Jesper Karlsson (2026)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Dat gelul altijd over die frivoliteiten... Hij speelt gewoon regelmatig niet zo goed.
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2225
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

SimonPoulsen schreef: 22 feb 2023, 14:23 Dat gelul altijd over die frivoliteiten... Hij speelt gewoon regelmatig niet zo goed.
Als je niet goed speelt kun je je geen frivoliteiten veroorloven. Of het wél kan als je goed speelt, terwijl het nog 0-0 staat is een andere vraag. Koopmeiners zei dat hij Karlsson op de training de eerste keer "over de boarding werkte" toen hij zo'n voorzet achter z'n standbeen langs deed. Kennelijk wordt dat dus niet overal in gelijke mate gewaardeerd.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

AZA'dam schreef: 23 feb 2023, 12:39 Als je niet goed speelt kun je je geen frivoliteiten veroorloven. Of het wél kan als je goed speelt, terwijl het nog 0-0 staat is een andere vraag. Koopmeiners zei dat hij Karlsson op de training de eerste keer "over de boarding werkte" toen hij zo'n voorzet achter z'n standbeen langs deed. Kennelijk wordt dat dus niet overal in gelijke mate gewaardeerd.
Die voorzetten achter z'n standbeen heb ik al maanden niet meer gezien. Die hakjes van hem gaan 99/100x goed en zijn vaak nog functioneel ook. Die jongen kan dat gewoon heel goed (net zoals de omhaal), en heeft er ook plezier in. Het is heel makkelijk om daar elke naar te wijzen, maar mijns inziens heeft het daar echt geen hol mee te maken. Maarja t bekt zo lekker. "frivool" "circus" "hij speelt voor zichzelf"

Hij maakt soms verkeerde keuzes, en t meeverdedigen is matig.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

SimonPoulsen schreef: 23 feb 2023, 13:08 Die voorzetten achter z'n standbeen heb ik al maanden niet meer gezien. Die hakjes van hem gaan 99/100x goed en zijn vaak nog functioneel ook. Die jongen kan dat gewoon heel goed (net zoals de omhaal), en heeft er ook plezier in. Het is heel makkelijk om daar elke naar te wijzen, maar mijns inziens heeft het daar echt geen hol mee te maken. Maarja t bekt zo lekker. "frivool" "circus" "hij speelt voor zichzelf"

Hij maakt soms verkeerde keuzes, en t meeverdedigen is matig.
Kom nou, soms pakt het goed uit, maar er zijn ook momenten dat wat hij doet daadwerkelijk meer tijd kost of dat er betere opties waren dan hetgeen hij met zijn kunststukjes uitvoert. Met een hakje of overstapje ga je de bal bijvoorbeeld niet doorsteken of van flank wisselen. 99/100 hakjes zijn ook geen bruikbare voorzet (dan moet het al in het strafschopgebied gebeuren met veel ruimte).
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

DeZuivelDuivel schreef: 23 feb 2023, 18:36 Kom nou, soms pakt het goed uit, maar er zijn ook momenten dat wat hij doet daadwerkelijk meer tijd kost of dat er betere opties waren dan hetgeen hij met zijn kunststukjes uitvoert. Met een hakje of overstapje ga je de bal bijvoorbeeld niet doorsteken of van flank wisselen. 99/100 hakjes zijn ook geen bruikbare voorzet (dan moet het al in het strafschopgebied gebeuren met veel ruimte).
Het is gewoon zeiken om t zeiken, lekker makkelijk om t daar elke keer maar op te gooien. Maarja die stempel heeft ie nu, en daar komt ie nooit meer vanaf. Net zoals "oorbel" Gudmundsson.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

SimonPoulsen schreef: 23 feb 2023, 18:48 Het is gewoon zeiken om t zeiken, lekker makkelijk om t daar elke keer maar op te gooien. Maarja die stempel heeft ie nu, en daar komt ie nooit meer vanaf. Net zoals "oorbel" Gudmundsson.
Dit is wel erg makkelijk :roll:
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
lowietje
Fanatic
Berichten: 502
Lid geworden op: 25 jan 2008, 22:06

Man man laten we blij zijn dat we een voetballer hebben die in staat is om af en toe een mooi hakje te geven of een bal achter het standbeen. Genoeg die hun enkel verstuiken als ze het proberen. Maakt mij een reet uit of het altijd functioneel is. Voor zo’n speler kom ik naar het stadion.

