Prestaties / Tactiek

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

SimonPoulsen schreef: 10 feb 2023, 10:43 Ach kom op. Minstens één fatsoenlijke reserve aanvaller kost niet gelijk miljoenen. Het zijn gewoon keuzes, die niet gehinderd worden door de financiën.
Er is toch net 1 gekocht :roll:
Gebruikersavatar
AZ-073
Invaller
Berichten: 2187
Lid geworden op: 07 jan 2012, 17:53
Locatie: Den Bosch

SimonPoulsen schreef: 10 feb 2023, 10:43 Ach kom op. Minstens één fatsoenlijke reserve aanvaller kost niet gelijk miljoenen. Het zijn gewoon keuzes, die niet gehinderd worden door de financiën.
1 aanvaller niet, maar 010 heeft er gewoon 4, dat was mijn punt (en dat kost gemiddeld 2 miljoen per speler, bij ons minder omdat we spelers geen salaris van 800k tot een miljoen geven, maar ja dan kom je zelden aan betere spelers)

Met 3-4 verse spelers wordt plan B, plan A met verse krachten.
Je ziet regelmatig bij 010 dat aanvallers in het veld komen (na een uur ofzo) en dan het verschil maken.
Beginnen ze dan de volgende wedstrijd, dan lukt het ze ook niet, tot de wissels komen en dan herhaalt het geheel zich
Kristen Nygaard: Wat een parel! https://www.youtube.com/watch?v=aOoIME2NSG0"
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11139
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

AZ-073 schreef: 10 feb 2023, 13:42
Met 3-4 verse spelers wordt plan B, plan A met verse krachten.
Ik moet er niet aan denken dat plan A van Jansen ook plan B wordt
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2248
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

AZ-073 schreef: 10 feb 2023, 13:42 1 aanvaller niet, maar 010 heeft er gewoon 4, dat was mijn punt (en dat kost gemiddeld 2 miljoen per speler, bij ons minder omdat we spelers geen salaris van 800k tot een miljoen geven, maar ja dan kom je zelden aan betere spelers)

Met 3-4 verse spelers wordt plan B, plan A met verse krachten.
Je ziet regelmatig bij 010 dat aanvallers in het veld komen (na een uur ofzo) en dan het verschil maken.
Beginnen ze dan de volgende wedstrijd, dan lukt het ze ook niet, tot de wissels komen en dan herhaalt het geheel zich
Ten tijde van Scheringa/van Gaal hadden we goede reserve aanvallers. Denk aan Koevermans, Lens en Pelle bijvoorbeeld. Nu er geen miljoeneninjecties meer zijn houden we het hoofd boven water door een opleidingsclub te zijn. En tamelijk succesvol de laatste jaren.

Dat 010 Soms begint met Alireza, Idrissi, Bullaude etc op de bank is inderdaad een wezenlijk verschil. Waarschijnlijk gaat dat verschil in de eindklassering ook tot uitdrukking komen.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6541
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

AZA'dam schreef: 11 feb 2023, 13:45 Ten tijde van Scheringa/van Gaal hadden we goede reserve aanvallers. Denk aan Koevermans, Lens en Pelle bijvoorbeeld. Nu er geen miljoeneninjecties meer zijn houden we het hoofd boven water door een opleidingsclub te zijn. En tamelijk succesvol de laatste jaren.

Dat 010 Soms begint met Alireza, Idrissi, Bullaude etc op de bank is inderdaad een wezenlijk verschil. Waarschijnlijk gaat dat verschil in de eindklassering ook tot uitdrukking komen.
Ik begrijp dit verhaal echt niet zo goed.
We hebben wel geld om Mijnans/mihailovic/Bazoer als reserves voor het middenveld te hebben
We hebben wel geld om DeWit/VanHeusden/Pantelis als reserves voor de defensie te hebben

Maar voorin is er ineens geen geld voor serieuze opties.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12461
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

SimonPoulsen schreef: 11 feb 2023, 14:07 Ik begrijp dit verhaal echt niet zo goed.
We hebben wel geld om Mijnans/mihailovic/Bazoer als reserves voor het middenveld te hebben
We hebben wel geld om DeWit/VanHeusden/Pantelis als reserves voor de defensie te hebben

