Peer Koopmeiners (2025)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

timdadum schreef: 02 jul 2021, 14:07 Ik heb nooit echt begrepen waarom dat zo'n probleem is. Zou je dat kunnen uitleggen?
Is ook geen probleem. Tal van topclubs spelers met 2 rechtspoten. Voor backs vind ik het nog wat anders.

Reijnders is indd totaal niet geschikt voor de rol van Midtsjo. Qua fysiek en ballenafpakken past Peer of Clasie die positie iets beter denk ik.
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3392
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

SimonPoulsen schreef: 02 jul 2021, 14:12 Is ook geen probleem. Tal van topclubs spelers met 2 rechtspoten. Voor backs vind ik het nog wat anders.

Reijnders is indd totaal niet geschikt voor de rol van Midtsjo. Qua fysiek en ballenafpakken past Peer of Clasie die positie iets beter denk ik.
Tenzij je een ander systeem gaat spelen i.p.v. het nu gehanteerde 4-3-3 met twee controlerende middenvelders.
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

timdadum schreef: 02 jul 2021, 14:07 Ik heb nooit echt begrepen waarom dat zo'n probleem is. Zou je dat kunnen uitleggen?
Dat heeft bijvoorbeeld met de aanspeellijnen te maken en via de linkerkant is dat voor de linkermiddenvelder met links het gemakkelijkst om de bal naar voren te plaatsen. Met links kun je dan de bal ver van de tegenstander af houden. Kun je je dit inbeelden?

Je moet ook indenken dat je je lichaam tussen de bal en de tegenstander houdt en je naar buiten aan de linkerkant wordt gedrongen dan plaatst je de bal met je linkerbeen makkelijker naar voren naar de linksbuiten. Met rechts moet je dan terugspelen of je buitenkant gebruiken, maar dat kan ten koste van de zuiverheid gaan.

Je leert bij de pupillen al om de tegenstander aan de buitenkant van je te houden. Een speler met een sterk linkerbeen verdedigt die buitenkant dan makkelijker.

Vergeet ook de tijdfactor niet als je met je verkeerde been op links een bal op snelheid moet controleren en afspelen. Vaak kost het een extra handeling met je verkeerde been met stil leggen en dan doorspelen.

Idealiter speel je zoals vorig seizoen bij AZ met twee pure linkspoten Wijndal en Teun Koopmeiners op de linkerkant. De valse linksbuiten is tegenwoordig vooral rechts om naar de binnenkant te draaien om met rechts uit te halen.
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

On topic graag.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
timdadum
Seizoenkaarthouder
Berichten: 258
Lid geworden op: 22 mei 2017, 17:34

ForzAZ schreef: 02 jul 2021, 20:32 Dat heeft bijvoorbeeld met de aanspeellijnen te maken en via de linkerkant is dat voor de linkermiddenvelder met links het gemakkelijkst om de bal naar voren te plaatsen. Met links kun je dan de bal ver van de tegenstander af houden. Kun je je dit inbeelden?

Je moet ook indenken dat je je lichaam tussen de bal en de tegenstander houdt en je naar buiten aan de linkerkant wordt gedrongen dan plaatst je de bal met je linkerbeen makkelijker naar voren naar de linksbuiten. Met rechts moet je dan terugspelen of je buitenkant gebruiken, maar dat kan ten koste van de zuiverheid gaan.

Je leert bij de pupillen al om de tegenstander aan de buitenkant van je te houden. Een speler met een sterk linkerbeen verdedigt die buitenkant dan makkelijker.

Vergeet ook de tijdfactor niet als je met je verkeerde been op links een bal op snelheid moet controleren en afspelen. Vaak kost het een extra handeling met je verkeerde been met stil leggen en dan doorspelen.

