Pantelis Hatzidiakos (2024)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7731
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Graag gedaan. Soms heb je een realitycheck van buitenaf nodig.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2335
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

Maar in het stuk staat dus dat hij nog niet terug naar Griekenland wil, dat dit te vroeg voor hem komt. Waarschijnlijk wil hij daar afsluiten.
Gebruikersavatar
Shota-Arveladze
Ben-Sider
Berichten: 916
Lid geworden op: 27 dec 2020, 13:19
Locatie: Haarlem

MO7 schreef: 20 jun 2022, 12:10 Graag gedaan. Soms heb je een realitycheck van buitenaf nodig.
Dat de AZfans zien dat Hatzidiakos niet zo goed is betekent niet dat clubs dat ook zo zien. Die zien een centrale verdediger die basis staat bij AZ, met veel Europese ervaring en de vaste centrumverdediger is van het nationale team van Griekenland. Heeft nog een contract van twee jaar. Dus zo gek is het niet als er vier of vijf miljoen betaald gaat worden.

Dat hij het niet waard is, dat is een ander verhaal.
"One swallow does not make a summer"
MB80
Invaller
Berichten: 2239
Lid geworden op: 30 jan 2021, 12:24

Wildcat schreef: 20 jun 2022, 09:15 AZ'ER HATZIDIAKOS WIL NAAR BUITENLAND, MAAR ZEGT AEK ATHENE AF'
Pantelis Hatzidiakos wil deze zomer graag op zoek naar een nieuwe uitdaging. De 25-jarige centrale verdediger van AZ geeft de voorkeur aan een buitenlands avontuur. Een mogelijkheid om naar Griekenland terug te keren, sluit hij uit. Voorlopig althans.

Vandaag om 09:30 door Sander Berends
De Grieks international, inmiddels negentien caps achter zijn naam, speelt reeds elf jaar voor de Noord-Hollandse eredivisionist. Waar hij jaren een vaste waarde was, kwam hij afgelopen seizoen tot 28 optredens in de Eredivisie. Daarvan voltooide hij vijftien keer de negentig minuten. Zijn contract in Alkmaar loopt nog tot medio 2024. Zijn voorkeur voor een toekomstige club zou in het buitenland liggen. AEK Athene liet reeds haar interesse in de verdediger, opgeleid bij Panathinaikos, blijken. Maar voor een terugkeer naar Griekenland vindt Hatzidiakos het te vroeg. Nu althans.

Zijn transferwaarde wordt geschat op een bedrag van rond de 2,5 à drie miljoen euro. AZ start vandaag (maandag) met de voorbereiding op het nieuwe seizoen. Morgen (dinsdag) staat de eerste veldtraining op het programma.
Transfermarkt prijst hem ook op 2.5m, eerlijke prijs en goed voor bewezen diensten. Logisch dat hij (nog) niet terug wilt naar Griekenland, allicht een stap a la Gouweleeuw naar rechterrijtje Duitsland beter.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9117
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

AZ-073 schreef: 20 jun 2022, 10:33 Contract tot 2024, 25 jaar, Grieks international, dan lijkt genoemde 2.5 - 3 miljoen een nogal zuinige inschatting.
5 lijkt me een ondergrens + nog wat bonussen richting 6.5 - 7 miljoen
Dat is wat jij denkt over zijn inschatting in het beste geval voor AZ.

Ik bedoelde tot welk bedrag AEK zou willen gaan, kunnen die uberhaupt 3 miljoen ophoesten? (Wat voor een jongen uit eigen jeugd ondanks alles natuurlijk mooi verdiend zou zijn).
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
lowietje
Fanatic
Berichten: 514
Lid geworden op: 25 jan 2008, 22:06

MO7 schreef: 20 jun 2022, 12:10 Graag gedaan. Soms heb je een realitycheck van buitenaf nodig.
😂😂 😂
Helemaal mee eens trouwens.
Seizoenkaarthouder
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6495
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

MB80 schreef: 20 jun 2022, 12:22 Transfermarkt prijst hem ook op 2.5m, eerlijke prijs en goed voor bewezen diensten.
Ik snap er niets meer van. Ik lees hier eerder dat de markt enorm veranderd is - en dat er geen spelers meer te krijgen zijn voor onder de drie miljoen (Mees de Wit).
Terwijl AZ de spelers zelf voor een habbekrats (Druijf, Ouwejan en nu Hatzi) probeert te slijten voor minder dan drie miljoen.....
:lol:
MB80
Invaller
Berichten: 2239
Lid geworden op: 30 jan 2021, 12:24

