Bruno Martins Indi (2025)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

AZ versterkt zich met Martins Indi
Gepubliceerd op 06 oktober 20, 22:44
ALKMAAR- AZ heeft op de slotdag van de transfermarkt Bruno Martins Indi vastgelegd. De 28-jarige verdediger komt voor één seizoen op huurbasis over van Stoke City.

Martins Indi doorliep de jeugdopleiding van Feyenoord, waar hij in 2012 debuteerde in de hoofdmacht. In 2014 verdiende hij een transfer naar FC Porto, waar hij tot 71 wedstrijden kwam. In 2016 verhuurde de Portugese club hem aan Stoke City, dat hem één jaar later definitief overnam.

International
Op 15 augustus 2012 debuteerde Martins Indi in Oranje. De 34-voudig international was in 2014 nog een belangrijke schakel in de defensie van het Nederlands elftal, dat onder leiding van Louis van Gaal derde werd op het WK. Tijdens dit WK verdiende hij een transfer naar FC Porto.

Presentatie
De laatste details zijn dinsdagavond afgerond. Martins Indi wordt woensdag in de loop van de dag gepresenteerd.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Hiermee verrast Max toch wel weer in positieve zin. Helaas te laat voor de championsleague, maar voor die tijd zal Indi zeker niet haalbaar zijn geweest.

Mooi dat we nu eindelijk de CV erbij hebben die we al 3 a 4 jaar nodig hebben. Nu is de vraag wie speeltijd zal gaan krijgen. Ik vermoed dat het 1e centrum Letschert met Indi gaat worden en dat Vlaar (te blessuregevoelig) of Hatzidiakos (te onervaren) 1e backup wordt en Leeuwin laatste keus is. Lijkt mij ook logisch dat Koopmeiners vanaf nu niet meer achterin hoeft te spelen (tenzij er hele rare dingen gebeuren).
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

Vlaar moet blijkbaar aan zijn knie worden geopereerd, dat verklaart wel een boel.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

~AZ~ schreef: 07 okt 2020, 08:26 Vlaar moet blijkbaar aan zijn knie worden geopereerd, dat verklaart wel een boel.
Dan mogen we helemaal blij zijn dat Indi gekomen is. want anders was het wel weer heel krap geworden achterin.

De verhalen die ik heb gelezen van de Stoke fans is dat de meesten niet blij zijn dat Indi weg is. Ze roemen hem in ieder geval om zijn professionaliteit (in de tijd dat hij amper speelde) en zijn inzet en vinden hem een goede verdediger de voornaamste reden dat hij weg moet is omdat hij te zwaar op het salarisbudget drukt. Hij was gehaald in de premierleague tijd en die salarissen kan de club niet meer betalen. Verder is hij nog maar 28 jaar (ik dacht dat hij al ouder was) dus echt een ervaren verdediger met veel internationale ervaring. Enige jammere is dat de kans groot is dat hij na 1 seizoen weer vertrekt, omdat hij waarschijnlijk niet te betalen zal zijn om over te nemen.
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

Ik was zelf nooit zo gecharmeerd van hem in Oranje, maar dit zijn andere tijden en het is een ander niveau dus we gaan het zien. Het is goed dat er iemand bij is gekomen. Al is het maar zodat Hatzidiakos zo weinig mogelijk hoeft te spelen..
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

~AZ~ schreef: 07 okt 2020, 08:38 Ik was zelf nooit zo gecharmeerd van hem in Oranje, maar dit zijn andere tijden en het is een ander niveau dus we gaan het zien. Het is goed dat er iemand bij is gekomen. Al is het maar zodat Hatzidiakos zo weinig mogelijk hoeft te spelen..
Gelukkig is het niveau eredivisie en Europaleague een stuk lager dan het niveau wat voor Oranje nodig is. En hij heeft inmiddels veel extra ervaring.
Ik zou eerder zeggen Leeuwin zo min mogelijk speeltijd. Hatzidiakos is nog een "jong talent" dus het zou mooi zijn als hij zich weer verder zou kunnen ontwikkelen. Maar dan wel met speeltijd tegen de minder sterke tegenstanders/minder belangrijke wedstrijden. Als Vlaar inderdaad geopereerd moet worden aan zijn knie, dan ligt die er vast voor langere tijd uit, waardoor Hatzidiakos automatisch 1e reserve wordt lijkt mij.
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

