Yukinari Sugawara (2025)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6541
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

DonnyDelano schreef: 04 mar 2023, 19:07 Helemaal mee eens hoor. Maar de mogelijkheden zijn nogal beperkt. En Fedde heeft hier tegen Excelsior ook al een kwartier gespeeld. En volgens mij in de voorbereiding ook al een keer
En door wie komt dat. Juist. Door Huiberts zn blinde vlek voor een fatsoenlijke bank.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12462
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

SimonPoulsen schreef: 04 mar 2023, 22:11 En door wie komt dat. Juist. Door Huiberts zn blinde vlek voor een fatsoenlijke bank.
Vorig seizoen zeker. Dit seizoen vind ik dat wel meevallen. Meer spelers op de bank geeft ook meer onvrede en meer moeilijkheden de groep te managen. Bovendien lijkt het me moeilijk goede spelers te vinden die veel uren op de bank willen zitten bij AZ (en in zijn algemeenheid moet ook worden gelet op het perspectief van beloftevolle jeugdspelers)
Laatst gewijzigd door differentcook op 05 mar 2023, 09:44, 1 keer totaal gewijzigd.
we can come an end
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6495
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

differentcook schreef: 04 mar 2023, 23:09 Meer spelers op de bank geeft ook meer onvrede en meer moeilijkheden de groep te managen. Bovendien lijkt het me moeilijk goee spelers te vinden die veel uren op de bank willen zitten bij AZ (en in zijn algemeenheid moet ook worden gelet op het perspectief van beloftevolle jeugdspelers)
Welnee. Met de blessuregevoeligheid in Alkmaar krijgt iedereen minuten. Betekent wel een aanpassing van het wisselbeleid van Jansen. Tegelijkertijd krijgt hij met een sterke bank veel meer kansen om met een wissel iets te veranderen aan het spelbeeld. Een kwalitatieve impuls

En wat betreft die ontevredenheid: het is ook gewoon het managen van een groep(-sproces). Daar hebben we een goed betaalde staf voor.
Gebruikersavatar
Sir Robbert
Reservespeler
Berichten: 1517
Lid geworden op: 22 feb 2005, 15:54

SimonPoulsen schreef: 04 mar 2023, 22:11 En door wie komt dat. Juist. Door Huiberts zn blinde vlek voor een fatsoenlijke bank.
Nou ja, Panta speelde best wel prima op rechtsback, zijn beste wedstrijden denk ik. Beukema, BMI en Vanheusden voor centraal, dan nog eventueel Panta. Dekker en Goes daarachter. Opzich alle posities dubbel bezet, met jeugd zelfs meer. Wel veel pech nu met blessures toch?
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9117
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

differentcook schreef: 04 mar 2023, 23:09 Vorig seizoen zeker. Dit seizoen vind ik dat wel meevallen. Meer spelers op de bank geeft ook meer onvrede en meer moeilijkheden de groep te managen. Bovendien lijkt het me moeilijk goede spelers te vinden die veel uren op de bank willen zitten bij AZ (en in zijn algemeenheid moet ook worden gelet op het perspectief van beloftevolle jeugdspelers)
Dat is niet zo moeilijk als je gericht ook spelers scout die nog in jong AZ kunnen uitkomen. Sugawara is daar zelf (hoewel hij niet lang hoefde te wachten) een voorbeeld van. Dat er spelers zijn die er zo naar kijken bewees Bart van Rooij toen hij op de transfer van Beukema mocht reflecteren : 'Wat dat betreft vindt hij dat Sam Beukema het uitstekend voor elkaar heeft met zijn zomerse transfer van Go Ahead Eagles naar de Alkmaarders. “Met een vijfjarig contract ook nog, dus dat is een heel mooie kans voor hem. Ik denk dat hij er meteen kan gaan spelen en anders heeft hij ook Jong AZ nog om op terug te vallen als de stap te groot is om direct te nemen”, analyseert hij.'

Overigens was o.a. dit interview de reden dat mensen waaronder ik zelf lang hebben voorgesteld om de gok te nemen met van Rooij voor achter/naast Sugawara. Die vlieger gaat alleen niet meer op :wink:
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13941
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

SimonPoulsen schreef: 04 mar 2023, 22:11 En door wie komt dat. Juist. Door Huiberts zn blinde vlek voor een fatsoenlijke bank.
Dat valt wel mee, met Panta had je een prima alternatief gehad. Alleen heb je de pech dat je met Martins Indi, Beukema, Vanheusden en Dekker de nodige centrale verdedigers mist.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9117
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

AZ 4 Life schreef: 05 mar 2023, 22:43 Dat valt wel mee, met Panta had je een prima alternatief gehad. Alleen heb je de pech dat je met Martins Indi, Beukema, Vanheusden en Dekker de nodige centrale verdedigers mist.
Je moet dan wel consequent blijven in je selectiebeleid.
Hatzidiakos kan best de achtervang voor Sugawara zijn, maar hij kan niet je hele verdediging vervangen.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11141
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

DeZuivelDuivel schreef: 06 mar 2023, 11:57 Je moet dan wel consequent blijven in je selectiebeleid.
Hatzidiakos kan best de achtervang voor Sugawara zijn, maar hij kan niet je hele verdediging vervangen.
En Sugawara zou weer de achtervang van een serieuze rechtsback moeten zijn.

Manhoef bijvoorbeeld
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
DonnyDelano
Oude garde
Berichten: 1344
Lid geworden op: 16 jul 2018, 20:08

Langedijk schreef: 09 mar 2023, 17:23 En Sugawara zou weer de achtervang van een serieuze rechtsback moeten zijn.

Manhoef bijvoorbeeld
Manhoef? Dat is meer een buitenspeler toch?
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9117
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Langedijk schreef: 09 mar 2023, 17:23 En Sugawara zou weer de achtervang van een serieuze rechtsback moeten zijn.

