Yukinari Sugawara (2025)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Klei. schreef: 17 mar 2023, 10:04 Een dikke pluim voor Yuki speelde naar mijn mening zijn 1 van zijn beste wedstrijd die ik heb gezien bij AZ.
Vooral verdedigend wat normaal zijn zwakte is liet hij weinig steken vallen en had ook zo nog 1/2 assists kunnen hebben als de kansen werden afgerond met zijn strakke voorzetten.
Zijn voorzetten vond ik juist net een tikje minder dan normaal (wat normaal subliem is)
we can come an end
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Klei. schreef: 17 mar 2023, 10:04 Een dikke pluim voor Yuki speelde naar mijn mening zijn 1 van zijn beste wedstrijd die ik heb gezien bij AZ.
Vooral verdedigend wat normaal zijn zwakte is liet hij weinig steken vallen en had ook zo nog 1/2 assists kunnen hebben als de kansen werden afgerond met zijn strakke voorzetten.
Bijzondere post. Ik heb geen strakke voorzet gezien en verdedigend was het zoals altijd. Niet kort genoeg dekken bij de 0-1, domme overtreding op een gevaarlijke plek, een net veroverde bal slecht inspelen. Ik vond hem voetballend juist prima maar het is en blijft geen verdediger.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Elmpie.
Fanatic
Berichten: 607
Lid geworden op: 04 jun 2022, 09:25

Langedijk schreef: 17 mar 2023, 19:17 Bijzondere post. Ik heb geen strakke voorzet gezien en verdedigend was het zoals altijd. Niet kort genoeg dekken bij de 0-1, domme overtreding op een gevaarlijke plek, een net veroverde bal slecht inspelen. Ik vond hem voetballend juist prima maar het is en blijft geen verdediger.
Hij dekt hem gewoon af dat hij niet verder kon als die instapte was die speler buitenom gegaan en was hij hem kwijt geweest ook met Clasie die erbij kwam.
Feit dat de 0-1 valt vind ik groot en deels de schuld van Goes(die voor de rest goed speelde) die er niet kort genoeg op zit bij Felipe Anderson waardoor hij in alle vrijheid kon schieten.

Met de strakke voorzetten heb ik het over de Inworp in de 55 minuut, en de voorzet in de 62e minuut op Pavlidis waarbij Sugawara opkomt, Assist had ik het alleen niet moeten noemen ballen waren daar net te hard voor maar komen worden uiteindelijk wel bijna goals uit voor reijnders(op de paal) en voor Odgaard waarbij Pavlidis hem net niet kan afgeven.

Voor de rest vond ik hem voor zijn doen verdedigend goed zijn werk doen tegen een vrij sterke tegenstander, niet super maar voor zijn doen gewoon goed.
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Klei. schreef: 17 mar 2023, 20:14 Hij dekt hem gewoon af dat hij niet verder kon als die instapte was die speler buitenom gegaan en was hij hem kwijt geweest ook met Clasie die erbij kwam.
Hij had die lange bal al voor de stuit moeten onderscheppen. Na de aanname moet hij er vervolgens korter op zitten. Die gozer staat stil en is er buitenom niet zomaar voorbij.

Clasie gaat hier natuurlijk ook niet vrijuit en Goes maakt de grootste fout. Maar het zijn gewoon acties waaruit blijkt dat Sugawara geen pure rechtsback is. Hij loopt achterin verdwaasd rond en staat er vaak bij te kijken.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Elmpie.
Fanatic
Berichten: 607
Lid geworden op: 04 jun 2022, 09:25

Langedijk schreef: 17 mar 2023, 20:33 Hij had die lange bal al voor de stuit moeten onderscheppen. Na de aanname moet hij er vervolgens korter op zitten. Die gozer staat stil en is er buitenom niet zomaar voorbij.

Clasie gaat hier natuurlijk ook niet vrijuit en Goes maakt de grootste fout. Maar het zijn gewoon acties waaruit blijkt dat Sugawara geen pure rechtsback is. Hij loopt achterin verdwaasd rond en staat er vaak bij te kijken.
Bij de lange bal die gegeven werd moest die net een kleine draai maken waardoor hij voor de stuit net een fractie laat was, verder was het gewoon een goede pass en Zaccagni is ook niet langzaam.

