Yukinari Sugawara (2025)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

Speelde weer heel goed, verdedigend en aanvallend. Als hij is een keer een duel verliest, komt hij altijd weer terug en lost het op. Echt een kleine pitbull die niet loslaat.
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10987
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Kon vandaag lekker zijn gang gaan omdat hij verdedigend vrijwel niets hoefde te doen. Uit bij Cambuur tegenover die Kallon gaan we het weer zien.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6401
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Langedijk schreef: 26 sep 2021, 17:29 Kon vandaag lekker zijn gang gaan omdat hij verdedigend vrijwel niets hoefde te doen. Uit bij Cambuur tegenover die Kallon gaan we het weer zien.
Eerst nog Pilar en Rondic uit t oostblok.
Gebruikersavatar
Metalingus
Oude garde
Berichten: 1350
Lid geworden op: 10 aug 2005, 13:22
Locatie: Heemskerk

Man of the Match. Verdedigend goed, passing was goed en twee assists. Tegen Jablonec en Cambuur zien we dan wel weer, één zwaluw maakt nog geen zomer, maar vandaag was t gewoon top en verdient hij de credits.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

2 schitterende assists. Begint er steeds beter in te komen. Moet nog wel werken aan verdedigend beter worden, maar aanvallend levert hij bijna altijd wel zijn bijdrage.
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2245
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

Vandaag speelde hij inderdaad heel goed, ook in snelle combinaties bij het uitverdedigen bijvoorbeeld. Als hij dit niveau structureel kan halen (ook tegen betere tegenstanders) dan gaan we toch nog veel plezier aan hem beleven.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Bob Ross schreef: 26 sep 2021, 15:24 Heel nuttig? Die jongen heeft twee assists als verdediger en de 0 gehouden . Veel beter kan niet. Niet dat ie nou opeens een ster in verdedigen is, maar die speelt de volgende wedstrijden terecht weer basis.
En veel van zijn voortzettingen waren naar voren, met lef door kleine ruimtes. De eerste wedstrijd dat je Svensson niet mistte.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
Sir Robbert
Reservespeler
Berichten: 1515
Lid geworden op: 22 feb 2005, 15:54

Goede pot! Prima ingrepen, en Yuki is gewoon prima aan de bal. Zijn grootste zwakte is verdedigen, maar aanvallend is het best goed. Beetje een verbeterde versie van Mattis Johansson, maar toch wat minder dan Svensson.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Sir Robbert schreef: 26 sep 2021, 21:38 Goede pot! Prima ingrepen, en Yuki is gewoon prima aan de bal. Zijn grootste zwakte is verdedigen, maar aanvallend is het best goed. Beetje een verbeterde versie van Mattis Johansson, maar toch wat minder dan Svensson.
Minder dan Svensson, maar ook nog een stuk jonger. Dat niveau halen kan in de toekomst zeker nog.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Kilkenny schreef: 27 sep 2021, 07:05 Minder dan Svensson, maar ook nog een stuk jonger. Dat niveau halen kan in de toekomst zeker nog.
Suguwara is 22 en nog groeiende. Svensson was 23 toen ie hier kwam.
Zullen pas volgend jaar echt kunnen gaan vergelijken. We weten niet hoe Svensson was toen hij nog in Noorwegen speelde.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
Shota-Arveladze
Ben-Sider
Berichten: 906
Lid geworden op: 27 dec 2020, 13:19
Locatie: Haarlem

Bijzonder ook dat hij een contract heeft tot 2025. AZ ziet dus echt wel wat in hem. Als hij vaker zo goed speelt als gisteren dan wordt het wel een erg goede speler. Moet zeggen dat zijn wedstrijd van gisteren mij enigzins heeft verbaast
"One swallow does not make a summer"
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

Shota-Arveladze schreef: 27 sep 2021, 09:30 Bijzonder ook dat hij een contract heeft tot 2025. AZ ziet dus echt wel wat in hem. Als hij vaker zo goed speelt als gisteren dan wordt het wel een erg goede speler. Moet zeggen dat zijn wedstrijd van gisteren mij enigzins heeft verbaast
Deze potentie in zijn spel heeft al een hele tijd. Het wordt vaak overschaduwd door 1 of 2 fouten/ongelukkigheden waardoor hij bij de enkels wordt afgebrand, maar heel veel anders speelt hij niet.
Gaan we zeker nog plezier aan hebben.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Dat hij net bij AZ zat liet hij al zien een prima pass in huis te hebben. Dat aspect verbaasd me nou net niks.
_________________
"I don't know that!"
vriend
Basisspeler
Berichten: 2524
Lid geworden op: 15 sep 2006, 23:38
Locatie: Alkmaar

Kilkenny schreef: 27 sep 2021, 10:24 Dat hij net bij AZ zat liet hij al zien een prima pass in huis te hebben. Dat aspect verbaasd me nou net niks.
En hij heeft de beste balaanname van de hele selectie. Er springt nooit een bal van zijn voet. Ik heb de soms felle kritiek nooit begrepen.
Morele winnaars zijn slechte verliezers.
Gebruikersavatar
Bombaman
Oude garde
Berichten: 1293
Lid geworden op: 14 jan 2005, 21:57

Langedijk schreef: 26 sep 2021, 17:29 Kon vandaag lekker zijn gang gaan omdat hij verdedigend vrijwel niets hoefde te doen. Uit bij Cambuur tegenover die Kallon gaan we het weer zien.
Eens. Heb hem ook wel echt een aantal keer op verkeerd positioneren / instappen betrapt. Dan moet je gewoon mazzel hebben dat die linksbuiten van GAE er niks van kan want anders ben je een paar keer gezien.

