Håkon Evjen (2024)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Ja doe dat maar indd. Reijnders moet dan de man worden om de ruimtes in de omschakeling te benutten.
Roadman
Ben-Sider
Berichten: 786
Lid geworden op: 23 mar 2017, 16:53

AZA'dam schreef: 11 sep 2022, 19:21 Kan me niet voorstellen dat 'hem verteld werd door te spelen' terwijl hij er zelf eigenlijk uit wilde.
Nou, volgens “ differentcook” wel hoor. Die had dezelfde waarneming toen Pavlidis geblesseerd raakte en ging toen ook de medicus uithangen.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Roadman schreef: 12 sep 2022, 15:17 Nou, volgens “ differentcook” wel hoor. Die had dezelfde waarneming toen Pavlidis geblesseerd raakte en ging toen ook de medicus uithangen.
Waar haal je die onzin vandaan? Een verkeerde suggestie van een andere forummer die jou wel past? Ik herhaal maar mijn eigen woorden dan.
differentcook schreef: 11 sep 2022, 19:33 Ik had het niet over dat hij zelf eruit wilde. Maar hij werd er niet uitgehaald terwijl hij, naar nu werd gezegd, met een blessure kampte die ervoor zorgt dat hij enige tijd niet kan spelen. Dat is heel kwalijk (net als bij Pavlidis).
we can come an end
Roadman
Ben-Sider
Berichten: 786
Lid geworden op: 23 mar 2017, 16:53

Wildcat schreef: 12 sep 2022, 07:11 Het is bijna bizar aan het worden hoe veel geblesseerde we hebben, het blijft maar door gaan, weer eentje er bij.
Klopt wel. Maar als je even verder kijkt; we zijn het langste doorgegaan ( met Vitesse) afgelopen seizoen.
We hebben, tot nu toe, de meeste wedstrijden gespeeld van alle clubs.

Daar komt bij dat; er 2 spelers gehaald worden, die geblesseerd/niet wedstrijdfit waren. ( Bazoer en Vanheusden) , je krijgt Karlsson geblesseerd terug van het nat.elftal uit Zweden.
Yuki had een geplande knie operatie staan voor in de zomerstop.

Daarna krijg je, dankzij het WAARDELOZE kunstgras, zowel Pavlidis als BMI geblesseerd terug na een potje tussen de rubberen korrels met plastic.

En daar komt Evjen nu bij, dankzij een overtreding die, minstens geel, maar onbestraft bleef

Dat stand van zaken nu is dat zowel Yuki, Bazoer en Vanheusden, volgens de technische staf , volledig wedstrijdfit zijn.

Volgens Theo van het NHD zal Karlsson binnen 2 tot 2,5 week ( eind september) weer aangesloten zijn bij de groepstraining.

Ergo, blijft over Pavlidis en Evjen nu.

Dus…….het was dramatisch. Maar dat is het eigenlijk niet. Hoewel de 2 mannen natuurlijk wel gemist zullen worden.
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

Roadman schreef: 12 sep 2022, 15:52 Dat stand van zaken nu is dat zowel Yuki, Bazoer en Vanheusden, volgens de technische staf , volledig wedstrijdfit zijn.

Volgens Theo van het NHD zal Karlsson binnen 2 tot 2,5 week ( eind september) weer aangesloten zijn bij de groepstraining.

Ergo, blijft over Pavlidis en Evjen nu.

Dus…….het was dramatisch. Maar dat is het eigenlijk niet. Hoewel de 2 mannen natuurlijk wel gemist zullen worden.
We weten ook niet precies hoe de ernst van de blessure van Evjen is, met een beetje mazzel is na de Nations League het enkel nog wachten op Pavlidis.
Ik verwacht dat tegen Utrecht en anders Feyenoord (16 oktober) Jansen weer de beschikking heeft over een sterk elftal. We moeten nu tegen ajax, groningen weinig kleerscheuren oplopen om bovenin mee te blijven draaien.
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2225
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

differentcook schreef: 12 sep 2022, 15:34 Ik had het niet over dat hij zelf eruit wilde. Maar hij werd er niet uitgehaald terwijl hij, naar nu werd gezegd, met een blessure kampte die ervoor zorgt dat hij enige tijd niet kan spelen. Dat is heel kwalijk (net als bij Pavlidis).
En wie neem je dat kwalijk ?
Evjen zelf, die niet meteen aangaf dat het niet meer ging, of de medische staf, die zich baseert op wat Evjen aangeeft ?
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

