Jesper Karlsson (2026)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6541
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Begrijp hem ergens wel. AZ speelt niet het avontuurlijke voetbal waar hij van houdt.
Overigens wel grappig hoe zijn hakballen helemaal worden uitgemolken in de socials als verkooppraatje.

Ik ben echt zo benieuwd wat Karlsson en Pavlidis kunnen laten zien in een goed draaiend elftal. Zou top zijn als ze nog een jaar blijven. En anders de hoofdprijs. Zeker voor Karlsson kan AZ toch makkelijk 25+ miljoen vragen, met dat contract tot 2026.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12461
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

SimonPoulsen schreef: 01 jun 2022, 09:32 Begrijp hem ergens wel. AZ speelt niet het avontuurlijke voetbal waar hij van houdt.
Overigens wel grappig hoe zijn hakballen helemaal worden uitgemolken in de socials als verkooppraatje.

Ik ben echt zo benieuwd wat Karlsson en Pavlidis kunnen laten zien in een goed draaiend elftal. Zou top zijn als ze nog een jaar blijven. En anders de hoofdprijs. Zeker voor Karlsson kan AZ toch makkelijk 25+ miljoen vragen, met dat contract tot 2026.
Ja, we hebben ze nog niet samen gezien in een goede selectie, waarbij de voorhoede compleet is
we can come an end
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11139
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Hij heeft nog een hoop te leren, dat is wel duidelijk. Maar onder deze trainer en met deze abominabele selectie gaat dat waarschijnlijk niet lukken en dus begrijp ik zijn vertrekwens. Maar voor minder dan 20 miljoen mag hij met dat langdurige contract echt niet weg.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2242
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

Deze jongen is helaas deze selectie echt ontgroeid. Eigenlijk vanaf het moment dat hij hier kwam steevast een van de beste spelers geweest.
Verwacht wel dat, als hij gaat, hij weggaat voor een bedrag van rond de €25 miljoen.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9117
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Hij heeft Idrissi meer dan doen vergeten.
Hopelijk levert hij voldoende op zodat de club door kan groeien na zijn vertrek en hopelijk stapt de jeugd écht in het gat dat hij gaat achter laten (ja ja ook een investering, maar toch ons talent zit in de aanval naar mijn opvatting).
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2335
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

Ik ga hem niet heel erg missen om eerlijk te zijn. Heb mij de laatste drie maanden alleen maar geërgerd aan zijn houding en het vast lopen van 95% van zijn acties en slecht meeverdedigen. Vond buitenspelers als Idrissi en Jahanbahksh veel completer.

Heeft nog veel te leren, zelfs hier. Daarom zie ik hem niet heel succesvol worden wanneer hij een te grote stap maakt.
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2242
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

Wildcat schreef: 04 jun 2022, 06:22 Ik ga hem niet heel erg missen om eerlijk te zijn.
Goed inzicht heb je dan.
Veruit onze meest productieve speler by far.
In bijna alle statistieken ook bovenaan in het klassement van de Eredivisie.
Meeste succesvolle dribbels, meeste gecreëerde kansen,
Op Tadic na meeste assists gegeven van de hele eredivisie.
5e in het topscoorder klassement van de Eredivisie.

Maar jij gaat "hem niet missen".
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2335
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

SchoorlAZ schreef: 04 jun 2022, 10:55 Goed inzicht heb je dan.
Veruit onze meest productieve speler by far.
In bijna alle statistieken ook bovenaan in het klassement van de Eredivisie.
Meeste succesvolle dribbels, meeste gecreëerde kansen,
Op Tadic na meeste assists gegeven van de hele eredivisie.
5e in het topscoorder klassement van de Eredivisie.

Maar jij gaat "hem niet missen".
Moeilijk te verteren voor je?
Ik stoor me aan redelijk wat dingen bij hem, daar helpt het niet bij dat hij veelvuldig zijn man laat lopen waaruit heel veel gevaar en goals komen, onnodig loopt te showboaten en het grotendeels van momenten moet hebben. Daarnaast kan hij voornamelijk zo shinen omdat hij een back heeft de zich helemaal het lazurus loopt om gaten te trekken en zijn doorkomende man op te pakken.

De assist statistieken mag je door de gespeelde minuten delen, dan krijg je een andere lijst.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6541
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Wildcat schreef: 04 jun 2022, 15:34 Moeilijk te verteren voor je?
Ik stoor me aan redelijk wat dingen bij hem, daar helpt het niet bij dat hij veelvuldig zijn man laat lopen waaruit heel veel gevaar en goals komen, onnodig loopt te showboaten en het grotendeels van momenten moet hebben. Daarnaast kan hij voornamelijk zo shinen omdat hij een back heeft de zich helemaal het lazurus loopt om gaten te trekken en zijn doorkomende man op te pakken.

