hobie Verhulst (29) en de twee talenten Sem Westerveld (20) en Rome-Jayden Owusu-Oduro (18).

Daarmee durft AZ het aan in de tweede helft van het seizoen. Tegelijkertijd sluit Max Huiberts, directeur voetbalzaken, niet uit dat er alsnog een keeper bij komt. „We zijn altijd, op elke positie, aan het kijken naar interessante opties. Als we een keeper kunnen vinden, zou dat een mogelijkheid kunnen zijn. Maar het zou ook zomaar kunnen van niet. Het moet dan wel een keeper zijn die iets toevoegt.”

AZ kocht Vindahl anderhalf jaar geleden van Nordsjaelland. In zijn eerste seizoen was Vindahl meteen eerste keus, maar afgelopen zomer koos trainer Pascal Jansen voor Hobie Verhulst. Die is nu al het hele seizoen eerste keus. Vindahl is daarom nu verhuurd aan 1. FC Nürnberg. „Peter is blij dat hij nu weer kan keepen, want hij was natuurlijk niet blij met zijn reserverol. Daar is hij trouwens wel super professioneel mee omgegaan. Hij is Hobie volledig blijven steunen. Dat heeft ie voorbeeldig gedaan.”

Het contract van Verhulst werd onlangs met twee jaar verlengd. AZ heeft dus vertrouwen in de keeper. „Hobie heeft het heel veel wedstrijden goed gedaan, maar ook een aantal wedstrijden wat minder. Dat weet hij zelf ook heel goed. Maar we schieten daar niet van in de paniek. Het is niet zo dat we vinden dat er nu per se een andere keeper moet komen”, zegt Huiberts.

Achter Verhulst heeft AZ nu dus geen ervaren tweede keeper, maar de twee talenten Westerveld en Owusu-Oduro. De oudste van de twee, Westerveld, is de vaste keeper van Jong AZ. „Sem doet het goed in de eerste divisie, dus daar maken we ons geen zorgen om. Verhulst heeft dit seizoen alles gekeept en de andere twee zijn zeer talentvol. En ze komen allebei uit de eigen opleiding, wat ook bij AZ past. Dus als zij er klaar voor zijn, moeten we hen ook kansen en mogelijkheden geven.”

Die kans kreeg Owusu-Oduro donderdag in de oefenwedstrijd tegen Valencia CF. Verhulst stond in de basis en na ruim een uur kwam Owusu-Oduro voor hem in het veld. Normaal gesproken zou Westerveld zijn ingevallen, maar die liep deze week in het trainingskamp een knieblessure op en kon derhalve niet spelen. Hoe ernstig de blessure is, moet nog blijken. Volgende week zal er een mri worden gemaakt.

Mocht Westerveld lange tijd uit de roulatie zijn, dan is er wel de noodzaak een keeper te halen. Met alleen Verhulst en Owusu-Oduro voor het eerste elftal én Jong AZ zou de bezetting wel erg dun zijn.
Speciaal ter “geruststelling’ van Antti hier het stukje uit NHD.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6544
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Lijkt erop dat Huiberts geleerd heeft van zn "oorlogstaal" in de vorige winter, wat uitliep in een gigantisch fiasco.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12465
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

salmonyappi schreef: 23 dec 2022, 14:00 Speciaal ter “geruststelling’ van Antti hier het stukje uit NHD.
'Geruststelling' is, denk ik, niet het goede woord hier :lol:
(wel geleerd van Sowah inderdaad)
we can come an end
biefstukje
Supporter
Berichten: 125
Lid geworden op: 23 dec 2020, 18:09

Ik denk dat een reden dat ze niet per se een nieuwe keeper willen halen heel erg met de doorstroming van Westerveld en Owusu-Oduro te maken heeft. Stel je haalt een goeie nieuwe keeper dan is toch wel het plan dat die minimaal 1.5 jaar zou keepen, maar ik denk dat ze gokken dat na dit halfjaar in ieder geval 1 van de 2 jeugdspelers klaar is om in 1 te keepen en dat willen ze natuurlijk ook niet tegenhouden. Misschien een keeper voor ene half jaar huren dat dat een optie zou zijn, maar ook de vraag of die het dan zoveel beter dan Hobie zou doen. Dus ik denk dat het prima is om met Hobie verder te gaan en als 1 vd 2 jeugdspelers er klaar voor is die zo snel mogelijk op doel te zetten.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12465
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

biefstukje schreef: 23 dec 2022, 18:05 Ik denk dat een reden dat ze niet per se een nieuwe keeper willen halen heel erg met de doorstroming van Westerveld en Owusu-Oduro te maken heeft. Stel je haalt een goeie nieuwe keeper dan is toch wel het plan dat die minimaal 1.5 jaar zou keepen, maar ik denk dat ze gokken dat na dit halfjaar in ieder geval 1 van de 2 jeugdspelers klaar is om in 1 te keepen en dat willen ze natuurlijk ook niet tegenhouden. Misschien een keeper voor ene half jaar huren dat dat een optie zou zijn, maar ook de vraag of die het dan zoveel beter dan Hobie zou doen. Dus ik denk dat het prima is om met Hobie verder te gaan en als 1 vd 2 jeugdspelers er klaar voor is die zo snel mogelijk op doel te zetten.
Dit jaar maar vergeten dan qua resultaten? Ondanks de investeringen van afgelopen zomer?
we can come an end
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6495
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

biefstukje schreef: 23 dec 2022, 18:05 Dus ik denk dat het prima is om met Hobie verder te gaan en als 1 vd 2 jeugdspelers er klaar voor is die zo snel mogelijk op doel te zetten.
Zoals Eenhoorn zelf zegt: je hebt overal nog voor te spelen. Dan ga je toch niet met Verhulst op goal het seizoen afmaken?
Kijk die oefenwedstrijd tegen Valencia: meteen weer een rare tegengoal.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6544
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

biefstukje schreef: 23 dec 2022, 18:05 Ik denk dat een reden dat ze niet per se een nieuwe keeper willen halen heel erg met de doorstroming van Westerveld en Owusu-Oduro te maken heeft. Stel je haalt een goeie nieuwe keeper dan is toch wel het plan dat die minimaal 1.5 jaar zou keepen, maar ik denk dat ze gokken dat na dit halfjaar in ieder geval 1 van de 2 jeugdspelers klaar is om in 1 te keepen en dat willen ze natuurlijk ook niet tegenhouden. Misschien een keeper voor ene half jaar huren dat dat een optie zou zijn, maar ook de vraag of die het dan zoveel beter dan Hobie zou doen. Dus ik denk dat het prima is om met Hobie verder te gaan en als 1 vd 2 jeugdspelers er klaar voor is die zo snel mogelijk op doel te zetten.
Klinkt alsof de directeur van Kansino het beleid voert. Lijkt me verstandiger om een van die gasten eerst in het rechterrijtje te laten keepen. Al vraag ik me af of iemand van die ploegen dat al aan zou durven, wat dan gelijk iets zegt over hoe groot de gok is voor een (top?) club als AZ. Er zijn gewoon heel heel weinig gasten van 20-22 die er gelijk staan. En dan Hobie als alternatief. Vragen om problemen.
Plaats reactie