Dani de Wit (2024)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11139
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

SimonPoulsen schreef: 21 feb 2023, 11:21 Ben wel benieuwd naar deze data.
Dundee: verloren met De Wit
NEC: gelijk met De Wit
Twente: gelijk met De Wit
Apollon: verloren met (en dankzij) De Wit
Feyenoord: verloren met De Wit
Excelsior: verloren met (en dankzij) De Wit


RKC: verloren zonder De Wit
Vitesse: gelijk zonder De Wit
Utrecht: gelijk zonder De Wit
Volendam: gelijk zonder De Wit
Utrecht (beker): uitgeschakeld zonder De Wit
Feyenoord: verloren zonder De Wit

Van de 22 verliespunten in de competitie dus 12 zonder De Wit en 10 met hem erbij. Maar als je het aantal blunders van Verhulst, Ryan, Hatzidiakos en Sugawara in de vetgedrukte wedstrijden bekijkt kun je toch moeilijk zeggen dat het gemis van De Wit de oorzaak is.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2335
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

De Rode Baron schreef: 21 feb 2023, 10:58 Een type als de Wit, die met zijn duracell batterijen altijd maar door blijft gaan, wordt momenteel harder gemist dan menigeen denkt.
Ik blijf zeggen dat we met het gemis van roergangers als Dani en Beukema best wel veel hebben ingeleverd qua strijd en 'gif'.
Hopelijk keren dit soort jongens snel terug tussen de goudhaantjes waardoor de balans weer in het elftal terugkeert en we weer een serie kunnen maken.
Ik denk dat Jansen niets liever heeft dan dit soort jongens er weer bij te hebben, niet geheel toevallig dat de statistieken uitwijzen dat als Dani er niet bij is we minder punten binnen halen. Laten we ons maar ergeren aan Dani als hij weer op het veld loopt, de combinaties niet altijd lukken en de grove bijl hanteert, maar ondertussen we wel weer de punten binnen halen!
Ik weet niet of ik Beukema direct beschouw als speler met extra gif tov de rest, gemist word ie wel.

Wat betreft De wit denk ik dat iedereen het wel eens was dat hij gemist wordt in de potten tegen de grote tegenstanders of ploegen als Utrecht. Ik blijf er nog steeds bij dat we in thuiswedstrijden tegen ploegen als Excelsior beter af zijn met een Wijnans bijvoorbeeld.
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2335
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

Langedijk schreef: 21 feb 2023, 12:41 Dundee: verloren met De Wit
NEC: gelijk met De Wit
Twente: gelijk met De Wit
Apollon: verloren met (en dankzij) De Wit
Feyenoord: verloren met De Wit
Excelsior: verloren met (en dankzij) De Wit


RKC: verloren zonder De Wit
Vitesse: gelijk zonder De Wit
Utrecht: gelijk zonder De Wit
Volendam: gelijk zonder De Wit
Utrecht (beker): uitgeschakeld zonder De Wit
Feyenoord: verloren zonder De Wit

Van de 22 verliespunten in de competitie dus 12 zonder De Wit en 10 met hem erbij. Maar als je het aantal blunders van Verhulst, Ryan, Hatzidiakos en Sugawara in de vetgedrukte wedstrijden bekijkt kun je toch moeilijk zeggen dat het gemis van De Wit de oorzaak is.
Denk dat dit vergelijk sowieso niet te maken is. Eerste seizoenshelft werden grotendeels ook Pavlidis en Karlsson nog "gemist". Daarnaast staat de Wit al een jaar of 3 op die positie, het is natuurlijk niet eerlijk om zijn vervangers die 2 wedstrijden in AZ gespeeld hebben daar mee te vergelijken.

