Håkon Evjen (2024)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12465
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

FugAZi schreef: 14 sep 2022, 11:29 Maar waarom trek je het goed handelen van de medicus in twijfel? Je hebt werkelijk waar geen enkele grond, behalve dat er later (na een periode rust) er een blessure is geconstateerd en dat is nogal dun.
Een blessure ontstaat niet door een periode van rust, dus die is ontstaan op het veld. Meestal is rust en/of behandeling de manier om ervoor te zorgen dat een blessure geneest of hersteld wordt en werkt verdere belasting van een blessure juist averechts voor het herstel (kan juist leiden tot meer schade). Heb ik hier iets gezegd dat niet klopt of twijfelachtig is?
Zo niet, dan snap ik echt niet wat de reden is om in verweer te komen tegen deze serie constateringen en bijbehorende logische vragen. Die vraag mag dan wel eens beantwoord worden ipv te blijven bij een imo onbegrijpelijke reactie op mijn post.
we can come an end
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12465
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

In het interview spreek Jansen bovendien van 'behoorlijk wat schade'
we can come an end
Roadman
Ben-Sider
Berichten: 788
Lid geworden op: 23 mar 2017, 16:53

differentcook schreef: 14 sep 2022, 16:18 In het interview spreek Jansen bovendien van 'behoorlijk wat schade'
Kwam dat door het doorspelen ? Lijkt nl zo een suggestieve opmerking van je te zijn. Anders begrijp ik de posting van je niet.
Gelijk proberen te krijgen wellicht ? :lol:
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

differentcook schreef: 14 sep 2022, 14:30 Een blessure ontstaat niet door een periode van rust, dus die is ontstaan op het veld. Meestal is rust en/of behandeling de manier om ervoor te zorgen dat een blessure geneest of hersteld wordt en werkt verdere belasting van een blessure juist averechts voor het herstel (kan juist leiden tot meer schade). Heb ik hier iets gezegd dat niet klopt of twijfelachtig is?
Zo niet, dan snap ik echt niet wat de reden is om in verweer te komen tegen deze serie constateringen en bijbehorende logische vragen. Die vraag mag dan wel eens beantwoord worden ipv te blijven bij een imo onbegrijpelijke reactie op mijn post.
Pavlidis moest een week rust nemen omdat dan pas echt was te constateren wat de schade was. Dus hoe moet iemand in het veld een diagnose maken in zo korte tijd?

De diagnose in het veld kan niet veel anders zijn dan uit te sluiten of het afgescheurd of gebroken is (primaire functie). Alle andere diagnoses zijn gewoon niet te maken en is de feedback van de speler doorslaggevend (maar die is weer vertroebeld door adreline).

De verzorger die Evjen behandelde, leek zich duidelijk zorgen te maken want hij bleef Evjen een hele tijd volgen van de kant. Evjen liep de eerste 30 passen nog als een strompelende maar daarna werd zijn pas alweer normaal en liep door de pijn heen. Pas na een paar fysieke acties en tien minuten plus later begon hij weer te strompelen.

Dus zeg het maar, we hebben deze discussie ook bij Pavlidis gehad, toen ging je nog mee dat bij haast alle verrekkingen, beurse plekken etc bewegen de beste remedie is.

In alle gevallen heeft het doorlopen het niet erger gemaakt, want de blessure is immers al opgelopen. Dus zolang het niet afgescheurd of gebroken is kan die extra doorbloeding van opgerekte beurse gekwetste helemaal geen kwaad.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12465
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Roadman schreef: 14 sep 2022, 16:58 Kwam dat door het doorspelen ? Lijkt nl zo een suggestieve opmerking van je te zijn. Anders begrijp ik de posting van je niet.
Gelijk proberen te krijgen wellicht ? :lol:
Dat is jouw hersenkronkel. Ik geef alleen extra info die niet in de tweet stond.
we can come an end
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12465
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

