Owen Wijndal (2023)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
timdadum
Seizoenkaarthouder
Berichten: 258
Lid geworden op: 22 mei 2017, 17:34

Langedijk schreef: 11 jul 2022, 13:52 En hij krijgt dankzij AZ zelf straks minimaal 4 miljoen per jaar in het laatje. Ik wens hem ook geen blessure toe maar vanaf komend seizoen is hij gewoon de vijand. En als je graag naast idioten als Tadic wilt lopen mag je ook zo behandeld worden.
Vind het toch wel een beetje zwak om je zo te laten opfokken door een voetbaltransfer. Zegt meer over jou dan over Owen.

OT: Zou mooi zijn als hij gauw rond is met wat voor club dan ook. Volgensmij had AZ zelf ook wel gerekend op een eerder vertrek van Owen. Tien miljoen is niet niks, zeker omdat het merendeel waarschijnlijk naar AZ gaat (geen doorverkoop% en dat soort ongein). Heb je toch weer wat meer stootkracht in transfers met Vanheusden en Bullaude, bijvoorbeeld.
De bal is rond, de tweede helft is voor ons en we moeten ons beste beentje voorzetten.
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

Het voornaamste struikelblok in de deal waren de betalingstermijnen, maar inmiddels hebben ajax en AZ dus een compromis gesloten. Wijndal werd het zelf afgelopen week al eens over de persoonlijke voorwaarden. Als alles meezit wordt Wijndal maandag nog medisch gekeurd.

Bron: Telesport
Medische keuring heeft bij mij weten vandaag in ieder geval nog niet plaats gevonden. Zou dan toch echt morgen moeten gaan gebeuren of loopt daar alles vertraging op?
Grifo
Oude garde
Berichten: 1497
Lid geworden op: 19 sep 2005, 17:30
Contacteer:

AZA'dam schreef: 11 jul 2022, 13:43 De track record van AZ-spelers die ajax als springplank gebruikten om hogerop te komen is lang en weinig succesvol.
Owen Wijndal zou overigens wel eens een uitzondering kunnen worden.
Lindenbergh heeft ajax gebruikt als springplank voor zijn Futsal-carrière. Telt dat ook?
Verder kan je de periodes van De Zeeuw en van El Hamdaoui redelijk succesvol noemen, sportief. De laatste natuurlijk niet op basis van wat die knuppel vervolgens met hem deed toen ie ajax hoogstpersoonlijk de Champions League in schoot in 2010/11.

Maar inderdaad, de meesten waren niet zo succesvol bij ajax na de transfer van AZ.
____________
Hoc est nihil
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3391
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

Wijndal schijnt vanmiddag gepresenteerd te worden. 5-jarig contract. Transfersom 10M€. Mooie centjes voor AZ, zeker als je weet dat Owen ook transfervrij de deur uit had kunnen lopen.

Het ga je goed Owen.
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

DiepeMast schreef: 12 jul 2022, 09:39 Mooie centjes voor AZ, zeker als je weet dat Owen ook transfervrij de deur uit had kunnen lopen.
Dat laatste lijkt me stug, ook al had hij niet met dat extra jaartje tot '24 verlengd, blijft het speculeren hoeveel hij uiteindelijk had opgeleverd zonder deze verlenging.
Als ik namelijk mindere namen als Meijer en Hilgers bekijk waarvan de contracten tot '23 liepen zitten zij nog op 6M, dus dan mag je aannemen dat Wijndal altijd nog wel een stukje hoger had gelegen dan deze spelers. Bij clubs als PSV zijn in het verleden ook vaak contracten met een extra seizoen verlengt met louter de intentie om er hogere transfers uit te kunnen slepen, maar volgens mij zaten daar niet zo'n clausules in verborgen. Blijf hier toch een zeer wrange smaak van hebben want dit komt uit de koker van onze vriend Fortes Rodriguez en heeft de onderhandelingspositie van AZ volledig geblokkeerd. Wijndal zie ik, als het een beetje loopt daar, nog wel over 2 seizoenen voor het drievoudige de Arena vertrekken.
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2225
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

Benieuwd hoe hij het gaat vinden, zijn overstap van het gemoedelijke AZ naar die slangenkuil.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12097
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

De Rode Baron schreef: 12 jul 2022, 10:14 Dat laatste lijkt me stug, ook al had hij niet met dat extra jaartje tot '24 verlengd, blijft het speculeren hoeveel hij uiteindelijk had opgeleverd zonder deze verlenging.
Als ik namelijk mindere namen als Meijer en Hilgers bekijk waarvan de contracten tot '23 liepen zitten zij nog op 6M, dus dan mag je aannemen dat Wijndal altijd nog wel een stukje hoger had gelegen dan deze spelers. Bij clubs als PSV zijn in het verleden ook vaak contracten met een extra seizoen verlengt met louter de intentie om er hogere transfers uit te kunnen slepen, maar volgens mij zaten daar niet zo'n clausules in verborgen. Blijf hier toch een zeer wrange smaak van hebben want dit komt uit de koker van onze vriend Fortes Rodriguez en heeft de onderhandelingspositie van AZ volledig geblokkeerd. Wijndal zie ik, als het een beetje loopt daar, nog wel over 2 seizoenen voor het drievoudige de Arena vertrekken.
AZ heeft hiervoor gekozen, zal netto voor allen wel de beste oplossing zijn geweest. Ja ajax kan veel duurder verkopen, maar AZ inmiddels ook veel meer dan eerder. AZ moet gewoon doorontwikkelen.
we can come an end
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

Succes Wijndal (behalve dan tegen AZ) ik hoop dat het de goede keuze voor je is. Je blijft altijd een jongen van de club.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8982
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Nog altijd niet gepresenteerd.

Echte kwaliteitspers :lol: :lol: :lol:
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2166
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

DeZuivelDuivel schreef: 12 jul 2022, 13:29 Nog altijd niet gepresenteerd.

Echte kwaliteitspers :lol: :lol: :lol:
Kogel is door de kerk nu.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6361
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8982
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

SchoorlAZ schreef: 12 jul 2022, 13:31 Kogel is door de kerk nu.
Haha alsof het op te roepen was door het zo te posten :lol:
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Sir Robbert
Reservespeler
Berichten: 1515
Lid geworden op: 22 feb 2005, 15:54

Het ga je goed Owen! Hopelijk zit er ook nog een doorverkooppercentage bij.
Gesloten