AZA'dam schreef: 13 sep 2022, 10:21 En wie neem je dat kwalijk ?
Evjen zelf, die niet meteen aangaf dat het niet meer ging, of de medische staf, die zich baseert op wat Evjen aangeeft ?
De medische staf lijkt me hoofdverantwoordelijke (we weten overigens niet wat Evjen zelf aangaf)
we can come an end
Roadman
Ben-Sider
Berichten: 786
Lid geworden op: 23 mar 2017, 16:53

differentcook schreef: 13 sep 2022, 13:43 De medische staf lijkt me hoofdverantwoordelijke (we weten overigens niet wat Evjen zelf aangaf)
Foei. =D> =D> =D>
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2225
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

differentcook schreef: 13 sep 2022, 13:43 De medische staf lijkt me hoofdverantwoordelijke (we weten overigens niet wat Evjen zelf aangaf)
Ik weet wel wat Evjen, met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid, dacht: heb nu effe pijn maar met een beetje mazzel loop ik het er zo wel weer uit.
Laatst gewijzigd door AZA'dam op 13 sep 2022, 22:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

AZA'dam schreef: 13 sep 2022, 16:55

Ik weet wel wat Evjen, met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid, dacht: heb nu effe pijn maar met een beetje mazzel loop ik het er zo wel weer uit.
Ik weet het wel zeker dat hij dat dacht. Ook de andere spelers zullen mede door de adreline en de ervaring dat het meestal overgaat door willen spelen.
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2225
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

FugAZi schreef: 13 sep 2022, 21:15 Ik weet het wel zeker dat hij dat dacht. Ook de andere spelers zullen mede door de adreline en de ervaring dat het meestal overgaat door willen spelen.
Dan kun je de medische staf toch niks kwalijk nemen ?
Grifo
Oude garde
Berichten: 1497
Lid geworden op: 19 sep 2005, 17:30
Contacteer:

AZA'dam schreef: 13 sep 2022, 22:25 Dan kun je de medische staf toch niks kwalijk nemen ?
Naja, de keuze wordt wel heel vaak bij de speler zelf gelegd of die nog door wil. De situatie van Evjen is in het stadion een beetje langs me heen gegaan, maar het lijkt me dat juist de medische staf af en toe een beslissing moet nemen of een speler wel of niet door kan gaan, rn dit niet altijd van de speler zelf af moet laten hangen. Zeker jongere spelers, die hun lichaam nog een stuk minder goed kennen, moet je soms beschermen tegen hun eigen wil.
____________
Hoc est nihil
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

AZA'dam schreef: 13 sep 2022, 22:25 Dan kun je de medische staf toch niks kwalijk nemen ?
We weten nog steeds niet wat hij aangaf. Maar inderdaad de medische staf moet beslissen voor de speler.
we can come an end
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

AZA'dam schreef: 13 sep 2022, 22:25 Dan kun je de medische staf toch niks kwalijk nemen ?
Precies, ik snap dan ook niet waarom Zuivel er in blijft hangen.

Edit het is Cook
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

FugAZi schreef: 14 sep 2022, 06:39 Precies, ik snap dan ook niet waarom Zuivel er in blijft hangen.

Edit het is Cook
Fugazi, het ging over wat Evjen mogelijk heeft gezegd tegen de medische staf, maar toen zei jij zeker te weten wat hij dacht. Natuurlijk kun je nooit zeker te weten wat een ander persoon denkt, dus dat is een aanname, maar bovendien een aanname over wat iemand denkt, niet over wat die zegt. Vervolgens wordt op basis van die aanname geconcludeerd dat de medische staf niets kwalijk genomen kan worden ...

