Owen Wijndal (2023)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Kilkenny schreef: 16 jan 2022, 19:21 Er stond gewoon iemand tussen inderdaad. De schotpoging was begrijpelijk. Mag ook best een keer.
Ja, schieten was hier een heel goede optie, zo niet, de beste
we can come an end
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

differentcook schreef: 16 jan 2022, 19:26 Ja, schieten was hier een heel goede optie, zo niet, de beste
Niet om perse mijn gelijk te halen, maar een harde lage voorzet op korte afstand kan altijd, ookal staat Pavlidis gedekt. Die Jansen van Fortuna reageert veel trager dan Pavlidis en staat verkeerd voor de bal terwijl de spits met zijn neus vooruit staat.

Maar ok, een intikker was het niet geweest. Het schot was echter sowiezo uit een heel moeilijke hoek voor een linkspoot en Wijndal scoort heel moeilijk terwijl ie een veel betere voorzet heeft.
Hup AZ.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Bob Ross schreef: 16 jan 2022, 20:03 Wijndal scoort heel moeilijk
Reden te meer om het af en toe ook te proberen. Het moet ook niet voorspelbaar worden.
_________________
"I don't know that!"
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Was vandaag de spelvertrager. Goede techniek is een ding, maar als je te lang nodig hebt dan wordt het problematisch.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

Ik ga er vanuit dat Louis Wijndal toch als de linksback ziet. Blind is nu wel over en Malacia is veel te woest met weinig finesse.
Maar het blijft wel duren voordat de witte rook uit Alkmaar komt met die contractverlenging, ook al wil AZ altijd meedenken als er zich een buitenlandse topper voor hem meldt.
Grifo
Oude garde
Berichten: 1497
Lid geworden op: 19 sep 2005, 17:30
Contacteer:

De Rode Baron schreef: 01 mar 2022, 12:21 Ik ga er vanuit dat Louis Wijndal toch als de linksback ziet. Blind is nu wel over en Malacia is veel te woest met weinig finesse.
Maar het blijft wel duren voordat de witte rook uit Alkmaar komt met die contractverlenging, ook al wil AZ altijd meedenken als er zich een buitenlandse topper voor hem meldt.
Wijndal heeft wel één probleem: zijn lange voorzetten zijn vaak matig. Althans, dat waren ze. Ik zie wel dat dat iets vooruit is gegaan dit seizoen.

En hij heeft bij Oranje Memphis voor zijn neus staan die alle ballen opeist en vrijwel niks aan de linksbuiten (Wijndal) zal geven. Eroverheen denderen, zoals bij Karlsson en Idrissi zijn kracht is, is bij Oranje daardoor nauwelijks mogelijk.

Ik vind Wijndal wel veruit de beste linksback van Nederland. De in mijn optiek nummer twee, Malacia, heeft niet dezelfde drive en finesse als Wijndal.
____________
Hoc est nihil
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5360
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

Grifo schreef: 01 mar 2022, 23:05 Wijndal heeft wel één probleem: zijn lange voorzetten zijn vaak matig. Althans, dat waren ze. Ik zie wel dat dat iets vooruit is gegaan dit seizoen.

En hij heeft bij Oranje Memphis voor zijn neus staan die alle ballen opeist en vrijwel niks aan de linksbuiten (Wijndal) zal geven. Eroverheen denderen, zoals bij Karlsson en Idrissi zijn kracht is, is bij Oranje daardoor nauwelijks mogelijk.

Ik vind Wijndal wel veruit de beste linksback van Nederland. De in mijn optiek nummer twee, Malacia, heeft niet dezelfde drive en finesse als Wijndal.
Ik mag hopen dat Danjuma veel gaat spelen bij Oranje. Daar kan Wijndal wel aardig mee combineren denk ik.
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

Dat weet het Algemeen Dagblad althans over de speler van AZ. 'Zeker, intimi van de international weten dat hij graag naar ajax verkast, ook als een soort tussenstap naar de Europese top', staat te lezen in de ochtendkrant. Wijndal werd zelf eerder ook weleens met de vraag geconfronteerd. 'Zijn glimlach als hij er het voorbije jaar vragen over kreeg, sprak vaak ook boekdelen.'
Ja, ja, intimi. Niet geheel toevallig de Rotterdamse krant die maar wat gist met 'heel graag' en 'glimlach', want meer is het niet, een bresje in het Alkmaarse collectief probeert te slaan.
Gebruikersavatar
Joostess
Oude garde
Berichten: 1114
Lid geworden op: 11 jul 2007, 05:17
Locatie: Oud Beijerland

Heeft iemand Wijndal een keer niet zien lachen? Dan zou ik me pas zorgen gaan maken
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Als er één ding gunstig is voor je marktwaarde, is het wel wanneer ons aller ajax uitspreekt je te willen hebben. Lekker mee doorgaan zou ik zeggen.

Maar stel ajax betaalt gewoon keurig 16+ miljoen, dan zou ik daar trouwens best vrede mee kunnen hebben. (Of mag je dat niet zeggen hier?)
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

SimonPoulsen schreef: 03 mar 2022, 11:20 Als er één ding gunstig is voor je marktwaarde, is het wel wanneer ons aller ajax uitspreekt je te willen hebben. Lekker mee doorgaan zou ik zeggen.

