Timo Letschert (2023)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

DeZuivelDuivel schreef: 23 aug 2022, 12:37 Niet voor het minste salaris heb ik vernomen...
Ja hij heeft lekker assistent trainer kunnen spelen. Zijn hoofddoel was om in de buurt van Purmerend te kunnen afbouwen en misschien wel een ander carrière in de steigers te zetten.
Ben benieuwd wat hij gaat doen.

Ik had ook zo trots geweest en mijn kop in de wind gegooit, ik snap denk ik wel hoe het ongeveer is gegaan (is meestal niet de makkelijkste weg). Het oordeel komt toch altijd wel en is meestal zwaar overdreven (Na 2 fouten kan je meteen niet meer voetballen etc).
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

Gatalin schreef: 23 aug 2022, 13:48 Daarna nog bijna een jaar door Jansen gebruikt. En zelfs toen hij na de wedstrijd tegen Heracles al verdiende om plaats te maken, mocht hij tegen Twente alsnog in de basis starten...


Beetje vlakke leercurves, die Jansen...

Maar goed, slotje. Ik hoop voor Timo dat hij een mooie club weet te vinden, liefst een concurrent van AZ.
Hoor ik hier nu een roep om Hatzidiakos :lol:
Gatalin
Supporter
Berichten: 238
Lid geworden op: 24 jan 2009, 14:06
Locatie: Amersfoort

FugAZi schreef: 23 aug 2022, 14:04 Hoor ik hier nu een roep om Hatzidiakos :lol:
Ten opzichte van Letschert was dat ook toen een betere keuze ja. Is ook door meerdere mensen voor de wedstrijd gezegd. Ook Beukema had kunnen spelen, al had Jansen toen voor de wedstrijd nog wat moeite met hem:
Waarom Jansen nog niet voor hem kiest? ,,Sam komt uit de eerste divisie en daar wordt in een ander tempo gespeeld dan hier. Hier wordt een bepaald tempo van handelen en denken gevraagd en hij is nog dagelijks bezig zich dat eigen te maken. Daar komt bij dat hij moet concurreren met twee goede centrale verdedigers die heel wat eredivisie-ervaring hebben: Timo Letschert en Pantelis Hatzidiakos."
Nou, die handelingssnelheid en ervaring hielpen Letschert tegen Heracles niet en tegen Twente ook weer niet. Maar goed, dat risico loop je natuurijk als clichétrainer, dat je je eigen gewauwel gaat geloven...
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

Gatalin schreef: 23 aug 2022, 14:29
Nou, die handelingssnelheid en ervaring hielpen Letschert tegen Heracles niet en tegen Twente ook weer niet.
Gaat met Beukema ook wel is een keer gebeuren die is qua handelingssnelheid misschien wel de traagste van de bovengenoemde spelers en zelfs trager dan BMI. Maar ik geloof dat Beukema dat ook wel weet en er alles aan doet om zijn te kortkomingen te compenseren [-o<
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Ik gok dat Letschert nu gaat praten met Volendam, tenzij die zich inmiddels bedacht hebben.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
KeesPierTol
Glory-hunter
Berichten: 78
Lid geworden op: 22 jan 2021, 19:58

Tijd voor een slotje?
DonnyDelano
Oude garde
Berichten: 1306
Lid geworden op: 16 jul 2018, 20:08

Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

Zo dat is ook weer duidelijk, liegen tegen de coach dat het goed gaat om je plekje in het team te behouden, niet het team boven jezelf zetten. Ik denk dat je aan Pascal daarin een verkeerde hebt. Hatzidiakos liet zich wel wisselen toen er wat aan de hand was, of dat ervoor of erna was weet ik niet.

Ik zat er tenminste flink naast met denken dat hij te trots was en zijn kop in de wind had gegooid....
hihacorner
Supporter
Berichten: 220
Lid geworden op: 30 jun 2021, 07:04

DonnyDelano schreef: 24 aug 2022, 06:29 https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/10 ... wente.html

Het lag allemaal aan Pascal...
Hij dacht dat hij "zijn gevoel kon uitschakelen" en gewoon spelen. Dat het beter zou zijn om Jansen (en andere collega's?) niet in te lichten omdat het zijn kans op speeltijd/afleiding zou verkleinen. Miscommunicatie over de vraag of hij met eigen vervoer mocht vertrekken - wat aangeeft dat hij er totaal niet bij was met zijn hoofd. En er dan nog een paar dagen over doen om je thuissituatie te bespreken.

Dat zijn wel veel denkfouten in 1 week tijd. Die eerste kan ik nog begrijpen, maar dan geef je dat toch aan? "Coach, dit en dat is thuis aan de hand, maar ik wil gewoon spelen". Als je zoiets niet aan je coach toevertrouwd én verkeerd inschat of je in staat bent om te spelen, ben je gewoon een slechte prof. Gelukkig dat hij die fout in elk geval inziet.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Timo zag dat er nog geen slotje op zijn topic zat en dacht: ik gooi eens de knuppel in het hoenderhok.
Dit verhaal kent denk ik alleen maar verliezers.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

hihacorner schreef: 24 aug 2022, 06:54 Als je zoiets niet aan je coach toevertrouwd én verkeerd inschat of je in staat bent om te spelen, ben je gewoon een slechte prof. Gelukkig dat hij die fout in elk geval inziet.
Klopt.