Zelfs al zou hij daadwerkelijk hebben gezegd door te willen, dan nog moet een medicus adhv zijn onderzoek en een goede ondervraging van de speler en kennis van wat er gebeurd is een goede onafhankelijke afweging maken.
we can come an end
Gebruikersavatar
AZ-073
Invaller
Berichten: 2187
Lid geworden op: 07 jan 2012, 17:53
Locatie: Den Bosch

differentcook schreef: 14 sep 2022, 07:47 Fugazi, het ging over wat Evjen mogelijk heeft gezegd tegen de medische staf, maar toen zei jij zeker te weten wat hij dacht. Natuurlijk kun je nooit zeker te weten wat een ander persoon denkt, dus dat is een aanname, maar bovendien een aanname over wat iemand denkt, niet over wat die zegt. Vervolgens wordt op basis van die aanname geconcludeerd dat de medische staf niets kwalijk genomen kan worden ...

Zelfs al zou hij daadwerkelijk hebben gezegd door te willen, dan nog moet een medicus adhv zijn onderzoek en een goede ondervraging van de speler en kennis van wat er gebeurd is een goede onafhankelijke afweging maken.
IS het niet meer zo dat als de speler zegt het gaat wel dat er dan gezegd wordt: Probeer nog maar of het nog gaat?
Bijkomend voordeel (als het toch niet gaat) is dat de wissel nog een warming up kan doen en niet "koud" het veld in gaat
Kristen Nygaard: Wat een parel! https://www.youtube.com/watch?v=aOoIME2NSG0"
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

AZ-073 schreef: 14 sep 2022, 08:17 IS het niet meer zo dat als de speler zegt het gaat wel dat er dan gezegd wordt: Probeer nog maar of het nog gaat?
Bijkomend voordeel (als het toch niet gaat) is dat de wissel nog een warming up kan doen en niet "koud" het veld in gaat
Ik weet niet of daar een vaste handelwijze geldt en wat die dan zou zijn.
Ik denk wel dat het belangrijker is dat een blessure niet verergert door doorgaan, dan dat een invaller minder tijd heeft voor een warming up
we can come an end
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

differentcook schreef: 14 sep 2022, 08:26 Ik weet niet of daar een vaste handelwijze geldt en wat die dan zou zijn.
Ik denk wel dat het belangrijker is dat een blessure niet verergert door doorgaan, dan dat een invaller minder tijd heeft voor een warming up
Het is natuurlijk heel moeilijk te bepalen. Hoe vaak gebeurt het niet (meestal eigenlijk) dat de pijn er inderdaad uit wordt gelopen. En wanneer moet je dan als fysio zeggen “ja maar nú gaat het niet meer” ?
Lastig wie hier dan de bepalende factor moet zijn, of wie de “schuldige “ is als het later toch foute boel blijkt te zijn.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

salmonyappi schreef: 14 sep 2022, 10:30 Het is natuurlijk heel moeilijk te bepalen. Hoe vaak gebeurt het niet (meestal eigenlijk) dat de pijn er inderdaad uit wordt gelopen. En wanneer moet je dan als fysio zeggen “ja maar nú gaat het niet meer” ?
Lastig wie hier dan de bepalende factor moet zijn, of wie de “schuldige “ is als het later toch foute boel blijkt te zijn.
Het vergt goed handelen van zowel de medicus als de speler, maar imo (en ik denk ook feitelijk) is de medicus de eindverantwoordelijke
we can come an end
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

differentcook schreef: 14 sep 2022, 10:44 Het vergt goed handelen van zowel de medicus als de speler, maar imo (en ik denk ook feitelijk) is de medicus de eindverantwoordelijke
Maar waarom trek je het goed handelen van de medicus in twijfel? Je hebt werkelijk waar geen enkele grond, behalve dat er later (na een periode rust) er een blessure is geconstateerd en dat is nogal dun.
De diagnose op het veld is er alleen maar voor dat er geen verdere schade wordt opgelopen, in alle gevallen is doorlopen niet de oorzaak van de blessure en heeft het niet erger gemaakt.
Plaats reactie