multatuli schreef: 07 okt 2020, 08:44 Gelukkig is het niveau eredivisie en Europaleague een stuk lager dan het niveau wat voor Oranje nodig is. En hij heeft inmiddels veel extra ervaring.
Ik zou eerder zeggen Leeuwin zo min mogelijk speeltijd. Hatzidiakos is nog een "jong talent" dus het zou mooi zijn als hij zich weer verder zou kunnen ontwikkelen. Maar dan wel met speeltijd tegen de minder sterke tegenstanders/minder belangrijke wedstrijden. Als Vlaar inderdaad geopereerd moet worden aan zijn knie, dan ligt die er vast voor langere tijd uit, waardoor Hatzidiakos automatisch 1e reserve wordt lijkt mij.
Leeuwin ook inderdaad. Hatzidiakos wordt in januari 24 en heeft 85 wedstrijden bij ons achter zijn naam dus “jong talent” gaat voor mij niet op.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

~AZ~ schreef: 07 okt 2020, 08:51 Leeuwin ook inderdaad. Hatzidiakos wordt in januari 24 en heeft 85 wedstrijden bij ons achter zijn naam dus “jong talent” gaat voor mij niet op.
Vandaar ook dat ik het tussen aanhalingstekens had geplaatst. Hij is ook niet echt meer een jong talent, maar wordt door AZ waarschijnlijk nog wel zo gezien.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

~AZ~ schreef: 07 okt 2020, 08:26 Vlaar moet blijkbaar aan zijn knie worden geopereerd, dat verklaart wel een boel.
Ik dacht al dat Vlaar klaar was met deze huur, maar als hij ook nog geopereerd moet worden dan is dat helemaal overduidelijk. Letschert en Bruno als centrale duo, dat lijkt me duidelijk.
_________________
"I don't know that!"
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

~AZ~ schreef: 07 okt 2020, 08:26 Vlaar moet blijkbaar aan zijn knie worden geopereerd, dat verklaart wel een boel.
Gegokt en verloren wat dat betreft, waar er vorig seizoen gegokt en gewonnen is.

Bruno Martins Indi is in ieder geval het soort verdediger dat we al een tijdje niet meer in huis gehad hebben.
Ik heb hem blijkbaar altijd onthouden als groter dan hij daadwerkelijk is, want hij is 1.85 en ik dacht dat ie echt wel 1.91 zou zijn.
Maar dan heeft hij dus iets imposants door zijn fysiek.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Kilkenny schreef: 07 okt 2020, 10:21 Ik dacht al dat Vlaar klaar was met deze huur, maar als hij ook nog geopereerd moet worden dan is dat helemaal overduidelijk. Letschert en Bruno als centrale duo, dat lijkt me duidelijk.
Timo en Bruno, dit is het momento... :lol:
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6363
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

~AZ~ schreef: 07 okt 2020, 08:26 Vlaar moet blijkbaar aan zijn knie worden geopereerd, dat verklaart wel een boel.
Maar is ook waar al drie transferperiodes voor gewaarschuwd is: kan je met Panta, Vlaar en Leeuwin het seizoen in?

Nu is daarvoor Letschert al gehaald en gisteravond dus ook BMI. We spelen met een heel ander centrum dan tegen Kiev. Dat is me nog eens technisch beleid.
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

Ferry schreef: 07 okt 2020, 10:54 Maar is ook waar al drie transferperiodes voor gewaarschuwd is: kan je met Panta, Vlaar en Leeuwin het seizoen in?

Nu is daarvoor Letschert al gehaald en gisteravond dus ook BMI. We spelen met een heel ander centrum dan tegen Kiev. Dat is me nog eens technisch beleid.
Het idee achter de invulling van de centrale verdediging is al jaren niet te volgen. Waarom ze daar niet gewoon een paar veelbelovende Scandinaviërs voor hebben aangetrokken zoals ze dat voorin wel goed doen is me een raadsel. Dat gekloot met halve opties zoals Vlaar, Hatzidiakos, Wuytens en Leeuwin ging en gaat helemaal nergens over.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Even naar zijn recente wedstrijd geschiedenis gekeken: Linksback, linkscentrum, aanvoerder in zijn laatste wedstrijd vorig seizoen en de bekerwedstrijden die bij dit seizoen tellen en dan toch opeens weer weg. Je kan in ieder geval niet zeggen dat hij niet gebruikt/gewaardeerd werd.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

