Håkon Evjen (2024)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Wildcat schreef: 17 jan 2023, 16:40 Maar je ziet toch ook dat hij momenteel veel verder is dan andere jaren en dat hij nu gewoon een goede speler is voor dit AZ? Het gaat om het nu, hij is nu goed en na een goed jaar kan je hem ook nog eens veel beter verkopen dan wat ze nu doen
Hij zal niet meer te houden zijn, nu na de komst van Mihailovic, Odgaard en Lahdo.
Je wilt niet dat je de groep verliest.
Wel erg jammer, onze troetelspeler
we can come an end
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Mousa Sidi schreef: 17 jan 2023, 15:44 Evjen was veel te licht voor AZ. Heeft genoeg kansen gehad, maar kon niet overtuigen, te weinig groei. Denk dat Brederode en Lahdo meer potentie hebben. Daarnaast komt er veel kwaliteit aan vanuit de jeugd. Vind de CV veel zorgwekkender. Als we Hatzidiakos als beste optie centraal achterin hebben hou ik mijn hart vast.
Wat komt er uit de jeugd dat de komende maanden direct inzetbaar is in het eerste bij een karrevracht aan blessures van eerste elftalspelers door het drukke speelschema?

Welke aanvallers? Welke middenvelders? Welke verdedigers?
Leeuwenhart
Seizoenkaarthouder
Berichten: 463
Lid geworden op: 12 dec 2017, 17:31

DeZuivelDuivel schreef: 17 jan 2023, 16:39 Zag de nieuwsupdate en ben oprecht een beetje boos.

Op het beleid bij AZ is ongeacht de mooie verdedigingen die op dit forum worden neergepend soms geen peil te trekken.
Zal wel wat meer achter zitten deze transfer. Want je wil eigenlijk je selectie zo breed mogelijk houden met kwaliteit in deze fase. Aangezien hij teruggaat naar Noorwegen vermoed ik privé-omstandigheden. Het was al langer duidelijk dat hij hier simpelweg niet happy was, wellicht kampt deze jongen wel met mentale problemen. Ik verwacht daarom ook nog 1-2 transfers deze winter.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Leeuwenhart schreef: 17 jan 2023, 17:13 Aangezien hij teruggaat naar Noorwegen vermoed ik privé-omstandigheden.
Hij gaat naar Denemarken
we can come an end
Leeuwenhart
Seizoenkaarthouder
Berichten: 463
Lid geworden op: 12 dec 2017, 17:31

differentcook schreef: 17 jan 2023, 17:14 Hij gaat naar Denemarken
O, dat heb ik even totaal verkeerd gelezen haha. Nouja, toch dichterbij huis😉
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

Ik gun het hem, en snap dat hij kans op meer speeltijd wil. Maar oh wat een aderlating voor de selectie. Als er 2 wegvallen heb je toch wel een probleem voorin.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Is sinds dit seizoen toch wel een speler geworden die heel veel energie in zijn spel legt.
Ik lees hier allemaal reacties die je als supporter van de kopende club graag leest over de speler die wordt aangetrokken
we can come an end
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Mousa Sidi schreef: 17 jan 2023, 15:44 Evjen was veel te licht voor AZ. Heeft genoeg kansen gehad, maar kon niet overtuigen, te weinig groei. Denk dat Brederode en Lahdo meer potentie hebben. Daarnaast komt er veel kwaliteit aan vanuit de jeugd. Vind de CV veel zorgwekkender. Als we Hatzidiakos als beste optie centraal achterin hebben hou ik mijn hart vast.
Ja potentie, daar drijven we op. Het gras is altijd groener over 2 jaar. Maar het gaat er voornamelijk om wat je nu kan presteren. En dan was Evjen gewoon je beste 12e man, ook veel loopvermogen. Deed het in de voorbereiding ook zeer behoorlijk. Brederode als alternatief van Karlsson, prima zeker met het beleid van AZ. Maar Lahdo als alternatief voor Pavlidis én Odgaard is niet prima. Puntje bij paaltje komt Yuki er dan weer te spelen. Ook kun je alvast nadenken om iemand te halen als opvolger van Karlsson/Pavlidis.
fcvictorie
Fanatic
Berichten: 642
Lid geworden op: 06 feb 2019, 11:01