Idealiter speel je zoals vorig seizoen bij AZ met twee pure linkspoten Wijndal en Teun Koopmeiners op de linkerkant. De valse linksbuiten is tegenwoordig vooral rechts om naar de binnenkant te draaien om met rechts uit te halen.
Ah, helder. Dankjewel voor de uitleg.
De bal is rond, de tweede helft is voor ons en we moeten ons beste beentje voorzetten.
Gebruikersavatar
Witzer
Ben-Sider
Berichten: 886
Lid geworden op: 18 apr 2012, 08:52

Artikel in Rodi.

Een aantal media heeft de laatste weken aandacht gehad voor de ontwikkeling van de jeugd van AZ. Voor de talenten van de veelgeroemde opleiding in Wijdewormer. Die aandacht is terecht, want de doorstroming van de jeugd naar AZ 1 is behoorlijk aan het stagneren de laatste tijd. Na de verkoop van zelfopgeleide spelers Boadu, Stengs en Koopmeiners staan er geen nieuwe pareltjes klaar. Op het eerste gezicht dan, want om te zien of spelers op een hoger niveau dan de Keuken Kampioen Divisie uit de voeten kunnen, zullen ze wel moeten worden getest. Neem een Peer Koopmeiners, die geregeld in Jong AZ laat zien dat hij behoorlijk wat in zijn mars heeft. Met zijn 1 meter 86 - 3 centimeter langer dan zijn broer - heeft Koopmeiners sowieso de fysieke kwaliteiten om in de Eredivisie te slagen. Hij is bovendien net zo veelzijdig als broer Teun, die eveneens zowel op het middenveld als centraal achterin kan spelen. Peer Koopmeiners beschikt daarnaast over een wapen waar zijn broer ook over beschikt: het afstandsschot. Hij heeft bovendien zo’n vlammende vrije trap in de benen. Koopmeiners evenwel speelde nog geen seconde in het eerste, terwijl er dit seizoen wel momenten waren om hem er even een kwartier aan te kunnen laten ruiken. Qua eigen jeugd worden Oosting en Reijnders gebruikt, terwijl dat jongens zijn die pas op latere leeftijd aansloten in Wijdewormer. Peer Koopmeiners is evenals zijn broer een kind van de club. Al vanaf zijn elfde draagt de 21-jarige voetballer het AZ-shirt. Zou Koopmeiners het op het middenveld minder doen dan Dani de Wit? Die incidenteel wat aardigs laat zien (Cambuur, Go Ahead) maar de pure kwaliteiten ontbeert voor de 10-positie. Het is een vraag waarop we antwoord hopen te krijgen dit seizoen, míts coach Jansen Koopmeiners zo nu en dan minuten laat maken. Minuten die Velthuis, Taabouni, Barasi en Franken ook zouden moeten maken. Gooi ze eens voor de leeuwen.

Pieter Visscher

Misschien is de nummer 10 niet zijn positie, maar de strekking is helder. Waar blijft de AZ jeugd, die het zo goed doen bij AZ2, in dit kwakkelende 1e team. Dat geldt in mijn optiek voor de beide CV plaatsen, naast Midsjo, op 10, in de spits en op rechts. Zondag wordt een mooie graadmeter!
Praat geen Poep, doos.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Is het niet wat vroeg en overdreven om nu al van stagnatie te spreken?
Het supertrio is koud weg………
Jansen durft nog geen beroep te doen op de jongere garde, om wat voor reden dan ook. Wellicht is ie in de veronderstelling dat kiezen voor routine en daarmee hopend op weinig puntenverlies meer zekerheid biedt voor zijn eigen positie?

Om nu dan al te concluderen dat de jeugdopleiding stagneert en minder functioneert is veel te voorbarig.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

salmonyappi schreef: 14 okt 2021, 16:48 Is het niet wat vroeg en overdreven om nu al van stagnatie te spreken?
Het supertrio is koud weg………
Jansen durft nog geen beroep te doen op de jongere garde, om wat voor reden dan ook. Wellicht is ie in de veronderstelling dat kiezen voor routine en daarmee hopend op weinig puntenverlies meer zekerheid biedt voor zijn eigen positie?

