Jesper Karlsson (2026)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10067
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Sir Robbert schreef: 28 feb 2022, 02:24 Die aanname na die crosspass van Witry in de eerste helft, wereldklasse =P~
UP?

;-)
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Kritisch puntje: wel een vrij zwakke eerste helft (vrij onzichtbaar) en af en toe te laks voor de restverdediging door bij balverlies geen druk op de bal te geven. Nou was heel AZ vrij laks, maar da's geen excuus. Aan de bal natuurlijk goud waard.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

Kilkenny schreef: 07 mar 2022, 14:41 Aan de bal natuurlijk goud waard.
Staat inmiddels ook op de tweede plaats achter Haller op de topscorerslijst. Nooit gedacht dat we meteen weer zo iemand na Idrissi konden aantrekken.
Dat was dus een prima stukje scoutingswerk, maar waarom dat op rechts niet op gaat blijft me een raadsel.
Gebruikersavatar
Sir Robbert
Reservespeler
Berichten: 1515
Lid geworden op: 22 feb 2005, 15:54

Kilkenny schreef: 07 mar 2022, 14:41 Kritisch puntje: wel een vrij zwakke eerste helft (vrij onzichtbaar) en af en toe te laks voor de restverdediging door bij balverlies geen druk op de bal te geven. Nou was heel AZ vrij laks, maar da's geen excuus. Aan de bal natuurlijk goud waard.
Zeker, maar hij stond geloof ik ook vrij veel aan de rechterkant. Ik denk dat ze die switch maakten omdat ze er voetballend door het midden niet uit kwamen, in theorie dan wel goed om te switchen om het veld breed te houden, maar daar ligt natuurlijk niet de kracht van Karlsson. Voor de rest weer enorm genoten, vooral van de mislukte Rabona en de glimlach achteraf =D> :lol:
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2166
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

De Rode Baron schreef: 07 mar 2022, 16:36 Staat inmiddels ook op de tweede plaats achter Haller op de topscorerslijst. Nooit gedacht dat we meteen weer zo iemand na Idrissi konden aantrekken.
Dat was dus een prima stukje scoutingswerk, maar waarom dat op rechts niet op gaat blijft me een raadsel.
Stel je voor dat we Walemark en Karlsson op onze flanken hadden :shock:
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Kan prima ballen uiteraard, maar waarom zijn vrijwel alle corners te kort? Zo moeilijk is het toch niet?
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5359
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

MO7 schreef: 07 mar 2022, 18:38 Kan prima ballen uiteraard, maar waarom zijn vrijwel alle corners te kort? Zo moeilijk is het toch niet?
Teun kan het opeens wel bij Atalanta. Het is een of andere rare keuze van 1 van de trainers. Dat kan bijna niet anders.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6401
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Wat maakt het ook uit eigenlijk. Wie van de huidige basis 11 heeft in de afgelopen 3 jaar ooit één van de 785 corners binnengekopt?
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Die ene die het kan zit doorgaans op de bank...
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
Shota-Arveladze
Ben-Sider
Berichten: 906
Lid geworden op: 27 dec 2020, 13:19
Locatie: Haarlem

SimonPoulsen schreef: 07 mar 2022, 19:22 Wat maakt het ook uit eigenlijk. Wie van de huidige basis 11 heeft in de afgelopen 3 jaar ooit één van de 785 corners binnengekopt?
Pavlidis 2-2 tegen Zwolle begin dit seizoen
"One swallow does not make a summer"
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5359
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

MO7 schreef: 07 mar 2022, 19:39 Die ene die het kan zit doorgaans op de bank...
Inderdaad. En dat is ongelooflijk.
Als ze Hatzidiakos na dit seizoen niet kunnen slijten, moet híj gewoon op de bank. Het houdt een keer op hoor.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Forza, weet jij waar je de statistiek voor doelpunten uit corners kan opzoeken?
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
Shota-Arveladze
Ben-Sider
Berichten: 906
Lid geworden op: 27 dec 2020, 13:19
Locatie: Haarlem

Wat moet deze jongen zich toch rotergeren aan zijn teamgenoten. Hij speelt zo goed terwijl hij allemaal debielen naast hem heeft lopen. Man man man wat hebben Aboukhlal en Sowah veel kansen en mooie aanvallen verprutst. Als Jesper twee goede aanvallers naast zich heeft zou hij nog 10x beter gaan spelen.
"One swallow does not make a summer"
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Shota-Arveladze schreef: 18 mar 2022, 08:44 Wat moet deze jongen zich toch rotergeren aan zijn teamgenoten. Hij speelt zo goed terwijl hij allemaal debielen naast hem heeft lopen. Man man man wat hebben Aboukhlal en Sowah veel kansen en mooie aanvallen verprutst. Als Jesper twee goede aanvallers naast zich heeft zou hij nog 10x beter gaan spelen.
Klopt helemaal. Karlsson weer gisteren alles gegeven en dan zulke prutsers die alles verkloten. De wanhoop was hem vaak aan te zien in de eindfase. Dan loopt ie met zijn gezicht naar ons op de Molenaartribune. Dan heb ik echt met hem te doen. Ik heb hem ook wel eens vanuit de auto gesproken en het is een hele aardige gozer. Zou een groot verlies zijn als we hem deze zomer kwijt raken als hij een stap hogerop kan maken.

