Tijjani Reijnders (2025)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10193
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

DonnyDelano schreef: 19 dec 2021, 18:22 Dank voor je advies, maar ik heb m'n drankgebruik goed onder controle. Hij speelde m.i. helemaal niet goed gisteren, op het laatste kwartier na. En dat hij amper eredivisie-ervaring heeft, heeft een reden: Hij is gewoon (nog) niet goed genoeg. Niet voor niets 92 wedstrijden in jong. Misschien dat het op 10 wel zou kunnen werken, hij heeft wel de techniek, steekpass en schot. En zeker tegen de mindere tegenstanders heb je daar meer aan dan aan De Wit
Dat laatste kwartier was dan ook echt grandioos en verraadde bijzonder veel kwaliteit.

Deze jongen moet "hoger op het veld" een kans krijgen.

In de Clasie - rol is hij waardeloos: maar je moet hem vrij laten pendelen tussen de linies.
DonnyDelano
Oude garde
Berichten: 1344
Lid geworden op: 16 jul 2018, 20:08

Misschien ben ik te negatief/kritisch, maar wat ik heb gezien: 87 minuten het spel mogen maken, 0 kansen gecreëerd. En een keer of 5 een slechte eerste aanname, waardoor een kans om eens van een meter of 20 te schieten werd verprutst.

Positief: weinig tot geen balverlies
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2335
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

DonnyDelano schreef: 21 dec 2021, 22:29 Misschien ben ik te negatief/kritisch, maar wat ik heb gezien: 87 minuten het spel mogen maken, 0 kansen gecreëerd. En een keer of 5 een slechte eerste aanname, waardoor een kans om eens van een meter of 20 te schieten werd verprutst.

Positief: weinig tot geen balverlies
Vergeet even niet de twee prima afstandschoten op doel, 1 daarvan zat er bijna in. Dit is echt vele malen meer en beter dan wat Clasie en de Wit de hele wedstrijd hebben laten zien. Laten we het vooral over die twee hebben vandaag en niet over de beste van de 3 middenvelders.
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2246
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

DonnyDelano schreef: 21 dec 2021, 22:29 Misschien ben ik te negatief/kritisch, maar wat ik heb gezien: 87 minuten het spel mogen maken, 0 kansen gecreëerd. En een keer of 5 een slechte eerste aanname, waardoor een kans om eens van een meter of 20 te schieten werd verprutst.

Positief: weinig tot geen balverlies
Reijnders maakt inderdaad niet de verwachting waar die ik in ieder geval wel van hem had.
Denk dat dit halfjaar do-or-die is voor hem, want Buurmeester doet het erg goed in Jong en is slechts 19 jaar.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10193
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

DonnyDelano schreef: 21 dec 2021, 22:29 Misschien ben ik te negatief/kritisch, maar wat ik heb gezien: 87 minuten het spel mogen maken, 0 kansen gecreëerd. En een keer of 5 een slechte eerste aanname, waardoor een kans om eens van een meter of 20 te schieten werd verprutst.

Positief: weinig tot geen balverlies
Zit ergens ook wel wat in, maar de ruimtes waren ook wel idioot klein en we speelden tot de komst van Barasi zonder spits en Wijndal als mid - mid. Dan is het lastig om een speler weg te steken of iets te forceren.

Sinds die geniale steekballen tegen Willem II eis ik - nog - meer speeltijd voor een betere analyse.
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Antti Opdam schreef: 22 dec 2021, 11:31 Zit ergens ook wel wat in, maar de ruimtes waren ook wel idioot klein en we speelden tot de komst van Barasi zonder spits en Wijndal als mid - mid. Dan is het lastig om een speler weg te steken of iets te forceren.

Sinds die geniale steekballen tegen Willem II eis ik - nog - meer speeltijd voor een betere analyse.
Wat je in ieder geval wel heel duidelijk ziet is dat je als middenvelder altijd afhankelijk bent van loopacties van aanvallers. Creatief of niet, Reijnders breekt het tegen een club als Groningen ook niet open.

Dat schot was overigens wel goed en had hij vaker kunnen/moeten doen. Alleen moet zijn handelingssnelheid daarvoor omhoog, soms is het allemaal wel erg duidelijk wat hij van plan is.
Hup AZ.
DonnyDelano
Oude garde
Berichten: 1344
Lid geworden op: 16 jul 2018, 20:08

Bob Ross schreef: 22 dec 2021, 12:18 Wat je in ieder geval wel heel duidelijk ziet is dat je als middenvelder altijd afhankelijk bent van loopacties van aanvallers. Creatief of niet, Reijnders breekt het tegen een club als Groningen ook niet open.