~AZ~ schreef: 07 okt 2020, 10:59 Het idee achter de invulling van de centrale verdediging is al jaren niet te volgen. Waarom ze daar niet gewoon een paar veelbelovende Scandinaviërs voor hebben aangetrokken zoals ze dat voorin wel goed doen is me een raadsel. Dat gekloot met halve opties zoals Vlaar, Hatzidiakos, Wuytens en Leeuwin ging en gaat helemaal nergens over.
Wuytens was geen gekloot mee. Is gewoon een goede verdediger die het uitstekend heeft gedaan en helaas 1 periode langdurig geblesseerd is geweest. Vlaar is de laatste 2 jaar helaas erg blessuregevoelig gebleken en dat had misschien eerder conclusies aan verbonden kunnen worden. Aan de andere kant kon het geen kwaad om hem als backup te houden voor het geval hij wel fit is en er anderen geblesseerd waren. Probleem was dat Vlaar beter was dan de anderen en daarom nog steeds basisspeler was als hij niet geblesseerd was. Hatzidiakos paar jaar niet goed genoeg geweest en op het moment dat het erop lijkt dat hij eindelijk een goed niveau weet te halen, raakte hij langdurig geblesseerd. Dat is ook wel erg veel pech. Leeuwin was toen de (te?) goedkope noodoplossing.

Hopelijk hebben we nu het hele seizoen het duo Letschert en Indi erin staan, of zoals Killkenny zegt: "Timo en Bruno" :D
Ted_AZ
Supporter
Berichten: 235
Lid geworden op: 07 jan 2008, 11:13

multatuli schreef: 07 okt 2020, 11:18

Hopelijk hebben we nu het hele seizoen het duo Letschert en Indi erin staan, of zoals Killkenny zegt: "Timo en Bruno" :D
Sjors en Sjimmie, of mag je dat tegenwoordig niet meer zeggen
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3392
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

Dit was een fijn bericht om mee op te staan! Een linksbenige verdediger. Whoop whoop =D> . Bij Stoke is hij overigens vooral als linksback gebruikt, of als linkerverdediger in een 3-4-3 opstelling. Het is alweer een tijdje terug dat hij echt als LCV in een viermansverdediging heeft gestaan (november 2019 als ik het zo snel zie), maar aangezien dit de Eredivisie is ga ik er vanuit dat dit geen probleem moet zijn.

Wel fijn om een aantal keuzes te hebben in deze Coronatijden: Hatzidiakos, Letschert, Martins Indi en Vlaar als hij weer fit is. Leeuwin is wel kind van de rekening ben ik bang. Helaas, het blijft topsport (y).
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5360
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

DiepeMast schreef: 07 okt 2020, 13:21 Dit was een fijn bericht om mee op te staan! Een linksbenige verdediger. Whoop whoop =D> . Bij Stoke is hij overigens vooral als linksback gebruikt, of als linkerverdediger in een 3-4-3 opstelling. Het is alweer een tijdje terug dat hij echt als LCV in een viermansverdediging heeft gestaan (november 2019 als ik het zo snel zie), maar aangezien dit de Eredivisie is ga ik er vanuit dat dit geen probleem moet zijn.

Wel fijn om een aantal keuzes te hebben in deze Coronatijden: Hatzidiakos, Letschert, Martins Indi en Vlaar als hij weer fit is. Leeuwin is wel kind van de rekening ben ik bang. Helaas, het blijft topsport.
Hoezo helaas? Mooi werk! Leeuwin was hard op weg de nieuwe Van Rhijn te worden.
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

DiepeMast schreef: 07 okt 2020, 13:21
Wel fijn om een aantal keuzes te hebben in deze Coronatijden: Hatzidiakos, Letschert, Martins Indi en Vlaar als hij weer fit is. Leeuwin is wel kind van de rekening ben ik bang. Helaas, het blijft topsport (y).
Eindelijk heeft Huiberts de laatste paar weken ingezien dat de spelersgroep veel te smal en te licht zou zijn voor de wedstrijden in de komende periode. Via via heeft ie gisteren toch nog Bruno Martins Indri weten binnen te halen. Kunnen ze achterin als het nodig is soms rouleren met z´n drietjes. Bruno, Timo en Panta. Leeuwin in uiterste nood en Vlaar is klaar vrees ik. Volgend seizoen kan Velthuis aansluiten.
adrie1979
Oude garde
Berichten: 1134
Lid geworden op: 24 feb 2013, 13:16

Ik hoop dat het goed uitpakt voor hem en AZ, vrolijke en positieve gozer, prima!
Plaats reactie