Dani de Wit (2024)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Dani de Wit was in ieder geval mans genoeg om de fouten te benoemen, aan te geven dat de supporters terecht boos zijn en professioneel genoeg om wel te benoemen dat hij hoopt dat ze weer zullen steunen.

Een héél net interview.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6404
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Met een eindspurt van 5 overtredingen tegen RKC gaat deWit er toch nog vandoor met de hoofdprijs.
Met 71 overtredingen de absolute koploper van de eredivisie en daarmee de meer dan terechte winnaar van de gouden schoffel 2021/2022.
benside97
Glory-hunter
Berichten: 95
Lid geworden op: 23 okt 2020, 17:59

DeZuivelDuivel schreef: 15 mei 2022, 21:39 Dani de Wit was in ieder geval mans genoeg om de fouten te benoemen, aan te geven dat de supporters terecht boos zijn en professioneel genoeg om wel te benoemen dat hij hoopt dat ze weer zullen steunen.

Een héél net interview.
Hij is beter in interviews dan onze altijd lachende aanvoerder
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

De Wit heeft dit seizoen verreweg de meeste kilometers afgelegd in de Eredivisie: 229. En als team staat AZ dik bovenaan met 2.198 kilometer. Alle clubs boven ons staan in de middenmoot. Het zijn veelzeggende cijfers. Dom achter de bal aanrennen omdat het zelden lukt om een fatsoenlijke aanval op te zetten.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6404
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Langedijk schreef: 16 mei 2022, 08:23 De Wit heeft dit seizoen verreweg de meeste kilometers afgelegd in de Eredivisie: 229. En als team staat AZ dik bovenaan met 2.198 kilometer. Alle clubs boven ons staan in de middenmoot. Het zijn veelzeggende cijfers. Dom achter de bal aanrennen omdat het zelden lukt om een fatsoenlijke aanval op te zetten.
Ja altijd onderweg naar nergens.
Maar bij AZ kunnen de data mannetjes hun hart ophalen. In alle nutteloze statistieken staat een AZ speler fier bovenaan.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Langedijk schreef: 16 mei 2022, 08:23 De Wit heeft dit seizoen verreweg de meeste kilometers afgelegd in de Eredivisie: 229. En als team staat AZ dik bovenaan met 2.198 kilometer. Alle clubs boven ons staan in de middenmoot. Het zijn veelzeggende cijfers. Dom achter de bal aanrennen omdat het zelden lukt om een fatsoenlijke aanval op te zetten.
Haalt wel de geluiden dat onze spelers lui zouden zijn, of niet willen lopen voor Jansen, onderuit en ondersteunt het idee dat het een groep overperformers is, middelmatige kwaliteit die continu op hun tenen moeten lopen om tot prestaties te komen
we can come an end
Mousa Sidi
Seizoenkaarthouder
Berichten: 477
Lid geworden op: 13 mar 2022, 11:15

Wat kan ie lopen! Wel een andere sport.....
Gebruikersavatar
Perry
Reservespeler
Berichten: 1999
Lid geworden op: 25 nov 2006, 19:49

We hebben gewonnen dus het is wat stiller op het forum, maar toch even mijn complimenten aan de Wit. Ik ben geen fan van hem maar hij was vandaag wat mij betreft man of the match. =D>
Gebruikersavatar
Metalingus
Oude garde
Berichten: 1350
Lid geworden op: 10 aug 2005, 13:22
Locatie: Heemskerk

We hadden het in de auto op de weg naar het stadion nog over het gebrek aan loopacties in de diepte en dat het de sleutel tot meer succes is. Mooi dat De Wit eigenlijk al startte voordat Clasie de bal ontving.
Dat was precies wat er aan ontbrak. Daarna trouwens ook weer veel te weinig daarvan gezien en dan niet alleen bij De Wit uiteraard. Karlsson wil m ook altijd in de voeten hebben.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6404
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Perry schreef: 22 mei 2022, 19:25 We hebben gewonnen dus het is wat stiller op het forum, maar toch even mijn complimenten aan de Wit. Ik ben geen fan van hem maar hij was vandaag wat mij betreft man of the match. =D>
Clasie was natuurlijk motm. Maar ik als fervent deWit criticaster moet ook toegeven dat deWit een prima indruk maakte. Eerst al die steekpass in de eerste wedstrijd en nu weer een uitstekende goal. Prima moment om ineens boven jezelf uit te stijgen.


Kijken we mee bundesliga?
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3393
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

SimonPoulsen schreef: 22 mei 2022, 20:31 Clasie was natuurlijk motm. Maar ik als fervent deWit criticaster moet ook toegeven dat deWit een prima indruk maakte. Eerst al die steekpass in de eerste wedstrijd en nu weer een uitstekende goal. Prima moment om ineens boven jezelf uit te stijgen.


