Zakaria Aboukhlal (2023)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
Shota-Arveladze
Ben-Sider
Berichten: 915
Lid geworden op: 27 dec 2020, 13:19
Locatie: Haarlem

Nou de Marokkaanse fans zijn helemaal wild van hem. Deze jongen gaat een mooie transfer maken met een beetje geluk
"One swallow does not make a summer"
Gebruikersavatar
Sir Robbert
Reservespeler
Berichten: 1517
Lid geworden op: 22 feb 2005, 15:54

Ach, wel leuk voor hem toch? Ik gun het hem wel in ieder geval, klaagt nooit.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6487
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Sir Robbert schreef: 15 jan 2022, 15:22 [..] klaagt nooit.
Heeft ook niet veel te klagen onder Pascal Jansen.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9112
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Sir Robbert schreef: 15 jan 2022, 15:22 klaagt nooit.
Zou wat zijn met de voorkeursbehandeling die hij geniet.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2239
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

Shota-Arveladze schreef: 15 jan 2022, 09:01 Nou de Marokkaanse fans zijn helemaal wild van hem. Deze jongen gaat een mooie transfer maken met een beetje geluk
Wij worden toch ook altijd helemaal wild als hij speelt?
Hoop écht dat hij een transfer kan maken. Dat zou wat zijn zeg.
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11130
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

SchoorlAZ schreef: 15 jan 2022, 19:53 Wij worden toch ook altijd helemaal wild als hij speelt?
:lol:
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
sportfan
Steward
Berichten: 16
Lid geworden op: 03 okt 2015, 22:19

Het is jammer dat hij de goede voorbereiding niet wist door te zetten in het seizoen.
Zo komt hij niet veel verder dan korte invalbeurten.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6539
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/10 ... erken.html

De Marokkaans international, die momenteel actief is op de Afrika Cup, mag op dit moment echter niet vertrekken van AZ: trainer Pascal Jansen denkt dat hij Aboukhlal nog nodig gaat hebben in de tweede seizoenshelft.

Begin toch ook wel moe te worden hoe er iedere keer niet doorgeselecteerd of verhuurd kan worden omdat we zon ultra dunne selectie hebben.
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2239
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

SimonPoulsen schreef: 16 jan 2022, 21:48 https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/10 ... erken.html

De Marokkaans international, die momenteel actief is op de Afrika Cup, mag op dit moment echter niet vertrekken van AZ: trainer Pascal Jansen denkt dat hij Aboukhlal nog nodig gaat hebben in de tweede seizoenshelft.

Begin toch ook wel moe te worden hoe er iedere keer niet doorgeselecteerd of verhuurd kan worden omdat we zon ultra dunne selectie hebben.
Ik mag toch hopen dat verkopen wél een optie is!?
MB80
Invaller
Berichten: 2237
Lid geworden op: 30 jan 2021, 12:24

Alleen verkopen, straks krijg je weer zoiets als met Druijff dat je er niet vanaf komt… Mechelen kocht Druijff ook niet na een matig eerste seizoen als huur. Verhuren werkt alleen met talenten, niet met doorselecteren. Ouwejan presteert bijvoorbeeld wel maar die krijg je dan juist weer (waarschijnlijk) niet terug na een succesvolle verhuur.

Nog 1-2 goede potjes met Marokko en allicht kan AZ het aankoop bedrag (2 miljoen?) nog terugverdienen… wie had dat ooit nog gedacht..
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6539
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

MB80 schreef: 16 jan 2022, 22:34 Alleen verkopen, straks krijg je weer zoiets als met Druijff dat je er niet vanaf komt… Mechelen kocht Druijff ook niet na een matig eerste seizoen als huur. Verhuren werkt alleen met talenten, niet met doorselecteren. Ouwejan presteert bijvoorbeeld wel maar die krijg je dan juist weer (waarschijnlijk) niet terug na een succesvolle verhuur.

