Mohamed Taabouni (2022)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6539
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Hij heeft ook nog eens de pech inderdaad dat hij op een positie speelt die az1 eigenlijk niet heeft.

AZ moet hem nu niet ineens laten invallen in az1 als een soort lokkertje, om hem vervolgens volgend jaar nooit meer az1 te laten spelen. Gewoon fair zijn naar die jongen. Als het hem niet wordt bij AZ, dan is dat helaas zo.

Ik denk dat v.Brederode bijvoorbeeld beter in t profiel past dan Taabouni. Zullen genoeg kkd teams zijn die wel graag zon type speler willen hebben. En wie weet zien we hem over 2/3 jaar dan alsnog in de eredivisie.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10180
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Witzer schreef: 12 feb 2022, 11:28 Hij loopt en beweegt als Vaantje inderdaad. Zo'n type speler, creatieve technische spelverdeler achter de spits, past niet in het huidige spel van AZ. AZ kiest voor een loper zoals de Wit en eerder Henriksen.
En tussendoor Til.
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2240
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

SimonPoulsen schreef: 12 feb 2022, 11:42 Hij heeft ook nog eens de pech inderdaad dat hij op een positie speelt die az1 eigenlijk niet heeft.

AZ moet hem nu niet ineens laten invallen in az1 als een soort lokkertje, om hem vervolgens volgend jaar nooit meer az1 te laten spelen. Gewoon fair zijn naar die jongen. Als het hem niet wordt bij AZ, dan is dat helaas zo.

Ik denk dat v.Brederode bijvoorbeeld beter in t profiel past dan Taabouni. Zullen genoeg kkd teams zijn die wel graag zon type speler willen hebben. En wie weet zien we hem over 2/3 jaar dan alsnog in de eredivisie.
Zo'n soort type was Stengs toch ook. Waarom zou Taabouni dit niet kunnen doen?
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3193
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

SchoorlAZ schreef: 12 feb 2022, 22:31 Zo'n soort type was Stengs toch ook. Waarom zou Taabouni dit niet kunnen doen?
Als hij echt niet zou passen binnen AZ waarom zou men dan al die moeite doen om zijn contract te verlengen en leiden ze binnen de AZ academie hem op.
Alles binnen jong is er toch op gericht met het oog op het eerste, dan hadden ze hem toch al veel eerder laten gaan of een ander voor hem in de plaats gezet.
Grifo
Oude garde
Berichten: 1497
Lid geworden op: 19 sep 2005, 17:30
Contacteer:

De Rode Baron schreef: 13 feb 2022, 20:19 Als hij echt niet zou passen binnen AZ waarom zou men dan al die moeite doen om zijn contract te verlengen en leiden ze binnen de AZ academie hem op.
Alles binnen jong is er toch op gericht met het oog op het eerste, dan hadden ze hem toch al veel eerder laten gaan of een ander voor hem in de plaats gezet.
Nee, alles bij Jong is gericht op een profcarrière voor de spelers en een maximalisatie van het rendement uit de opleiding voor de club.

Dat kán in het eerste zijn, maar dat is niet voor iedereen weggelegd en dat weten de beleidsmakers ook wel. Per lichting zijn dat er misschien 1 of 2 die de stap naar het eerste kan of kunnen maken. Dat geeft ongeveer 6 spelers van Jong AZ die door zullen stromen naar het eerste per Jong selectie en dat zegt nog steeds niks over of ze het ook écht zullen maken. Een drietal spelers zoals Wijndal, Stengs en Koopmeiners uit één lichting is echt uitzondering.

Weet overigens ook niet wat 'al die moeite' precies inhoudt. Wellicht is het alleen maar af en toe in de media roepen dat ze graag met Taabouni willen verlengen, maar dat het contract dat geboden wordt dat niet duidelijk laat blijken.
____________
Hoc est nihil
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Grifo schreef: 14 feb 2022, 01:04 Nee, alles bij Jong is gericht op een profcarrière voor de spelers en een maximalisatie van het rendement uit de opleiding voor de club.

Dat kán in het eerste zijn, maar dat is niet voor iedereen weggelegd en dat weten de beleidsmakers ook wel. Per lichting zijn dat er misschien 1 of 2 die de stap naar het eerste kan of kunnen maken. Dat geeft ongeveer 6 spelers van Jong AZ die door zullen stromen naar het eerste per Jong selectie en dat zegt nog steeds niks over of ze het ook écht zullen maken. Een drietal spelers zoals Wijndal, Stengs en Koopmeiners uit één lichting is echt uitzondering.