Kijken we mee bundesliga?
Vermoedelijk heeft De Wit nog wel ambities om een stap naar het buitenland te maken. Hij is echter een speler a la Klaassen / Til / Van de Beek. Spelers die vooral heel veel meters maken en nog wel eens scoren. Echter ook spelers die in het buitenland (o.a. Bundesliga) niet bepaald succesvol waren. Extra puntje voor Dani is wel dat hij redelijk kan koppen.

Benieuwd of hij deze zomer weg gaat. Ik betwijfel het.
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Mousa Sidi
Seizoenkaarthouder
Berichten: 477
Lid geworden op: 13 mar 2022, 11:15

Langedijk schreef: 12 jun 2022, 18:25 https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/1 ... -over.html

Die man is gestoord
Als je als AZ op zo'n belangrijke positie een speler als de Wit een heel seizoen laat spelen, dan is een vijfde plaats nog niet eens zo slecht. Het blijft een lachwekkende vertoning voor een club met zoveel ambitie. Het spel vertragen, geen overzicht en nog nooit van afstand geschoten. Dat ie zelf tevreden is snap ik wel. Zou er geen club interesse hebben in een speler die heeeeel veel km maakt......
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

Probleem voor hem is dat AZ veelal tegen teruggetrokken, gesloten defensies, moet zien opboksen.
Het spel moet doorgaans in de eredivisie wedstrijden door AZ gemaakt worden en hierin is de aanvallende middenvelder een cruciale schakel om aanvallen op te zetten, bij te sluiten en af te ronden. Dani komt beter tot zijn uiting als het tegenstanders treft (de topwedstrijden) waarin AZ niet het spel hoeft te maken en er meer loopvermogen en fysieke kracht wordt gevraagd. Het zou goed zijn als AZ doorzet en zo'n Odgaard, waarvoor het met regelmaat op de tribunes heeft gezeten, aantrekt. Waardoor het op die positie ook over creativiteit, voetballend vermogen en schotkracht beschikt om openingen/kansen te creëren tegen teruggetrokken defensies.
De vraag is of Dani genoegen neemt als hij niet meer iedere wedstrijd als basisspeler wordt ingezet, juist in het interview geeft hij blijk nog meer van waarde te willen zijn.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6404
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

De Rode Baron schreef: 13 jun 2022, 08:33 Probleem voor hem is dat AZ veelal tegen teruggetrokken, gesloten defensies, moet zien opboksen.
Het spel moet doorgaans in de eredivisie wedstrijden door AZ gemaakt worden en hierin is de aanvallende middenvelder een cruciale schakel om aanvallen op te zetten, bij te sluiten en af te ronden. Dani komt beter tot zijn uiting als het tegenstanders treft (de topwedstrijden) waarin AZ niet het spel hoeft te maken en er meer loopvermogen en fysieke kracht wordt gevraagd. Het zou goed zijn als AZ doorzet en zo'n Odgaard, waarvoor het met regelmaat op de tribunes heeft gezeten, aantrekt. Waardoor het op die positie ook over creativiteit, voetballend vermogen en schotkracht beschikt om openingen/kansen te creëren tegen teruggetrokken defensies.
De vraag is of Dani genoegen neemt als hij niet meer iedere wedstrijd als basisspeler wordt ingezet, juist in het interview geeft hij blijk nog meer van waarde te willen zijn.

Dat bovenste is precies het probleem. Iedereen ziet dat, behalve professor Jansen. Oosting moest maar linksback spelen, Gudmundsson bank of rechtsbuiten, Evjen heeft helemaal nooit n kans gehad op 10, Taabouni 0 minuten en Reijnders alleen in de laate 4 wedstrijden. Terwijl Reijnders in die 4 wedstrijden het tgendeel al bewees. DeWit moest en zou op 10 spelen met zn gedraaf. Hoe stug, voorspelbaar en slecht t spel ook was, hij bleef altijd staan. Echt ongelofelijk. Tekenend voor dit seizoen, speeltuin klimaat.