Nog 1-2 goede potjes met Marokko en allicht kan AZ het aankoop bedrag (2 miljoen?) nog terugverdienen… wie had dat ooit nog gedacht..
Opzich eens met je verhaal. Maar zon Aboukhlal kun je wel beter verkopen denk ik als hij elke week speelt bij zon counterploeg als fortuna. Die maakt er daar allicht 5. Als het tegenvalt krijg je niks inderdaad. Maar met de Africa cup zou het hopelijk nu ook al kunnen Al vind Jansen hem volgens mij echt een belangrijke speler...

Trouwens wilde Mechelen Druijf maar al te graag kopen, hij was de grote man in de nacompetitie (3goals, 4 assists). Maar ze hadden alleen het geld er niet voor. Daarom huren ze hem nog een jaar.
MB80
Invaller
Berichten: 2237
Lid geworden op: 30 jan 2021, 12:24

SimonPoulsen schreef: 16 jan 2022, 22:44 Opzich eens met je verhaal. Maar zon Aboukhlal kun je wel beter verkopen denk ik als hij elke week speelt bij zon counterploeg als fortuna. Die maakt er daar allicht 5. Als het tegenvalt krijg je niks inderdaad. Maar met de Africa cup zou het hopelijk nu ook al kunnen Al vind Jansen hem volgens mij echt een belangrijke speler...

Trouwens wilde Mechelen Druijf maar al te graag kopen, hij was de grote man in de nacompetitie (3goals, 4 assists). Maar ze hadden alleen het geld er niet voor. Daarom huren ze hem nog een jaar.
Prima dat Mechelen Druijff wilde kopen maar nu wordt AZ wel gepiepeld door als een goede doelen stichting hem te verhuren ipv er nog 2/3 miljoen voor te vangen. Geld dat mooi richting een aanvallende versterking kan. Idem ditto met aboukhlal, daarnaast verwacht ik geen gigantiscg bedrag als hij er een paar in legt bij een matig Fortuna.
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11130
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Dramatisch beleid. Jansen denkt zijn vriendje nog nodig te hebben omdat Max geen fatsoenlijke rechtsbuiten kan vinden in 6 maanden tijd.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Grifo
Oude garde
Berichten: 1497
Lid geworden op: 19 sep 2005, 17:30
Contacteer:

MB80 schreef: 17 jan 2022, 07:29 Prima dat Mechelen Druijff wilde kopen maar nu wordt AZ wel gepiepeld door als een goede doelen stichting hem te verhuren ipv er nog 2/3 miljoen voor te vangen. Geld dat mooi richting een aanvallende versterking kan. Idem ditto met aboukhlal, daarnaast verwacht ik geen gigantiscg bedrag als hij er een paar in legt bij een matig Fortuna.
Het contract met Druijff is gewoon met een jaar verlengd vóór de nieuwe huurdeal werd beklonken. Dat verhuren heeft geen kapitaalverlies opgeleverd, anders dan dat AZ een hoger podium geweest zou zijn (als ie hier zou spelen). Bovendien blijft er van een 2 á 3 miljoen ook nog wat aan de strijkstok hangen. Uiteindelijk zal er niet veel meer dan 1 miljoen overblijven voor een nieuwe investering, dat zet geen zoden aan de dijk als je je investeringsplafond aan het verhogen bent. En 'gepiepeld' vind ik niet een heel faire benaming richting een partnerclub, welke het vanwege corona waarschijnlijk niet makkelijk had.

Over Abouhklal ben ik het wel eens hoor. Als er een leuk bod zou komen, dan gewoon verkopen m.i. Jammer als ie straks in de Afrika Cup in de finale nog een Hattrick maakt of de winnende tegen PSV gescoord zou hebben.
____________
Hoc est nihil
MB80
Invaller
Berichten: 2237
Lid geworden op: 30 jan 2021, 12:24

Grifo schreef: 17 jan 2022, 15:24 Het contract met Druijff is gewoon met een jaar verlengd vóór de nieuwe huurdeal werd beklonken. Dat verhuren heeft geen kapitaalverlies opgeleverd, anders dan dat AZ een hoger podium geweest zou zijn (als ie hier zou spelen). Bovendien blijft er van een 2 á 3 miljoen ook nog wat aan de strijkstok hangen. Uiteindelijk zal er niet veel meer dan 1 miljoen overblijven voor een nieuwe investering, dat zet geen zoden aan de dijk als je je investeringsplafond aan het verhogen bent. En 'gepiepeld' vind ik niet een heel faire benaming richting een partnerclub, welke het vanwege corona waarschijnlijk niet makkelijk had.