De assist statistieken mag je door de gespeelde minuten delen, dan krijg je een andere lijst.
Welke aanvaller moet het niet van momenten hebben?
Gebruikersavatar
Bombaman
Oude garde
Berichten: 1298
Lid geworden op: 14 jan 2005, 21:57

Wildcat schreef: 04 jun 2022, 15:34 Moeilijk te verteren voor je?
Ik stoor me aan redelijk wat dingen bij hem, daar helpt het niet bij dat hij veelvuldig zijn man laat lopen waaruit heel veel gevaar en goals komen, onnodig loopt te showboaten en het grotendeels van momenten moet hebben. Daarnaast kan hij voornamelijk zo shinen omdat hij een back heeft de zich helemaal het lazurus loopt om gaten te trekken en zijn doorkomende man op te pakken.

De assist statistieken mag je door de gespeelde minuten delen, dan krijg je een andere lijst.
Als dat "showboaten" tot veelvuldig balverlies had geleid, dan was ik het misschien wel gedeeltelijk met je eens geweest. Maar dat is niet het geval en het is ook gewoon een stukje entertainment waarvoor je naar het stadion komt. En zijn "showboatacties" slagen in de meeste van de gevallen.

Ook wel bijzonder dat je aangeeft dat hij een medespeler nodig heeft om te kunnen "shinen". Dat is wel vaker zo bij teamsporten, geloof ik.

Hoop niet dat Karlsson vertrekt, ik wil nog wel een seizoen genieten van deze flamboyante jongen.
Cetero censeo birrum bibendum esse
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2242
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

Wildcat schreef: 04 jun 2022, 15:34 Moeilijk te verteren voor je?
Ik stoor me aan redelijk wat dingen bij hem, daar helpt het niet bij dat hij veelvuldig zijn man laat lopen waaruit heel veel gevaar en goals komen, onnodig loopt te showboaten en het grotendeels van momenten moet hebben. Daarnaast kan hij voornamelijk zo shinen omdat hij een back heeft de zich helemaal het lazurus loopt om gaten te trekken en zijn doorkomende man op te pakken.

De assist statistieken mag je door de gespeelde minuten delen, dan krijg je een andere lijst.
Het is niet moeilijk te verteren hoor.
Vind het apart, zelfs raar, dat je ons veruit waardevolle speler niet gaat missen.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12461
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

SchoorlAZ schreef: 04 jun 2022, 21:00 Het is niet moeilijk te verteren hoor.
Vind het apart, zelfs raar, dat je ons veruit waardevolle speler niet gaat missen.
Dit is een persoonlijke voorbereiding op het geval dat Karlson weg gaat. :wink:
we can come an end
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2335
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

SimonPoulsen schreef: 04 jun 2022, 15:49 Welke aanvaller moet het niet van momenten hebben?
Er zijn genoeg aanvallers die hele wedstrijden hard werken en naast het scoren ook gewoon goede wedstrijden spelen. Ik vind Pavlidis al veel aangenamer om naar te kijken, die werkt zich een slag in de rondte en het is ondankbaar werk wat hij doet zonder het onnodige showboaten en wel erg in dienst van team, dit bekroond hij met goals op belangrijke momenten en je ziet hem nooit vrij nemen van het harde werken. Daarbij vind ik dat Karlsson nu aangeeft klaar te zijn voor een stap ook zelfoverschatting, wat mij niet lekker valt.
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2335
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

Bombaman schreef: 04 jun 2022, 18:35 Als dat "showboaten" tot veelvuldig balverlies had geleid, dan was ik het misschien wel gedeeltelijk met je eens geweest. Maar dat is niet het geval en het is ook gewoon een stukje entertainment waarvoor je naar het stadion komt. En zijn "showboatacties" slagen in de meeste van de gevallen.

Ook wel bijzonder dat je aangeeft dat hij een medespeler nodig heeft om te kunnen "shinen". Dat is wel vaker zo bij teamsporten, geloof ik.