Zodra hij stopt met lopen stapt Zaccagni in de 16 als Sugawara er dan kort op gaat zitten gaat die Zaccagni bij ook maar de kleinste vorm van contact naar de grond en is het waarschijnlijk(met die slechte scheids) een penalty dus dat is een risico.

1 ding wat hij wel had kunnen doen is een sliding maken op het moment dat Zaccagni de bal speelt dat hij de bal dan raakt en Clasie hem dan kan wegwerken, al weet je niet hoe de bal dan terug stuitert en kan die ook weer bij Zaccagni terecht komen.

Die goal was gewoon een samenkomst van fouten.

Buiten dat vind ik Sugawara ook geen pure rechtsback daar is verdedigend niet compleet genoeg voor.
Als je hem bijvoorbeeld bij een andere club in een vijfmans verdediging zet komt hij beter tot zijn recht omdat hij dan meer in zijn kracht komt(denk dat bijvoorbeeld Mees de Wit ook beter zou in zijn kracht komen in een vijfmans verdediging).
dus denk dat hij hier nooit constant goed gaat spelen.

Om nou te zeggen dat hij verdwaast rond loopt gaat mij iets te ver, bij Van Rhijn had ik dat idee wel.
Ik vond dat hij het voor zijn doen(dus naar zijn Kwaliteiten) het goed deed.

Hij is wel vind ik 10/11de man als het gaat om kwaliteit in de opstelling dus als er van het zomer een completere rechtsback gehaald kan worden(denk dat Sugawara verkocht gaat worden) dan vind ik dat prima.
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Volgens Van de Donk is het ingezette herstel grotendeels te danken aan Jonker. Na de flop met de Brit Parsons is er een match tussen de Oranjevrouwen en de voormalige assistent van Louis van Gaal, zegt de reserveaanvoerder.

"Andries is precies de coach die we nodig hadden. Voetbal is geen simpel spel, maar hij doet wel alsof het heel simpel is. Hij zegt: 'Wat moet je als rechtsback als eerste doen? Verdedigen!' Zulke dingen. Hij is duidelijk."


Zelfs bij de dames snappen ze dat…
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Langedijk schreef: 08 apr 2023, 07:57 Volgens Van de Donk is het ingezette herstel grotendeels te danken aan Jonker. Na de flop met de Brit Parsons is er een match tussen de Oranjevrouwen en de voormalige assistent van Louis van Gaal, zegt de reserveaanvoerder.

"Andries is precies de coach die we nodig hadden. Voetbal is geen simpel spel, maar hij doet wel alsof het heel simpel is. Hij zegt: 'Wat moet je als rechtsback als eerste doen? Verdedigen!' Zulke dingen. Hij is duidelijk."


Zelfs bij de dames snappen ze dat…
Ik vind deze opmerkingen van Van de Donk nu niet erg professioneel en ambitieus klinken. Dat je zo afhankelijk bent van simplificeren en een (persoonlijke) match.
we can come an end
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Jullie zijn echt zo negatief

Verlengen tot 2040 graag!
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

differentcook schreef: 08 apr 2023, 11:50 Ik vind deze opmerkingen van Van de Donk nu niet erg professioneel en ambitieus klinken. Dat je zo afhankelijk bent van simplificeren en een (persoonlijke) match.
Jonker heeft anders wel gelijk, dat bleek gisteren maar weer

Bij AZ zetten ze liever een kneus neer die af en toe een assist geeft

Ongekend
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Ik word helemaal schijtziek van deze gozer. Kan toch niet op dit niveau. Doet aanvallend en verdedigend alles fout en staat echt symbool voor het amateurisme bij AZ
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6363
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Overwachts, maar volgens het Italiaanse Tuttomercatoweb staat Yuki op de radar van Borussia Dortmund.
https://www.tuttomercatoweb.com/calcio- ... ar-1825332
MB80
Invaller
Berichten: 2205
Lid geworden op: 30 jan 2021, 12:24