Jammer dat die jongen weg gaat net op het moment dat hij eindelijk laat zien waarom ze hem gekocht hebben. Anderzijds, hij is nog steeds niets meer dan een twaalfde/dertiende man. Die jongen zal vast graag wekelijks willen spelen en dat zit er niet in. Bovendien heeft AZ Lahdo en Mihailovic gehaald. En breken van Brederode en Barasi door. Die kan je ook niet allemaal op de bank laten verpieteren.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

fcvictorie schreef: 17 jan 2023, 17:27 En breken van Brederode en Barasi door.
Ik heb Barasi nog niet door zien breken
we can come an end
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Leeuwenhart schreef: 17 jan 2023, 17:13 Ik verwacht daarom ook nog 1-2 transfers deze winter.
Je zegt “daarom”. Waarom? Ik verwacht niets meer.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Leeuwenhart
Seizoenkaarthouder
Berichten: 463
Lid geworden op: 12 dec 2017, 17:31

salmonyappi schreef: 17 jan 2023, 17:32 Je zegt “daarom”. Waarom? Ik verwacht niets meer.
Wat ik in mijn bericht zei: het is een onverwachte move. Midden in het seizoen, multifunctioneel, weet wat van hem verwacht wordt, specifieke technische kwaliteiten. Daarom vermoed ik privé-omstandigheden/mentale issues, want de nummer 10 van Denemarken is niet bepaald de club waar je een winterse move naar wil maken als je hier voor de prijzen kan spelen en wellicht een stap hogerop kan maken. En daarom denk ik dat AZ vervanging gaat halen, zeker met het verhuren van Peer erbij. We missen echt een rechtsbuiten a la Jahanbaksh (in betere dagen)
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

SimonPoulsen schreef: 17 jan 2023, 17:25 Ja potentie, daar drijven we op. Het gras is altijd groener over 2 jaar. Maar het gaat er voornamelijk om wat je nu kan presteren. En dan was Evjen gewoon je beste 12e man, ook veel loopvermogen. Deed het in de voorbereiding ook zeer behoorlijk. Brederode als alternatief van Karlsson, prima zeker met het beleid van AZ. Maar Lahdo als alternatief voor Pavlidis én Odgaard is niet prima. Puntje bij paaltje komt Yuki er dan weer te spelen. Ook kun je alvast nadenken om iemand te halen als opvolger van Karlsson/Pavlidis.
Mee eens met je Simon. Maar je zegt "...komt Yuki er dan weer te spelen". Wie dan op rechtsback? Panta? Maar die is nodig als CV. Voor ons eerste hebben wij geen andere rechtsback.
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Leeuwenhart schreef: 17 jan 2023, 17:46 Wat ik in mijn bericht zei: het is een onverwachte move. Midden in het seizoen, multifunctioneel, weet wat van hem verwacht wordt, specifieke technische kwaliteiten. Daarom vermoed ik privé-omstandigheden/mentale issues, want de nummer 10 van Denemarken is niet bepaald de club waar je een winterse move naar wil maken als je hier voor de prijzen kan spelen en wellicht een stap hogerop kan maken. En daarom denk ik dat AZ vervanging gaat halen, zeker met het verhuren van Peer erbij. We missen echt een rechtsbuiten a la Jahanbaksh (in betere dagen)
Berichten over Brondby voor Evjen zag ik al langere tijd.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Leeuwenhart schreef: 17 jan 2023, 17:46 Wat ik in mijn bericht zei: het is een onverwachte move. Midden in het seizoen, multifunctioneel, weet wat van hem verwacht wordt, specifieke technische kwaliteiten. Daarom vermoed ik privé-omstandigheden/mentale issues, want de nummer 10 van Denemarken is niet bepaald de club waar je een winterse move naar wil maken als je hier voor de prijzen kan spelen en wellicht een stap hogerop kan maken. En daarom denk ik dat AZ vervanging gaat halen, zeker met het verhuren van Peer erbij. We missen echt een rechtsbuiten a la Jahanbaksh (in betere dagen)
Jammer dat Summerville van de zomer niet gelukt is. Ik lees steeds regelmatigs iets goeds over hem
we can come an end
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Leeuwenhart schreef: 17 jan 2023, 17:46 Wat ik in mijn bericht zei: het is een onverwachte move. Midden in het seizoen, multifunctioneel, weet wat van hem verwacht wordt, specifieke technische kwaliteiten. Daarom vermoed ik privé-omstandigheden/mentale issues, want de nummer 10 van Denemarken is niet bepaald de club waar je een winterse move naar wil maken als je hier voor de prijzen kan spelen en wellicht een stap hogerop kan maken. En daarom denk ik dat AZ vervanging gaat halen, zeker met het verhuren van Peer erbij. We missen echt een rechtsbuiten a la Jahanbaksh (in betere dagen)
Brondby is overigens gewoon een van de betere clubs in Denemarken. Nummer 10 en 3 staan binnen 6 punten.