Manhoef bijvoorbeeld
Manhoef is inmiddels omgeturnd tot een buitenspeler met een vrije rol.
Denk dat die hier zou floppen als je hem met dat idee haalt.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11141
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

DeZuivelDuivel schreef: 09 mar 2023, 17:44 Manhoef is inmiddels omgeturnd tot een buitenspeler met een vrije rol.
Denk dat die hier zou floppen als je hem met dat idee haalt.
Sugawara is toch ook vaak als buitenspeler gebruikt. Manhoef kan ook verdedigen. Van Ewijk ook. Die lopen niet alleen maar achteruit en dekken niet op 2 meter. Zoals Sugawara dinsdag weer deed bij de 1-0.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16209
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Langedijk schreef: 09 mar 2023, 18:45 Die lopen niet alleen maar achteruit en dekken niet op 2 meter. Zoals Sugawara dinsdag weer deed bij de 1-0.
O ja, er waren meerdere schuldigen aan de 1-0 zei je. Laat dat nou net weer Sugawara zijn……… Man, man, wat ben je toch voorspelbaar. 8)
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9117
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Langedijk schreef: 09 mar 2023, 18:45 Sugawara is toch ook vaak als buitenspeler gebruikt. Manhoef kan ook verdedigen. Van Ewijk ook. Die lopen niet alleen maar achteruit en dekken niet op 2 meter. Zoals Sugawara dinsdag weer deed bij de 1-0.
Van Ewijk is een ander verhaal :wink:
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11141
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

salmonyappi schreef: 09 mar 2023, 22:20 O ja, er waren meerdere schuldigen aan de 1-0 zei je. Laat dat nou net weer Sugawara zijn……… Man, man, wat ben je toch voorspelbaar. 8)
Niet dan? Dat jij het niet wilt zien moet je zelf weten. Clasie, Sugawara en Hatzidiakos waren schuldig aan die 1-0.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
DonnyDelano
Oude garde
Berichten: 1344
Lid geworden op: 16 jul 2018, 20:08

Langedijk schreef: 10 mar 2023, 06:43 Niet dan? Dat jij het niet wilt zien moet je zelf weten. Clasie, Sugawara en Hatzidiakos waren schuldig aan die 1-0.
Huh? Clasie krijgt de bal kut aangespeeld door Reijnders, daarom moet hij inhouden en wordt hij van de bal gelopen. En het is uiteindelijk Kerkez zn man die wegloopt en scoort.
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11141
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

DonnyDelano schreef: 10 mar 2023, 11:16 Huh? Clasie krijgt de bal kut aangespeeld door Reijnders, daarom moet hij inhouden en wordt hij van de bal gelopen. En het is uiteindelijk Kerkez zn man die wegloopt en scoort.
Was inderdaad een kutbal van Reijnders maar Clasie moet daar gewoon zijn lichaam beter gebruiken. En vervolgens grijpt die Odgaard ook nog half in. Heb je gezien waar Kerkez vandaan moest komen? Die moest eerst nog 70 meter terug sprinten. Hatzidiakos stond daar al en loopt zomaar door naar de keeper. Waarom?

Maar goed, dit topic gaat over Sugawara. Dit zijn precies de situaties waar hij niks van snapt. Blijft op 2 meter van die man staan en wordt met 1 korte versnelling zo voorbij gelopen. Het is geen verdediger.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16209
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Langedijk schreef: 10 mar 2023, 11:44 Was inderdaad een kutbal van Reijnders maar Clasie moet daar gewoon zijn lichaam beter gebruiken. En vervolgens grijpt die Odgaard ook nog half in. Heb je gezien waar Kerkez vandaan moest komen? Die moest eerst nog 70 meter terug sprinten. Hatzidiakos stond daar al en loopt zomaar door naar de keeper. Waarom?

Maar goed, dit topic gaat over Sugawara. Dit zijn precies de situaties waar hij niks van snapt. Blijft op 2 meter van die man staan en wordt met 1 korte versnelling zo voorbij gelopen. Het is geen verdediger.
Dus Reijnders, Clasie, Sugawara, Hatzidiakos en Odgaard zijn schuldig aan de goal :lol:
Vergeet je de keeper nog, die ‘m gewoon had moeten tegenhouden.
Heb je nou echt niet door wat je aan het doen bent?
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11141
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

salmonyappi schreef: 10 mar 2023, 12:00 Heb je nou echt niet door wat je aan het doen bent?
Fouten benoemen. Kun jij slecht tegen hè. Je wilt dolgraag horen dat iedereen geweldig was.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16209
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Langedijk schreef: 10 mar 2023, 12:40 Fouten benoemen. Kun jij slecht tegen hè. Je wilt dolgraag horen dat iedereen geweldig was.
Ik kan jou precies vertellen wie er wel en niet goed hebben gespeeld na een wedstrijd. En dat wisselt wel eens. Bij jou zijn het áltijd the usual suspects. Jij verwijt mij dat ik slecht tegen fouten benoemen kan. Dan kan ik jou verwijten dat je er slecht tegen kan als je minkukels een keer goed spelen. Jij wilt dolgraag heerlijk blijven zeggen hoe slecht ze áltijd zijn.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Elmpie.
Fanatic
Berichten: 632
Lid geworden op: 04 jun 2022, 09:25

Een dikke pluim voor Yuki speelde naar mijn mening zijn 1 van zijn beste wedstrijd die ik heb gezien bij AZ.
Vooral verdedigend wat normaal zijn zwakte is liet hij weinig steken vallen en had ook zo nog 1/2 assists kunnen hebben als de kansen werden afgerond met zijn strakke voorzetten.
Plaats reactie