Jesper Karlsson (2026)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
MB80
Invaller
Berichten: 2205
Lid geworden op: 30 jan 2021, 12:24

DonnyDelano schreef: 08 feb 2023, 20:33 Ik benadrukte bewust het negatieve, omdat jij alleen de positieve punten benoemde. En nee, de corners liggen zeker niet alleen aan Karlsson. Maar volgens mij hoorde ik laatst tijdens een wedstrijd de commentator zeggen dat AZ dit hele seizoen 1 goal heeft gemaakt uit een spelhervatting, en dat was nota bene een penalty. Dat is wel een vrij treurige oogst na 20 wedstrijden. Dat zullen -voorzichtig geschat- toch wel minimaal 150 corners en vrije trappen zijn toch? Daarvan neemt Karlsson een behoorlijk deel voor zn rekening. Dan zou je met zijn traptechniek toch meer succes verwachten?
Enige bij AZ die ik ooit fatsoenlijk aanvallend zie koppen zijn Dani en beukema. Als die niet meedoen kunnen we net zo goed de corner naar de middenstip schieten en opnieuw beginnen met breien.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

DonnyDelano schreef: 08 feb 2023, 20:33 Ik benadrukte bewust het negatieve, omdat jij alleen de positieve punten benoemde. En nee, de corners liggen zeker niet alleen aan Karlsson. Maar volgens mij hoorde ik laatst tijdens een wedstrijd de commentator zeggen dat AZ dit hele seizoen 1 goal heeft gemaakt uit een spelhervatting, en dat was nota bene een penalty. Dat is wel een vrij treurige oogst na 20 wedstrijden. Dat zullen -voorzichtig geschat- toch wel minimaal 150 corners en vrije trappen zijn toch? Daarvan neemt Karlsson een behoorlijk deel voor zn rekening. Dan zou je met zijn traptechniek toch meer succes verwachten?
Ja wie moet ze inkoppen? Het is niet voor niks dat AZ zelf wel tal van kopgoals tegen krijgt uit dergelijke situaties. Ze verliezen alle duels. Hatzdiakos staat al minstens 2000 corners droog, BMI net zo goed. Zet 2 man bij Pavlidis en het gevaar is geweken.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

MB80 schreef: 08 feb 2023, 22:03 Enige bij AZ die ik ooit fatsoenlijk aanvallend zie koppen zijn Dani en beukema. Als die niet meedoen kunnen we net zo goed de corner naar de middenstip schieten en opnieuw beginnen met breien.
Heeft Pavlidis ze niet ook wel eens met het hoofd gemaakt?
Kan in ieder geval doorgaan voor half fatsoenlijk.

OT
Vind het grappig hoe sommigen Karlsson mooi buiten schot houden hier en dan gaan lopen klagen over Odgaard.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Rjansen17
Oude garde
Berichten: 1227
Lid geworden op: 21 aug 2017, 15:41

Rjansen17 schreef: 08 feb 2023, 07:54 Gisteren genoten van hem. Meeverdedigen, wat odgaard nu vergat te doen, heerlijke 1-2 , vrije trappen, mispenalty goed gemaakt met lekkere goal. Niks mis mee
Wederom puike pit
Rjansen17
Oude garde
Berichten: 1227
Lid geworden op: 21 aug 2017, 15:41

Rjansen17 schreef: 10 feb 2023, 21:26 Wederom puike pit
Sorry bril niet op, pot. Zag hem zelfs een bal heroveren, maar ook Pavlidis een niet te missen kans op de doellijn geven, maar helaas.....
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Rjansen17 schreef: 11 feb 2023, 07:34 Sorry bril niet op, pot. Zag hem zelfs een bal heroveren, maar ook Pavlidis een niet te missen kans op de doellijn geven, maar helaas.....
Die ging via de keeper. Kon onze Griekse Zeus weinig aan doen hoor.
Mousa Sidi
Seizoenkaarthouder
Berichten: 476
Lid geworden op: 13 mar 2022, 11:15