Dat schot was overigens wel goed en had hij vaker kunnen/moeten doen. Alleen moet zijn handelingssnelheid daarvoor omhoog, soms is het allemaal wel erg duidelijk wat hij van plan is.
Helemaal eens v.w.b. je 1e punt.

En ja, dat schot had hij inderdaad vaker moeten doen. Maar wat je gisteren vaak zag, was dat de 1e aanname gewoon matig is, waardoor de bal zo ongeveer onder hem blijft liggen i.p.v. een stukje voor hem. En schieten uit stand is nu eenmaal een stuk moeilijker dan als je in beweging bent (behalve als je Karlsson heet). Dit zijn echt dingen die ze er bij een beetje amateurclub vanaf de O11 instampen.
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

DonnyDelano schreef: 22 dec 2021, 12:56 Helemaal eens v.w.b. je 1e punt.

En ja, dat schot had hij inderdaad vaker moeten doen. Maar wat je gisteren vaak zag, was dat de 1e aanname gewoon matig is, waardoor de bal zo ongeveer onder hem blijft liggen i.p.v. een stukje voor hem. En schieten uit stand is nu eenmaal een stuk moeilijker dan als je in beweging bent (behalve als je Karlsson heet). Dit zijn echt dingen die ze er bij een beetje amateurclub vanaf de O11 instampen.
Voor zijn goede schot was zijn aanname inderdaad nog geen eens super. Kort daarna kon hij weer uithalen maar handelde hij te traag, of durfde hij niet. Terwijl in zo'n wedstrijd je dat gewoon 3x moet proberen. Dan maar mis.

Wat voor Beukema geldt, geldt ook voor Reijnders. Spelers met potentie,.Maar ook nog met fouten. En zeker dus geen spelers waarbij alle problemen in het team opeens zijn verdwenen.
Hup AZ.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10193
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

DonnyDelano schreef: 22 dec 2021, 12:56 Helemaal eens v.w.b. je 1e punt.

En ja, dat schot had hij inderdaad vaker moeten doen. Maar wat je gisteren vaak zag, was dat de 1e aanname gewoon matig is, waardoor de bal zo ongeveer onder hem blijft liggen i.p.v. een stukje voor hem
Helemaal mee eens. Hij moet die bal in de eerste aanname direct goed leggen.
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2335
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

Maar kijk even naar Midtsjo en Clasie, die maken evenveel fouten als Reijnders, daarbij maakt Clasie nog een stuk minder het voetbal en de meters in het spel.
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7731
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Wint geen duels en is supernonchalant. Ik zie ook wel dat die jongen kan voetballen, maar als hij geen progressie maakt op die eerste twee onderwerpen verwacht ik niet dat hij de volgende verkoop van 15 miljoen gaat worden.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2335
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

Goede pot gespeeld hoor. Kan gewoon volwaardig jongens als Midtsjo en Clasie vervangen. Voetbalt zo makkelijk, raakt niet snel onder de indruk en zijn techniek en aannames zijn gewoon erg goed waardoor hij meer tijd heeft om het spel te zien.

Lekker goaltje ook, ook hij scoort vrij veel voor de minuten die hij maakt.
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2250
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

Ja, vandaag stond hij vanaf het begin aan en had hij dat nonchalante of twijfelende minder. Prima pot gespeeld vandaag.
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3395
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

Als je de reacties van december leest lijkt het of hij er niets van kan. Gisteren deed hij het echter naar behoren. Helaas nog wel te veel balverlies. Overall kruipt hij steeds meer richting Clasie / Midtsjö.
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
DonnyDelano
Oude garde
Berichten: 1344
Lid geworden op: 16 jul 2018, 20:08

DiepeMast schreef: 20 feb 2022, 10:17 Als je de reacties van december leest lijkt het of hij er niets van kan. Gisteren deed hij het echter naar behoren. Helaas nog wel te veel balverlies. Overall kruipt hij steeds meer richting Clasie / Midtsjö.
Ik ben 1 van de mensen die in december kritisch waren, maar dat is na gisteren echt niet veranderd. Als je tegen Heracles, wat op dit moment misschien wel de slechtste ploeg in de eredivisie is, al zo veel balverlies lijdt, dan wil ik hem (nog) niet zien tegen ploegen die wél tegenstand bieden. Hij maakte overigens wel een fantastische goal en zijn schot is dan ook meteen het enige dat hij voor heeft op Clasie en Midtsjo. Voor de rest komt hij er nog niet in de buurt, zelfs niet nu Midtsjo niet in topvorm is.
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2335
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

DonnyDelano schreef: 20 feb 2022, 10:39 Ik ben 1 van de mensen die in december kritisch waren, maar dat is na gisteren echt niet veranderd. Als je tegen Heracles, wat op dit moment misschien wel de slechtste ploeg in de eredivisie is, al zo veel balverlies lijdt, dan wil ik hem (nog) niet zien tegen ploegen die wél tegenstand bieden. Hij maakte overigens wel een fantastische goal en zijn schot is dan ook meteen het enige dat hij voor heeft op Clasie en Midtsjo. Voor de rest komt hij er nog niet in de buurt, zelfs niet nu Midtsjo niet in topvorm is.
Was gisteren gewoon erg goed, balverlies viel echt wel mee.

