Håkon Evjen (2024)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Klei. schreef: 17 jan 2023, 10:37 Heb je ook gelijk in, mochten ze dat opnieuw doen bij een blessure dan snap ik niet dat je Lahdo hebt gehaald.
Ik snap best dat ze Lahdo halen als langetermijn gokje.

Maar het is geen alternatief voor de rechtsbuiten, en dat heeft AZ wel nodig dit seizoen. Ook omdat Odgaard het alternatief is voor pavlidis. Als AZ geen fatsoenlijke vervanger voor Evjen haalt, vind ik dat een flinke aderlating.
Gebruikersavatar
AZ-073
Invaller
Berichten: 2187
Lid geworden op: 07 jan 2012, 17:53
Locatie: Den Bosch

Ferry schreef: 17 jan 2023, 06:54 Wellicht vanuit de speler. Hij is natuurlijk al meerdere jaren 12e/13e man. Nooit heel veel speeltijd.
En 'hard nodig'? Hij is nuttig, maar veel meer (nog) niet.
Hoop dat AZ hem nu niet laat gaan (zomer is ander verhaal)
Begrijp dat Hakan meer speeltijd wil, maar in huidige situatie met nog ergens tussen de 21 en 30 wedstrijden in minder dan 4 maanden heb je gewoon een brede bank nodig voor blessures, schorsingen ed
Kristen Nygaard: Wat een parel! https://www.youtube.com/watch?v=aOoIME2NSG0"
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2308
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

Ik kan mij best voorstellen dat AZ denkt dat hij overbodig is. Met Odgaard hebben ze al het type rechts buiten dat hangend speelt, Lahdo is de diepgaande rechtsbuiten waardoor ze 2 smaken hebben.

Persoonlijk snap ik het niet, dit is samen met Mihailovic (waarschijnlijk) de enige speler op de bank die de basis van extra kwaliteit kunnen voorzien en echt iets kunnen brengen. De rest op de bank voetbalt vooralsnog een beetje mee en gaat de basis van achteruit.

Ook is hij momenteel op zijn beste niveau sinds zijn komst en vind ik hem op de rechtsbuiten en 10 positie momenteel vrijwel evengoed als zijn concurrenten die in de basis staan, denk ook dat hij nu met speeltijd echt helemaal los kan komen en misschien wel kan uitgroeien tot een van de belangrijkste spelers. Maar dat is een onderbuik gevoel.
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

Wildcat schreef: 17 jan 2023, 11:05 .. denk ook dat hij nu met speeltijd echt helemaal los kan komen en misschien wel kan uitgroeien tot een van de belangrijkste spelers.
Dat zeggen we nu al jaren. Het is er gewoon niet uitgekomen.
Als je kijkt naar spelers als Odgaard die stond er meteen, zelfde geld voor Karlsson.
Die zijn gewoon van een ander kaliber, spelers die AZ ook daadwerkelijk naar een hoger niveau tillen. Neemt niet weg dat Evjen nuttig kan zijn als 12e, 13e man, maar als potentiële sterkhouder heb ik hem nooit gezien.Er wordt gesproken over 1,8 M Noorse kronen, hopelijk haalt AZ er zijn transfersom uit.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

SimonPoulsen schreef: 17 jan 2023, 10:42 Ik snap best dat ze Lahdo halen als langetermijn gokje.

Maar het is geen alternatief voor de rechtsbuiten, en dat heeft AZ wel nodig dit seizoen. Ook omdat Odgaard het alternatief is voor pavlidis. Als AZ geen fatsoenlijke vervanger voor Evjen haalt, vind ik dat een flinke aderlating.
Er waren afgelopen zomer toch geruchten dat AZ interesse had in Summerville?
we can come an end
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

De Rode Baron schreef: 17 jan 2023, 11:21 Dat zeggen we nu al jaren. Het is er gewoon niet uitgekomen.
Als je kijkt naar spelers als Odgaard die stond er meteen, zelfde geld voor Karlsson.
Die zijn gewoon van een ander kaliber, spelers die AZ ook daadwerkelijk naar een hoger niveau tillen. Neemt niet weg dat Evjen nuttig kan zijn als 12e, 13e man, maar als potentiële sterkhouder heb ik hem nooit gezien.Er wordt gesproken over 1,8 M Noorse kronen, hopelijk haalt AZ er zijn transfersom uit.
Dat is toch 2 ton in euros?
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

SimonPoulsen schreef: 17 jan 2023, 11:30 Dat is toch 2 ton in euros?
Ja klopt. Dan zal het waarschijnlijk 1,8 m euro zijn wat in de Noorse media wordt beschreven?
https://twitter.com/NordicFotboll/statu ... 3385373697
Gebruikersavatar
Sir Robbert
Reservespeler
Berichten: 1515
Lid geworden op: 22 feb 2005, 15:54

Het lijkt me allemaal sterk, zou het een vreemde stap vinden. Ik begrijp wel dat hij meer wilt spelen, maar laat hem dan aan het einde van het seizoen gaan, we zullen hem nog nodig hebben, brengt heel veel energie als invaller.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

De Rode Baron schreef: 17 jan 2023, 12:01 Ja klopt. Dan zal het waarschijnlijk 1,8 m euro zijn wat in de Noorse media wordt beschreven?
https://twitter.com/NordicFotboll/statu ... 3385373697
Precies zn transfermarkt waarde, waarschijnlijk gewoon daar vandaan geplukt.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Hij draagt gewoon goed bij iedere keer dat hij nu in het veld staat. Zie geen reden voor een vertrek. Wat hierboven wordt beschreven heeft geen verhouding met spelbeeld en cijfers.

Daarom noemde ik het typisch.

