Hobie Verhulst (2023)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13933
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

AZ-073 schreef: 13 jan 2023, 09:30 Eens, blijf het apart vinden, dat Hobie de voorkeur heeft gekregen. Ben atuurlijk niet bij de voorbereiding geweest, mogelijk heeft Peter zijn niveau niet gehaald, en Hobie maximaal in die periode, anders kan ik het niet begrijpen.
Ben benieuwd hoe Peter het in Duitsland gaat doen, Nurnberg is echt een grote club (Traditionsverein noemen ze dat)) ook al spelen ze 2e Bundesliga
Dat is ook allemaal weer achteraf gepraat. In de voorbereiding deed Hobie het best goed. Deed geen rare dingen en oogde betrouwbaar. Vindahl had het jaar daarvoor al aangetoond ongeschikt te zijn als doelman van AZ 1. AZ is vervolgens in de zomer gewoon op zoek gegaan naar een andere doelman, maar omdat dat niet lukte had Hobie het voorlopige vertrouwen gekregen. Die heeft nu dus aangetoond het niveau ook niet aan te kunnen. Met name pas in het tweede gedeelte van de eerste seizoenshelft. Daar maakte hij echt grote ketsers. Het grote verschil met Vindahl is dat de ketser van die Deen nog vaak gerepareerd werden door zijn ploeggenoten, terwijl die van Verhulst fataal bleken.
Gebruikersavatar
AZ-073
Invaller
Berichten: 2187
Lid geworden op: 07 jan 2012, 17:53
Locatie: Den Bosch

AZ 4 Life schreef: 13 jan 2023, 10:45 Dat is ook allemaal weer achteraf gepraat. In de voorbereiding deed Hobie het best goed. Deed geen rare dingen en oogde betrouwbaar. Vindahl had het jaar daarvoor al aangetoond ongeschikt te zijn als doelman van AZ 1. AZ is vervolgens in de zomer gewoon op zoek gegaan naar een andere doelman, maar omdat dat niet lukte had Hobie het voorlopige vertrouwen gekregen. Die heeft nu dus aangetoond het niveau ook niet aan te kunnen. Met name pas in het tweede gedeelte van de eerste seizoenshelft. Daar maakte hij echt grote ketsers. Het grote verschil met Vindahl is dat de ketser van die Deen nog vaak gerepareerd werden door zijn ploeggenoten, terwijl die van Verhulst fataal bleken.
Duidelijk dat we van mening verschillen over Hobie / Peter. Vindahl heeft in mijn ogen wel (met name tegen andere toppers) wel punten gepakt, wat Hobie niet heeft gedaan, ook / juist niet tegen laagvliegers

Ik ben heel benieuwd hoe Vindahl het bij Nurnberg gaat doen.
Ik ga ervan uit dat als hij 29 is hij geen keeper is die voor angstzweet, maar punten gaat zorgen, minimaal op AZ niveau
Kristen Nygaard: Wat een parel! https://www.youtube.com/watch?v=aOoIME2NSG0"
adrie1979
Oude garde
Berichten: 1137
Lid geworden op: 24 feb 2013, 13:16

Hobie bedankt! =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D>
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3395
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

Antti Opdam schreef: 07 nov 2022, 16:58 'Fun fact':

AZ heeft nu dertien (!) wedstrijden op rij niet de nul gehouden.

8)

#recordpakker
Vanaf de eerste wedstrijd tegen Tuzla bij elkaar toch 12x de nul gepakt in 29 wedstrijden. En dan ook nog de 0 in oefenwedstrijden tegen Bologna en Atalanta. Je kunt veel zeggen, maar hij kan betere cijfers overleggen dan Vindahl. Is hij dan de beste keeper voor AZ? Vermoedelijk zijn er betere keepers. Laten we hopen dat de keuze voor Ryan goed zal uitpakken. Met Verhulst hebben we dan een prima 2e keeper. Al met al heeft AZ in het nabije verleden mindere keepers op doel gehad (denk ook aan een Rochet).
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11130
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

DiepeMast schreef: 17 jan 2023, 19:01 Vanaf de eerste wedstrijd tegen Tuzla bij elkaar toch 12x de nul gepakt in 29 wedstrijden.

Al met al heeft AZ in het nabije verleden mindere keepers op doel gehad (denk ook aan een Rochet).
Mopic-materiaal

- Verhulst 10 clean sheets in 35 wedstrijden = 28,6%
- Rochet 23 clean sheets in 71 wedstrijden = 32,4%

Rochet heeft net nog een WK gespeeld voor zijn land. En voor AZ destijds geen wedstrijden tegen semi-profs in de CoL
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9112
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Fun fact:
Blunderen zoals Hobie het voor elkaar gekregen heeft kan ik mij eigenlijk niet van veel AZ keepers herinneren.