Hoe dan ook, wel alle credits voor Yuki en gisteren terecht MotM. Tegen beter voetballende ploegen gewoon Witry weer op rechtsback. Dan kan Yuki zijn verdedigende skills eerst nog verbeteren. Al zie ik hem wel over 1-2 seizoenen een dragende speler zijn.
Cetero censeo birrum bibendum esse
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Bombaman schreef: 27 sep 2021, 11:06 Eens. Heb hem ook wel echt een aantal keer op verkeerd positioneren / instappen betrapt. Dan moet je gewoon mazzel hebben dat die linksbuiten van GAE er niks van kan want anders ben je een paar keer gezien.

Hoe dan ook, wel alle credits voor Yuki en gisteren terecht MotM. Tegen beter voetballende ploegen gewoon Witry weer op rechtsback. Dan kan Yuki zijn verdedigende skills eerst nog verbeteren. Al zie ik hem wel over 1-2 seizoenen een dragende speler zijn.
Volgens mij moet Yuki rustiger worden in het dekken. Aanvallend is rennen en vliegen juist lekker, maar verdedigend moet je wel je geduld kunnen bewaren en op het juiste moment instappen. En inderdaad, simpelweg jezelf goed positioneren. Het goede nieuws is wel dat dat te leren is!
Hup AZ.
Maxhuijp
Seizoenkaarthouder
Berichten: 457
Lid geworden op: 30 jul 2019, 09:09

Bij betere tegenstanders heb ik liever Witry. Tegen Go Ahead had hij weinig tegenstand en dan speelt hij echt top maar zodra hij echt moet verdedigen dan is het gewoon ondermaats.
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

Maxhuijp schreef: 28 sep 2021, 10:16 Bij betere tegenstanders heb ik liever Witry. Tegen Go Ahead had hij weinig tegenstand en dan speelt hij echt top maar zodra hij echt moet verdedigen dan is het gewoon ondermaats.
Tja maar dat geld voor zoveel spelers. Als Blind echt onder druk staat, Dumfries, Wijndal, etc. zijn het ook niet onneembare vestingen.
Gaat erom dat AZ in de eredivisie veelal altijd de dominante partij is die niet geheel weg gedrukt wordt, en daar zou Yuki met zijn traptechniek feitelijk beter uit de voeten moeten kunnen dan Witry, zeker als hij zo verdedigend loopt te ballen als afgelopen weekend met zijn slidings en dergelijke.
Gewoon laten staan en vertrouwen geven, die jongen is pas 21 geworden en heeft potentie een zeer goede opkomende back te worden.
Kan hij inmiddels al behoorlijk wat Nederlands begrijpen?
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

De Rode Baron schreef: 28 sep 2021, 11:31 Tja maar dat geld voor zoveel spelers. Als Blind echt onder druk staat, Dumfries, Wijndal, etc. zijn het ook niet onneembare vestingen.
Gaat erom dat AZ in de eredivisie veelal altijd de dominante partij is die niet geheel weg gedrukt wordt, en daar zou Yuki met zijn traptechniek feitelijk beter uit de voeten moeten kunnen dan Witry, zeker als hij zo verdedigend loopt te ballen als afgelopen weekend met zijn slidings en dergelijke.
Gewoon laten staan en vertrouwen geven, die jongen is pas 21 geworden en heeft potentie een zeer goede opkomende back te worden.
Kan hij inmiddels al behoorlijk wat Nederlands begrijpen?
Witry is juist ook gehaald om zijn aanvallende kwaliteiten. Wijndal in de winterstop voor 20 miljoen verkopen en dan Witry op links :mrgreen:
Dan kan Yuki op rechts blijven.
Gebruikersavatar
Bombaman
Oude garde
Berichten: 1293
Lid geworden op: 14 jan 2005, 21:57

De Rode Baron schreef: 28 sep 2021, 11:31 zeker als hij zo verdedigend loopt te ballen als afgelopen weekend met zijn slidings en dergelijke.
Ja, en daar vind ik dus ook wat van. Ik kan me overigens van afgelopen zondag maar 1 (moet gezegd) goede sliding herinneren, en qua uitvoering was die goed. Maar uiteindelijk is een sliding natuurlijk in 9 van de 10 gevallen een zwaktebod en een uiterste -laatste- poging tot balverovering. In de aanloop naar de sliding is er vaak al iets verkeerd gegaan - verkeerde keuze, slechte positionering, etc. Mislukt je sliding, dan ben je weg. Nu pakte het toevallig goed uit.

Begrijp me niet verkeerd, er is bijna niks mooier om te zien dan een goed uitgevoerde sliding. Maar ik hoop dat ik hem weinig slidings ga zien maken zolang hij bij AZ speelt.
Cetero censeo birrum bibendum esse
Plaats reactie