Ferry schreef: 20 jun 2022, 19:18 Ik snap er niets meer van. Ik lees hier eerder dat de markt enorm veranderd is - en dat er geen spelers meer te krijgen zijn voor onder de drie miljoen (Mees de Wit).
Terwijl AZ de spelers zelf voor een habbekrats (Druijf, Ouwejan en nu Hatzi) probeert te slijten voor minder dan drie miljoen.....
:lol:
Nee hoor, je moet het wel in de context/tijdsgeest zien. Bijv de markt is met name in Scandinavië veel anders gezien men voorheen voor rond de 1.5M (Midtsjo, Svensson, Henriksen etc.) kon oppikken terwijl nu jaren later eenzelfde type spelers voor 3-5 miljoen weggaan daar.

Die 2.3M (bron: transfermarkt voor wat het waard is) voor De Wit was ook krankzinnig (waarschijnlijk paniek) vanuit AZ (dus de markt) voor een speler van PEC terwijl Druijff niet echt slaagde, Ouwejan had een vastgestelde clausule (bij Udinese speelde hij weinig) voordat hij een groot succes werd bij Schalke... en Hatzidiakos, jij verwacht 5 miljoen? :roll: De beste man is sympathiek en heeft inzet alleen kan hij voor een verdediger niet echt goed verdedigen..
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9117
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

MB80 schreef: 20 jun 2022, 20:28 Nee hoor, je moet het wel in de context/tijdsgeest zien. Bijv de markt is met name in Scandinavië veel anders gezien men voorheen voor rond de 1.5M (Midtsjo, Svensson, Henriksen etc.) kon oppikken terwijl nu jaren later eenzelfde type spelers voor 3-5 miljoen weggaan daar.

Die 2.3M (bron: transfermarkt voor wat het waard is) voor De Wit was ook krankzinnig (waarschijnlijk paniek) vanuit AZ (dus de markt) voor een speler van PEC terwijl Druijff niet echt slaagde, Ouwejan had een vastgestelde clausule (bij Udinese speelde hij weinig) voordat hij een groot succes werd bij Schalke... en Hatzidiakos, jij verwacht 5 miljoen? :roll: De beste man is sympathiek en heeft inzet alleen kan hij voor een verdediger niet echt goed verdedigen..
Nee Ferry heeft gelijk. Je kunt in Scandinavië nog altijd goedkoop winkelen, dan moet je er wel op tijd bij zijn en lef hebben. Neem zo'n Vetlesen, super goedkoop opgepikt door Bodo/Glimt terwijl zijn talent bekend was en zal nu wel wat meer kosten, maar nog haalbaar zijn. Anderzijds was zo'n Aursnes ook maar een paar ton en Pedersen anderhalf miljoen. Kitolano moest vorig jaar 5 miljoen kosten, nu kan Sparta hem opeens betalen.
Het heeft met goed doorscouten en timing te maken.

Bij Druijf en Ouwejan zat je met clausules. Hatzidiakos kan wel wat opleveren, maar je moet eerst een club vinden die uberhaupt interesse heeft. Je mag hem best spiegelen aan Mees de Wit, ook al was dat een vreemde transfer.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3395
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

AEK lijkt me echt een prima club voor hem, met een paar oude bekenden: Tankovic, Levi Garcia (!) en Amrabat. Het zou me echter verbazen als ze ineens >2,5M€ gaan betalen. Het is echter alweer even terug dat ze kampioen zijn geworden (2017/2018), dus wellicht dat ze nu wat specifieker gaan investeren.

Opvallend dat Hatzidiakos het in principe afhoudt. Zou toch een mooie stap zijn naar de Griekse top. Als hij naar Duitsland wilt, dan ben ik bang dat de Bundesliga vrij hoog gegrepen is. Even puur gekeken naar marktwaarde, zou hij dan eerder in de 2e Bundesliga komen te spelen. Dat is natuurlijk ook niet verkeerd, maar of die clubs ca 3M€ voor hem willen betalen... Tja, het zou natuurlijk kunnen. Grieks international staat altijd wel lekker en hij heeft natuurlijk de nodige Europese ervaring. Dat zou de doorslag kunnen geven.

