Thijs Oosting (2022+optie 1 jaar)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6489
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Love AZ Til I Die! schreef: 29 jan 2022, 13:51 Ik gok zomaar dat die nu wel gaat komen, anders laten ze Oosting niet gaan lijkt me.
Niet alleen dat. Maar je verzwakt je bank ook weer verder. Je moet ook wat stevige reserves hebben.
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Thijs Oosting scoort op het laatste moment de winnende tegen Randers waardoor AZ doorgaat in de Conference League.
Als dank wordt hij niet meer opgesteld en weggewerkt.

Zo gaat AZ met zijn zelf opgeleide spelers om.
Glory Hunter
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6539
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Jack schreef: 29 jan 2022, 20:53 Thijs Oosting scoort op het laatste moment de winnende tegen Randers waardoor AZ doorgaat in de Conference League.
Als dank wordt hij niet meer opgesteld en weggewerkt.

Zo gaat AZ met zijn zelf opgeleide spelers om.
Vraag dat aan Ferdy.

Oosting wilde zelf trouwens graag weg. Logisch ook, want die heeft gezien hoe het de laatste jaren jongens als Ouwejan, Druijf en Evjen is vergaan die tussen wal en schip vallen. Oosting kan denk ik net als Hoedemakers en Jacobs prima mee bij clubs net onder AZ. Lijkt me dus verder voor zowel AZ als Oosting een prima stap op deze manier. Alleen moet AZ wel zorgen dat ze de selectie weer terug op peil brengen.
Love AZ Til I Die!
Fanatic
Berichten: 552
Lid geworden op: 23 aug 2021, 14:09

SimonPoulsen schreef: 29 jan 2022, 21:12 Vraag dat aan Ferdy.

Oosting wilde zelf trouwens graag weg. Logisch ook, want die heeft gezien hoe het de laatste jaren jongens als Ouwejan, Druijf en Evjen is vergaan die tussen wal en schip vallen. Oosting kan denk ik net als Hoedemakers en Jacobs prima mee bij clubs net onder AZ. Lijkt me dus verder voor zowel AZ als Oosting een prima stap op deze manier. Alleen moet AZ wel zorgen dat ze de selectie weer terug op peil brengen.
Precies, we moeten zulke jongens eerder laten gaan of sneller verhuren. Nu vallen ze te vaak tussen wal en schip. Dit is de beste optie voor beide. Oosting is net als Ferdy geen basis materiaal.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Oosting was verhuurd, AZ zag het voor dit seizoen alleen nog in hem zitten als linksback en mag nu weg omdat er een andere linksback is aangetrokken. Omdat hij nooit als serieuze optie voor de aanval is beschouwd dit seizoen, is zijn vertrek dus ook geen enkel argument om aan te nemen dat er nu een aanvaller komt.

Willem II zou een mooie club zijn voor hem, waar hij misschien weer met die club mee kan groeien naar het linker rijtje.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3193
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

Love AZ Til I Die! schreef: 29 jan 2022, 21:35 Oosting is net als Ferdy geen basis materiaal.
Maar wie dan wel, kijkend na die lichting? Ik vond eerlijk gezegd Oosting daarvan nog een van de betere, dat zegt mogelijk wel iets dat je als AZ zijnde nog lang niet grotendeels kunt leunen op je jeugdopleiding. Zo massaal als de voorbijgaande seizoenen grote talenten afleveren voor het eerste zal niet snel (wellicht nooit meer) gebeuren.
Marketingtechnisch hebben ze de academie goed in de schijnwerpers gezet maar het aan de lopende band leveren van spelers als Koopmeiners, Wijndal, Ouwejan, Til, Stengs, Boadu zal niet meer gebeuren. We mogen nu blij zijn als we de komende 5 seizoenen weer eens een zelfopgeleide spelertje tegen komen die voor 15 miljoen verkocht kan worden. Die lichting was uniek voor Alkmaarse begrippen.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9112
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Oosting wil door als middenvelder/aanvaller. AZ wil dat niet, dan is een vertrek de beste optie.