Op je werk ga je iemand die er 3 jaar zat op zijn recente presteren beoordelen en dat vergelijken met iemand die er 3 dagen zit.
Gebruikersavatar
Perry
Invaller
Berichten: 2014
Lid geworden op: 25 nov 2006, 19:49

Langedijk schreef: 21 feb 2023, 12:41 Dundee: verloren met De Wit
NEC: gelijk met De Wit
Twente: gelijk met De Wit
Apollon: verloren met (en dankzij) De Wit
Feyenoord: verloren met De Wit
Excelsior: verloren met (en dankzij) De Wit


RKC: verloren zonder De Wit
Vitesse: gelijk zonder De Wit
Utrecht: gelijk zonder De Wit
Volendam: gelijk zonder De Wit
Utrecht (beker): uitgeschakeld zonder De Wit
Feyenoord: verloren zonder De Wit

Van de 22 verliespunten in de competitie dus 12 zonder De Wit en 10 met hem erbij. Maar als je het aantal blunders van Verhulst, Ryan, Hatzidiakos en Sugawara in de vetgedrukte wedstrijden bekijkt kun je toch moeilijk zeggen dat het gemis van De Wit de oorzaak is.
In cijfers, over alle wedstrijden dit seizoen:
28 wedstrijden met de Wit: gemiddeld 2,32 punten.
8 wedstrijden zonder de Wit: gemiddeld 1,13 punten.
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3202
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

In druk zetten vooruit heb je natuurlijk een hele goede aan Dani, dat hoeft geen discussie.
Die blijft gaan en achterin met Beukema, ondanks dat Goes het erg goed doet, is toch wel een ander kaliber.
Met name die jongens worden gemist in het geheel. Pavlidis heeft ook heel veel baat met een de Wit achter hem.
Als die twee binnenkort weer aansluiten en er komen geen nieuwe blessures meer bij, zit ik toch weer wat rustiger op mijn stoel.
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11139
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Perry schreef: 21 feb 2023, 13:30 In cijfers, over alle wedstrijden dit seizoen:
28 wedstrijden met de Wit: gemiddeld 2,32 punten.
8 wedstrijden zonder de Wit: gemiddeld 1,13 punten.
Kleine aanpassing van je cijfers

Totaal 28 wedstrijden met De Wit, gemiddeld 2,42 punten
Eredivisie 15 wedstrijden met De Wit, gemiddeld 2,33 punten
Eredivisie 7 wedstrijden zonder De Wit, gemiddeld 1,29 punten

Dan kun je denken dat hij onmisbaar is. Maar die Europese wedstrijden tegen semi-profs laten we buiten beschouwing. Dan halen ze nog steeds beduidend meer punten mét hem dan zonder hem, maar is dat alleen zijn verdienste? Tegen ajax bijvoorbeeld hadden ze dik verloren als Reijnders gewoon rood had gekregen. En Cambuur hadden ze ook moeten verliezen. Mazzel kun je niet toeschrijven aan de aanwezigheid van De Wit.

Recentelijk puike wedstrijden zonder De Wit gezien tegen Go Ahead en Excelsior. Toen was hij al bijna vergeten. En van Volendam moet je zelfs met 10 man kunnen winnen.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16209
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Langedijk schreef: 21 feb 2023, 16:03 Kleine aanpassing van je cijfers

Totaal 28 wedstrijden met De Wit, gemiddeld 2,42 punten
Eredivisie 15 wedstrijden met De Wit, gemiddeld 2,33 punten
Eredivisie 7 wedstrijden zonder De Wit, gemiddeld 1,29 punten

Dan kun je denken dat hij onmisbaar is. Maar die Europese wedstrijden tegen semi-profs laten we buiten beschouwing. Dan halen ze nog steeds beduidend meer punten mét hem dan zonder hem, maar is dat alleen zijn verdienste? Tegen ajax bijvoorbeeld hadden ze dik verloren als Reijnders gewoon rood had gekregen. En Cambuur hadden ze ook moeten verliezen. Mazzel kun je niet toeschrijven aan de aanwezigheid van De Wit.

Recentelijk puike wedstrijden zonder De Wit gezien tegen Go Ahead en Excelsior. Toen was hij al bijna vergeten. En van Volendam moet je zelfs met 10 man kunnen winnen.
Dat is nu echt typisch de gegevens blijven draaien om je gelijk te halen.
Eerst zeg je, terecht, dat met Dani meer punten gem. zijn behaald dan zonder hem, maar gaat dat vervolgens ontkrachten door je af te vragen of het daadwerkelijk door hem komt.
Mochten deze gegevens in negatieve zin voor bijv. Yuki gelden ligt het natuurlijk volledig aan hem. Beetje flauw.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11139
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

salmonyappi schreef: 21 feb 2023, 17:51 Dat is nu echt typisch de gegevens blijven draaien om je gelijk te halen.
Eerst zeg je, terecht, dat met Dani meer punten gem. zijn behaald dan zonder hem, maar gaat dat vervolgens ontkrachten door je af te vragen of het daadwerkelijk door hem komt.
Mochten deze gegevens in negatieve zin voor bijv. Yuki gelden ligt het natuurlijk volledig aan hem. Beetje flauw.
Waar probeer ik mijn gelijk te halen? Ik laat alleen zien dat we zonder De Wit ongeveer net zoveel puntverlies lijden als met hem. Maar wel in minder wedstrijden. Dat spreekt in zijn voordeel maar behoeft enige nuance. De geluksfactor, een trainer die steeds laffer gaat spelen, het ontbreken van een serieuze achterhoede tijdens zijn afwezigheid.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9117
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Langedijk schreef: 21 feb 2023, 12:41 Dundee: verloren met De Wit
NEC: gelijk met De Wit
Twente: gelijk met De Wit
Apollon: verloren met (en dankzij) De Wit
Feyenoord: verloren met De Wit
Excelsior: verloren met (en dankzij) De Wit


RKC: verloren zonder De Wit
Vitesse: gelijk zonder De Wit
Utrecht: gelijk zonder De Wit
Volendam: gelijk zonder De Wit
Utrecht (beker): uitgeschakeld zonder De Wit
Feyenoord: verloren zonder De Wit

Van de 22 verliespunten in de competitie dus 12 zonder De Wit en 10 met hem erbij. Maar als je het aantal blunders van Verhulst, Ryan, Hatzidiakos en Sugawara in de vetgedrukte wedstrijden bekijkt kun je toch moeilijk zeggen dat het gemis van De Wit de oorzaak is.
De inversie van deze redenatie zou zijn dat we dus verloren hebben dankzij bijvoorbeeld Mijnans.
Benieuwd hoe mensen er dan tegenaan kijken. (Hoewel voor Bazoer en Karlsson op 10 wel wat te zeggen valt, maar dat heeft meer met Jansen te maken).
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11139
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

DeZuivelDuivel schreef: 22 feb 2023, 11:28 De inversie van deze redenatie zou zijn dat we dus verloren hebben dankzij bijvoorbeeld Mijnans.
Je gebruikt het woord 'inversie' verkeerd. Ik heb dan ook geen idee wat je bedoelt.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Noorderling
Herry en/of Berry
Berichten: 64
Lid geworden op: 09 mei 2017, 16:30

Ik denk dat Dani de Wit tegen ploegen die zich niet ingraven / de bus parkeren,
beter tot zijn recht komt en als Dani speelt krijgt Reijnders meer ruimte om goed te presteren.
Tegen de “ingravers” lijkt het mij beter met Mijnans en Mihalovic te spelen.
Alhoewel Mihalovic alles behalve overtuigt tot nu.
BMI hoeft van mij nooit meer opgesteld te worden omdat het lijkt dat het de speler is die het
meest horizontaal speelt van de hele eredivisie.
Ik denk dat dat horizontaal spelen in de achterste linie de oorzaak is dat het spel van AZ niet
frivool meer is.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6541
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Noorderling schreef: 22 feb 2023, 14:55 Ik denk dat Dani de Wit tegen ploegen die zich niet ingraven / de bus parkeren,
beter tot zijn recht komt en als Dani speelt krijgt Reijnders meer ruimte om goed te presteren.
Tegen de “ingravers” lijkt het mij beter met Mijnans en Mihalovic te spelen.
Alhoewel Mihalovic alles behalve overtuigt tot nu.
BMI hoeft van mij nooit meer opgesteld te worden omdat het lijkt dat het de speler is die het
meest horizontaal speelt van de hele eredivisie.
Ik denk dat dat horizontaal spelen in de achterste linie de oorzaak is dat het spel van AZ niet
frivool meer is.
BMI altijd opstellen tegen de toppers, dan is hij vaak heel erg sterk. Zeker als AZ onder druk komt te staan. Verder zal het mij om het even zijn tegen een Cambuur ofzo. Laat Goes dan maar lekker spelen.

De schuld qua passing op de achterhoede schuiven is vaak te makkelijk. Ze hebben 9/10 keer gewoon niemand om aan te spelen. Omdat trainers van de tegenstander Jansen zn voorspelbare tactiek met 2/3 zetten onschadelijk maken.

Met deWit op 10 blijft het altijd spannend, want je komt zelden op een ruime voorsprong. Zeker in de omschakeling is hij een vertragende factor.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9117
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Langedijk schreef: 22 feb 2023, 14:51 Je gebruikt het woord 'inversie' verkeerd. Ik heb dan ook geen idee wat je bedoelt.
Nee hoor, inversie kan ook simpelweg omkering betekenen. Ook al was het in dit geval een anglicisme.

Wanneer je de redenering omdraait kent deze ook een waarheid. Indien de stelling is: we pakken (enkel) punten met Dani de Wit op 10. Dan levert dat logischerwijs aan de andere kant automatisch op dat we geen/minder punten pakken met Mijnans.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
lowietje
Fanatic
Berichten: 514
Lid geworden op: 25 jan 2008, 22:06

DeZuivelDuivel schreef: 22 feb 2023, 21:02 Nee hoor, inversie kan ook simpelweg omkering betekenen. Ook al was het in dit geval een anglicisme.

Wanneer je de redenering omdraait kent deze ook een waarheid. Indien de stelling is: we pakken (enkel) punten met Dani de Wit op 10. Dan levert dat logischerwijs aan de andere kant automatisch op dat we geen/minder punten pakken met Mijnans.
Geweldig forum is dit toch 😂
Het wordt zelfs intellectueel !
Seizoenkaarthouder
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3202
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

Reijnders is zowat vanaf Dani in de lappenmand zit, niet meer zo geweldig op dreef. Zou daar toch ergens, zeg ik voorzichtig, een verband met elkaar zitten?
En hoewel Pavlidis nog wel blijft scoren is zo'n vervelende irritante speler als Dani dat voor de tegenstander is, toch wel lekker dat je mogelijk net wat meer ruimte krijgt om je acties te kunnen maken. Pavlidis heeft al eens aangeven dat het spel tussen hem en de Wit meer dan uitstekend verloopt. Laat die drie voorin zich op goaltjes maken blijven focussen, de Wit de slidings, het plakken en het zuigen op de 10 en Reijnders weer wat onbezorgder en vertrouwder inschuiven zoals hij dat voorheen deed. Alle respect voor Goes en Mijnans die het gewoon goed doen, maar ik weet wel zeker dat we met zowel Dani als Beukema minimaal tweede hadden gestaan. Voor mij leidt het geen twijfel dat zodra die twee weer wedstrijdfit zijn, weer basisspelers zijn. Het kan voor mij in ieder geval niet snel genoeg zijn.
Gebruikersavatar
galblazer
Oude garde
Berichten: 1441
Lid geworden op: 15 mei 2007, 18:42

DeZuivelDuivel schreef: 22 feb 2023, 21:02 Nee hoor, inversie kan ook simpelweg omkering betekenen. Ook al was het in dit geval een anglicisme.

Wanneer je de redenering omdraait kent deze ook een waarheid. Indien de stelling is: we pakken (enkel) punten met Dani de Wit op 10. Dan levert dat logischerwijs aan de andere kant automatisch op dat we geen/minder punten pakken met Mijnans.
Verder alles goed?
Volgend jaar april weten we meer
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9117
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

galblazer schreef: 28 feb 2023, 19:38 Verder alles goed?
Zeker, vind het gewoon humor dat mensen hier vaak niet doorredeneren wanneer ze zo stellig iets opschrijven.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Perry
Invaller
Berichten: 2014
Lid geworden op: 25 nov 2006, 19:49

Afbeelding

Zo te zien is Dani nog wel even uitgeschakeld.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9117
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Je zou bijna vergeten dat hij hier speelt.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Grifo
Oude garde
Berichten: 1497
Lid geworden op: 19 sep 2005, 17:30
Contacteer:

Perry schreef: 17 mar 2023, 08:37 Afbeelding

Zo te zien is Dani nog wel even uitgeschakeld.
Misschien mag die brace er morgen wel af en kan ie aansluiten bij de selectie. Ik kan er niet zoveel over zeggen.
____________
Hoc est nihil
Plaats reactie