FugAZi schreef: 14 sep 2022, 19:07 Pavlidis moest een week rust nemen omdat dan pas echt was te constateren wat de schade was.
Dit constateren is vaak imaging dat niet op het veld kan gebeuren en afname van zwellingen behoeft. Een medicus op het veld moet een afweging maken op basis van alle info die ter plekke te verkrijgen is.
we can come an end
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16209
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Hoeveel pagina’s gaat dit medische praatje nog door?
Het blijft nl. bij het in twijfel trekken door mensen die er geen verstand van hebben van een mening van iemand die er geen verstand van heeft.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12465
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

salmonyappi schreef: 14 sep 2022, 20:06 Hoeveel pagina’s gaat dit medische praatje nog door?
Het blijft nl. bij het in twijfel trekken door mensen die er geen verstand van hebben van een mening van iemand die er geen verstand van heeft.
#-o
raar dit
we can come an end
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16209
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

differentcook schreef: 14 sep 2022, 20:26 #-o
raar dit
Ik denk (hoop) dat je wel snapt wat ik bedoel……
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12465
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

salmonyappi schreef: 14 sep 2022, 21:39 Ik denk (hoop) dat je wel snapt wat ik bedoel……
Nee, ik snap geen van die rare reacties op mijn simpele duidelijke constatering.
we can come an end
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2251
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

differentcook schreef: 13 sep 2022, 22:51 We weten nog steeds niet wat hij aangaf. Maar inderdaad de medische staf moet beslissen voor de speler.
Dus je weet niet wat Evjen zelf aangaf maar toch vind je de handelswijze van de medische staf "heel kwalijk".
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12465
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

AZA'dam schreef: 15 sep 2022, 00:38 Dus je weet niet wat Evjen zelf aangaf maar toch vind je de handelswijze van de medische staf "heel kwalijk".
Ik weet niet of ik letterlijk 'heel kwalijk' heb gezegd, maar nogmaals, ongeacht wat Evjen zelf aangeeft, heeft de medische staf de eindverantwoordelijkheid om onafhankelijk een zo goed mogelijke afweging te maken. En aangezien er blijkbaar is doorgespeeld met blessures in drie gevallen, is deze afweging in deze gevallen niet zo goed mogelijk geweest.
we can come an end
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2251
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

differentcook schreef: 15 sep 2022, 07:36 Ik weet niet of ik letterlijk 'heel kwalijk' heb gezegd, maar nogmaals, ongeacht wat Evjen zelf aangeeft, heeft de medische staf de eindverantwoordelijkheid om onafhankelijk een zo goed mogelijke afweging te maken.
Je zei dat 'hem verteld was door te spelen' en dat dat 'heel kwalijk' was.
differentcook schreef: 11 sep 2022, 18:58 Evjen heeft een enkelblessure (was opgezet). Pascal Jansen verwacht hem een tijd te moeten missen.
Ook hier weer raar dan, in dit licht, dat ook hem werd verteld door te spelen.
AZA'dam schreef: 11 sep 2022, 19:21 Kan me niet voorstellen dat 'hem verteld werd door te spelen' terwijl hij er zelf eigenlijk uit wilde.
differentcook schreef: 11 sep 2022, 19:33 Ik had het niet over dat hij zelf eruit wilde. Maar hij werd er niet uitgehaald terwijl hij, naar nu werd gezegd, met een blessure kampte die ervoor zorgt dat hij enige tijd niet kan spelen. Dat is heel kwalijk.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12465
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

AZA'dam schreef: 15 sep 2022, 12:26 Je zei dat 'hem verteld was door te spelen' en dat dat 'heel kwalijk' was.
Er werd besloten dat hij door kon spelen (en dat zal hem ook verteld zijn).
En ja, het is kwalijk door te spelen als dat extra schade kan geven.