Hobie mag verlengen, Pantelis staat weer centraal achterin en Hakon is natuurlijk exit :roll:
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

DeZuivelDuivel schreef: 17 jan 2023, 12:37 Hij draagt gewoon goed bij iedere keer dat hij nu in het veld staat. Zie geen reden voor een vertrek. Wat hierboven wordt beschreven heeft geen verhouding met spelbeeld en cijfers.

Daarom noemde ik het typisch.

Hobie mag verlengen, Pantelis staat weer centraal achterin en Hakon is natuurlijk exit :roll:
Hobie verlengt omdat hij goed past in de rol als tweede doelpman, Pantelis staat centraal omdat er hij geen transfer kon/wilde maken en we met blessures te kampen hebben daar en Hakon is van waarde voor AZ en kan evt. een betere speler worden, maar heeft al jaren weinig speeltijd en dat lijkt op de korte termijn niet beter te worden. Als je hier je clubbelang gaat forceren is de kans groot dat je er uiteindelijk meer mee verliest dan wint. Dit is een relevante redenering, of het regucht waar is is iets anders.
we can come an end
Gebruikersavatar
Sir Robbert
Reservespeler
Berichten: 1515
Lid geworden op: 22 feb 2005, 15:54

http://twitter.com/AZAIerts/status/1615359227794538496

Het is rond volgens AZAlerts. Toch jammer, dit gaat ons niet helpen de rest van het seizoen.

EDIT: En nu ook volgens de officiële AZ kanalen.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Mooi kut. Mag hopen dat Huiberts dit doet omdat er een vervanger klaarstaat.

Karlsson-Odgaard-Pavlidis top, maar daarachter Brederode/Lahdo voor 3 posities is véél te licht als je serieus wilt meedoen.
Gebruikersavatar
AZ-073
Invaller
Berichten: 2187
Lid geworden op: 07 jan 2012, 17:53
Locatie: Den Bosch

Sir Robbert schreef: 17 jan 2023, 14:47 Het is rond volgens AZAlerts. Toch jammer, dit gaat ons niet helpen de rest van het seizoen.
En nu ook volgens de officiële AZ kanalen.
Zeker jammer, hoewel het voor Evjen zelf wel beter is natuurlijk, maar voor breedte selectie wel een verlies
Heeft vorig seizoen en ook dit seizoen veel pech gehad met blessures
Dat er door Corona een paar weken na zijn komst niet meer gevoetbald werd + lockdown heeft hem ook niet geholpen

Veel succes bij Bronby!
Kristen Nygaard: Wat een parel! https://www.youtube.com/watch?v=aOoIME2NSG0"
Mousa Sidi
Seizoenkaarthouder
Berichten: 476
Lid geworden op: 13 mar 2022, 11:15

SimonPoulsen schreef: 17 jan 2023, 15:06 Mooi kut. Mag hopen dat Huiberts dit doet omdat er een vervanger klaarstaat.

Karlsson-Odgaard-Pavlidis top, maar daarachter Brederode/Lahdo voor 3 posities is véél te licht als je serieus wilt meedoen.
Evjen was veel te licht voor AZ. Heeft genoeg kansen gehad, maar kon niet overtuigen, te weinig groei. Denk dat Brederode en Lahdo meer potentie hebben. Daarnaast komt er veel kwaliteit aan vanuit de jeugd. Vind de CV veel zorgwekkender. Als we Hatzidiakos als beste optie centraal achterin hebben hou ik mijn hart vast.
Gebruikersavatar
AZDC
Supporter
Berichten: 210
Lid geworden op: 23 mei 2006, 18:04
Locatie: Vak S

Mousa Sidi schreef: 17 jan 2023, 15:44 Vind de CV veel zorgwekkender.
Volgens mij hebben we daar voldoende opties met dekker, BMI, van heusden, beukema, Hatzi.

Ik zou eerder een echte spits met snelheid achter Pavli verwachten
Soms heb je pech en soms zit het tegen... :lol:
Sander73
Seizoenkaarthouder
Berichten: 316
Lid geworden op: 21 mei 2022, 09:32

Zo die zag ik even niet aankomen. Ergens snap ik het wel. Ik vond hem het laatste half jaar voor zijn blessure eindelijk wat meer loskomen maar het bleef toch een beetje een niet ingeloste belofte.
AZ fanatic 4-life
Fanatic
Berichten: 631
Lid geworden op: 28 feb 2004, 12:12
Locatie: alkmaar

Ik baal hier wel van. Hij deed het steeds beter en we hebben een heel druk programma voor de boeg. Had hem die transfer in de zomer gegund…
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Zag de nieuwsupdate en ben oprecht een beetje boos.

Op het beleid bij AZ is ongeacht de mooie verdedigingen die op dit forum worden neergepend soms geen peil te trekken.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2308
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

De Rode Baron schreef: 17 jan 2023, 11:21 Dat zeggen we nu al jaren. Het is er gewoon niet uitgekomen.
Als je kijkt naar spelers als Odgaard die stond er meteen, zelfde geld voor Karlsson.
Die zijn gewoon van een ander kaliber, spelers die AZ ook daadwerkelijk naar een hoger niveau tillen. Neemt niet weg dat Evjen nuttig kan zijn als 12e, 13e man, maar als potentiële sterkhouder heb ik hem nooit gezien.Er wordt gesproken over 1,8 M Noorse kronen, hopelijk haalt AZ er zijn transfersom uit.
Maar je ziet toch ook dat hij momenteel veel verder is dan andere jaren en dat hij nu gewoon een goede speler is voor dit AZ? Het gaat om het nu, hij is nu goed en na een goed jaar kan je hem ook nog eens veel beter verkopen dan wat ze nu doen
Plaats reactie