Weet overigens ook niet wat 'al die moeite' precies inhoudt. Wellicht is het alleen maar af en toe in de media roepen dat ze graag met Taabouni willen verlengen, maar dat het contract dat geboden wordt dat niet duidelijk laat blijken.
De rest van Nederland kent ook de kwaliteiten van Taabouni en zullen zeker al contact opgenomen hebben met zijn entourage. Voor hem wordt het dan de keuze tussen meer kans op minuten bij Sparta, RKC, NEC of dergelijke met het risico ook daar het niet te kunnen waarmaken (zie Goudmijn) of blijven investeren in jezelf en te kiezen voor een langzamere groei. Qua geld/salaris zal het elkaar niet veel ontlopen denk ik. Bij AZ is in ieder de begeleiding intenser, de faciliteiten beter en wordt er op een hoger niveau gewerkt.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
Shota-Arveladze
Ben-Sider
Berichten: 916
Lid geworden op: 27 dec 2020, 13:19
Locatie: Haarlem

Zo stom hoe deze jongen niet mag invallen maar wel een huurspeler als Sowah
"One swallow does not make a summer"
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

Kan toch slecht over hem oordelen, je ziet talent bij hem, maar je ziet ook dat hij er nog niet is, het is echt nog wel een jochie. Ik denk dat verhuren misschien wel de beste optie is.
Maar ik zou ook niet raar opkijken dat de staf van (jong) AZ hem al afgeschreven hebben voor het eerste omdat ze teveel twijfels hebben, ook hier zou verhuren misschien een goede tussenstap voor zijn, zo van laat het maar zien.
Gebruikersavatar
Metalingus
Oude garde
Berichten: 1356
Lid geworden op: 10 aug 2005, 13:22
Locatie: Heemskerk

Oud collega van me zag vandaag Landzaat met een gast in AZ trainingspak in een bekende keten met Toekan afgezonderd in gesprek. Hij kende de speler niet maar was Marrokaans ogend. Foto van Taabouni doorgestuurd en volgens hem leek hij er erg op.
Zo te zien is Willem 2 dus ook geïnteresseerd.
MB80
Invaller
Berichten: 2239
Lid geworden op: 30 jan 2021, 12:24

Metalingus schreef: 17 feb 2022, 17:29 Oud collega van me zag vandaag Landzaat met een gast in AZ trainingspak in een bekende keten met Toekan afgezonderd in gesprek. Hij kende de speler niet maar was Marrokaans ogend. Foto van Taabouni doorgestuurd en volgens hem leek hij er erg op.
Zo te zien is Willem 2 dus ook geïnteresseerd.
Dat zou ook (helaas) een logische stap zijn voor Mo en Willem 2, helemaal nu hij transfervrij op te halen is.
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2250
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

Wel lekker handig om daar dan in je AZ trainingspak te gaan zitten. :lol:
Grifo
Oude garde
Berichten: 1497
Lid geworden op: 19 sep 2005, 17:30
Contacteer:

MB80 schreef: 17 feb 2022, 18:58 Dat zou ook (helaas) een logische stap zijn voor Mo en Willem 2, helemaal nu hij transfervrij op te halen is.
Ik geef hem ook groot gelijk. Bij AZ kan hij ook volgend seizoen nog niet rekenen op een basisplaats, terwijl hij voor zijn eigen ontwikkeling moet gaan spelen. Nu is ie transfervrij, dat biedt voor hem mogelijkheden. Gelukkig heeft Huiberts alles onder controle en tekent Taabouni gewoon bij, zoals de helft van dit forum ons wil doen laten geloven.
____________
Hoc est nihil
MB80
Invaller
Berichten: 2239
Lid geworden op: 30 jan 2021, 12:24

Grifo schreef: 17 feb 2022, 20:12 Ik geef hem ook groot gelijk. Bij AZ kan hij ook volgend seizoen nog niet rekenen op een basisplaats, terwijl hij voor zijn eigen ontwikkeling moet gaan spelen. Nu is ie transfervrij, dat biedt voor hem mogelijkheden. Gelukkig heeft Huiberts alles onder controle en tekent Taabouni gewoon bij, zoals de helft van dit forum ons wil doen laten geloven.
Maand verder, nog steeds geen verlenging. Wel wederom een prachtgoal tegen MVV. Zo zonde als deze jongen vertrekt bij AZ of niet eens de kans krijgt…
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2240
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