(wat een slow chat is dit trouwens, ik wordt continu 'gedwongen' mezelf te herhalen en geconfronteerd met onbegrijpelijke kritiek en vragen over iets wat m.i. overduidelijk is)
we can come an end
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2251
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

differentcook schreef: 15 sep 2022, 12:29 Er werd besloten dat hij door kon spelen (en dat zal hem ook verteld zijn).
En ja, het is kwalijk door te spelen als dat extra schade kan geven.

(wat een slow chat is dit trouwens, ik wordt continu 'gedwongen' mezelf te herhalen en geconfronteerd met onbegrijpelijke kritiek en vragen over iets wat m.i. overduidelijk is)
Sorry, ik wil je niet in een hoek proberen te drijven ofzo, maar je suggereerde duidelijk dat de medische staf hem verteld zou hebben door te spelen en dat de handelswijze van die medische staf heel kwalijk was.
Die insinuatie vind ik heel kwalijk (want ongefundeerd) en daarom sla ik er op aan en ging ik er op door.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12465
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

AZA'dam schreef: 15 sep 2022, 12:58 Sorry, ik wil je niet in een hoek proberen te drijven ofzo, maar je suggereerde duidelijk dat de medische staf hem verteld zou hebben door te spelen en dat de handelswijze van die medische staf heel kwalijk was.
Die insinuatie vind ik heel kwalijk (want ongefundeerd) en daarom sla ik er op aan en ging ik er op door.
Ik insinueer niets, hierboven staat alles heel feitelijk. Hooguit insinueer jij wat op basis van mijn posts (of had je er iets anders bij bedacht; maar al in één van de eerste reacties maak ik duidelijk dat ik hier niet beweer dat de medische staf Evjen tegen zijn zin zou hebben gedwongen door te spelen). :)
we can come an end
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9118
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

AZA'dam schreef: 15 sep 2022, 12:58 Sorry, ik wil je niet in een hoek proberen te drijven ofzo, maar je suggereerde duidelijk dat de medische staf hem verteld zou hebben door te spelen en dat de handelswijze van die medische staf heel kwalijk was.
Die insinuatie vind ik heel kwalijk (want ongefundeerd) en daarom sla ik er op aan en ging ik er op door.
Zo las ik 'm ook.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

DeZuivelDuivel schreef: 15 sep 2022, 13:47 Zo las ik 'm ook.
Ik ook
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2251
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

differentcook schreef: 15 sep 2022, 13:25 Ik insinueer niets, hierboven staat alles heel feitelijk. Hooguit insinueer jij wat op basis van mijn posts (of had je er iets anders bij bedacht; maar al in één van de eerste reacties maak ik duidelijk dat ik hier niet beweer dat de medische staf Evjen tegen zijn zin zou hebben gedwongen door te spelen). :)
Misschien toch niet zo heel feitelijk:
- je stelt dat 'hem verteld werd door te spelen'
- je suggereert dat dat medisch onverantwoord was
- en dat daarom de handelswijze van de medische staf 'heel kwalijk' zou zijn geweest

Niets van dat is een feit. De eerste twee zijn jouw veronderstellingen en de derde is een beschuldiging.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12465
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

AZA'dam schreef: 15 sep 2022, 19:37 Misschien toch niet zo heel feitelijk:
- je stelt dat 'hem verteld werd door te spelen'
- je suggereert dat dat medisch onverantwoord was
- en dat daarom de handelswijze van de medische staf 'heel kwalijk' zou zijn geweest

Niets van dat is een feit. De eerste twee zijn jouw veronderstellingen en de derde is een beschuldiging.
Man, ik ben op al deze zaken allang (dubbel of vaker) ingegaan en je blijft zoeken naar dezelfde twist. Je kan blijven herhalen en iets proberen te zoeken, maar ik doe daar niet meer aan mee.
Nou toe, eentje dan opnieuw: Ja, de medische staf vertelt een speler door te spelen of naar de kant te gaan

STOP ERMEE
we can come an end
Plaats reactie