Briljant die vierde goal. En hoe Karlsson rustig terugloopt alsof het een oefenpot je is. Ik hou ervan. Superieur zijn.....dat volhouden tot einde seizoen!
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2225
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

Mousa Sidi schreef: 11 feb 2023, 10:06 Briljant die vierde goal. En hoe Karlsson rustig terugloopt alsof het een oefenpot je is. Ik hou ervan. Superieur zijn.....dat volhouden tot einde seizoen!
Dat zou mooi zijn. Laat hij het eerst maar eens 90 minuten volhouden. Maar eerlijk is eerlijk, tegen Excelsior was een hoopgevend begin.
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Weer een wedstrijd waar Karlsson volledig door het ijs zakt. Vrijwel onzichtbaar op een paar momenten na. Juist momenten die achteraf wel tot het resultaat hebben geleid.

Duel met Pedersen om de bal die hij verliest. Natuurlijk wordt ie met twee armen door Pedersen bejegend en ietwat geduwd, maar verder blijft ie gewoon staan om voor hands te appelleren en doet verder niks meer. Pedersen mag vrijuit door met de bal.

Dan een moment in de tweede helft waar ie diep gaat en de bal ontvangt maar met zijn zwakke linkerbeen niet kan controleren. Weg kans alleen voor de keeper bij 1-1.

Dan verdedigt hij in de 90e minuut tot twee keer toe de afvallende bal uit een corner niet goed en kan zijn directe tegenstander Pedersen met diens zwakke linkerbeen zijn eerste officiële goal maken voor Feyenoord.

Voor mij is Jesper Karlsson de grootste teleurstelling van dit seizoen. Liet eind vorig seizoen al duidelijk zien een transfer te willen maken. Echter AZ wilde niet meewerken. Een grote fout vind ik van Huiberts c.s. die had moeten inschatten dat dergelijke spelers tegen hun zin bij de club houden niet goed gaat uitpakken. AZ had beter die 15 tot 18 miljoen die geboden werd kunnen aanpakken.

By the way na vorig seizoen en in de zomer ging ik er wel vanuit dat hij zou vertrekken. Juist ook vanwege zijn karakter en grilligheid en AZ als opleidingsclub spelers op hun hoogtepunt goed moet verkopen. Onlogisch vond ik dat ie moest blijven. Huiberts had blijkbaar geen capabele vervanger op het oog. Misser!
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

ForzAZ schreef: 19 feb 2023, 07:52 Weer een wedstrijd waar Karlsson volledig door het ijs zakt. Vrijwel onzichtbaar op een paar momenten na. Juist momenten die achteraf wel tot het resultaat hebben geleid.

Duel met Pedersen om de bal die hij verliest. Natuurlijk wordt ie met twee armen door Pedersen bejegend en ietwat geduwd, maar verder blijft ie gewoon staan om voor hands te appelleren en doet verder niks meer. Pedersen mag vrijuit door met de bal.

Dan een moment in de tweede helft waar ie diep gaat en de bal ontvangt maar met zijn zwakke linkerbeen niet kan controleren. Weg kans alleen voor de keeper bij 1-1.

Dan verdedigt hij in de 90e minuut tot twee keer toe de afvallende bal uit een corner niet goed en kan zijn directe tegenstander Pedersen met diens zwakke linkerbeen zijn eerste officiële goal maken voor Feyenoord.

Voor mij is Jesper Karlsson de grootste teleurstelling van dit seizoen. Liet eind vorig seizoen al duidelijk zien een transfer te willen maken. Echter AZ wilde niet meewerken. Een grote fout vind ik van Huiberts c.s. die had moeten inschatten dat dergelijke spelers tegen hun zin bij de club houden niet goed gaat uitpakken. AZ had beter die 15 tot 18 miljoen die geboden werd kunnen aanpakken.

By the way na vorig seizoen en in de zomer ging ik er wel vanuit dat hij zou vertrekken. Juist ook vanwege zijn karakter en grilligheid en AZ als opleidingsclub spelers op hun hoogtepunt goed moet verkopen. Onlogisch vond ik dat ie moest blijven. Huiberts had blijkbaar geen capabele vervanger op het oog. Misser!
Al dit gepruts doet zijn waarde ook geen goed. Had je dus ook in de winter kunnen en moeten slijten. Desnoods om daarmee al door te selecteren.

Je kan blij zijn als hij nog 12 miljoen oplevert als het zo door gaat.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

De grootste dissonant inderdaad. Moet zelf de 1-2 maken en grijpt half in bij de 2-1

Maar opvolgers zijn er niet. Van Brederode kan er helemaal niks van en Lahdo krijgt geen kansen.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Kass
Seizoenkaarthouder
Berichten: 344
Lid geworden op: 12 feb 2005, 07:49
Locatie: Rotterdam

Ik ben benieuwd wat er echt speelt met Karlsson. Eigenlijk sinds zijn "mislukte" transfer afgelopen zomer is het niks meer. Eerst de maandenlange blessure (was hij geblesseerd of was het mentaal?) en sinds hij terug is, is zijn vorm echt belabberd. Loopt regelmatig een ploeggenoot omver. Ook afgelopen zaterdag zag ik hem weer een kopduel aangaan met Kerkez. Zijn de afspraken onduidelijk? Is het desinteresse? Het is in ieder geval opvallend.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

ForzAZ schreef: 19 feb 2023, 07:52 Weer een wedstrijd waar Karlsson volledig door het ijs zakt. Vrijwel onzichtbaar op een paar momenten na. Juist momenten die achteraf wel tot het resultaat hebben geleid.

Duel met Pedersen om de bal die hij verliest. Natuurlijk wordt ie met twee armen door Pedersen bejegend en ietwat geduwd, maar verder blijft ie gewoon staan om voor hands te appelleren en doet verder niks meer. Pedersen mag vrijuit door met de bal.

Dan een moment in de tweede helft waar ie diep gaat en de bal ontvangt maar met zijn zwakke linkerbeen niet kan controleren. Weg kans alleen voor de keeper bij 1-1.

Dan verdedigt hij in de 90e minuut tot twee keer toe de afvallende bal uit een corner niet goed en kan zijn directe tegenstander Pedersen met diens zwakke linkerbeen zijn eerste officiële goal maken voor Feyenoord.

Voor mij is Jesper Karlsson de grootste teleurstelling van dit seizoen. Liet eind vorig seizoen al duidelijk zien een transfer te willen maken. Echter AZ wilde niet meewerken. Een grote fout vind ik van Huiberts c.s. die had moeten inschatten dat dergelijke spelers tegen hun zin bij de club houden niet goed gaat uitpakken. AZ had beter die 15 tot 18 miljoen die geboden werd kunnen aanpakken.

By the way na vorig seizoen en in de zomer ging ik er wel vanuit dat hij zou vertrekken. Juist ook vanwege zijn karakter en grilligheid en AZ als opleidingsclub spelers op hun hoogtepunt goed moet verkopen. Onlogisch vond ik dat ie moest blijven. Huiberts had blijkbaar geen capabele vervanger op het oog. Misser!
Goede analyse.

Al kan ik mij wel voorstellen dat AZ nog één jaar door wilde. Als je voor de prijzen wilt spelen kan je niet je beste speler(s) verkopen. Karlsson was vorig jaar ongeveer de enige knappe voetballer.

Dit jaar inderdaad ondermaats. In alle opzichten.
MB80
Invaller
Berichten: 2205
Lid geworden op: 30 jan 2021, 12:24

3 goals en 4 assists in 15 eredivisie wedstrijden… met nog 12 wedstrijden te gaan kan hij alsnog een flinke transfer maken als hij dat aantal (goal of assist) verdubbelt. Dan mooi voor 15+ miljoen de deur uit en kan AZ verder en een betere vervanger halen. Tegen Cambuur, rkc of Groningen mooi de tijd om de statistieken op te pompen.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

MB80 schreef: 21 feb 2023, 16:16 3 goals en 4 assists in 15 eredivisie wedstrijden… met nog 12 wedstrijden te gaan kan hij alsnog een flinke transfer maken als hij dat aantal (goal of assist) verdubbelt. Dan mooi voor 15+ miljoen de deur uit en kan AZ verder en een betere vervanger halen. Tegen Cambuur, rkc of Groningen mooi de tijd om de statistieken op te pompen.
Dat zou je denken en hopen. Maar we hebben allemaal gezien hoe ze de laatste wedstrijden hebben gespeeld, dus verwacht maar niet te veel…..
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
MB80
Invaller
Berichten: 2205
Lid geworden op: 30 jan 2021, 12:24

salmonyappi schreef: 21 feb 2023, 17:58 Dat zou je denken en hopen. Maar we hebben allemaal gezien hoe ze de laatste wedstrijden hebben gespeeld, dus verwacht maar niet te veel…..
“De laatste wedstrijden”. De wedstrijd voor Feyenoord was hij bedrijvig, scoorde en gaf hij twee assists.

Iedereen is het wel eens dat het niet goed was tegen Feyenoord en al langer dit seizoen niet met Jesper. Vandaar ook het beste voor AZ en Jesper als hij net als tegen Excelsior nog een paar potjes heeft om zijn waarde op te pompen.
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2225
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

Zolang Karlsson in de rest van het lopende seizoen zijn vorm niet terug vindt en gaat presteren zoals we dat van hem gewend waren komt er echt geen club om hem voor 12 miljoen op te halen. Dan blijft hij gewoon nog een jaartje. Hij kan dan ook moeilijk beweren dat hij aan een volgende stap toe is en het een niveautje hoger wil gaan proberen.
In het veld krijg ik overigens de indruk dat hij er mentaal anders in staat. Alsof hij begrijpt dat hij terug naar de basis moet en niet met een air alsof hij er met kop en schouders bovenuit steekt rond kan lopen.
Wat je wel vaker ziet als een jonge jongen een langdurige, zware blessure heeft gehad en daarna zijn oude vorm niet terug vindt is dat ze daar uiteindelijk sterker weer uit komen en er van leren. Natuurlijk willen wij dat dat met ingang van de volgende wedstrijd al in kannen en kruiken is maar dat kan best nog een tijd duren. Jammer want het draagt er toe bij dat AZ niet speelt en presteert zoals we dat graag hadden gezien. En we zijn ook niet een club die een speler in zo'n situatie gewoon een tijdje op de bank laat beginnen. Karlsson is een groot deel van ons kapitaal en ik vertrouw er op dat hij dat vroeg of laat weer duidelijk gaat laten zien.
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2308
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

AZA'dam schreef: 22 feb 2023, 00:25 Zolang Karlsson in de rest van het lopende seizoen zijn vorm niet terug vindt en gaat presteren zoals we dat van hem gewend waren komt er echt geen club om hem voor 12 miljoen op te halen. Dan blijft hij gewoon nog een jaartje. Hij kan dan ook moeilijk beweren dat hij aan een volgende stap toe is en het een niveautje hoger wil gaan proberen.
In het veld krijg ik overigens de indruk dat hij er mentaal anders in staat. Alsof hij begrijpt dat hij terug naar de basis moet en niet met een air alsof hij er met kop en schouders bovenuit steekt rond kan lopen.
Wat je wel vaker ziet als een jonge jongen een langdurige, zware blessure heeft gehad en daarna zijn oude vorm niet terug vindt is dat ze daar uiteindelijk sterker weer uit komen en er van leren. Natuurlijk willen wij dat dat met ingang van de volgende wedstrijd al in kannen en kruiken is maar dat kan best nog een tijd duren. Jammer want het draagt er toe bij dat AZ niet speelt en presteert zoals we dat graag hadden gezien. En we zijn ook niet een club die een speler in zo'n situatie gewoon een tijdje op de bank laat beginnen. Karlsson is een groot deel van ons kapitaal en ik vertrouw er op dat hij dat vroeg of laat weer duidelijk gaat laten zien.
Eerlijk is eerlijk, hij hoort dit seizoen bij de mindere spelers van dit AZ.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

AZA'dam schreef: 22 feb 2023, 00:25
In het veld krijg ik overigens de indruk dat hij er mentaal anders in staat. Alsof hij begrijpt dat hij terug naar de basis moet en niet met een air alsof hij er met kop en schouders bovenuit steekt rond kan lopen.
Waar zie je dat aan? Ik ben daar oprecht benieuwd naar.
Wanneer ik hem frivoliteit voor efficientie zie verkiezen en zie dat hij niet met zijn man meeloopt dan zie ik nou niet bepaald een speler die er van bewust is dat wat hij doet hem zijn plek kan kosten. Misschien zie jij iets anders?


Vind het overigens wel jammer dat mijn voorpelling voor Karlsson is uitgekomen, zijn vorige seizoen evenaren is niet iets dat vanzelfsprekend is. Ik lees nu dat er mensen zijn die vinden dat hij dan best beter wéér een jaartje bij AZ kan blijven. Maar ze vergeten dat Karlsson een investering voor AZ is. Voor hoeveel geld kun je een dan 26 jarige linksbuiten nog verkopen als deze de lijn van nu doortrekt, of hersteld, maar niet ontgroeit. Clubs gaan dan geen speler kopen die nog 'even moet wennen' aan het hogere niveau.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2225
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

DeZuivelDuivel schreef: 22 feb 2023, 11:33 Waar zie je dat aan? Ik ben daar oprecht benieuwd naar.
Wanneer ik hem frivoliteit voor efficientie zie verkiezen en zie dat hij niet met zijn man meeloopt dan zie ik nou niet bepaald een speler die er van bewust is dat wat hij doet hem zijn plek kan kosten. Misschien zie jij iets anders?


Vind het overigens wel jammer dat mijn voorpelling voor Karlsson is uitgekomen, zijn vorige seizoen evenaren is niet iets dat vanzelfsprekend is. Ik lees nu dat er mensen zijn die vinden dat hij dan best beter wéér een jaartje bij AZ kan blijven. Maar ze vergeten dat Karlsson een investering voor AZ is. Voor hoeveel geld kun je een dan 26 jarige linksbuiten nog verkopen als deze de lijn van nu doortrekt, of hersteld, maar niet ontgroeit. Clubs gaan dan geen speler kopen die nog 'even moet wennen' aan het hogere niveau.
Dat is uiteraard volkomen subjectief. Meen het op te kunnen maken uit zijn houding en uitstraling maar meer objectief gezien ook aan zijn samenspel met Kerkez, die hij nu meer aan lijkt te spelen en in het spel lijkt te betrekken dan voorheen. Ook aan het achterwege laten van onnodige frivoliteiten en de bekende grijns/grimas na een mislukte actie. Na de 2-1 zaterdag verborg hij zijn gezicht schuldbewust onder z'n shirt.
Natuurlijk zal er regelmatig met hem gesproken worden en natuurlijk is hij zich er terdege van bewust dat zijn prestaties nogal te wensen over laten sinds hij terug kwam van die blessure. Dat hij moeilijk nog kan beweren aan een nieuwe stap toe te zijn als hij zo doorgaat, of het zou al een stap naar een niveautje lager moeten zijn.
Zelf vind ik niet dat "hij best weer een jaartje bij AZ kan blijven" maar meer dat het niet te verwachten valt dat een buitenlandse club hem voor 10+ miljoen op wil komen halen in de volgende transferperiode. In dat geval kan hij misschien beter nog een seizoen blijven, contract loopt immers tot 2026, in de hoop dat hij zijn oude niveau weer haalt en zich vervolgens verder ontwikkelt. Het mooiste zou natuurlijk zijn als hij dat hogere niveau nu al gaat halen in de rest van het lopende seizoen en dat de clubs wel voor hem in de rij staan in de zomer.
Plaats reactie