Om nu dan al te concluderen dat de jeugdopleiding stagneert en minder functioneert is veel te voorbarig.
Wordt wel tijd om spelers te gaan testen in az1 of al dan niet te verhuren aan andere eredivisieploegen. Je moet toch dat aardige gat tussen jong AZ en az1 op een of andere manier proberen te overbruggen. Dus of verhuren of af en toe laten invallen.
Zo goed zijn ze dus blijkbaar nog niet, en daar maak ik me wel een beetje zorgen over. Want dan heb je volgend seizoen naast Reijnders waarschijnlijk niemand die eventueel aanspraak maakt op een basisplaats/vaste wissel vanuit de jeugd. Terwijl die spelers wel als argument gebruikt gaan worden om geen versterkingen te halen.

Het huidige eerste elftal nodigt overigens ook niet uit om je als jeugdspeler even aan het niveau aan te passen. De helft bestaat uit middelmaat die zelf nauwelijks initiatief kunnen of durven te nemen. Simpel gezegd, Een zesje wordt vergezeld door een ander zesje. Terwijl je met één 7+ veel makkelijker een jeugdspeler die nu nog een 5je is kan laten meedraaien.
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Hij heeft de pech dat zijn positie met Clasie, Reijnders en Midtsjo sterk bezet is. Misschien achterin een optie al vind ik hem minder een verdediger dan Teun. Toch wat ieler en minder duelkracht. Qua opbouw wel sterk natuurlijk.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
AZ fanatic 4-life
Fanatic
Berichten: 631
Lid geworden op: 28 feb 2004, 12:12
Locatie: alkmaar

kuifje schreef: 14 okt 2021, 19:59 Hij heeft de pech dat zijn positie met Clasie, Reijnders en Midtsjo sterk bezet is. Misschien achterin een optie al vind ik hem minder een verdediger dan Teun. Toch wat ieler en minder duelkracht. Qua opbouw wel sterk natuurlijk.
Hoe is het met Midtsjo? Als die de komende weken nog niet fit is dan komt er vast een goed moment om Peer mee te laten doen.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

SimonPoulsen schreef: 14 okt 2021, 17:08 Wordt wel tijd om spelers te gaan testen in az1 of al dan niet te verhuren aan andere eredivisieploegen. Je moet toch dat aardige gat tussen jong AZ en az1 op een of andere manier proberen te overbruggen. Dus of verhuren of af en toe laten invallen.
Zo goed zijn ze dus blijkbaar nog niet, en daar maak ik me wel een beetje zorgen over. Want dan heb je volgend seizoen naast Reijnders waarschijnlijk niemand die eventueel aanspraak maakt op een basisplaats/vaste wissel vanuit de jeugd. Terwijl die spelers wel als argument gebruikt gaan worden om geen versterkingen te halen.

Het huidige eerste elftal nodigt overigens ook niet uit om je als jeugdspeler even aan het niveau aan te passen. De helft bestaat uit middelmaat die zelf nauwelijks initiatief kunnen of durven te nemen. Simpel gezegd, Een zesje wordt vergezeld door een ander zesje. Terwijl je met één 7+ veel makkelijker een jeugdspeler die nu nog een 5je is kan laten meedraaien.
Die spelers zijn recent in de voorbereiding nog allemaal getest in AZ 1 en trainen meer dan geregeld mee met het eerste. Ik denk derhalve dat de staf daar wel een aardig beeld van heeft. Peer is geen nummer tien, dus waarom Pieter Visscher die vergelijking maakt met De Wit is mij een raadsel. Hij moet kijken naar de spelers die op zijn positie spelen en dat zijn, zoals Kuifje terecht zegt, Midtsjo, Reijnders en Clasie. Allemaal spelers die nog even een stapje verder zijn dan Peer en ook nog eens in goede vorm zijn.