Maar stel ajax betaalt gewoon keurig 16+ miljoen, dan zou ik daar trouwens best vrede mee kunnen hebben. (Of mag je dat niet zeggen hier?)
Ze mogen best de prijs helpen opdrijven, maar overnemen is wat anders.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Leeuwenhart
Seizoenkaarthouder
Berichten: 463
Lid geworden op: 12 dec 2017, 17:31

Ja en nee. Tuurlijk is 16+ niet te weigeren. Maar als uberhaupt uitlekt dat ajax neerlegt dan betekent dat dat een buitenlandse club dat ook wel wil neerleggen. En dat moet je dan de voorkeur geven. Stel je voor dat hij een geweldig WK draait zit hij bij Barcelona ipv Tagliafico,
Grifo
Oude garde
Berichten: 1497
Lid geworden op: 19 sep 2005, 17:30
Contacteer:

SimonPoulsen schreef: 03 mar 2022, 11:20 Als er één ding gunstig is voor je marktwaarde, is het wel wanneer ons aller ajax uitspreekt je te willen hebben. Lekker mee doorgaan zou ik zeggen.

Maar stel ajax betaalt gewoon keurig 16+ miljoen, dan zou ik daar trouwens best vrede mee kunnen hebben. (Of mag je dat niet zeggen hier?)
Ik ook hoor. Maar dit is de aloude tactiek van ajax: vlak voor een onderlinge wedstrijd roepen dat ze best die ene goede speler van de tegenstander willen kopen.
____________
Hoc est nihil
Gebruikersavatar
G-Vak
Invaller
Berichten: 2333
Lid geworden op: 31 mei 2006, 11:55
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Zul je net zien dat hij vanavond geen bal goed raakt.
DonnyDelano
Oude garde
Berichten: 1306
Lid geworden op: 16 jul 2018, 20:08

Leuk hoor, 16m roepen. Maar met een eenjarig contract gaat het niet veel meer dan de helft worden, hoe goed Wijndal ook is. Dus hopelijk kan Max hem verleiden bij te tekenen, al is het maar om de waarde op te drijven
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

DonnyDelano schreef: 03 mar 2022, 15:04 Leuk hoor, 16m roepen. Maar met een eenjarig contract gaat het niet veel meer dan de helft worden, hoe goed Wijndal ook is. Dus hopelijk kan Max hem verleiden bij te tekenen, al is het maar om de waarde op te drijven
Stel dat de keuze is tussen niet bijtekenen en voor 8 mio naar buitenland of wel bijtekenen en voor 12 mio naar ajax?
(eis om bij te tekenen kan bv. vrijgeleide naar ajax zijn)
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
DonnyDelano
Oude garde
Berichten: 1306
Lid geworden op: 16 jul 2018, 20:08

kuifje schreef: 03 mar 2022, 15:08 Stel dat de keuze is tussen niet bijtekenen en voor 8 mio naar buitenland of wel bijtekenen en voor 12 mio naar ajax?
(eis om bij te tekenen kan bv. vrijgeleide naar ajax zijn)
Geen idee of dat een realistisch scenario is, maar in dat geval liever 12m. Het maakt mij niet uit of een speler naar ajax gaat of naar een buitenlandse club, dus dan kies ik voor meer geld.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Leeuwenhart schreef: 03 mar 2022, 11:31 Stel je voor dat hij een geweldig WK draait
Helaas is dat pas in de winter en dan heeft hij nog maar een half jaar een contract.
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

Antti Opdam schreef: 04 mar 2022, 08:46 Helaas is dat pas in de winter en dan heeft hij nog maar een half jaar een contract.
Het zou, mocht Wijndal de vaste linksback van Oranje worden en het WK in het vooruitzicht, daarom wel commercieel aantrekkelijk zijn om zijn contract toch nog te verlengen, ook al zijn beide partijen van plan om het tot een transfer te laten komen. Geef die jongen bepaalde interessante bonussen, dat hij nog voor een seizoen verlengt. Het kan zomaar ettelijke miljoenen op zijn transfer gaan schillen, die er uiteindelijk wel zal komen.
Gebruikersavatar
Toffee
Supporter
Berichten: 234
Lid geworden op: 07 okt 2005, 14:34

De Rode Baron schreef: 04 mar 2022, 12:48 Het zou, mocht Wijndal de vaste linksback van Oranje worden en het WK in het vooruitzicht, daarom wel commercieel aantrekkelijk zijn om zijn contract toch nog te verlengen, ook al zijn beide partijen van plan om het tot een transfer te laten komen. Geef die jongen bepaalde interessante bonussen, dat hij nog voor een seizoen verlengt. Het kan zomaar ettelijke miljoenen op zijn transfer gaan schillen, die er uiteindelijk wel zal komen.
Wat denk je nou zelf, dat AZ daar niet mee bezig is? Probleem is dat Wijndal niet wil verlengen. Hopelijk komt er in de zomer een mooie buitenlandse club, maar ik vrees dat ie uiteindelijke gratis naar ajax vertrekt. Met dank aan die treurige Frank de Boer.
Everton: Pride of Merseyside
Gesloten