Maar voorin is er ineens geen geld voor serieuze opties.
Je kunt Odgaard ook als stand-in voor Pavlidis zien. Een club als AZ heeft niet de aantrekkingskracht om goede aanvallers te interesseren voor veel uren op de bank (of het moet een aankomende spits zijn met potentieel)
we can come an end
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2248
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

SimonPoulsen schreef: 11 feb 2023, 14:07 Ik begrijp dit verhaal echt niet zo goed.
We hebben wel geld om Mijnans/mihailovic/Bazoer als reserves voor het middenveld te hebben
We hebben wel geld om DeWit/VanHeusden/Pantelis als reserves voor de defensie te hebben

Maar voorin is er ineens geen geld voor serieuze opties.
Daar heb je een goed punt wel, eigenlijk.
AZ wil alle posities dubbel bezet hebben met min of meer gelijkwaardige spelers. Het is dit seizoen eigenlijk voor het eerst sinds lange tijd dat er spelers van het kaliber als die jongens die jij noemde aangetrokken werden als back up. Daarbij mag wel aangetekend worden dat Mees de Wit de beoogde eerste back was met Kerkez als back up, dat Mijnans volgens mij is aangetrokken als opvolger van Dani de Wit, en dat Vanheusden werd aangetrokken op een moment dat serieus rekening werd gehouden met een vertrek van Panta. Verder was Evjen een alternatief voor de aanval en helaas vallen de jongens die we nu als alternatief hebben zoals Lahdo (opvolger Karlsson?), van Brederode en Barasi tot nu toe in de praktijk een beetje tegen. Waarschijnlijk werd er gehoopt dat jongens uit de eigen jeugd in navolging van Stengs, Wijndal, Koopmeiners, Til en Boadu een vergelijkbare ontwikkeling zouden doormaken.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9117
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

AZA'dam schreef: 11 feb 2023, 14:57 Daar heb je een goed punt wel, eigenlijk.
AZ wil alle posities dubbel bezet hebben met min of meer gelijkwaardige spelers. Het is dit seizoen eigenlijk voor het eerst sinds lange tijd dat er spelers van het kaliber als die jongens die jij noemde aangetrokken werden als back up. Daarbij mag wel aangetekend worden dat Mees de Wit de beoogde eerste back was met Kerkez als back up, dat Mijnans volgens mij is aangetrokken als opvolger van Dani de Wit, en dat Vanheusden werd aangetrokken op een moment dat serieus rekening werd gehouden met een vertrek van Panta. Verder was Evjen een alternatief voor de aanval en helaas vallen de jongens die we nu als alternatief hebben zoals Lahdo (opvolger Karlsson?), van Brederode en Barasi tot nu toe in de praktijk een beetje tegen. Waarschijnlijk werd er gehoopt dat jongens uit de eigen jeugd in navolging van Stengs, Wijndal, Koopmeiners, Til en Boadu een vergelijkbare ontwikkeling zouden doormaken.
Volgens mij is Mijnans aangetrokken als opvolger van Evjen. Mihailovic is flink voor betaald om de Wit te vervangen.
Het kan natuurlijk altijd zo zijn dat de een het beter gaat doen dan de ander.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2248
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

DeZuivelDuivel schreef: 11 feb 2023, 17:09 Volgens mij is Mijnans aangetrokken als opvolger van Evjen. Mihailovic is flink voor betaald om de Wit te vervangen.
Het kan natuurlijk altijd zo zijn dat de een het beter gaat doen dan de ander.
Mijnans zei voor de camera dat AZ het beste functioneert met een "lopende 10". (Dat zal hij niet zelf hebben bedacht.) In die zin is hij straks de opvolger van de Wit zoals de Wit de opvolger van Til was. Mihailovic is een heel ander type, namelijk de creatieve middenvelder die kwam omdat Bullaude niet haalbaar bleek.
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5418
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