Evjen zelf heeft windows lang aangegeven verhuurd te willen worden, en kreeg telkens een nee. En heeft inderdaad meermaals gezegd wel eens eenzaam te voelen/tussen wal en schip te vallen. Dus begrijp best dat Evjen nu voor zichzelf kiest, en AZ dus indirect ook zodat ze nog wat kunnen vangen. Maar vanuit AZ vind ik sowieso de hele omgang met Evjen een beetje vreemd geweest.


Overal gewoon heel erg zonde. Er leek voor het eerst sinds tijden een brede selectie te staan. Nu vallen ineens BMI en Beukema(?) weg voor langere tijd en ben je ook nog Evjen kwijt. één blessure en de tombala van positiewisselingen komt weer op gang. Ook aansluitend op @ForzaAZ.

Maar ik sluit niet uit dat AZ nog wat haalt. Normaal is Huiberts heel erg duidelijk over wie wel en niet mogen vertrekken.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Men doet hier alsof dit een onlangs genomen beslissing is geweest, kan goed ook het resultaat zijn van eerder gemaakte afspraken met Vejen die aan speeltijd gekoppeld waren.
we can come an end
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Leeuwenhart schreef: 17 jan 2023, 17:13 Zal wel wat meer achter zitten deze transfer. Want je wil eigenlijk je selectie zo breed mogelijk houden met kwaliteit in deze fase. Aangezien hij teruggaat naar Noorwegen vermoed ik privé-omstandigheden. Het was al langer duidelijk dat hij hier simpelweg niet happy was, wellicht kampt deze jongen wel met mentale problemen. Ik verwacht daarom ook nog 1-2 transfers deze winter.
Mentale problemen zou kunnen, maar ook dat heeft te maken met hoe hij gemanaged is. Dat was al bij binnenkomst een issue.

Ik denk niet dat er vervanging komt. Zou wel een hele nieuwe zet van Huiberts zijn.


Transfermarkt pint de verkoopprijs met bronverwijzing op een specifieke 1.61 miljoen euro. Een klein verlies dus op Evjen.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
RoycosoepieAZ
Oude garde
Berichten: 1079
Lid geworden op: 14 mei 2021, 09:41

Verwacht nog wel een vervanger voor Hakon Evjen. Kun je niet oplossen met een jeugdspeler op de bank te zetten. Anders wordt de spoeling wel erg dun in het 1e.
Gebruikersavatar
Perry
Reservespeler
Berichten: 1999
Lid geworden op: 25 nov 2006, 19:49

Als Håkon afgelopen zomer een transfer had gemaakt hadden de meeste mensen, waaronder ik, het een stuk minder jammer gevonden. En dat is de verdienste van Håkon zelf door juist dit seizoen (eindelijk) zo sterk te beginnen. Succes in Denemarken!
Plaats reactie