Achteraf kunnen we dan mooi oordelen of dat een 'fout' zal zijn.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9112
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Vertrek van Oosting is net officieel geworden.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

Succes Thijs, ik hoop dat je mooie carrière tegemoet gaat.
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

FugAZi schreef: 31 jan 2022, 09:42 Succes Thijs, ik hoop dat je mooie carrière tegemoet gaat.
Dat zeker, maar we zullen er niets aan missen.
Begreep dat we toch nog een miljoen ofzo kregen, veel geld voor een speler van RKC-niveau.
Hup AZ.
AZ fanatic 4-life
Fanatic
Berichten: 631
Lid geworden op: 28 feb 2004, 12:12
Locatie: alkmaar

Bob Ross schreef: 31 jan 2022, 10:01 Dat zeker, maar we zullen er niets aan missen.
Begreep dat we toch nog een miljoen ofzo kregen, veel geld voor een speler van RKC-niveau.
Waar heb je dat gelezen? Lijkt mij niet logisch.

Zal AZ een terugkoop optie in de contracten (bij verkoop eigen jeugd) zetten?
DonnyDelano
Oude garde
Berichten: 1344
Lid geworden op: 16 jul 2018, 20:08

AZ fanatic 4-life schreef: 31 jan 2022, 10:09 Waar heb je dat gelezen? Lijkt mij niet logisch.

Zal AZ een terugkoop optie in de contracten (bij verkoop eigen jeugd) zetten?
Wordt gemeld door AZAlerts, geen idee of dat betrouwbare info is
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

DonnyDelano schreef: 31 jan 2022, 10:13 Wordt gemeld door AZAlerts, geen idee of dat betrouwbare info is
AZAlerts is wel redelijk betrouwbaar, al komt het bedrag vooral bij de Televaag vandaan volgens mij.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
AnthonyW
Dagjesmens
Berichten: 33
Lid geworden op: 03 nov 2021, 14:34

Kilkenny schreef: 31 jan 2022, 10:35 AZAlerts is wel redelijk betrouwbaar, al komt het bedrag vooral bij de Televaag vandaan volgens mij.
Iemand die werkt bij Willem 2 heeft dit bedrag aan ons bevestigd. Het was de eerste keer dat wij informatie van hem kregen dus niet direct geplaatst. Toen de Telegraaf hetzelfde bedrag noemde hebben wij (AZAlerts) dit ook geplaatst.
Instagram: AZAlerts
Twitter: AZAlerts
Website: www.azalerts.nl
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

AnthonyW schreef: 02 feb 2022, 10:49 Iemand die werkt bij Willem 2 heeft dit bedrag aan ons bevestigd. Het was de eerste keer dat wij informatie van hem kregen dus niet direct geplaatst. Toen de Telegraaf hetzelfde bedrag noemde hebben wij (AZAlerts) dit ook geplaatst.
Duidelijk.

Iemand nog wat te melden? Iets aardigs, zou leuk zijn. Kan er een slotje op.
_________________
"I don't know that!"
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6539
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Kilkenny schreef: 02 feb 2022, 11:08 Duidelijk.

Iemand nog wat te melden? Iets aardigs, zou leuk zijn. Kan er een slotje op.
AZ mag trots zijn dat het zoveel spelers aflevert die het profvoetbal halen. Dat niet iedereen het haalt bij az1 is dus helemaal geen schande. Hopelijk volgt hij de Hoedemakers, Jacobs enz, route.

Succes!
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

SimonPoulsen schreef: 02 feb 2022, 11:25 AZ mag trots zijn dat het zoveel spelers aflevert die het profvoetbal halen. Dat niet iedereen het haalt bij az1 is dus helemaal geen schande. Hopelijk volgt hij de Hoedemakers, Jacobs enz, route.

Succes!
Super!
_________________
"I don't know that!"
Gesloten