Yukinari Sugawara (2025)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9117
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

SchoorlAZ schreef: 02 dec 2021, 21:58 Vind Sugawara een 10x zo'n goede verdediger als Johansson. Bizar drama die gozer. Daarnaast vind ik dat Yuki een uitstekende sliding heeft.
Wilde hetzelfde zeggen.
Volgens mij zitten de heren hierboven nog teveel met de Yuki toen hij net begon in hun hoofd.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Grifo
Oude garde
Berichten: 1497
Lid geworden op: 19 sep 2005, 17:30
Contacteer:

Ik hoop niet dat Johansson de maatstaf is waarlangs onze rechtsbacks gelegd worden. Ik dacht dat 'we' wel een iets hoger niveau nastreven.
____________
Hoc est nihil
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2335
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

Speelt altijd eventjes goed als hij zijn kans weer krijgt, zodra hij langer in de basis staat dan begint het slappe verdedigen en de lange misplaatste ballen naar voren weer.

Hij heeft er met een aantal tegen goals er slecht uit gezien door zijn man helemaal vrij te laten. Zo lang Yuki dat soort dingen doet en wij telkens te makkelijk de goals tegen krijgen is het prima te verantwoorden dat Jansen Witry de kans geeft. Die heeft nog veel te weinig tijd gehad om te wennen aan het elftal in die paar wedstrijden dat hij heeft gespeeld.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Yuki heeft zich sinds zijn aankomst bij AZ sterk ontwikkeld. Waar we kunnen stellen dat de meeste spelers inderdaad weinig vooruitgang hebben geboekt onder Jansen, is Yuki wel beter geworden. Aanvallend had hij in het begin af en toe een aardige actie, maar daar kwam meestal niets uit qua effectiviteit en verdedigend was hij erg zwak. Ondertussen is hij verdedigend wel een stuk beter geworden en draagt hij aanvallend zijn steentje bij. Het is nog geen Svensson die er continue overheen dendert, maar hij valt wel regelmatig aan en zijn voorzetten zijn vaak beter dan die van Svensson.
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2335
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

Dat spreekt zeker in zijn voordeel. Hij is de enige die regelmatig een voorzet perfect kan afleveren, het niveau van de voorzetten van de rest van de selectie is beschamend.

Wijndal heeft gisteren ook een bal of 8 mogen voortrekken vanuit een kansrijke situatie, slechts 1 bal was op maat. Hier in gaf Marciano Vink in de studio ook aan dat de looplijnen tussen De Wit en Pavlidis totaal niet op elkaar zijn afgestemd. Hier valt enorm veel winst te halen. Maar dat ter zijde.
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5419
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

Nou. Hij mag weer als rechtsbuiten. Ik denk dat hij daar het beste tot zijn recht komt. Ik ben benieuwd.
Gebruikersavatar
Sir Robbert
Reservespeler
Berichten: 1517
Lid geworden op: 22 feb 2005, 15:54

Ik denk dat Yuki de beste keuze is op dit moment op rechts, het veld wordt in ieder geval breed gehouden, ook heeft hij een prima voorzet, waar hopelijk een Pavlidis en de Wit af en toe tegenaan kunnen lopen.

Wel een beetje pech voor Evjen, want Yuki grijpt zijn kans, en zal vermoedelijk ook wel spelen tegen ajax.
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2245
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

Yuki ontwikkeld zich erg goed.
Toch zie ik hem liever als RB. Maar in zo'n situatie kan hij de hele flank bestrijken.
De pass op Karlsson van hem was geweldig.
De voorzet op Karlsson waar uiteindelijk het doelpunt van kwam, was ook zeer bekeken.

Yuki was vandaag echt overal, samen met de Wit overigens, heb hem misschien nog nooit zo goed zien spelen. Ook verdedigend erg sterk
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9117
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Die hoge ballen [-o<
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Sir Robbert
Reservespeler
Berichten: 1517
Lid geworden op: 22 feb 2005, 15:54

Ik vind hem aan de bal met zijn passing echt heel erg sterk, zou zelfs bijna zeggen, dat hij daarin de beste van de gehele selectie is. In het verdedigen, zoals iedereen al zo vaak post, maar even als disclaimer, kan het natuurlijk beter. Maar van mij mag hij altijd spelen, als back vind ik hem ook beduidend beter dan Witry, die het overigens erg goed deed als centrale verdediger.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9117
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Witry naar het centrum kan een uitzondering zijn, maar Sugawara laat echt echt mooie dingen zien op rechts.
Die naam schrijf ik tegenwoordig blind op het wedstrijdformulier.