Nb en als Koopmeiners hem daarvoor over de boarding werkte is Koopmeiners een zielig mannetje
Seizoenkaarthouder
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2225
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

lowietje schreef: 23 feb 2023, 20:57 Man man laten we blij zijn dat we een voetballer hebben die in staat is om af en toe een mooi hakje te geven of een bal achter het standbeen. Genoeg die hun enkel verstuiken als ze het proberen. Maakt mij een reet uit of het altijd functioneel is. Voor zo’n speler kom ik naar het stadion.

Nb en als Koopmeiners hem daarvoor over de boarding werkte is Koopmeiners een zielig mannetje
Wie voor Karlsson naar het stadion komt, komt dit jaar bedrogen uit.
Gallery play s.v.p. alléén als we winnen.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

AZA'dam schreef: 23 feb 2023, 22:03 Wie voor Karlsson naar het stadion komt, komt dit jaar bedrogen uit.
Gallery play s.v.p. alléén als we winnen.
Klopt, want hij deed meestal niet eens mee :lol:
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2225
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

SimonPoulsen schreef: 23 feb 2023, 22:36 Klopt, want hij deed meestal niet eens mee :lol:
Dacht dat hij dit jaar nog geen wedstrijd gemist had...
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Karlsson loopt er bij als een dood vogeltje. Alle bravoure is verdwenen.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

ForzAZ schreef: 25 feb 2023, 22:49 Karlsson loopt er bij als een dood vogeltje. Alle bravoure is verdwenen.
Een andere wedstrijd is het weer heel anders. Ik vraag me af waardoor precies het niet lukt de positieve wedstrijden (vrij) standaard te maken. geeft het idee dat het weer lopen op de toppen van de tenen is waardoor dit niet kan? Of alleen bij veel of specifieke blessuregevallen?
we can come an end
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2308
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

Laten we wel wezen; deze man speelt over het hele seizoen genomen echt heel erg onherkenbaar en eigenlijk gewoon ontzettend matig. Tegen Feyenoord al twee keer bij de tegengoals is het allemaal weer te slap en te makkelijk, aanvallend moet hij het tegenwoordig van een schamel voorzetje hebben. Grotendeels is het veelal het tempo uit in potentie kansrijke aanvallen halen omdat meneer zes keer moet kappen en draaien. Als er geen financieel verlies mee gemoeid was had deze man een tijdje mogen banken.

Eigenlijk werken de vleugels sowieso niet lekker, totaal geen diepgang, passeeracties, alles binnendoor en oneindig gebrei over de grond.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Wildcat schreef: 26 feb 2023, 16:03 Laten we wel wezen; deze man speelt over het hele seizoen genomen echt heel erg onherkenbaar en eigenlijk gewoon ontzettend matig. Tegen Feyenoord al twee keer bij de tegengoals is het allemaal weer te slap en te makkelijk, aanvallend moet hij het tegenwoordig van een schamel voorzetje hebben. Grotendeels is het veelal het tempo uit in potentie kansrijke aanvallen halen omdat meneer zes keer moet kappen en draaien. Als er geen financieel verlies mee gemoeid was had deze man een tijdje mogen banken.

Eigenlijk werken de vleugels sowieso niet lekker, totaal geen diepgang, passeeracties, alles binnendoor en oneindig gebrei over de grond.
Oprecht, leg mij eens uit wat Karlsson anders kan doen dan die bal voor de pot slingeren (waarmee hij overigens iedere week minstens 2-3+ dikke kansen creeert). Onder Jansen is dat waar het hele voetbal op is afgestemd. Sowieso zijn we te weinig voorin te vinden. Maar zoals gister heb ik Kerkez bijna niet gezien op de overlap, bezetting op randje 16 is er niet, en er komt ook zelden iemand in de bal voor combinatie spel. Hij kapt elke keer omdat hij wacht op inlopende mensen, dat moet jij toch ook zien?

Defensief is Karlsson een slapjanus, daar zijn we het allemaal wel over eens.