Overigens presteert Hatzidiakos vrij constant (i.t.t. wat sommigen hier beweren). Hij scoort eigenlijk altijd wel een 6,5 of hoger. Stukje degelijkheid is toch ook wel prettig voor een club.
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9117
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Misschien is HSV wel wat voor hem.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

DeZuivelDuivel schreef: 21 jun 2022, 10:48 Misschien is HSV wel wat voor hem.
Maatje van Thomas Ouwejan? Dus dan het gepromoveerde Schalke'04.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9117
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Tuzla City is natuurlijk geen heel goede graadmeter.
Maar aangezien we altijd zo hard zijn voor Hatzidiakos: op rechtsback heb ik mij niet hem gestoord en daarmee heeft hij Witry in een nog slechter daglicht gezet.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10192
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

DeZuivelDuivel schreef: 22 jul 2022, 09:48 Tuzla City is natuurlijk geen heel goede graadmeter.
Maar aangezien we altijd zo hard zijn voor Hatzidiakos: op rechtsback heb ik mij niet hem gestoord en daarmee heeft hij Witry in een nog slechter daglicht gezet.
Ik heb me twee wedstrijden doodgeërgerd.

Voegt aanvallend niets toe, aan de bal onrustig en verdedigend houdt het ook niet over. Al komt hij tegen Tuzla City natuurlijk niet echt in de problemen. Maar wie wel?

Als je dit dan vergelijkt met een Kerkez, Wijndal of Sugawara dan zit hij daar vier jaar lichtjaren achter. En ja, ik begrijp dat het zijn plek niet is, maar stel hem dan ook niet op.
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11142
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Antti Opdam schreef: 29 jul 2022, 08:29 En ja, ik begrijp dat het zijn plek niet is, maar stel hem dan ook niet op.
Zijn vervanger Witry was nog slechter. Maar die actie bij de gele kaart was wel weer tekenend.

Conclusie is dat we nog steeds een groot probleem hebben rechts achterin. Dat we nu hopen op het herstel van een gesjeesde Japanner die niet kan verdedigen zegt alles.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10192
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Langedijk schreef: 29 jul 2022, 08:32 Maar die actie bij de gele kaart was wel weer tekenend.
Het is gewoon een waardeloze verdediger zonder specifieke kwaliteiten. Zowel verdedigend als aanvallend heb je er weinig tot niets aan.

Ik vind het een hele sympathieke gozer en gun hem het beste, maar AZ is gewoon te hoog gegrepen voor hem.

En dan kan je zeggen: hij speelt wel. Maar als Leeuwin en Letschert je concurrenten zijn ...
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16209
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Langedijk schreef: 29 jul 2022, 08:32 Zijn vervanger Witry was nog slechter. Maar die actie bij de gele kaart was wel weer tekenend.

Conclusie is dat we nog steeds een groot probleem hebben rechts achterin. Dat we nu hopen op het herstel van een gesjeesde Japanner die niet kan verdedigen zegt alles.
Ik ben wel benieuwd welke betekenis je aan het bijvoeglijk naamwoord “gesjeesde” geeft in deze.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11142
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Antti Opdam schreef: 29 jul 2022, 08:43
Ik vind het een hele sympathieke gozer en gun hem het beste, maar AZ is gewoon te hoog gegrepen voor hem.
Als het geen jongen van de club was geweest had hij nooit zoveel krediet gekregen. Dat laatste vind ik overigens terecht maar slaat bij sommigen (Dos Santos, Luckassen, Hatzidiakos) volledig door.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11142
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

salmonyappi schreef: 29 jul 2022, 08:50 Ik ben wel benieuwd welke betekenis je aan het bijvoeglijk naamwoord “gesjeesde” geeft in deze.
Dat heb ik je al eens uitgelegd :wink:

Opleiding tot verdediger nooit afgemaakt. Dat geldt dus ook voor Hatzidiakos.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16209
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Langedijk schreef: 29 jul 2022, 08:58 Dat heb ik je al eens uitgelegd :wink:

Opleiding tot verdediger nooit afgemaakt. Dat geldt dus ook voor Hatzidiakos.
Ja, ik weet het weer, sorry…….
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gesloten