Ja het kan beter, maar dat kan bij al onze spelers.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11146
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Zijn voorzetten en passing moeten beter en hij is verdedigend positioneel zwak. Maar hij maakt inderdaad stappen als het gaat om nuttige ingrepen, intensiteit en meevoetballen.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
timdadum
Seizoenkaarthouder
Berichten: 258
Lid geworden op: 22 mei 2017, 17:34

Langedijk schreef: 20 jan 2022, 22:47 Zijn voorzetten en passing moeten beter en hij is verdedigend positioneel zwak. Maar hij maakt inderdaad stappen als het gaat om nuttige ingrepen, intensiteit en meevoetballen.
Zien jij en ik dezelfde Yuki? :lol:
De bal is rond, de tweede helft is voor ons en we moeten ons beste beentje voorzetten.
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

Ik ben ook echt fan.
Een aspect waar ik nog niet zoveel over heb gelezen is zijn individuele actie waarin hij een mannetje uitspeelt. Tegen Twente ging hij ook weer een paar keer op avontuur (vaak op eigen helft) waardoor er veel ruimte ontstaat. Wat vinden jullie? Hebben jullie het ook gezien? Klopt het, dat op Midtsjø (Karlsson) na (misschien Reijnders) er weinig spelers bij AZ zijn die vaker gebruik maken van de individuele actie een directe tegenstander uit te spelen? (AZ speelt zich er immers meer door de combinatie doorheen).

Mooi te zien dat hij zijn draai meer heeft gevonden, de komst van Witry heeft de concurrentiestrijd in ieder geval goed aangewakkerd en dat is alleen maar goed geweest.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9117
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Langedijk schreef: 20 jan 2022, 22:47 Zijn voorzetten en passing moeten beter en hij is verdedigend positioneel zwak. Maar hij maakt inderdaad stappen als het gaat om nuttige ingrepen, intensiteit en meevoetballen.
Zijn voorzetten moeten beter?
Meen je dat nou echt?
FugAZi schreef: 21 jan 2022, 08:37 Ik ben ook echt fan.
Een aspect waar ik nog niet zoveel over heb gelezen is zijn individuele actie waarin hij een mannetje uitspeelt. Tegen Twente ging hij ook weer een paar keer op avontuur (vaak op eigen helft) waardoor er veel ruimte ontstaat. Wat vinden jullie? Hebben jullie het ook gezien? Klopt het, dat op Midtsjø (Karlsson) na (misschien Reijnders) er weinig spelers bij AZ zijn die vaker gebruik maken van de individuele actie een directe tegenstander uit te spelen? (AZ speelt zich er immers meer door de combinatie doorheen).

Mooi te zien dat hij zijn draai meer heeft gevonden, de komst van Witry heeft de concurrentiestrijd in ieder geval goed aangewakkerd en dat is alleen maar goed geweest.
Hangt er van af wat je een individuele actie noemt?
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Kan nu al bijna moeiteloos als hangende rechtsbuiten en als rechtervleugelverdediger uit de voeten. En dat na een half jaar in de basis. Hij is echt flink verbeterd door veel te spelen. Is ook pas 21. Gaan we nog veel meer plezier van hebben. Banzai!
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

DeZuivelDuivel schreef: 21 jan 2022, 10:06 Zijn voorzetten moeten beter?
Meen je dat nou echt?



Hangt er van af wat je een individuele actie noemt?
Tegenstander voorbij pingelen.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10193
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

FugAZi schreef: 21 jan 2022, 08:37 Ik ben ook echt fan.
Een aspect waar ik nog niet zoveel over heb gelezen is zijn individuele actie waarin hij een mannetje uitspeelt. Tegen Twente ging hij ook weer een paar keer op avontuur (vaak op eigen helft) waardoor er veel ruimte ontstaat. Wat vinden jullie? Hebben jullie het ook gezien?
Ja.

Het is heel mooi en handig dat hij dat doet.

(Zolang het goed gaat .... :wink: )
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12465
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

FugAZi schreef: 21 jan 2022, 08:37 Een aspect waar ik nog niet zoveel over heb gelezen is zijn individuele actie waarin hij een mannetje uitspeelt. Tegen Twente ging hij ook weer een paar keer op avontuur (vaak op eigen helft) waardoor er veel ruimte ontstaat. Wat vinden jullie? Hebben jullie het ook gezien?
Ja, dat was schitterend, even snelle 1-2 tussen zijn beide benen en door.
we can come an end
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11146
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

DeZuivelDuivel schreef: 21 jan 2022, 10:06 Zijn voorzetten moeten beter?
Meen je dat nou echt?
Ja. Die commentator tegen Twente viel het ook al op dat hij vaak slechte voorzetten geeft en onzorgvuldig passt over lange afstand. Alleen voor het doel slingeren is niet genoeg hè.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Plaats reactie