En als je dan met Lahdo aankomt die "een wereld van verschil maakt vanaf de bank". Vind ik het lastig om je serieus te nemen. Die Lahdo kan net aan mee bij Jong AZ.
Laatst gewijzigd door SimonPoulsen op 26 feb 2023, 16:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Wildcat schreef: 26 feb 2023, 16:03 Als er geen financieel verlies mee gemoeid was had deze man een tijdje mogen banken.
Ik ben het verder wel met je eens, maar deze zin is wat vreemd.
Je laat dus een speler compleet uit vorm staan om hem beter te verkopen (hoewel je in deze vorm alleen maar minder voor hem gaat krijgen….), maar zou je er een beter functionerende speler voor in de plaats zetten en meer goals maken vergroot je de kans op een hoger Europese bekertoernooi en dus meer inkomsten.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

SimonPoulsen schreef: 26 feb 2023, 16:15 Oprecht, leg mij eens uit wat Karlsson anders kan doen dan die bal voor de pot slingeren (waarmee hij overigens iedere week minstens 2-3+ dikke kansen creeert). Onder Jansen is dat waar het hele voetbal op is afgestemd. Sowieso zijn we te weinig voorin te vinden. Maar zoals gister heb ik Kerkez bijna niet gezien op de overlap, bezetting op randje 16 is er niet, en er komt ook zelden iemand in de bal voor combinatie spel. Hij kapt elke keer omdat hij wacht op inlopende mensen, dat moet jij toch ook zien?

Defensief is Karlsson een slapjanus, daar zijn we het allemaal wel over eens.

En als je dan met Lahdo aankomt die "een wereld van verschil maakt vanaf de bank". Vind ik het lastig om je serieus te nemen. Die Lahdo kan net aan mee bij Jong AZ.
Neemt allemaal niet weg dat ie gewoon uit vorm is.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2225
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

salmonyappi schreef: 26 feb 2023, 16:16 Ik ben het verder wel met je eens, maar deze zin is wat vreemd.
Je laat dus een speler compleet uit vorm staan om hem beter te verkopen (hoewel je in deze vorm alleen maar minder voor hem gaat krijgen….), maar zou je er een beter functionerende speler voor in de plaats zetten en meer goals maken vergroot je de kans op een hoger Europese bekertoernooi en dus meer inkomsten.
We willen er een beter functionerende Karlsson voor in de plaats.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

salmonyappi schreef: 26 feb 2023, 16:18 Neemt allemaal niet weg dat ie gewoon uit vorm is.
Dat heb ik al heel vaak gezegd. Maar er worden telkens allerlei dingen bij gehaald, die moet je dan ook wel een beetje kunnen onderbouwen.
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2308
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

SimonPoulsen schreef: 26 feb 2023, 16:15 Oprecht, leg mij eens uit wat Karlsson anders kan doen dan die bal voor de pot slingeren (waarmee hij overigens iedere week minstens 2-3+ dikke kansen creeert). Onder Jansen is dat waar het hele voetbal op is afgestemd. Sowieso zijn we te weinig voorin te vinden. Maar zoals gister heb ik Kerkez bijna niet gezien op de overlap, bezetting op randje 16 is er niet, en er komt ook zelden iemand in de bal voor combinatie spel. Hij kapt elke keer omdat hij wacht op inlopende mensen, dat moet jij toch ook zien?

Defensief is Karlsson een slapjanus, daar zijn we het allemaal wel over eens.

En als je dan met Lahdo aankomt die "een wereld van verschil maakt vanaf de bank". Vind ik het lastig om je serieus te nemen. Die Lahdo kan net aan mee bij Jong AZ.
En denk je werkelijk dat deze Karlsson bij Jong AZ het veel beter zou doen? Lahdo bracht gelijk snelheid in zijn acties en een veel actievere houding.

2/3 gevaarlijke voorzetten, enorm leuk joh! Het zijn er amper 2 per wedstrijd, Sugawara produceert gegarandeerd meer bruikbare voorzetten dan Karlsson iedere wedstrijd. Wat een argument, daar heb je toch geen linksbuiten voor, van Brederode creert vast ook twee voorzetten per wedstrijd als je hem daar laat staan. Geen van de andere opties richt verdedigend zo veel schade aan als Karlsson daarentegen. Ik durf zelfs Mees de Wit op links buiten te zetten en geloof dat je daar momenteel zowel aanvallend, verdedigend en in totaal arbeid meer aan hebt.
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2308
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

salmonyappi schreef: 26 feb 2023, 16:16 Ik ben het verder wel met je eens, maar deze zin is wat vreemd.
Je laat dus een speler compleet uit vorm staan om hem beter te verkopen (hoewel je in deze vorm alleen maar minder voor hem gaat krijgen….), maar zou je er een beter functionerende speler voor in de plaats zetten en meer goals maken vergroot je de kans op een hoger Europese bekertoernooi en dus meer inkomsten.
Zo werkt een club als AZ nou eenmaal voor wie 20 miljoen enorm veel is. Het is ook de hoop dat hij zijn vorm nog gaat vinden
Plaats reactie