De jeugd gaat echt wel de kans krijgen als het moment daar is. Dat is nu nog niet echt vaak het geval geweest. Poku heeft op belangrijke momenten al wel een aantal keer de kans gekregen, maar is nu helaas geblesseerd. Oosting begon tegen Celtic ook in de basis, voor zover je die als eigen jeugd mag bestempelen.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

AZ 4 Life schreef: 15 okt 2021, 12:24 Oosting begon tegen Celtic ook in de basis, voor zover je die als eigen jeugd mag bestempelen.
Als het gaat over doorstroming vanuit Jong AZ naar AZ1, mag je Oosting daarin meetellen.
_________________
"I don't know that!"
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

salmonyappi schreef: 14 okt 2021, 16:48 Is het niet wat vroeg en overdreven om nu al van stagnatie te spreken?
Het supertrio is koud weg………
Jansen durft nog geen beroep te doen op de jongere garde, om wat voor reden dan ook. Wellicht is ie in de veronderstelling dat kiezen voor routine en daarmee hopend op weinig puntenverlies meer zekerheid biedt voor zijn eigen positie?

Om nu dan al te concluderen dat de jeugdopleiding stagneert en minder functioneert is veel te voorbarig.
Dankzij Slot en nu Jansen, stagneert de jeugdlopleiding al een paar jaar. Een trainer loopt 0,0 risico als hij in dit soort wedstrijden in de 65e minuut ofzo een paar goede talenten speeltijd geeft. Nu heeft wel Koopmeiners zijn debuut gemaakt, maar dat was maar 8 minuutjes speeltijd.
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Koopmeiners had meteen die strafschop moeten opeisen. Eerste balcontact tijdens je debuut, waarschijnlijk is dat nooit eerder gebeurd.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Bombaman
Oude garde
Berichten: 1293
Lid geworden op: 14 jan 2005, 21:57

Langedijk schreef: 17 okt 2021, 17:45 Koopmeiners had meteen die strafschop moeten opeisen. Eerste balcontact tijdens je debuut, waarschijnlijk is dat nooit eerder gebeurd.
Precies. Ik zei al toen hij het veld in kwam: zou wat zijn als we nog een penalty krijgen en die "gewoon" genomen wordt door Koopmeiners. Was wel een mooie stunt geweest. Had ook makkelijk gekund met deze stand.
Cetero censeo birrum bibendum esse
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2245
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

Bombaman schreef: 17 okt 2021, 17:57 Precies. Ik zei al toen hij het veld in kwam: zou wat zijn als we nog een penalty krijgen en die "gewoon" genomen wordt door Koopmeiners. Was wel een mooie stunt geweest. Had ook makkelijk gekund met deze stand.
Grappig; hebben we precies hetzelfde gezegd toen hij het veld in kwam. Jammer dat hij hem niet mocht nemen, maar ook wel logisch.
Gebruikersavatar
RoycosoepieAZ
Oude garde
Berichten: 1079
Lid geworden op: 14 mei 2021, 09:41

Heeft gisteren mooi weer wat minuutjes kunnen maken tegen Heracles. Ben blij dat Pascal wat meer jeugdspelers minuten geeft.
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2245
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

Ik las op Twitter dat Cambuur zou hebben geïnformeerd naar Peer Koopmeiners (en Millen Baars). Zou goed zijn als hij meer speeltijd op eredivisieniveau krijgt.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

AZuid-Scharwoude schreef: 03 jan 2022, 19:17 Ik las op Twitter dat Cambuur zou hebben geïnformeerd naar Peer Koopmeiners (en Millen Baars). Zou goed zijn als hij meer speeltijd op eredivisieniveau krijgt.
Heeft daar toch ook geen reële kans op speeltijd? Hebben echt een leuk middenveld bij Cambuur dit seizoen.
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3392
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

De vraag is simpel: heeft hij onder Janssen aankkmend halfjaar serieus zicht op speelminuten? Zo nee, dan kan hij zich beter een halfjaar laten verhuren. Beetje de Haps route. Is Go Ahead niets voor hem?
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
Plaats reactie