AZA'dam schreef: 11 feb 2023, 18:41 Mijnans zei voor de camera dat AZ het beste functioneert met een "lopende 10". (Dat zal hij niet zelf hebben bedacht.) In die zin is hij straks de opvolger van de Wit zoals de Wit de opvolger van Til was. Mihailovic is een heel ander type, namelijk de creatieve middenvelder die kwam omdat Bullaude niet haalbaar bleek.
Ik denk dat Mihailovic uiteindelijk op van de vleugels gaat belanden, wanneer daar iemand weggaat/geblesseerd raakt.
In 1 van de eerste interviews rond zijn komst had Pascal Jansen het er ook al over dat dat een optie is.
Gebruikersavatar
AZ-073
Invaller
Berichten: 2187
Lid geworden op: 07 jan 2012, 17:53
Locatie: Den Bosch

pAZcal schreef: 11 feb 2023, 19:06 Ik denk dat Mihailovic uiteindelijk op van de vleugels gaat belanden, wanneer daar iemand weggaat/geblesseerd raakt.
In 1 van de eerste interviews rond zijn komst had Pascal Jansen het er ook al over dat dat een optie is.
Ik denk dat Zowel Mihailovic (links) als Sven (rechts) op de vleugel kunnen spelen.
Dat geeft je meer opties wat altijd fijn is

Mijn punt bij 010 is dat bank nog breder is en met 5 wissels kun je als het voorin niet loopt er met 3 wissels nieuwe energie en ander type spelers ingooien wat voor de verdediging (die na pak hem beet uur voetbal) lastig is tactisch, maar ook qua energie en vermoeidheid
Kristen Nygaard: Wat een parel! https://www.youtube.com/watch?v=aOoIME2NSG0"
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9117
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

AZ-073 schreef: 12 feb 2023, 10:28 Ik denk dat Zowel Mihailovic (links) als Sven (rechts) op de vleugel kunnen spelen.
Dat geeft je meer opties wat altijd fijn is
Dat is hoe ik er ook naar kijk.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3395
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

Zou er inmiddels al ergens een lampje zijn gaan branden dat vrije trappen en corners mogelijk grote kansen en doelpunten kunnen opleveren? :lol:
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3395
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

Met de 1-0 winst heeft AZ de derde Eredivisiezege op rij geboekt. Daarmee behoudt het team zijn positie in de top van het klassement. Aankomend weekend zullen de wedstrijden Twente-AZ en ajax-Feyenoord een goede indicatie zijn voor de rest van het seizoen. Blijft AZ aanhaken, of is dit teveel gevraagd?

Qua punten doet AZ het ten opzichte van voorgaande seizoenen lang niet slecht. Sinds het kampioensjaar zijn alleen in het afgebroken coronaseizoen meer punten behaald op dit moment van de competitie. Als dezelfde trend wordt doorgezet qua behalen van punten (zie gestippelde lijn), dan zal AZ op pakweg 69 punten uit komen. In 10 van 13 uitgespeelde seizoenen was dit afdoende voor de derde positie in het eindklassement. Zal AZ hiermee tevreden zijn, of is er toch nog meer mogelijk? Samen met de wedstrijd tegen Lazio staat er wat dat betreft een interessant periode voor de boeg. Nog 9 wedstrijden te gaan...
.
AZ_Prestaties_2223_9togo.JPG
AZ_Prestaties_2223_9togo.JPG (48.63 KiB) 1078 keer bekeken
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12461
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

DiepeMast schreef: 13 mar 2023, 14:53 Nog 9 wedstrijden te gaan...
Nou, ik hoop dat eindelijk iedereen eens in te zetten is, want we naderen het einde van een seizoen waarin het lijkt dat nooit de sterkste 11 hebben kunnen spelen.
Door afwezigheid en (niet ingespeeld zijn) van o.a. Ryan, Vanheusden, Mihailovic (?), BMI, Dani de Wit, Karlsson, Pavlidis, ...
we can come an end
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9117
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

DiepeMast schreef: 13 mar 2023, 14:53 Met de 1-0 winst heeft AZ de derde Eredivisiezege op rij geboekt. Daarmee behoudt het team zijn positie in de top van het klassement. Aankomend weekend zullen de wedstrijden Twente-AZ en ajax-Feyenoord een goede indicatie zijn voor de rest van het seizoen. Blijft AZ aanhaken, of is dit teveel gevraagd?