Het getuigt wel van enige zelfreflectie. Jammer dat het te laat is gekomen.
Gatalin
Supporter
Berichten: 238
Lid geworden op: 24 jan 2009, 14:06
Locatie: Amersfoort

Antti Opdam schreef: 24 aug 2022, 11:48 Klopt.

Het getuigt wel van enige zelfreflectie. Jammer dat het te laat is gekomen.
Het is zeker slecht vanuit Letschert dat hij het zo ver laat komen. Je kunt je ook afvragen of dat alleen aan Letschert ligt, of dat spelers niet het gevoel hebben Jansen in vertrouwen te kunnen nemen. Daarnaast zal Jansen wel hebben geweten dat Letschert net vader is geworden, dus als je dan merkt dat Letschert er op zondag tegen Heracles niet bij is met zijn hoofd, dat het misschien verstandig is om hem donderdag niet in de basis te laten starten tegen Twente... Zoals DeZuivelDuivel al zegt, deze situatie kent alleen maar verliezers...
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Gatalin schreef: 24 aug 2022, 11:54 Het is zeker slecht vanuit Letschert dat hij het zo ver laat komen. Je kunt je ook afvragen of dat alleen aan Letschert ligt, of dat spelers niet het gevoel hebben Jansen in vertrouwen te kunnen nemen. Daarnaast zal Jansen wel hebben geweten dat Letschert net vader is geworden, dus als je dan merkt dat Letschert er op zondag tegen Heracles niet bij is met zijn hoofd, dat het misschien verstandig is om hem donderdag niet in de basis te laten starten tegen Twente... Zoals DeZuivelDuivel al zegt, deze situatie kent alleen maar verliezers...
Zit wel wat in.

Maar primair is het natuurlijk aan Letschert die moedwillig informatie verborgen hield.

Ik kan me ook wel voorstellen dat je als je trainer dan even klaar bent met een speler.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Ik kan het me nog herinneren als de dag van gisteren . Indi en Letschert speelde al weken ruk. Voor de wedstrijd kreeg Jansen kritische vragen van ESPN over de prestaties van zijn centrale verdedigers. "Wij hebben de luxe dat we kunnen kiezen uit meerdere uitstekende verdedigers" onderwees Jansen de journalisten. Om vervolgens na 23 minuten de stekker eruit te trekken. Gewoon klote situatie voor alle partijen. Prima gezien de situatie dat ze hem nog even onder contract hebben gelaten. Succes elders.
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Het meest absurde is natuurlijk dat hij zijn dochter heeft vernoemd naar degene die toen naast hem stond te schutteren
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Rjansen17
Oude garde
Berichten: 1227
Lid geworden op: 21 aug 2017, 15:41

Antti Opdam schreef: 24 aug 2022, 12:21 Zit wel wat in.

Maar primair is het natuurlijk aan Letschert die moedwillig informatie verborgen hield.

Ik kan me ook wel voorstellen dat je als je trainer dan even klaar bent met een speler.
Ik denk dat wanneer je zoiets overkomt het verstand begrijpelijk even weg is. Dus dat moedwillige....eerder tijdelijk even de weg kwijten niet toe te rekenen. Trieste samenloop. Mooi dat hij AZ dan nog een warme club noemt en ik denk dat Pascal Jansen, niet zoveel kwalijk te nemen is, die had het ook liever anders gezien. Mooi dat het met zijn dochtertje goed gaat.
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2245
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

Langedijk schreef: 24 aug 2022, 18:17 Het meest absurde is natuurlijk dat hij zijn dochter heeft vernoemd naar degene die toen naast hem stond te schutteren
Heeft ie z'n dochtertje Bruno genoemd?
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

AZuid-Scharwoude schreef: 24 aug 2022, 21:05 Heeft ie z'n dochtertje Bruno genoemd?
Staat in de tekst hè

Indi
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
MB80
Invaller
Berichten: 2205
Lid geworden op: 30 jan 2021, 12:24

Treurig privé nieuws en je gunt het je ergste vijand niet.

Desalniettemin is de man zijn hele carrière al niet toerekeningsvatbaar en vrijwel overal via de achterdeur vertrokken. Gun hem een volgende club… maar de eredivisie is niet compleet achterlijk…. Toch?
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

MB80 schreef: 24 aug 2022, 21:39 maar de eredivisie is niet compleet achterlijk…. Toch?
Fortuna Sittard ...
De voetbalwereld hangt aan elkaar van opportunisme en wishful thinking
we can come an end
Plaats reactie