Ferdy Druijf (2025, verhuurd)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
MB80
Invaller
Berichten: 2239
Lid geworden op: 30 jan 2021, 12:24

DeZuivelDuivel schreef: 07 jun 2022, 06:53 Heeft Pavlidis niet juist bewezen dat voor het spel van AZ een type Druijf juist beter past dan een type Boadu? (los van het verschil in individuele kwaliteiten/potentie.
16 goals en 5 assists in je debuut seizoen als spits (Pavlidis) in een zwalkend AZ bij tijd en wijlen, ik zie het Druijff niet zo snel doen - helemaal omdat Pavlidis best veel goals 'zelf' creëerde terwijl de meeste goals van Druijff intikkers/koppers waren, al waren het ook niet eens zoveel goals voor AZ.

Het beste is gewoon om zo vroeg mogelijk afscheid te nemen van hem, kan Druijff ergens vanaf voorbereiding dag 1 meedoen ipv laat aansluiten of nog erger, ergens midden invallen zoals in Wenen. Kan AZ ook mooi een transferpotje (1.5/2M?) gebruiken (+salarisruimte) om Dallinga aan te trekken ;-)
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6495
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Oostenrijkse media verwachten Druijf wederom bij de eerste training van Rapid. Ze zoeken naar een goedkopere oplossing dan de verplichte koopoptie van 1,8 miljoen.

https://www.laola1.at/de/red/fussball/b ... abschluss/
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6544
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Ferry schreef: 16 jun 2022, 09:50 Oostenrijkse media verwachten Druijf wederom bij de eerste training van Rapid. Ze zoeken naar een goedkopere oplossing dan de verplichte koopoptie van 1,8 miljoen.

https://www.laola1.at/de/red/fussball/b ... abschluss/
Stuur die Grüll maar richting Alkmaar. Praten we nergens over.
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3395
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

Ferry schreef: 16 jun 2022, 09:50 Oostenrijkse media verwachten Druijf wederom bij de eerste training van Rapid. Ze zoeken naar een goedkopere oplossing dan de verplichte koopoptie van 1,8 miljoen.

https://www.laola1.at/de/red/fussball/b ... abschluss/
Druijff heeft daar 5 doelpunten gemaakt in 10 duels. O.a. tegen RB Salzburg. Kortom: hij heeft het redelijk goed gedaan. Oorspronkelijk was de koopoptie volgens verschillende berichten 2,8M€, dus waar die 1,8M€ vandaan komt is een beetje onduidelijk.

Hopelijk komen AZ en Rapid er uit. Dat is ook fijn voor Ferdy, want het lijkt er op dat hij het daar verder wel naar z'n zin heeft.

https://www.90minuten.at/de/red/presses ... tschieden/
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
Gebruikersavatar
072
Fanatic
Berichten: 692
Lid geworden op: 23 apr 2022, 20:00
Locatie: Lille

DiepeMast schreef: 16 jun 2022, 15:20 Druijff heeft daar 5 doelpunten gemaakt in 10 duels. O.a. tegen RB Salzburg. Kortom: hij heeft het redelijk goed gedaan. Oorspronkelijk was de koopoptie volgens verschillende berichten 2,8M€, dus waar die 1,8M€ vandaan komt is een beetje onduidelijk.

Hopelijk komen AZ en Rapid er uit. Dat is ook fijn voor Ferdy, want het lijkt er op dat hij het daar verder wel naar z'n zin heeft.

https://www.90minuten.at/de/red/presses ... tschieden/
https://www.instagram.com/p/Ce514iXt9I9/

Zo te zien komen ze daar dus wel uit
Van Alkmaar begint de victorie
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3206
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

072 schreef: 17 jun 2022, 11:32 Zo te zien komen ze daar dus wel uit
Prima, AZ kan schoon schip maken en weer verder aan de selectieverandering werken. Na Aboukhlal (3M) en deze Druijf (2M) verwacht/hoop ik ook dat Wijndal (15M), de Wit (4M), Midtsjo (5M), Evjen (2M), Hatzidiakos (3M) en Koopmeiners een nieuwe club gaan vinden. Totaal schat ik zo'n 35M aan transfer inkomsten.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9118
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Hoop wel dat het oorspronkelijke bedrag klopt
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2245
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

De Rode Baron schreef: 17 jun 2022, 12:56 Prima, AZ kan schoon schip maken en weer verder aan de selectieverandering werken. Na Aboukhlal (3M) en deze Druijf (2M) verwacht/hoop ik ook dat Wijndal (15M), de Wit (4M), Midtsjo (5M), Evjen (2M), Hatzidiakos (3M) en Koopmeiners een nieuwe club gaan vinden. Totaal schat ik zo'n 35M aan transfer inkomsten.
Daar zou je echt veel goede aankopen mee kunnen doen.