Ferry schreef: 06 mei 2023, 07:00 Overwachts, maar volgens het Italiaanse Tuttomercatoweb staat Yuki op de radar van Borussia Dortmund.
https://www.tuttomercatoweb.com/calcio- ... ar-1825332
Verkopen maar. In juni wordt hij 23 en dan ook als niet-EU speler erg duur qua salaris als ik het goed herinner.
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Ferry schreef: 06 mei 2023, 07:00 Overwachts, maar volgens het Italiaanse Tuttomercatoweb staat Yuki op de radar van Borussia Dortmund.
https://www.tuttomercatoweb.com/calcio- ... ar-1825332
Dat zou fantastisch zijn. Dan krijgen we er nog geld voor ook!
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Ik ben een groter fan van Yuki dan sommigen hier.
Maar als Dortmund echt voor hem in de markt is dan gun je het hem ook nog gewoon.

Heeft toch mooi even 150 wedstrijden achter zijn naam staan in AZ 1 en heeft dit seizoen nog een klein kansje om in de dubbele cijfers qua assists te komen. Dan verkoop je hem ook op zijn hoogtepunt.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

DeZuivelDuivel schreef: 06 mei 2023, 22:59 Ik ben een groter fan van Yuki dan sommigen hier.
Maar als Dortmund echt voor hem in de markt is dan gun je het hem ook nog gewoon.

Heeft toch mooi even 150 wedstrijden achter zijn naam staan in AZ 1 en heeft dit seizoen nog een klein kansje om in de dubbele cijfers qua assists te komen. Dan verkoop je hem ook op zijn hoogtepunt.
Welk hoogtepunt? Had vanavond in verdedigend opzicht weer geen idee wat hij allemaal aan het doen was. Alles ging ook over links bij ajax. Aanvallend voldoende, mooie pass op Reijnders. Maar als back totaal ongeschikt.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Langedijk schreef: 06 mei 2023, 23:05 Welk hoogtepunt? Had vanavond in verdedigend opzicht weer geen idee wat hij allemaal aan het doen was. Alles ging ook over links bij ajax. Aanvallend voldoende, mooie pass op Reijnders. Maar als back totaal ongeschikt.
Ik denk niet dat Zuivelduivel met “hoogtepunt” deze wedstrijd bedoelt, maar zijn cijfers.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

salmonyappi schreef: 07 mei 2023, 07:34 Ik denk niet dat Zuivelduivel met “hoogtepunt” deze wedstrijd bedoelt, maar zijn cijfers.
Zou kunnen, maar maakt verder niet uit. Die assists kun je namelijk wegstrepen tegen al die defensieve flaters. Dat schot van Bergwijn op de paal, wat hij daar (niet) deed is kenmerkend. En in de tweede helft nog die situatie met Tadic.

Ze gaan in Dortmund echt geen verdediger halen die niet kan verdedigen.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Langedijk schreef: 07 mei 2023, 07:41 Zou kunnen, maar maakt verder niet uit. Die assists kun je namelijk wegstrepen tegen al die defensieve flaters. Dat schot van Bergwijn op de paal, wat hij daar (niet) deed is kenmerkend. En in de tweede helft nog die situatie met Tadic.

Ze gaan in Dortmund echt geen verdediger halen die niet kan verdedigen.
Als je van hem af wilt is dit niet je beste verkooppraarje :wink:

En ja ik bedoelde zijn statistieken en specifiek zijn assists.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Sugawara heeft inmiddels (bijna) net zoveel wedstrijden als Svensson erop zitten in een AZ-shirt maar heeft hem helaas niet doen laten vergeten.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
bk wcm
Fanatic
Berichten: 576
Lid geworden op: 06 apr 2005, 09:27
Locatie: west coast

DeZuivelDuivel schreef: 14 mei 2023, 22:43 Sugawara heeft inmiddels (bijna) net zoveel wedstrijden als Svensson erop zitten in een AZ-shirt maar heeft hem helaas niet doen laten vergeten.
Je zit anders wel in het Sugawara topic.
Iedereen is voor AZ en AZ is voor iedereen.
En ik hef het glas op jouw gezondheid, want jij staat niet alleen.
Plaats reactie