Over Abouhklal ben ik het wel eens hoor. Als er een leuk bod zou komen, dan gewoon verkopen m.i. Jammer als ie straks in de Afrika Cup in de finale nog een Hattrick maakt of de winnende tegen PSV gescoord zou hebben.
Ja het contract van Druijff is verlengd maar zijn transferwaarde is gedaald volgens de websites plus je kan nooit echt fatsoenlijk ''door'' zolang hij nog onder contract staat. Gepiepeld is misschien niet het goede woord maar Mechelen is duidelijk de winnaar in deze. Want als Druijff dit jaar niet presteert dan gaat Mechelen hem niet kopen. Dan kom je terug op het scenario waar verhuren irritant is, bij een succesvolle verhuur ben je de speler kwijt terwijl bij een matige tot slechte verhuur krijg je een speler terug, die misschien eerder nog minder is dan eerst.
Gebruikersavatar
Sir Robbert
Reservespeler
Berichten: 1517
Lid geworden op: 22 feb 2005, 15:54

Eigenlijk zonder een bal echt goed te raken, best een goede invalbeurt. Was ook best aan het kleunen bij ondankbare lange (hoog en laag) ballen. Bracht Mvogo ook in de war, na ajax uit weer belangrijk in een topper.
Laatst gewijzigd door Sir Robbert op 06 feb 2022, 10:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Sir Robbert schreef: 06 feb 2022, 03:59 Eigemlijk zonder een bal echt goed te raken, best een goede invalbeurt. Was ook best aan het kleunen bij ondankbare lange (hoog en laag) ballen. Bracht Mvogo ook in de war, na ajax uit weer belangrijk in een topper.
Inderdaad. De enige logische wissel als je in een wedstrijd in de tweede helft moet counteren. Tot we andere smaken hebben zou het ook fijn als iedereen stopt met dat zeuren en gewoon achter die jongen gaat staan, hij werkt hard zat voor de club. Dat pispaalriedeltje heb ik wel gezien inmiddels.
Hup AZ.
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11130
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Bob Ross schreef: 06 feb 2022, 06:58 De enige logische wissel als je in een wedstrijd in de tweede helft moet counteren.
Omdat we niks anders hebben. Deze jongen heeft altijd 100% inzet en loopt niet te klagen in de media. Helemaal prima. Maar ik vind iemand die alleen hard kan rennen niet thuis horen in AZ 1. Had Poku dit ook niet gekund denk je? Er moet toch wel iemand te vinden zijn op deze wereldbol die naast hard rennen ook iets met een bal kan? Daar gaat het om. Het is niks persoonlijk tegen deze jongen want hij kan er ook niks aan doen dat hij de lieveling van Jansen is. Maar als ik naar rennen wil kijken schakel ik wel naar Eurosport voor atletiek.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11130
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Sir Robbert schreef: 06 feb 2022, 03:59 Eigemlijk zonder een bal echt goed te raken, best een goede invalbeurt. Was ook best aan het kleunen bij ondankbare lange (hoog en laag) ballen. Bracht Mvogo ook in de war, na ajax uit weer belangrijk in een topper.
Volledig mee eens. Maar dat eerste kan eigenlijk niet op dit niveau.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2335
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

Het mooie is dat hij gisteren eigenlijk ook gewoon ouderwets alles net aan verkeerd deed, maar het dan best wel goed uitpakte.

Maar zijn profiel is wel geschikt voor dit soort momenten. Hij is snel, heeft een hard en gericht schot in de benen en heeft scorendvermogen, als hij kon dribbelen met een bal en minder zelfzuchtig was dan had hij zowaar een prima speler kunnen zijn. Dat zelfzuchtige is iets wat heel makkelijk af te leren is. Er is nog hoop
Gesloten