Reijnders is een ander type speler dan een Clasie, hij heeft zijn hele leven in aanvallendere rollen gespeeld dan waar hij nu staat. En dat zie je ook in zijn spel, hij probeert altijd heel erg naar voren te spelen en kiest voor heel vaak voor een gedurfde en niet standaard bal.
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2246
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

Leidt nog steeds veel balverlies. Heb hem ook verschillende keren ballen niet zien/durven geven op Wijndal, Witry en Pavi. Er zit nog steeds wel wat in, maar hij maakt geen/weinig progressie.
Zonder bal is hij erg zwak. Is niet goed in drukken, pakt weinig ballen af, weinig body, véél te weinig agressiviteit. Iets wat Clasie bijvoorbeeld wél heeft.

Aan het begin van het seizoen dacht ik dat hij onze verassing zou worden dit seizoen. Ik opteerde zelf voor een middenveld met Reijnders en Midtsjø, omdat dat (in theorie) zeer dynamisch zou zijn. Helaas speelt hij té vrijblijvend, te frivool en voegt te weinig toe aan het spel.
Als Midtsjø wel vertrekt, kunnen we dit niet oplossen met Reijnders.
Gebruikersavatar
Sir Robbert
Reservespeler
Berichten: 1517
Lid geworden op: 22 feb 2005, 15:54

SchoorlAZ schreef: 10 mar 2022, 22:44 Leidt nog steeds veel balverlies. Heb hem ook verschillende keren ballen niet zien/durven geven op Wijndal, Witry en Pavi. Er zit nog steeds wel wat in, maar hij maakt geen/weinig progressie.
Zonder bal is hij erg zwak. Is niet goed in drukken, pakt weinig ballen af, weinig body, véél te weinig agressiviteit. Iets wat Clasie bijvoorbeeld wél heeft.

Aan het begin van het seizoen dacht ik dat hij onze verassing zou worden dit seizoen. Ik opteerde zelf voor een middenveld met Reijnders en Midtsjø, omdat dat (in theorie) zeer dynamisch zou zijn. Helaas speelt hij té vrijblijvend, te frivool en voegt te weinig toe aan het spel.
Als Midtsjø wel vertrekt, kunnen we dit niet oplossen met Reijnders.
Helemaal eens. Echt zonde, want op zich is hij optisch gezien fysiek in orde, maar het is allemaal zo slap. Heel vaak ook heel vreemd balverlies, de meest simpele ballen achter de man etc..
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6544
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Beetje een mooiweer voetballer. Heeft echt goede wedstrijden gespeeld dit seizoen. Maar in de potjes waar het er echt om gaat, en er ook flink druk wordt gezet, valt hij structureel tegen. Al is het ook wel lastig voetballen binnen de huidige tactiek.

AZ kennende zal hij toch echt de beoogde opvolger van Midtsjo worden. Zal nog stappen moeten maken.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10193
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

SchoorlAZ schreef: 10 mar 2022, 22:44 Leidt nog steeds veel balverlies. Heb hem ook verschillende keren ballen niet zien/durven geven op Wijndal, Witry en Pavi. Er zit nog steeds wel wat in, maar hij maakt geen/weinig progressie.
Zonder bal is hij erg zwak. Is niet goed in drukken, pakt weinig ballen af, weinig body, véél te weinig agressiviteit. Iets wat Clasie bijvoorbeeld wél heeft.

Aan het begin van het seizoen dacht ik dat hij onze verassing zou worden dit seizoen. Ik opteerde zelf voor een middenveld met Reijnders en Midtsjø, omdat dat (in theorie) zeer dynamisch zou zijn. Helaas speelt hij té vrijblijvend, te frivool en voegt te weinig toe aan het spel.
Als Midtsjø wel vertrekt, kunnen we dit niet oplossen met Reijnders.
Eens.

Weer een hele zwakke beurt.

Pakt geen bal af en speelt geen knappe bal naar voren.

Hoogstens nog een keer op 10 proberen en anders - helaas - afschrijven.
Plaats reactie