Karlsson zou ook nog weg kunnen gaan. Dan denk ik dat dat bedrag wel echt rond de 25 miljoen zit.
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3206
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

Net als de inkoop laten de uitgaande transfers ook nog op zich wachten. Wil Rapid nu door met Druijf of is dat bescheiden bedrag nog steeds te hoog voor deze 'artiest'?
fcvictorie
Fanatic
Berichten: 651
Lid geworden op: 06 feb 2019, 11:01

Volgens mij wil Rapid door wet Druijf en wil hij ook in Wenen blijven. Alleen is de transfersom voor de Oostenrijkers vrij fors. Misschien moeten zij eerst een speler verkopen of willen ze de transfer pas definitief maken wegens boekhoudkundige redenen.
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Rapid Wien gaat gewoon door met Druijf. Hij is daar ook al aan het trainen. Er moeten nog wat zeken geregeld worden geloof ik. Maar op zeker dat ie daar blijft. AZ vangt iets meer dan een miljoen heb ik ergens gelezen.
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3395
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

ForzAZ schreef: 24 jun 2022, 19:51 Rapid Wien gaat gewoon door met Druijf. Hij is daar ook al aan het trainen. Er moeten nog wat zeken geregeld worden geloof ik. Maar op zeker dat ie daar blijft. AZ vangt iets meer dan een miljoen heb ik ergens gelezen.
Wellicht is AZ wat lager gaan zitten en hebben ze gesleuteld met bonussen: "oke, 1 miljoen, maar als Europees voetbalt wordt behaald / hij er 10+ in schiet / etc, dan +0,5 miljoen". Of zoiets.
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
Mousa Sidi
Seizoenkaarthouder
Berichten: 489
Lid geworden op: 13 mar 2022, 11:15

ForzAZ schreef: 24 jun 2022, 19:51 Rapid Wien gaat gewoon door met Druijf. Hij is daar ook al aan het trainen. Er moeten nog wat zeken geregeld worden geloof ik. Maar op zeker dat ie daar blijft. AZ vangt iets meer dan een miljoen heb ik ergens gelezen.
Lijkt mij erg weinig voor een spits met zijn staat van dienst en een contract tot 2025. Maar goed, AZ heeft veel klein geld ontvangen deze dagen en dat op 1 hoop is toch aantal mln. Kijken of ze nog wat gaan doen voor de 10 positie en de CV. Want achter BMI en Beukema/Hadsidiakos zit erg weinig.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9118
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Hoop dat het goed komt met Ferdy
Dat hij daar maar wederom het tegendeel van het gezwam van sommige lieden mag gaan bewijzen.
Zullen we zeggen : doortochtje naar de bundesliga met deze tussenstap? Net als Ouwejan? dat zou een mooi doel zijn.

Wederom geld verdient aan een eigen jeugdspeler overigens, ook dat is mooi meegenomen.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3395
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

DeZuivelDuivel schreef: 01 jul 2022, 18:17 Hoop dat het goed komt met Ferdy
Dat hij daar maar wederom het tegendeel van het gezwam van sommige lieden mag gaan bewijzen.
Zullen we zeggen : doortochtje naar de bundesliga met deze tussenstap? Net als Ouwejan? dat zou een mooi doel zijn.

Wederom geld verdient aan een eigen jeugdspeler overigens, ook dat is mooi meegenomen.
Inderdaad. Laten we hopen dat hij het daar goed doet. Goed om te zien dat Rapid en hij er vertrouwen in lijken te hebben.
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2250
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

Ook ik hoop dat hij het gaat maken bij Rapid Wien. Hij lijkt toch voor een zacht prijsje vertrokken te zijn ondanks dat hij zeg maar ook een Dallinga-seizoen heeft gehad en verder ook overal wel gescoord heeft. Kan zomaar een Weghorst achtige ontwikkeling door gaan maken. Laten we het hopen want dat straalt dan ook weer af op de jeugdopleiding van AZ.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6544
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Je gunt hem echt die overstap, in plaats van die eindeloze onzekerheid.
Zn goals tegen Antwerp, Plzen en Partizan zullen we niet vergeten.

Net zoals ik niet zal vergeten hoe Slot hem een mes in de rug stak in Manchester.
fcvictorie
Fanatic
Berichten: 651
Lid geworden op: 06 feb 2019, 11:01

Leuk voor Druijf dat hij een definitieve transfer te pakken heeft. AZ heeft nooit echt vertrouwen in die jongen gehad. Dan is het beter om definitief te vertrekken naar een club die wel in je gelooft. Met zijn vertrek (en dat van Kramer) is er wellicht ruimte voor nog een versterking. Wellicht is het nog wachten tot Wijndal ook vertrekt. De jeugdopleiding levert steeds meer profs af, dat is een mooi compliment.
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7731
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Succes👍
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gesloten