Albert Guðmundsson (2022)

Topics over alle oud-spelers, trainers en begeleiders van het eerste team.
Gesloten
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

#28
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
AZRickGrimesAZ
Oude garde
Berichten: 1271
Lid geworden op: 05 jan 2014, 16:24

Gudmundsson v2! Hoop dat hij het beter gaat doen dan de 1e versie.

Afbeelding

Hij is overigens al jaren in Nederland (PSV nam hem in 2015 over van Heereveen) en hij spreekt nog steeds geen Nederlands. Mentaliteitskwestie?

https://www.youtube.com/watch?time_cont ... k2DJgwPENM
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3391
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

Velkomin Albert! Als je het goed doet, kun je misschien een nieuwe Retteketet inspreken :lol:
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
Gebruikersavatar
AZRickGrimesAZ
Oude garde
Berichten: 1271
Lid geworden op: 05 jan 2014, 16:24

Ah dit is toch wel leuk om te zien:

Jóhann Gudmundsson feliciteert Albert Gudmundsson

https://www.youtube.com/watch?time_cont ... Wg-XZ8Azmc
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Topspeler, hier gaan wij veel plezier aan beleven !
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

multatuli schreef: 14 aug 2018, 17:02 Topspeler, hier gaan wij veel plezier aan beleven !
Dat verwacht ik ook. Goede versterking voorin. Veel scorend vermogen er bij. Broodnodig.
Gebruikersavatar
handelaar
Goalscorer
Berichten: 3607
Lid geworden op: 21 sep 2008, 19:42

AZRickGrimesAZ schreef: 14 aug 2018, 16:40 Hij is overigens al jaren in Nederland (PSV nam hem in 2015 over van Heereveen) en hij spreekt nog steeds geen Nederlands. Mentaliteitskwestie?
Dat viel me ook al op, weet niet hoe dat bij PSV zit maar ga er vanuit dat hij hier binnen een half jaar wel een rap woordje Nederlands spreekt.
Ben ik nou zo slim of zijn jullie nou zo dom?
UEFA Cup, Champions League, Wereldbeker, Europese Supercup.
Nederlands, Duits, Spaans kampioen en bekerhouder.
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2225
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

Verwacht dat Gudmundsson en Stengs uiteindelijk eerste keus op de vleugels zullen zijn met Idrissi en Rotariu als back up. Blij dat er (voorlopig) geen gebrek aan echte vleugelspelers is.
Gebruikersavatar
handelaar
Goalscorer
Berichten: 3607
Lid geworden op: 21 sep 2008, 19:42

AZA'dam schreef: 14 aug 2018, 17:51 Verwacht dat Gudmundsson en Stengs uiteindelijk eerste keus op de vleugels zullen zijn met Idrissi en Rotariu als back up.
Toch nog moeilijk te zeggen. Stengs heeft laten zien bij AZ wat hij allemaal in zijn mars heeft en verdreef zowaar Jahanbakhsh naar links.
Idrissi heeft zeer goede statistieken bij AZ. De twee nieuwelingen moeten het eerst hier nog maar eens laten zien maar de verwachtingen binnen AZ zijn m.b.t.
Gudmundsson wel zeer hoog anders betalen ze niet zomaar 2 miljoen voor een talent dat eigenlijk alleen nog maar J.L heeft gespeeld.
Laatst gewijzigd door handelaar op 14 aug 2018, 18:08, 2 keer totaal gewijzigd.
Ben ik nou zo slim of zijn jullie nou zo dom?
UEFA Cup, Champions League, Wereldbeker, Europese Supercup.
Nederlands, Duits, Spaans kampioen en bekerhouder.
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Misschien is zijn Nederlands nog niet vloeiend, dan is het niet zo vreemd om op Engels over te schakelen.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Last Scout
Goalscorer
Berichten: 3642
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:42

handelaar schreef: 14 aug 2018, 18:00 anders betalen ze niet zomaar 2 miljoen voor een talent dat eigenlijk alleen nog maar J.L heeft gespeeld.
Zijn statistieken in de JL en Eredivisie kan je eigenlijk best met die van Alireza vergelijken, dat zegt verder niet heel veel. maar het is toch een kleine indicatie.
Bij Alkmaar begint de victorie!
Gebruikersavatar
AZRickGrimesAZ
Oude garde
Berichten: 1271
Lid geworden op: 05 jan 2014, 16:24

Last Scout schreef: 14 aug 2018, 21:18 Zijn statistieken in de JL en Eredivisie kan je eigenlijk best met die van Alireza vergelijken, dat zegt verder niet heel veel. maar het is toch een kleine indicatie.
Als ik het mij goed herinner speelde Jahanbaksh eerst met NEC in de Eredivisie, toen liet hij zien het niveau aan te kunnen. Echt uitblinken deed hij pas in de Jupiler League. Is toch wel een groot verschil met iemand die bijna niet op Eredivisieniveau gespeeld heeft.
Gebruikersavatar
handelaar
Goalscorer
Berichten: 3607
Lid geworden op: 21 sep 2008, 19:42

AZRickGrimesAZ schreef: 15 aug 2018, 06:31 Als ik het mij goed herinner speelde Jahanbaksh eerst met NEC in de Eredivisie, toen liet hij zien het niveau aan te kunnen. Echt uitblinken deed hij pas in de Jupiler League. Is toch wel een groot verschil met iemand die bijna niet op Eredivisieniveau gespeeld heeft.
Ik denk wel dat Alireza wel wat verder was.
Weet niet of Nec in 2014 nog in de eredivisie speelde maar toen schoot Jahanbaksh met 2 goals zich naast ajax.

Link: http://www.youtube.com/watch?v=ax-duaXSB6A
Ben ik nou zo slim of zijn jullie nou zo dom?
UEFA Cup, Champions League, Wereldbeker, Europese Supercup.
Nederlands, Duits, Spaans kampioen en bekerhouder.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10067
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

handelaar schreef: 14 aug 2018, 17:47 Dat viel me ook al op, weet niet hoe dat bij PSV zit maar ga er vanuit dat hij hier binnen een half jaar wel een rap woordje Nederlands spreekt.
:?

Sprak bijvoorbeeld Jahanbakhsh na vijf jaar wel normaal Nederlands dan?

Nederlands is gewoon een ontzettend moeilijke taal. Daarnaast begrijp ik ook wel dat je - in de huidige voetbalnomaden wereld - niet in elk land weer de taal helemaal gaat leren. Als je de voetbaltaal maar spreekt.

Nog even afgezien van de vraag of hij echt helemaal geen Nederlands spreekt of dat hij gewoon de voorkeur geeft aan Engels omdat hij zich daar beter in uit kan drukken. Toen ik zelf op Bonaire woonde sprak ik binnen zes maanden wel een aardige woordje Papiaments, maar ik had niet veel zin om na de wedstrijd voor de camera in het Papiaments een verhandeling te geven. Voordat je het weet wordt het verkeerd uit gelegd of geïnterpreteerd.

Bij het profvoetbal zijn de belangen dan nog wat groter.
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

Antti Opdam schreef: 15 aug 2018, 07:59 :?

Sprak bijvoorbeeld Jahanbakhsh na vijf jaar wel normaal Nederlands dan?

Nederlands is gewoon een ontzettend moeilijke taal. Daarnaast begrijp ik ook wel dat je - in de huidige voetbalnomaden wereld - niet in elk land weer de taal helemaal gaat leren. Als je de voetbaltaal maar spreekt.

Nog even afgezien van de vraag of hij echt helemaal geen Nederlands spreekt of dat hij gewoon de voorkeur geeft aan Engels omdat hij zich daar beter in uit kan drukken. Toen ik zelf op Bonaire woonde sprak ik binnen zes maanden wel een aardige woordje Papiaments, maar ik had niet veel zin om na de wedstrijd voor de camera in het Papiaments een verhandeling te geven. Voordat je het weet wordt het verkeerd uit gelegd of geïnterpreteerd.

Bij het profvoetbal zijn de belangen dan nog wat groter.
Mooi verhaal, maar veel Scandinavische spelers spreken binnen een jaar goed Nederlands en dat wekt toch een goede indruk. Dat heeft verder geen impact hoe je ze als voetballer beoordeelt, maar toch.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10067
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

~AZ~ schreef: 15 aug 2018, 08:21 Mooi verhaal, maar veel Scandinavische spelers spreken binnen een jaar goed Nederlands en dat wekt toch een goede indruk.
Is dat nu wel echt waar?

Sprak Rasmus Elm goed Nederlands? Svensson? Midtsjo? Johnsen?

Ik weet het niet hoor. En ik vind het eigenlijk ook niet zo heel relevant.

On topic: zondag basis?
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

Antti Opdam schreef: 15 aug 2018, 08:27 Is dat nu wel echt waar?

Sprak Rasmus Elm goed Nederlands? Svensson? Midtsjo? Johnsen?

Ik weet het niet hoor. En ik vind het eigenlijk ook niet zo heel relevant.

On topic: zondag basis?
Wat mij betreft wel.
Gebruikersavatar
handelaar
Goalscorer
Berichten: 3607
Lid geworden op: 21 sep 2008, 19:42

Antti Opdam schreef: 15 aug 2018, 08:27 On topic: zondag basis?
Op het bankje beginnen en als de stand er na is zal hij er wel in mogen komen.
Hoor wel aan Huiberts dat deze speler al een voorsprong heeft op Rotariu.
Ik ga er vanuit dat zondag de voorhoede start zoals we die afgelopen weekend zijn ingegaan:
Idrissi, Boadu, Seuntjes

Link: http://www.youtube.com/watch?v=_j4IEuXLNkQ
Ben ik nou zo slim of zijn jullie nou zo dom?
UEFA Cup, Champions League, Wereldbeker, Europese Supercup.
Nederlands, Duits, Spaans kampioen en bekerhouder.
Gebruikersavatar
AZRickGrimesAZ
Oude garde
Berichten: 1271
Lid geworden op: 05 jan 2014, 16:24

Antti Opdam schreef: 15 aug 2018, 07:59 :?

Sprak bijvoorbeeld Jahanbakhsh na vijf jaar wel normaal Nederlands dan?
Ja, sprak prima Nederlands : https://www.youtube.com/watch?v=kFfMmAlGIKU
Gebruikersavatar
handelaar
Goalscorer
Berichten: 3607
Lid geworden op: 21 sep 2008, 19:42

Gudmundsson vind zich meer een 10 en speelt zelfs het liefst in de spits om zijn sterkste punt: het scoren. Althans zo liet hij weten toen hij zich bij Heerenveen melde.

Link: http://www.youtube.com/watch?v=5DTDyB6-5UY
Ben ik nou zo slim of zijn jullie nou zo dom?
UEFA Cup, Champions League, Wereldbeker, Europese Supercup.
Nederlands, Duits, Spaans kampioen en bekerhouder.
Gesloten