Qua punten doet AZ het ten opzichte van voorgaande seizoenen lang niet slecht. Sinds het kampioensjaar zijn alleen in het afgebroken coronaseizoen meer punten behaald op dit moment van de competitie. Als dezelfde trend wordt doorgezet qua behalen van punten (zie gestippelde lijn), dan zal AZ op pakweg 69 punten uit komen. In 10 van 13 uitgespeelde seizoenen was dit afdoende voor de derde positie in het eindklassement. Zal AZ hiermee tevreden zijn, of is er toch nog meer mogelijk? Samen met de wedstrijd tegen Lazio staat er wat dat betreft een interessant periode voor de boeg. Nog 9 wedstrijden te gaan...
.
AZ_Prestaties_2223_9togo.JPG
Tja eerst maar eens winnen van (Lazio) Twente en Sparta, dan zien we waar we echt staan, want dan komen ajax en PSV nog. Voor dit seizoen hebben we nog best een zwaar programma.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12461
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

DeZuivelDuivel schreef: 13 mar 2023, 18:48 Tja eerst maar eens winnen van (Lazio) Twente en Sparta, dan zien we waar we echt staan, want dan komen ajax en PSV nog. Voor dit seizoen hebben we nog best een zwaar programma.
En dus ook gelegenheid de concurrrentie nog op achterstand te zetten (Feyenoord moet wel punten gaan laten liggen en AZ moet eens consistent haar beste spel gaan spelen)
we can come an end
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3395
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

DiepeMast schreef: 13 mar 2023, 14:53 Met de 1-0 winst heeft AZ de derde Eredivisiezege op rij geboekt. Daarmee behoudt het team zijn positie in de top van het klassement. Aankomend weekend zullen de wedstrijden Twente-AZ en ajax-Feyenoord een goede indicatie zijn voor de rest van het seizoen. Blijft AZ aanhaken, of is dit teveel gevraagd?

Qua punten doet AZ het ten opzichte van voorgaande seizoenen lang niet slecht. Sinds het kampioensjaar zijn alleen in het afgebroken coronaseizoen meer punten behaald op dit moment van de competitie. Als dezelfde trend wordt doorgezet qua behalen van punten (zie gestippelde lijn), dan zal AZ op pakweg 69 punten uit komen. In 10 van 13 uitgespeelde seizoenen was dit afdoende voor de derde positie in het eindklassement. Zal AZ hiermee tevreden zijn, of is er toch nog meer mogelijk? Samen met de wedstrijd tegen Lazio staat er wat dat betreft een interessant periode voor de boeg. Nog 9 wedstrijden te gaan...
.
AZ_Prestaties_2223_9togo.JPG
Uiteindelijk 67 punten. Maar dat hadden er net zo goed 68 of 70 kunnen zijn. Ik zat er niet ver naast. Al met al gewoon een normaal seizoen gedraaid. Teleurstellend in de beker, maar een goede Europese campagne. De vierde plaats is de norm die AZ gezien zijn status minimaal dient te halen. Als Twente een tikkie beter had gedraaid, had je ook 5e kunnen worden. De 3e plaats was echter realistisch geweest.

Positief punt: we spelen volgend jaar weer Europees; we hoeven geen play-offs te spelen; we kunnen wat later beginnen. Ik ben nu al benieuwd naar de lotingen voor volgend seizoen. Retteketet!
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
MB80
Invaller
Berichten: 2239
Lid geworden op: 30 jan 2021, 12:24

Kip en het ei verhaal. Is onze trainer zo een lafaard of de spelers lui? of beide?

Laten we beginnen met de meeste ballen vooruit te spelen, spelers die 'verstoppertje' doen voorin mag je wisselen, initiatief tonen en oldschool 'meer goals dan de tegenstander maken' a la Co Adriaanse. Gewoon pure spelvreugde ontbreekt, AZ onder 19 voetbalde wel met een idee en energie (ja het is een lagere weerstand..) maar met vreugde.

Wat dat betreft is het te hopen dat Goes volgend jaar in de basis speelt, durft namelijk wel in te dribbelen en vooruit te spelen.. bizar dat hij eruit gehaald werd na zijn goede periode (o.a. tegen Lazio) ten faveure van onze houthakker Beukema.

Van Brederode bied zichzelf wel aan maar maakt zelden tot nooit een actie.. misschien tegen Emmen of RKC. Je ziet vandaag wat voor een gevaar het kan zijn (Simons) om gewoon je man op te zoeken, doet Karlsson trouwens ook zelden want die vertraagd het spel continue en de voorzetten zijn om te janken.
Laatst gewijzigd door MB80 op 28 mei 2023, 21:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie