Tijjani Reijnders (2025)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Goed nieuws ja.
Ik las de afgelopen week, naast verhalen over interesse uit Italie, ook mensen die hem in Oranje praatten. Zou dat laatste misschien, in functie van de onderhandelingen, kunnen zijn aangezwengeld door zijn management?

De indruk die de fotoreportages en verhalen van deelnemers hebben geschetst, is dat de sfeer tijdens het trainingskamp bij Valencia top was. Een vruchtbare bodem voor verlengingen.
we can come an end
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2308
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

Ik maak mij toch echt zorgen om dit middenveld in verdedigend opzicht. In Reijnders zit echt 0,0 verdedigend gochme en mist alle hardheid hier voor.

Vandaag paar keer gewoon zijn poot terug zien trekken in een duel, uitgekapt zien worden dicht tegen de 16 en daarna gewoon rustig stil blijven staan in plaats van alles op alles om het schot van H’veen er nog uit te halen.

Tegen veel ploegen komen we hier mee weg maar tegen tegenstanders die ons echt kort op de huid zitten is dit middenveld te licht in verdedigend en duelerend opzicht.
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Wildcat schreef: 14 jan 2023, 20:34 Ik maak mij toch echt zorgen om dit middenveld in verdedigend opzicht. In Reijnders zit echt 0,0 verdedigend gochme en mist alle hardheid hier voor.

Vandaag paar keer gewoon zijn poot terug zien trekken in een duel, uitgekapt zien worden dicht tegen de 16 en daarna gewoon rustig stil blijven staan in plaats van alles op alles om het schot van H’veen er nog uit te halen.

Tegen veel ploegen komen we hier mee weg maar tegen tegenstanders die ons echt kort op de huid zitten is dit middenveld te licht in verdedigend en duelerend opzicht.
Yuki en Karlsson zie ik ook regelmatig hun poot er niet in zetten. Zijn ze bang of voorkomen om een blessure op te lopen?
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

ForzAZ schreef: 14 jan 2023, 21:01 Yuki en Karlsson zie ik ook regelmatig hun poot er niet in zetten. Zijn ze bang of voorkomen om een blessure op te lopen?
Als jij Yuki zijn poot er niet tussen ziet zetten, of liever zijn hele hebben en houden...

Dan zou ik toch even naar Specsavers gaan. Hij kreeg onlangs nog een kaart voor precies zo'n actie (op de bal).
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

DeZuivelDuivel schreef: 14 jan 2023, 23:58 Als jij Yuki zijn poot er niet tussen ziet zetten, of liever zijn hele hebben en houden...

Dan zou ik toch even naar Specsavers gaan. Hij kreeg onlangs nog een kaart voor precies zo'n actie (op de bal).
Ik zeg regelmatig. Ik zeg niet dat ie het nooit doet. Maar het valt mij dus op dat ik spelers zie die zich inhouden. Misschien zie jij dat niet!
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

ForzAZ schreef: 15 jan 2023, 10:55 Ik zeg regelmatig. Ik zeg niet dat ie het nooit doet. Maar het valt mij dus op dat ik spelers zie die zich inhouden. Misschien zie jij dat niet!
Het is ook goed steeds een afweging te maken of het goed is in bepaalde situaties een blessure te riskeren
we can come an end
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

differentcook schreef: 15 jan 2023, 11:01 Het is ook goed steeds een afweging te maken of het goed is in bepaalde situaties een blessure te riskeren
Mee eens hoor. Je hoeft niet blind overal in of op te vliegen. Maar met momenten gaat het er om en dan wil toch wel graag wat gezonde agressie zien in duels om de bal. We zijn wel om het echie bezig en dat hoeft niet altijd te vriendschappelijk!
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2308
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

DeZuivelDuivel schreef: 14 jan 2023, 23:58 Als jij Yuki zijn poot er niet tussen ziet zetten, of liever zijn hele hebben en houden...

Dan zou ik toch even naar Specsavers gaan. Hij kreeg onlangs nog een kaart voor precies zo'n actie (op de bal).
Dat zie ik zeker vaak en ik hoef zeker niet naar specsavers, denk eerder dat jij zit te dromen dan. Yuki mist vaak de echte gretigheid, ook vaak in slotfases van wedstrijden met nog een minuut (of minder) op de klok schuift hij ballen nog rustig terug op de laatste man in plaats van vooruit tot mijn grote ergernis. Kan daar echt niet bij met mn hoofd
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2225
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

Wildcat schreef: 14 jan 2023, 20:34 Ik maak mij toch echt zorgen om dit middenveld in verdedigend opzicht. In Reijnders zit echt 0,0 verdedigend gochme en mist alle hardheid hier voor.

Vandaag paar keer gewoon zijn poot terug zien trekken in een duel, uitgekapt zien worden dicht tegen de 16 en daarna gewoon rustig stil blijven staan in plaats van alles op alles om het schot van H’veen er nog uit te halen.

Tegen veel ploegen komen we hier mee weg maar tegen tegenstanders die ons echt kort op de huid zitten is dit middenveld te licht in verdedigend en duelerend opzicht.
Goed punt. Als de Wit weg gaat en Mihailovic komt in zijn plaats dan wordt die duelkracht van ons middenveld nog veel minder.
Gebruikersavatar
bk wcm
Fanatic
Berichten: 576
Lid geworden op: 06 apr 2005, 09:27
Locatie: west coast

AZA'dam schreef: 15 jan 2023, 16:15 Goed punt. Als de Wit weg gaat en Mihailovic komt in zijn plaats dan wordt die duelkracht van ons middenveld nog veel minder.
Goed punt inderdaad dat Reijnders belabberd mee verdedigt of eigenlijk niet doet/kan . Wat jij daarna zegt over deWit en Mihailovic vind ik niet zo sterk . Minimaal het halve stadion wordt doodmoe van die hang/trek/duw net te laat overtredingen van Dani. Heb je trouwens die 3 schoten van hem tegen heereveen gezien? En zullen we nog even wachten met oordelen over Mihailovic.
Iedereen is voor AZ en AZ is voor iedereen.
En ik hef het glas op jouw gezondheid, want jij staat niet alleen.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

bk wcm schreef: 15 jan 2023, 22:52 Goed punt inderdaad dat Reijnders belabberd mee verdedigt of eigenlijk niet doet/kan . Wat jij daarna zegt over deWit en Mihailovic vind ik niet zo sterk . Minimaal het halve stadion wordt doodmoe van die hang/trek/duw net te laat overtredingen van Dani. Heb je trouwens die 3 schoten van hem tegen heereveen gezien? En zullen we nog even wachten met oordelen over Mihailovic.
Daarentegen: heb je de mooie kopgoal van Dani gezien? En het linke hakje bij de tweede (schitterende) goal? Van mij mag hij die overtredingen, zolang ze functioneel zijn, maken. Hij is zo’n beetje de enige die nog enig fysiek in de strijd gooit. Zijn rol wordt echt vaak onderschat. Wat ik maar wil zeggen: naast domme en slechte dingen doet hij ook heel veel goed. Datzelfde geldt voor Reijnders.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2308
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

AZA'dam schreef: 15 jan 2023, 16:15 Goed punt. Als de Wit weg gaat en Mihailovic komt in zijn plaats dan wordt die duelkracht van ons middenveld nog veel minder.
Inderdaad. Nu zou ik niemand op ons middenveld echt willen vervangen ook maar idealiter zouden we op de positie van Clasie of Reijnders een echte breker met fysiek moeten hebben voor de ideale balans. Eigenlijk een extra De Wit daar ons goed doen tegen dominantere tegenstanders.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Wildcat schreef: 16 jan 2023, 13:05 Inderdaad. Nu zou ik niemand op ons middenveld echt willen vervangen ook maar idealiter zouden we op de positie van Clasie of Reijnders een echte breker met fysiek moeten hebben voor de ideale balans. Eigenlijk een extra De Wit daar ons goed doen tegen dominantere tegenstanders.
Sommigen willen De Wit helemaal niet op het veld, anderen willen een extra De Wit. Gelukkig hebben we er twee van.
we can come an end
Gebruikersavatar
bk wcm
Fanatic
Berichten: 576
Lid geworden op: 06 apr 2005, 09:27
Locatie: west coast

salmonyappi schreef: 16 jan 2023, 06:38 Daarentegen: heb je de mooie kopgoal van Dani gezien? En het linke hakje bij de tweede (schitterende) goal? Van mij mag hij die overtredingen, zolang ze functioneel zijn, maken. Hij is zo’n beetje de enige die nog enig fysiek in de strijd gooit. Zijn rol wordt echt vaak onderschat. Wat ik maar wil zeggen: naast domme en slechte dingen doet hij ook heel veel goed. Datzelfde geldt voor Reijnders.
Zeker heb ik die gezien. Schitterend doelpunt, heb staan juichen als een malle. Ideale 12e man. Ik denk effe verder als het over Reijnders gaat en vind dat er in verdedigend opzicht nog veel valt te verbeteren voor hem.
Het spel van AZ verandert gewoon teveel als ze voor staan, laat het initiatief aan de tegenstander en floreert dWit met z'n strijd , jamaar daar zit ik niet op te wachten.
Met Mihailovic heeft Reijnders denk ik wel meer mogenlijkheid om voetballend initiatief te houden. Maar we gaan dat hopelijk zien.
Iedereen is voor AZ en AZ is voor iedereen.
En ik hef het glas op jouw gezondheid, want jij staat niet alleen.
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2225
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

bk wcm schreef: 15 jan 2023, 22:52 Goed punt inderdaad dat Reijnders belabberd mee verdedigt of eigenlijk niet doet/kan . Wat jij daarna zegt over deWit en Mihailovic vind ik niet zo sterk . Minimaal het halve stadion wordt doodmoe van die hang/trek/duw net te laat overtredingen van Dani. Heb je trouwens die 3 schoten van hem tegen heereveen gezien? En zullen we nog even wachten met oordelen over Mihailovic.
Zelf heb ik veel vertrouwen in het voetballend vermogen van Mihailovic ofschoon hij bij AZ tot nu toe natuurlijk nog vrijwel niets heeft laten zien. Een oordeel over zijn fysiek en dus duelkracht, en dat in vergelijking met die van de Wit, lijkt nogal voor de hand te liggen. Daar hoeven we niet mee te wachten.
Gebruikersavatar
Sir Robbert
Reservespeler
Berichten: 1515
Lid geworden op: 22 feb 2005, 15:54

Vond Reijnders MOTM vandaag, was weer eens sterk aan de bal.
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Sir Robbert schreef: 22 jan 2023, 21:55 Vond Reijnders MOTM vandaag, was weer eens sterk aan de bal.
Speelde een uur sterk, maar daarna veel te veel onnodig balverlies. Daarom mijn MOTM Odgaard die vrijwel niet van de bal af te krijgen was en met een assist en een gelukkige goal een groot stempel op de wedstrijd drukte.
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Op Sugawara na de slechtste op het veld. De man die ‘doorgebroken’ is maar als eerste verzaakt in dit soort wedstrijden. En dan ook nog die bal op doel schieten vlak voor tijd.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2308
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

Dit bedoel ik dus. Als tegenstanders hem kort op de huid zitten met veel energie dan zakt hij vaak door het ijs. Bij die laatste goal legt hij die bal panklaar voor Utrecht waar ze anders nooit aan hadden gekomen
Grifo
Oude garde
Berichten: 1497
Lid geworden op: 19 sep 2005, 17:30
Contacteer:

Wildcat schreef: 28 jan 2023, 22:17 Dit bedoel ik dus. Als tegenstanders hem kort op de huid zitten met veel energie dan zakt hij vaak door het ijs. Bij die laatste goal legt hij die bal panklaar voor Utrecht waar ze anders nooit aan hadden gekomen
Ook de 0-2 was voor 60% Reijnders aan te rekenen. Heel matige pot gespeeld vandaag tegen Utrecht. Hij had mazzel dat er een paar spelers nog slechter waren, waardoor zijn matige spel minder opviel.
____________
Hoc est nihil
Plaats reactie