Herkenbare fouten en tekortkomingen? Zeker, zat bijvoorbeeld:dat ze allemaal blijkbaar een tijdelijke motorische afwijking bij AZ ontwikkelen waardoor ze alleen maar ballen lijken te stompen die ze écht wel hadden kunnen vangen.

Maar de blunders waren toch echt wel van een nieuw niveau.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
MB80
Invaller
Berichten: 2237
Lid geworden op: 30 jan 2021, 12:24

DeZuivelDuivel schreef: 17 jan 2023, 20:41 Fun fact:
Blunderen zoals Hobie het voor elkaar gekregen heeft kan ik mij eigenlijk niet van veel AZ keepers herinneren.

Herkenbare fouten en tekortkomingen? Zeker, zat bijvoorbeeld:dat ze allemaal blijkbaar een tijdelijke motorische afwijking bij AZ ontwikkelen waardoor ze alleen maar ballen lijken te stompen die ze écht wel hadden kunnen vangen.

Maar de blunders waren toch echt wel van een nieuw niveau.
Ik ben wel benieuwd of Hobie bij Volendam, Go Ahead en MVV ook continue op zijn buik viel/dook :mrgreen: met name de (gebrek aan) basistechniek is bijzonder.

Bij Rochet en Esteban is het wel logisch dat zij ballen gingen stompen want vangen lukte in het begin ook niet :wink:
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3395
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

Langedijk schreef: 17 jan 2023, 20:36 Mopic-materiaal

- Verhulst 10 clean sheets in 35 wedstrijden = 28,6%
- Rochet 23 clean sheets in 71 wedstrijden = 32,4%

Rochet heeft net nog een WK gespeeld voor zijn land. En voor AZ destijds geen wedstrijden tegen semi-profs in de CoL
Hey, ik heb inderdaad ergens een telfout gemaakt. Ik kom dit seizoen echter op 29 wedstrijden en dan kom je op ca 35%. Die 35 is wel apart. Of je moet verwijzen naar totale losstaande wedstrijden ergens voorgaand seizoen. Lijkt me niet helemaal fair om mee te nemen (maar snap ik vanuit jouw oogpunt). Overigens verwees ik van origine naar een discussie met de vergelijking met Vindahl. Dan is Verhulst toch beter gebleken.

"Rochet heeft net een WK gespeeld"... ja, dus? De Rochet van nu is niet te vergelijken met de Rochet van toen.

Laat duidelijk zijn dat ik de komst van Ryan toejuich. Verhulst afschilderen als een totaal onbenul zoals hier wordt gesuggereerd, is niet terecht.
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6539
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

DiepeMast schreef: 17 jan 2023, 22:17 Hey, ik heb inderdaad ergens een telfout gemaakt. Ik kom dit seizoen echter op 29 wedstrijden en dan kom je op ca 35%. Die 35 is wel apart. Of je moet verwijzen naar totale losstaande wedstrijden ergens voorgaand seizoen. Lijkt me niet helemaal fair om mee te nemen (maar snap ik vanuit jouw oogpunt). Overigens verwees ik van origine naar een discussie met de vergelijking met Vindahl. Dan is Verhulst toch beter gebleken.

Alsof je keepers puur beoordeelt op cleansheets... Ik vind Verhulst zeker niet beter dan Vindahl. De man heeft zon beetje 10 lachwekkend blunders begaan.
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11130
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

DiepeMast schreef: 17 jan 2023, 22:17 Hey, ik heb inderdaad ergens een telfout gemaakt. Ik kom dit seizoen echter op 29 wedstrijden en dan kom je op ca 35%. Die 35 is wel apart. Of je moet verwijzen naar totale losstaande wedstrijden ergens voorgaand seizoen. Lijkt me niet helemaal fair om mee te nemen (maar snap ik vanuit jouw oogpunt). Overigens verwees ik van origine naar een discussie met de vergelijking met Vindahl. Dan is Verhulst toch beter gebleken.
Je kunt al die stats gewoon vinden op Transfermarkt.de

