Thijs Oosting (2022+optie 1 jaar)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

DeZuivelDuivel schreef: 27 sep 2021, 20:56 Zei ik ergens dat hij goed genoeg was voor AZ 1?
Nee, wel durf ik te stellen dat een verguisde linksback maken van een jongen die vol in zijn ontwikkeling zat nou niet bepaald de slimste zet was.

Dat vind ik dus oprecht een fout, het gaat niet altijd goed uitpakken om spelers gewoon een nieuwe positie te geven. Er zijn verhalen waar het redelijk ging zoals bij Ouwejan en Stijn Wuytens, maar dat is eerder uitzondering dan regel.

Ik had hem veel liever bij een club gezien waar hij zich door kon ontwikkelen in de spits en als je hem dan al hier had willen houden had ik nog wel eens willen zien wat hij nu op 10 gebracht had (dat was zijn oude, ouds positie).

Misschien hebben we gewoon een andere visie op talentontwikkeling.
Dat was door anderen eerder wel zo ongeveer gesteld.
Ik had verhuur ook prima gevonden.
Ik heb geen visie op talentontwikkeling, ik vind alleen in deze situatie dat AZ hem speeltijd in Jong AZ moet geven als ze hem op linksachter willen ontwikkelen.
_________________
"I don't know that!"
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Interessante roddel omtrent opstappen Van Stee bij Sparta:

Hij zou Thijs Oosting en Tijani Reijnders hebben willen aantrekken, maar heeft de middelen daarvoor uiteindelijk niet gekregen.

Als dat waar is dan verdwijnt Oosting misschien alsnog van het toneel deze winter.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

DeZuivelDuivel schreef: 07 dec 2021, 08:30 Interessante roddel omtrent opstappen Van Stee bij Sparta:

Hij zou Thijs Oosting en Tijani Reijnders hebben willen aantrekken, maar heeft de middelen daarvoor uiteindelijk niet gekregen.

Als dat waar is dan verdwijnt Oosting misschien alsnog van het toneel deze winter.
Dan hoop ik wel dat het bij een club is waar hij wel in de voorhoede mag spelen.
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

DeZuivelDuivel schreef: 07 dec 2021, 08:30 Interessante roddel omtrent opstappen Van Stee bij Sparta:

Hij zou Thijs Oosting en Tijani Reijnders hebben willen aantrekken, maar heeft de middelen daarvoor uiteindelijk niet gekregen.

Als dat waar is dan verdwijnt Oosting misschien alsnog van het toneel deze winter.
Dat zei ik een week geleden al slaapkop ;-)
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Deze jongen moet toch gewoon lekker iedere week bij Willem2 of RKC basis spelen. Voor AZ misschien net te licht, maar zoals je bij Cambuur ziet kunnen dat soort spelers hartstikke goed meekomen bij andere teams.
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

SimonPoulsen schreef: 09 dec 2021, 20:21 Deze jongen moet toch gewoon lekker iedere week bij Willem2 of RKC basis spelen. Voor AZ misschien net te licht, maar zoals je bij Cambuur ziet kunnen dat soort spelers hartstikke goed meekomen bij andere teams.
Ik denk dat dit veel voor spelers uit de Opleiding geldt. Ze stromen uit op Eredivisie-niveau maar dat is nog wat anders dan Oranje-niveau en dat is toch wat nodig om aansluiting bij de top te hebben.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
Witzer
Ben-Sider
Berichten: 886
Lid geworden op: 18 apr 2012, 08:52

Hij maakt nu een prima goal. Geen verrassing voor mij. Hij heeft alles om de Wit van de nummer 10 positie te stoten. Enorm loopvermogen en aardige kopper, net als de Wit, maar heeft veel meer voetballend inzicht. Is sneller, technischer en overzicht om speler weg te steken. Wil ook voetballen, loopt niet weg voor een moeilijke bal!
Praat geen Poep, doos.
elmo
Seizoenkaarthouder
Berichten: 311
Lid geworden op: 06 jun 2007, 18:33

Leuk voor Thijs dat hij eindelijk een kans krijgt in de voorhoede.

Dat was al even geleden (en de plek waarop hij eigenlijk beoordeelt zou moeten worden.

In de winterstop een goede back-up voor Wijndal halen, zodat Thijs vaker minuten kan maken als aanvallende middenvelder of aanvaller.
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2245
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

Witzer schreef: 10 dec 2021, 10:41 Hij maakt nu een prima goal. Geen verrassing voor mij. Hij heeft alles om de Wit van de nummer 10 positie te stoten. Enorm loopvermogen en aardige kopper, net als de Wit, maar heeft veel meer voetballend inzicht. Is sneller, technischer en overzicht om speler weg te steken. Wil ook voetballen, loopt niet weg voor een moeilijke bal!
In plaats van De Wit opstellen is helemaal geen gek idee.
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5360
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

Vandaag niet eens bij de wedstrijdselectie. Ik snap er niks van. Of is ie ziek?
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

pAZcal schreef: 12 dec 2021, 15:11 Vandaag niet eens bij de wedstrijdselectie. Ik snap er niks van. Of is ie ziek?
Ja geblesseerd
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

FC Emmen wil met Thijs Oosting terug naar eredivisie
VOETBAL - FC Emmen hoopt zich op korte termijn te versterken met Thijs Oosting. De 21-jarige Emmenaar, die een aflopend contract heeft bij AZ, heeft bij de Alkmaarse club te weinig perspectief op veel speelminuten in de hoofdmacht.

Ronald Lubbers, bestuursvoorzitter van FC Emmen, bevestigt noch ontkent de belangstelling in de voormalig jeugdinternational die in 2016 de jeugdopleiding van Emmen verruilde voor die van AZ.

