Yukinari Sugawara (2025)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Blijkbaar kan eigenlijk niemand bij AZ voetballen. Geen idee hoe we het volhouden in de Eredivisie :roll: .
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

DeZuivelDuivel schreef: 31 okt 2022, 20:37 Blijkbaar kan eigenlijk niemand bij AZ voetballen. Geen idee hoe we het volhouden in de Eredivisie :roll: .
Dat zeg ik niet. Hij kan niet verdedigen. En de laatste weken ook niet passen, dribbelen en schieten.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2225
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

Was verbaasd dat Jansen hem zo lang liet staan. Maar ja, bij AZ kan je veel krediet krijgen.
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

AZA'dam schreef: 31 okt 2022, 22:29 Was verbaasd dat Jansen hem zo lang liet staan. Maar ja, bij AZ kan je veel krediet krijgen.
Heeft een assist gegeven en de meeste km gerend (bron NHD) omdat hij op 3 posities te gelijk moest spelen (of beter gezegd in de weg moest lopen) niet alles lukte en dat is een understatement.
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2225
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

Was een assist voor de statistieken, stelde niet veel voor.
En ja, met 10 man moet er veel meer gelopen worden dan met 11.
Was zeker een understatement , hij was dramatisch slecht.
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2308
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

Weer bewezen dat ie niet kan verdedigen. Bij zo een speler die straal rechts is lekker achteruit lopen tot hij de 16 binnen is en vervolgens hem niet naar de buitenkant dwingen.

Nieuwe rechtsback in de winter halen svp
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Ongelooflijk dat iemand die totaal niet kan verdedigen rechtsback mag spelen in de Eredivisie. Moet je dit soort kneuzen nu echt helemaal uit Japan halen.
Laatst gewijzigd door Langedijk op 07 nov 2022, 09:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Wildcat schreef: 06 nov 2022, 18:04 Weer bewezen dat ie niet kan verdedigen. Bij zo een speler die straal rechts is lekker achteruit lopen tot hij de 16 binnen is en vervolgens hem niet naar de buitenkant dwingen.

Nieuwe rechtsback in de winter halen svp
Mee eens. Yuki geeft af en toe een goede voorzet, maar is verder dit seizoen in vrijwel alles ondermaats.

Nou had wel Peer Koopmeiners misschien iets beter de binnenkant moeten dichten.

Maar ik denk dat Yuki zelf de kwaliteit van Bakkali niet kent. Anders had ie veel scherper moeten verdedigen op zijn rechtervoet. Als back moet je dat weten, dan wel de technische staf had hem daarvoor moeten wijzen.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Langedijk schreef: 06 nov 2022, 18:06 Ongelooflijk dat iemand die totaal niet kan verdedigen rechtsback mag spelen in de Eredivisie. Moet je dit soort kneuzen nu echt helemaal uit Japan halen.
Heeft afgelopen wedstrijd alweer een assist kunnen bijschrijven en bijna een goal (dat was dan wel weer slecht uitgevoerd die kopbal)
we can come an end
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

differentcook schreef: 07 nov 2022, 10:55 Heeft afgelopen wedstrijd alweer een assist kunnen bijschrijven en bijna een goal (dat was dan wel weer slecht uitgevoerd die kopbal)
Ik heb liever een rechtsback die zijn mannetje volledig af stopt. Dat is zijn primaire taak namelijk. Dan hoeft een rechter buitenspeler niet zo ver terug te zakken om hem te helpen verdedigen. Of een rechter middenvelder die telkens de binnenkant moet dicht knijpen naast Yuki. Of een centrumverdediger die het centrum moet verlaten om hem rugdekking te geven. Situaties die je nu keer op keer ziet bij AZ.

Niet alleen met Yuki op rechtsback hoor trouwens.

Waar zijn die verdedigers gebleven die niet alleen maar achter uit lopen, maar juist zorgen dat die aanvaller niet aan de bal komt en een actie kan beginnen?
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

differentcook schreef: 07 nov 2022, 10:55 Heeft afgelopen wedstrijd alweer een assist kunnen bijschrijven en bijna een goal (dat was dan wel weer slecht uitgevoerd die kopbal)
Toen stond hij nog rechtsbuiten. Maar dat zal je wel weer gemist hebben.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Grifo
Oude garde
Berichten: 1497
Lid geworden op: 19 sep 2005, 17:30
Contacteer:

De Japanse bondscoach is ook niet erg onder de indryk van de recente prestaties van Yuki, of de tactische keuzes die Yuki maakt.
____________
Hoc est nihil
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Grifo schreef: 12 nov 2022, 13:56 De Japanse bondscoach is ook niet erg onder de indryk van de recente prestaties van Yuki, of de tactische keuzes die Yuki maakt.
Gebaseerd op een interview? dat zou ik graag lezen dan namelijk.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

DeZuivelDuivel schreef: 12 nov 2022, 15:09 Gebaseerd op een interview? dat zou ik graag lezen dan namelijk.
Ik vermoed eigen invulling op het bericht dat ie niet is geselecteerd.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Grifo
Oude garde
Berichten: 1497
Lid geworden op: 19 sep 2005, 17:30
Contacteer:

salmonyappi schreef: 12 nov 2022, 17:12 Ik vermoed eigen invulling op het bericht dat ie niet is geselecteerd.
Inderdaad. Hij was er voor zijn blessure vaak bij en nu ineens niet meer.
____________
Hoc est nihil
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Grifo schreef: 13 nov 2022, 10:31 Inderdaad. Hij was er voor zijn blessure vaak bij en nu ineens niet meer.
Lijkt me vrij logisch aangezien hij tot gisteren zo goed al niet als rechtsback heeft gespeeld. Op rechtsbuiten heeft japan wel betere opties mag ik hopen.
Grifo
Oude garde
Berichten: 1497
Lid geworden op: 19 sep 2005, 17:30
Contacteer:

SimonPoulsen schreef: 13 nov 2022, 11:42 Lijkt me vrij logisch aangezien hij tot gisteren zo goed al niet als rechtsback heeft gespeeld. Op rechtsbuiten heeft japan wel betere opties mag ik hopen.
Ik vrees ook dat dat de reden is. Lullig voor hem.
____________
Hoc est nihil
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Yuki leek niet overenthousiast om iedereen bij AZ weer te zien (of had gewoon zin in meer tijd in Japan) :)
https://youtu.be/sUk8ZzKvrW4?t=45
we can come an end
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

differentcook schreef: 07 dec 2022, 14:39 Yuki leek niet overenthousiast om iedereen bij AZ weer te zien (of had gewoon zin in meer tijd in Japan) :)
https://youtu.be/sUk8ZzKvrW4?t=45
Japanners zijn gewoon heel anders dan wij.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

salmonyappi schreef: 07 dec 2022, 18:15 Japanners zijn gewoon heel anders dan wij.
Marokkanen ook, maar daar waar Aziaten 'veelal' nederig blijven, hard werken, collegiaal, vriendelijk en respectvol zijn. Maar dat is voor een ander thema in een ander topic.
Plaats reactie