Natuurlijk kijk ik naar het totaal aantal wedstrijden voor AZ. Hoe wil je dit seizoen anders vergelijken met Rochet of Vindahl? Clean sheets zeggen verder ook niets. Verhulst haalde ze vooral tegen Europese dwergen en staartploegen. En in de wedstrijden dat hij de 0 niet hield maakte hij de ene blunder na de andere. Die man heeft AZ gewoon 7 tot 10 punten gekost, Vindahl niet.
DiepeMast schreef: 17 jan 2023, 22:17 "Rochet heeft net een WK gespeeld"... ja, dus? De Rochet van nu is niet te vergelijken met de Rochet van toen.
Beide mannen zijn net zo oud. Rochet maakte zijn fouten als 21-jarige, Verhulst als 29-jarige. Terwijl keepers juist beter moeten worden naarmate de leeftijd vordert. Rochet heeft dat bewezen, Verhulst niet.
DiepeMast schreef: 17 jan 2023, 22:17 Laat duidelijk zijn dat ik de komst van Ryan toejuich. Verhulst afschilderen als een totaal onbenul zoals hier wordt gesuggereerd, is niet terecht.
Hij kan er echt helemaal niks van
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13933
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Langedijk schreef: 17 jan 2023, 20:36 Mopic-materiaal

- Verhulst 10 clean sheets in 35 wedstrijden = 28,6%
- Rochet 23 clean sheets in 71 wedstrijden = 32,4%

Rochet heeft net nog een WK gespeeld voor zijn land. En voor AZ destijds geen wedstrijden tegen semi-profs in de CoL
Leuk die statistieken, maar we hebben allemaal gezien dat Rochet (ook) een matige keeper was. Elke bal van afstand vloog erin. En dat WK zegt me niks, in die zin dat hij daar ook aantoonde een onbetrouwbare zwakke schakel te zijn.
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11130
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

AZ 4 Life schreef: 18 jan 2023, 11:13 Leuk die statistieken, maar we hebben allemaal gezien dat Rochet (ook) een matige keeper was. Elke bal van afstand vloog erin. En dat WK zegt me niks, in die zin dat hij daar ook aantoonde een onbetrouwbare zwakke schakel te zijn.
Ik vergelijk ook niet met Rochet. Maar als iemand iets roept moeten de statistieken wel kloppen.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3395
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

Langedijk schreef: 18 jan 2023, 12:46 Ik vergelijk ook niet met Rochet. Maar als iemand iets roept moeten de statistieken wel kloppen.
Je vergelijkt wel degelijk. Bij schoten van afstand was het bibberen met Rochet, maar goed... je standpunt is duidelijk.
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10175
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

DiepeMast schreef: 17 jan 2023, 22:17 Verhulst afschilderen als een totaal onbenul zoals hier wordt gesuggereerd, is niet terecht.
Wel.
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Verhulst pakte vrijwel geen bal vast in zijn handen. Gisteravond deed Matty Ryan niet veel voor hem onder. Geen beste beurt van onze nieuwe keeper. Zou dit al de invloed van onze keeperstrainer zijn!?
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11130
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

ForzAZ schreef: 29 jan 2023, 08:28 Verhulst pakte vrijwel geen bal vast in zijn handen. Gisteravond deed Matty Ryan niet veel voor hem onder. Geen beste beurt van onze nieuwe keeper. Zou dit al de invloed van onze keeperstrainer zijn!?
Australië speelt ontzettend defensief. Weinig ruimte achter de verdediging dus geen noodzaak om uit te komen. Gisteren werden zijn zwaktes pijnlijk duidelijk. De man kan niet anticiperen en stormde 2 keer totaal onnodig zijn doel uit. En bij de 0-2 heeft hij een makkelijk schot niet klem.

Hele slechte beurt. Aan de andere kant: als je zelf 5 keer scoort zouden 1 of 2 fouten niet fataal mogen zijn.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Langedijk schreef: 29 jan 2023, 08:49 Australië speelt ontzettend defensief. Weinig ruimte achter de verdediging dus geen noodzaak om uit te komen. Gisteren werden zijn zwaktes pijnlijk duidelijk. De man kan niet anticiperen en stormde 2 keer totaal onnodig zijn doel uit. En bij de 0-2 heeft hij een makkelijk schot niet klem.

Hele slechte beurt. Aan de andere kant: als je zelf 5 keer scoort zouden 1 of 2 fouten niet fataal mogen zijn.
Precies. Vijf keer scoren en nog niet winnen. Knap. Eigenlijk een collectieve wanprestatie. Van Ryan, het team, maar zeker ook de technische staf met Jansen die weer eens tactisch werd overklast.
Rjansen17
Oude garde
Berichten: 1239
Lid geworden op: 21 aug 2017, 15:41

Verhulst speelt tegen Volendam😂
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9112
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Eenieders favoriete doelman, back in action!!
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11130
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Zo gehoopt dat dit topic onderaan pagina 2 zou belanden
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Plaats reactie