Dani lijkt me trouwens n heel dominante jongen in de groep. Die heel vervelend wordt als hij gepasseerd zou worden. Kijk mij eens het snot voor de ogen lopen, mij kun je niet wisselen. Of jansen daar gevoelig voor is, of gewoon het tactisch inzicht mist laat ik in het midden :wink:
MB80
Invaller
Berichten: 2205
Lid geworden op: 30 jan 2021, 12:24

SimonPoulsen schreef: 13 jun 2022, 08:54 Dani lijkt me trouwens n heel dominante jongen in de groep. Die heel vervelend wordt als hij gepasseerd zou worden. Kijk mij eens het snot voor de ogen lopen, mij kun je niet wisselen. Of jansen daar gevoelig voor is, of gewoon het tactisch inzicht mist laat ik in het midden :wink:
Wat een aannames zeg.. Bij Druijff of Gudmundsson kan je dit zeggen gezien dat bewezen is maar dit niet. Anders kan je meteen hetzelfde zeggen over Karlsson, bmi en wijndal dat die niet blij zijn bij een rol als wissel.
Gebruikersavatar
Dipsaus
Fanatic
Berichten: 643
Lid geworden op: 10 feb 2007, 14:53

De posts hierboven geven een perfect beeld van hoe het volgend seizoen moet staan.

Midtsjo verkopen voor een mooi bedrag.
Clasie in de rol (waar hij nu al in speelt) van Koopmeiners. De lijnen uitzetten vlak voor de verdediging.
Mannetjesputter de Wit in de rol van Midtsjo, en dan mag hij nog veel meer kilometers afleggen. Lekker veel van 16 tot 16 rennen en de strijd aangaan. Zodra hij de bal heeft deze snel afgeven.
Als aanvallende middenvelder Reijnders de kans over minimaal 5 wedstrijden geven. Anders Evjen of jeugdspeler. Rechtsbuiten: aankoop.
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

MB80 schreef: 13 jun 2022, 09:24 Wat een aannames zeg..
Het zijn geen aannames maar feiten

https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/d ... ~a8224dbf/

Vervelende gozer
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6404
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

MB80 schreef: 13 jun 2022, 09:24 Wat een aannames zeg.. Bij Druijff of Gudmundsson kan je dit zeggen gezien dat bewezen is maar dit niet. Anders kan je meteen hetzelfde zeggen over Karlsson, bmi en wijndal dat die niet blij zijn bij een rol als wissel.
Nee hij zat 3 wedstrijden op de bank na zn blessure vorig jaar, en liep gelijk helemaal leeg tegen de telegraaf en het AD, dat hij weer in de basis hoorde. Heeft dat net zo goed bewezen. Een concurrentie strijd is er gewoon niet bij AZ, en dat vind ik een slechte zaak. Net zoals Stengs en Boadu nooit wat te zeuren hadden, wat een voorbeeld profs zeg als je nooit gewisseld wordt... Dat (wissels)spelers dat na een bepaalde tijd zat zijn, en graag naar een andere club willen begrijp ik heel goed. Ook typisch dat die dan altijd als de boemannen worden neergezet door sommigen hier. Terwijl ze AZ gewoon de kans geven om nog leuk te verdienen aan hun transfers.


DeWit op de plek van Midtsjo is zelfmoord. Elke keer dat dat is geprobeerd, ging het helemaal mis. We zijn nog nooit zo zoek gespeeld als tegen sociedad toen, tweede helft tegen Utrecht onlangs ook helemaal weggespeeld met hem op 6 (binnen 3minuten ook geel). En ik meen tegen Twente aan het begin van het seizoen speelde hij ook de tweede helft op 6, moest toen binnen 25minuten gewisseld worden vanwege wederom een vroege gele kaart + nog 2 overtredingen. Ik begrijp niet waarom mensen dat voor blijven stellen.
Mousa Sidi
Seizoenkaarthouder
Berichten: 477
Lid geworden op: 13 mar 2022, 11:15

Dipsaus schreef: 13 jun 2022, 09:33 De posts hierboven geven een perfect beeld van hoe het volgend seizoen moet staan.

Midtsjo verkopen voor een mooi bedrag.
Clasie in de rol (waar hij nu al in speelt) van Koopmeiners. De lijnen uitzetten vlak voor de verdediging.
Mannetjesputter de Wit in de rol van Midtsjo, en dan mag hij nog veel meer kilometers afleggen. Lekker veel van 16 tot 16 rennen en de strijd aangaan. Zodra hij de bal heeft deze snel afgeven.
Als aanvallende middenvelder Reijnders de kans over minimaal 5 wedstrijden geven. Anders Evjen of jeugdspeler. Rechtsbuiten: aankoop.
Controleur is Dani de Wit zeker niet. Op de plaats van Midtsjo nog wel! De man die een slecht seizoen heeft gehad, maar de seizoenen daarvoor de motor van de ploeg was. Een controleur is een opbouwer met overzicht en een goede dieptepass, allemaal eigenschappen die de Wit niet heeft. Verbeek zette Henriksen ook lang op die positie. Zat ook hopeloos te zwemmen. De Wit of Victor Elm, in het verleden, brengen de kwaliteit van het team fors naar beneden en compenseren dat met gedraaf en tegenstanders in de weg lopen. Er zijn mensen die dat mooi vinden. Ik niet....
Plaats reactie