MB80 schreef: 15 mar 2022, 15:53 Maand verder, nog steeds geen verlenging. Wel wederom een prachtgoal tegen MVV. Zo zonde als deze jongen vertrekt bij AZ of niet eens de kans krijgt…
Wederom? Is dit seizoen wel erg karig.
Maar had hem al liever eerder in AZ1 gezien. Vorig seizoen nog speler van de periode in KKD.
Net zoals Griffith, waar op één of andere manier niemand het echt in ziet zitten.
Az564
Oude garde
Berichten: 1076
Lid geworden op: 12 jun 2007, 10:14

Is zijn contract al formeel opgezegd?
Gebruikersavatar
AnthonyW
Dagjesmens
Berichten: 33
Lid geworden op: 03 nov 2021, 14:34

Az564 schreef: 02 apr 2022, 11:00 Is zijn contract al formeel opgezegd?
Nee, er is hem een aanbieding gedaan. AZ wilt graag met hem door.
Instagram: AZAlerts
Twitter: AZAlerts
Website: www.azalerts.nl
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3193
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

AnthonyW schreef: 07 apr 2022, 11:05 Nee, er is hem een aanbieding gedaan. AZ wilt graag met hem door.
Heb jij nog met hem gesproken of is het AZ boek na dit seizoen klaar voor hem, gezien hij al weet waar hij heen gaat.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6539
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Maar even heel objectief gekeken. Tuurlijk wilt AZ hem behouden, je weet niet nooit wat er eventueel nog gebeurt. Maar aangezien hij dit jaar 0 minuten heeft gehad in 1 is er voor hem realistisch gezien geen perspectief voor volgend seizoen. Hij heeft ook geen topseizoen gehad waarmee hij zich nou echt heeft aangediend. Ook qua positie past hij niet echt in de huidige speelstijl. AZ wil een loper(lees anti-voetballer) op 10, en iemand met snelheid en n passeeractie op links.

Hij nadert de 100 wedstrijden in jong AZ en zal onderhand graag voor het eggie ergens willen spelen.
Dan zou het vanuit hem niet onlogisch zijn als hij graag elders voor zn kans wilt gaan. Verhuren (eerst verlengen) lijkt een andere optie, maar ik zie hem geen rol van betekenis spelen bij een eredivisieploeg bijvoorbeeld. Ik zou t zowel vanuit AZ als hem wel begrijpen als t helaas op n afscheid uitloopt.
Gebruikersavatar
AnthonyW
Dagjesmens
Berichten: 33
Lid geworden op: 03 nov 2021, 14:34

De Rode Baron schreef: 08 apr 2022, 16:07 Heb jij nog met hem gesproken of is het AZ boek na dit seizoen klaar voor hem, gezien hij al weet waar hij heen gaat.
Paar keen contact gehad. Speler en zaakwaarnemer willen niks kwijt over dit onderwerp. Speler is zeer teleurgesteld over gebrek aan minuten. AZ heeft dus een aanbieding gedaan maar of ze hem accepteren of afwijzen weet ik niet.

Persoonlijk gevoel: Als ik Taabouni was zou ik gaan. Te weinig perspectief op minuten. Jansen is een trainer dat jeugd weinig tot geen kansen geeft. Een soort Dick Advocaat mentaliteit heeft Jansen. Dat is een beleidskeuze en tactische keuze van hem. Ik zou daar als Taabouni zijnde niet op wachten. Hij moet minuten maken op het hoogste niveau.
Instagram: AZAlerts
Twitter: AZAlerts
Website: www.azalerts.nl
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13933
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

AnthonyW schreef: 12 apr 2022, 10:36 Paar keen contact gehad. Speler en zaakwaarnemer willen niks kwijt over dit onderwerp. Speler is zeer teleurgesteld over gebrek aan minuten. AZ heeft dus een aanbieding gedaan maar of ze hem accepteren of afwijzen weet ik niet.

Persoonlijk gevoel: Als ik Taabouni was zou ik gaan. Te weinig perspectief op minuten. Jansen is een trainer dat jeugd weinig tot geen kansen geeft. Een soort Dick Advocaat mentaliteit heeft Jansen. Dat is een beleidskeuze en tactische keuze van hem. Ik zou daar als Taabouni zijnde niet op wachten. Hij moet minuten maken op het hoogste niveau.
Dat laatste is onzin. Hij geeft genoeg jeugd de kans, er is alleen weinig tot geen jeugd die zich nu aandienen. Ook Taabouni niet. Als je kijkt naar het aantal vertrekkende spelers en het beperkte aantal aangetrokken spelers dan zie je dat heel veel jonge jongens zijn doorgeschoven. Denk aan Sugawara, Reijnders, Evjen en Aboukhlal. Even los van wat je van hem vind qua niveau. Maar het verhaal dat hij jeugd geen kans zou geven en een soort tweede Advocaat is slaat nergens op.
Gesloten