Wat had ik hem die goal gegund die er vanaf mijn plek er eigenlijk zo in zag vliegen. De bal maakte onderweg nog allerlei bewegingen en zeilde toen helaas tegen het doel in plaats van er in.

Uit het stadion zei ik ook tegen mijn medegangers dat als wij bijvoorbeeld Idrissi deze winter hadden kunnen huren je zoveel veelzijdiger had kunnen aanvallen. Karlsson en Idrissi op de flanken die ook nog eens makkelijk van zijde kunnen wisselen. Dat had je in de competitie kunnen helpen en ook in de beker en zeker in wedstrijden zoals die van gisteravond. Tja en dan komt Huiberts aan met Sowah. Helemaal geen direct inzetbare snelle rechterspits, maar een tien of iets wat daarop moet lijken.

Wijndal tekent een jaar bij. Misschien blijft die nog als die zich daarmee in de Oranjeselectie wilt spelen voor de WK. De tandem Wijndal/Karlsson is een goede koppel. Misschien dat Jesper daarom ook nog een jaar wilt blijven. [-o<
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

Elke speler verdiend een foutenmarge in zijn spel, Karlsson zijn statestieken zijn gelukkig meer dan positief te noemen =D> .
Maar ze hadden echt veel beter gekund #-o. Ik werd gisteren echt even gek toen hij voor de show ging in plaats van voor de effectiviteit, wat had hij een tijd.
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10987
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Als ie slim is gaat ie weg. Er is namelijk totaal geen uitzicht op verbetering. Nog een jaar tussen types als Aboukhlal en Sowah en die jongen wordt depressief.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

FugAZi schreef: 18 mar 2022, 09:05 Elke speler verdiend een foutenmarge in zijn spel, Karlsson zijn statestieken zijn gelukkig meer dan positief te noemen =D> .
Maar ze hadden echt veel beter gekund #-o. Ik werd gisteren echt even gek toen hij voor de show ging in plaats van voor de effectiviteit, wat had hij een tijd.
Ja met die kans voortkomend uit het hoog druk zetten had ie de rust moeten bewaren voor de goal. Nu wilde hij op z'n 'Karlsson's' de bal in het doel jagen. Heel veel risico nemend dus in plaats van de tijd nemen en de bal rustig in een hoek plaatsen. Het showelement hoort wel bij hem en dat is één van de dingen die ik in hem ook wel waardeer mits het goed uitgevoerd wordt. Gisteravond verknalde hij een gouden kans op een beslissende 3e treffer!
Gebruikersavatar
Sir Robbert
Reservespeler
Berichten: 1515
Lid geworden op: 22 feb 2005, 15:54

Kan wel echt van hem genieten hoor, zo zonde dat die bal er net niet in vliegt. In de eerste helft, deed hij daar nou iets van een schijntrap toen de bal op hem afkwam ergens centraal op het veld? Echt legendarisch als dat zo was, volgens mij vielen er een paar Bodo spelers omver plus Reijnders of Pavlidis meen ik :lol: . Echt heerlijk.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6401
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Het is echt zo dom om Karlsson en Wijndal (potentieel 40+ miljoen) in zon armoedig werkerselftal te laten spelen. Je ziet de frustratie bij Karlsson gewoon van zn gezicht druipen als er weer een aanval strand vanwege onkunde van zn medespelers. Hij is de enige die een mannetje kan uitspelen en van afstand op doel kan schieten. Die 5 miljoen die je bespaart hebt, loop je straks weer mis in de transfersommen van die 2. Tel uit je winst.
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

Langedijk schreef: 18 mar 2022, 09:06 Als ie slim is gaat ie weg. Er is namelijk totaal geen uitzicht op verbetering. Nog een jaar tussen types als Aboukhlal en Sowah en die jongen wordt depressief.
Jij gaat er vanuit dat er m.b.t. het nieuwe seizoen niets staat te gebeuren bij AZ, daar waar ik juist denk dat de beurs nog wel eens verrassend opengetrokken zal worden.
Er moet sowieso kwaliteitsimpuls bij, dat zal de technische leiding niet zijn ontgaan. Maar ook Eenhoorn heeft al aangegeven waarom juist het nieuwe seizoen ( 2 CL-tickets, 1 ticket voorronde CL) wel eens extra interessant kan zijn om wat meer financiële risico's te nemen dan men doorgaans pleegt te doen.
Sowah gaat weer terug naar Brugge, Evjen, Aboukhlal (beide te licht voor dit niveau) mogen tegen een verliespost uitzien naar een andere club. Hatzidiakos, Midtsjo en de Wit gaan mogelijk een transfertje maken. Verder zal Wijndal als hij in aanmerking komt voor het WK ook nog niet willen vertrekken.
Plaats reactie