FC Emmen is overigens niet de enige club die interesse heeft in de aanvallende middenvelder. Ook bij diverse eredivisieclubs, waaronder RKC en Willem II, staat Oosting op het verlanglijstje. Ook die clubs zouden Oosting willen huren. Daarnaast zijn er ook nog enkele clubs die Oosting willen kopen, bijvoorbeeld Vitesse en FC Utrecht. Die laatste twee clubs lijken vrij kansloos, aangezien AZ niet van plan lijkt om de Drent te verkopen.

Linksback of aanvallende middenvelder
Hoewel een overstap naar een andere eredivisieclub (zoals vorig jaar naar RKC) wellicht aanlokkelijk is, denkt FC Emmen een serieuze optie te zijn voor Oosting. Vooral als het gaat om de manier van spelen. Oosting speelt, ondanks dat AZ-trainer Pascal Jansen hem meer en meer omturnt tot linksback, het liefst als aanvallende middenvelder. En uitgerekend die rol ziet Emmen voor hem weggelegd.

Een extra voordeel is, zo denkt Emmen dan, dat de Drentse club min of meer speelt in de filosofie van AZ: veel balbezit, een goed positiespel en met opkomende backs. Bij een club in het rechterrijtje van de eredivisie zal het toch vooral overleven zijn en dus verdedigen en gokken op de omschakeling.

Sentiment
Een derde, en zeker niet minder belangrijk voordeel, ligt er natuurlijk in het sentiment. Hoe mooi is het dat een zelf opgeleide speler uit Emmen de enige profclub van Drenthe naar de eredivisie schiet?
Bron: rtvdrenthe
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Laat maar gaan, gaat toch niet gebruikt worden.
Dat grapje op linksback heeft zijn perspectief echt verpest.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

Wel opmerkelijk dat je steeds de namen van Taabouni, Barasi hoort i.v.m. contractverlenging, maar zelden de naam van Oosting waar ook het contract van afloopt.
Ik vond hem samen met Taabouni een seizoen geleden er bij Jong AZ wel uitsteken. Wellicht geen mooie technisch begaafde speler, maar dat is de Wit, Klaassen, Til , etc. ook niet.
Goede loopactie, vlijtige speler en best wel scorend vermogen. Zeg niet dat hij het niveau van het eerste aan kan, maar had toch wel graag gezien dat hij minuten kon maken op zijn positie.
Laatst gewijzigd door De Rode Baron op 10 jan 2022, 09:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
AnthonyW
Dagjesmens
Berichten: 33
Lid geworden op: 03 nov 2021, 14:34

De Rode Baron schreef: 10 jan 2022, 09:30 Wel opmerkelijk dat je steeds de namen van Taabouni, Barasi hoort i.v.m. contractverlenging, maar zelden de naam van Oosting waar ook het contract van afloopt.
Ik vond hem samen met Taabouni een seizoen geleden er bij Jong AZ wel uitsteken. Wellicht geen mooie technisch begaafde speler, maar dat is de Wit, Klaassen, Til , etc. ook niet.
Goede loopactie, vlijtige speler en best wel scorend vermogen. Zeg niet dat hij het niveau van het eerste aan kan, maar had toch wel graag gezien dat hij enkel kansen op zijn positie had gekregen.
Hij heeft een aflopend contract. Echter heeft AZ wel de optie het contract te verlengen met 1 jaar. Als ze tevreden zijn ligt hij dus eigenlijk nog een jaar vast.
Instagram: AZAlerts
Twitter: AZAlerts
Website: www.azalerts.nl
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Ik zie dat ook op google staan. Ik zal de topictitel aanpassen.
_________________
"I don't know that!"
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Voor hem zelf gun ik hem wel die stap, want hij valt tussen wal en schip bij AZ. Net zoals Druijf en Ouwejan dat ook deden. Het is ook duidelijk dat Jansen het niet ziet zitten in hem, want hij mag zelfs met onze beperkte bank nooit invallen. Net zoals Hoedemakers, Jacobs etc kan Oosting een leuke meerwaarde zijn voor veel andere ploegen. Spelers maar eindeloos op de bank laten zitten ''voor het geval dat'' ben ik niet zon fan van. AZ moet gewoon zelf een back-up linksback halen en gaan klaarstomen voor het vertrek van Wijndal, en een aanvaller zit al in de pijplijn. Absoluut een leuke speler maar realistisch gezien gaat hij ook volgende jaar weinig spelen. Hem dan weer een jaar als joker op de bank zetten ben ik geen fan van.
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

Ik zou hem nog twee seizoenen willen binden en hem verhuren aan een degelijke eredivisieclub met linkerrij mogelijkheden zoals een FC Twente, Heracles, etc.
Ben oprecht benieuwd hoe hij zich daar verhoudt, maar een soort gelijk niveau als van Overeem is wel aan hem besteed.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Oosting dus ook weg. Opzich prima, want ik gun die jongen gewoon een mooie carrière net een stapje onder AZ.
Maar het onderstreept nogmaals de noodzaak voor een extra aanvaller.
Love AZ Til I Die!
Fanatic
Berichten: 545
Lid geworden op: 23 aug 2021, 14:09

SimonPoulsen schreef: 29 jan 2022, 13:47 Oosting dus ook weg. Opzich prima, want ik gun die jongen gewoon een mooie carrière net een stapje onder AZ.
Maar het onderstreept nogmaals de noodzaak voor een extra aanvaller.
Ik gok zomaar dat die nu wel gaat komen, anders laten ze Oosting niet gaan lijkt me.
Gesloten