Hoop niet dat Karlsson vertrekt, ik wil nog wel een seizoen genieten van deze flamboyante jongen.
Welke ééncellige komt er nou naar het stadion voor een aanname achter het standbeen? Letterlijk iedere speler van AZ kan dat maar dat zijn dingen die je niet doet omdat het onnodige stoerdoenerij is. Men komt naar het stadion voor goed voetbal.
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2335
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

SchoorlAZ schreef: 04 jun 2022, 21:00 Het is niet moeilijk te verteren hoor.
Vind het apart, zelfs raar, dat je ons veruit waardevolle speler niet gaat missen.
Je zegt nu al meerdere keren veruit meest waardevolle alsof dat feiten zijn maar dat is natuurlijk niet zo. Voor mij is Pavlidis bijv waardevoller, voor andere Clasie en volgens fanpage is Wijndal verkozen tot speler van het jaar.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6541
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Wildcat schreef: 04 jun 2022, 21:49 Er zijn genoeg aanvallers die hele wedstrijden hard werken en naast het scoren ook gewoon goede wedstrijden spelen. Ik vind Pavlidis al veel aangenamer om naar te kijken, die werkt zich een slag in de rondte en het is ondankbaar werk wat hij doet zonder het onnodige showboaten en wel erg in dienst van team, dit bekroond hij met goals op belangrijke momenten en je ziet hem nooit vrij nemen van het harde werken. Daarbij vind ik dat Karlsson nu aangeeft klaar te zijn voor een stap ook zelfoverschatting, wat mij niet lekker valt.
Met alle respect hoor. Karlsson werkt zeker niet minder hard dan de rest van het team. En dat Karlsson naast hier en daar wat goals geen goede wedstrijden speelt is ook een waanzinnige stelling. Of je moet alleen naar de laatste 6 wedstrijden kijken (waar hij ondanks matig spel toch ook weer regelmatig beslissend was). Onnodig showboaten (of 'stoerdoenerij') zou zijn als het regelmatig mis zou gaan, wat gewoon niet zo is. Overigens pronkt AZ er juist mee op alle socials. "we play differently"

Die gozer heeft zo ongekend veel punten gepakt voor AZ. Technisch met afstand de beste speler in de selectie. Eerste aanname, dribbels, functionele hakballen. Karlsson speelt juist wel in dienst van het team, creeert met afstand de meeste kansen voor medespelers (nadert de 100 over alle comp). Iedere wedstrijd tal van gevaarlijke voorzetten. En een van de weinige met een gevaarlijke afstandsschot. Dat er ook wel eens dingen misgaan en dingen beter kunnen, zal best. Maar als je geen risico neemt, en alles breed of terug past en alles aan andere overlaat, kan er ook weinig misgaan (kuch DeWit). Gaat er verder helemaal niet om wie de beste speler is, iedere speler heeft zijn rol in het team. Pavlidis top seizoen, maar zeker meer off-days dan Karlsson waar alles misging. Clasie meest constant, met een torenhoge piek in de p/o. Wijndal wat mij betreft onterechte winnaar van de fanpage. Mensen kozen maar Wijndal als ze het niet wisten in die bagger wedstrijden.

Er is best ruimte voor kritiek op Karlsson. Maar jou argumenten raken echt kant nog wal. Zeker dat je geen andere Karlsson bedoelt? Lopen er zat in Europa.
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2242
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

Wildcat schreef: 04 jun 2022, 21:59 Je zegt nu al meerdere keren veruit meest waardevolle alsof dat feiten zijn maar dat is natuurlijk niet zo. Voor mij is Pavlidis bijv waardevoller, voor andere Clasie en volgens fanpage is Wijndal verkozen tot speler van het jaar.
Feitelijk gezien is die dat juist ook als je naar statistieken kijkt.
Gebruikersavatar
Bombaman
Oude garde
Berichten: 1298
Lid geworden op: 14 jan 2005, 21:57

Wildcat schreef: 04 jun 2022, 21:55 Welke ééncellige komt er nou naar het stadion voor een aanname achter het standbeen? Letterlijk iedere speler van AZ kan dat maar dat zijn dingen die je niet doet omdat het onnodige stoerdoenerij is. Men komt naar het stadion voor goed voetbal.
Wat is jouw definifie van "goed voetbal"?
Cetero censeo birrum bibendum esse
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11139
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

SimonPoulsen schreef: 04 jun 2022, 22:53 Technisch met afstand de beste speler in de selectie. Eerste aanname, dribbels, functionele hakballen. Karlsson speelt juist wel in dienst van het team, creeert met afstand de meeste kansen voor medespelers (nadert de 100 over alle comp). Iedere wedstrijd tal van gevaarlijke voorzetten. En een van de weinige met een gevaarlijke afstandsschot.
Hij schiet bijna geen bal tussen de palen van afstand. En voor iemand met zoveel techniek zijn de corners echt heel matig.

Verder heb je wel gelijk.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11139
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Wildcat schreef: 04 jun 2022, 21:55 Welke ééncellige komt er nou naar het stadion voor een aanname achter het standbeen? Letterlijk iedere speler van AZ kan dat
Ik kan er zo 10 noemen die dat niet kunnen 8)

Het zijn leuke dingen bij een ruime voorsprong want voetbal hoort vermaak te zijn. Maar Karlsson doet het regelmatig op de verkeerde momenten als het bovendien niet functioneel is.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Plaats reactie