Thomas Ouwejan (2024, verhuurd)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
El Magico
Moderatort
Berichten: 1105
Lid geworden op: 18 dec 2004, 12:33
Locatie: Alkmaar

AZ legt Ouwejan tot 2016 vast

AZ heeft donderdag jeugdinternational Thomas Ouwejan (16) tot de zomer van 2016 vastgelegd. De linksbenige middenvelder speelt al sinds 2007 in de AZ Jeugdopleiding. Ouwejan maakt momenteel deel uit van AZ Onder 19 en is international van Nederland Onder 17.

Voor zijn komst naar AZ kwam de geboren Alkmaarder in zijn woonplaats Heiloo uit voor De Foresters. Met het vastleggen van Ouwejan heeft AZ dus weer een talent uit de eigen regio weten te binden.

Stewart: ‘Prima pass- en traptechniek’
“Thomas Ouwejan is een zeer groot talent, dat al jaren deel uitmaakt van onze eigen opleiding”, reageerde AZ’s Directeur Voetbalzaken Earnest Stewart na de contractondertekening. “Hij is een linksbenige middenvelder met een prima pass- en traptechniek. Met zijn overzicht is hij een rustpunt in een elftal. Komend jaar kan hij in AZ Onder 19 de volgende stappen maken in zijn ontwikkeling.”

Ouwejan: ‘Slimme voetballer’
“Je zou me kunnen omschrijven als een slimme voetballer met spelinzicht”, besprak Ouwejan zijn capaciteiten. “Ik heb een goede traptechniek en probeer zoveel mogelijk op te vallen met afstandsschoten. In Michael Buskermolen had ik de laatste tijd de ideale trainer. Hij was zelf ook middenvelder. Ik heb hartstikke veel van hem geleerd: het opengedraaid staan, vrij komen tussen de linies en positie kiezen.”

‘Verlegen jongetje’
“Ik weet nog goed dat ik hier als verlegen jongetje binnenkwam”, zei Ouwejan na het tekenen van zijn eerste profcontract bij de club uit zijn geboortestad. “Het was mijn droom om door te breken bij AZ, de club zo dicht bij mijn woonplaats. De afgelopen jaren is het eigenlijk heel erg snel gegaan. Nu zit ik hier met mijn gedroomde contact op zak. Dat zullen de mensen in Heiloo wel heel leuk vinden, want ze spreken me vaak aan omdat ik bij AZ speel. Ook voor hen probeer ik zo snel mogelijk van het jeugdcomplex richting het stadion te komen.”

AZ.nl
24 hours in a day...24 beers in a case...coincidence?
AZHHW
Glory-hunter
Berichten: 97
Lid geworden op: 24 okt 2008, 09:25
Locatie: Heerhugowaard

Een geboren Alkmaarder, echt clubliefde. Daar houden we van.
Gebruikersavatar
AZ-073
Invaller
Berichten: 2187
Lid geworden op: 07 jan 2012, 17:53
Locatie: Den Bosch

Koesteren zo'n echte Alkmaarder daar hebben we er niet veel van (en ook niet veel gehad volgens mij). Wie weet als hij zo doorgaat maakt hij in het volgende seizoen al zijn debuut in de eredivisie.
Kristen Nygaard: Wat een parel! https://www.youtube.com/watch?v=aOoIME2NSG0"
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Omejan was nog een mooiere achternaam geweest, natuurlijk.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
Voltreffer Vick
Reservespeler
Berichten: 1641
Lid geworden op: 14 jan 2006, 10:05
Locatie: kaasmarkt

AZHHW schreef:Een geboren Alkmaarder, echt clubliefde. Daar houden we van.
Inmiddels allang een echte Heilooër :wink:
Op de zolder van zijn grootmoeder vindt Sjakie Meulemans op een goede dag een paar enorm oude voetbalschoenen, die van een vroegere topvoetballer zijn geweest: Voltreffer Vick, sinds die tijd kan ie voetballen als de beste
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

MO7 schreef:Omejan was nog een mooiere achternaam geweest, natuurlijk.
Gezien de leeftijd van het lied zit Ouwejan er niet erg ver naast. Even de tekst aanpassen en we hebben ook gelijk een spelerslied.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
nederweert2
Seizoenkaarthouder
Berichten: 419
Lid geworden op: 25 apr 2013, 09:50

Stewart heeft het op de AZ site over een 'zeer groot talent'. Volgens mijn herinnering is hij over het algemeen iets minder lovend bij het vastleggen van een jeugdspeler. Weet iemand te zeggen hoe goed Thomas is? Ben sowieso wel benieuwd naar info van volgers van de AZ jeugd. Wie worden er als de grootste AZ talenten gezien?
Niet doen, maar denken.
afaz
Supporter
Berichten: 247
Lid geworden op: 17 apr 2012, 11:01
Locatie: Ursem

nederweert2 schreef:Stewart heeft het op de AZ site over een 'zeer groot talent'. Volgens mijn herinnering is hij over het algemeen iets minder lovend bij het vastleggen van een jeugdspeler. Weet iemand te zeggen hoe goed Thomas is? Ben sowieso wel benieuwd naar info van volgers van de AZ jeugd. Wie worden er als de grootste AZ talenten gezien?
Voor elke jeugdteam is een aparte topic aangemaakt. Wellicht handig en overzichtelijk om daar de grootste AZ talenten per team aan te geven.
Voor o.19 zal Ouwejan daar zeker bij horen. En verder hebben ook Olij, Spierings, Dos Santos, Vaarnold, Roshanali en Donald een jeugdcontract. En ook die nieuwe jongen uit IJsland.
Gebruikersavatar
Alkmaar/Zaanstreek
Invaller
Berichten: 2360
Lid geworden op: 26 dec 2011, 09:38

Ouwejan behoort toch wel tot 1 van de beste van het team samen met Dos Santos en Spierings.
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Goed en prima debuut op een voor hem niet bekende positie.

Laatst dat hij linksachter speelde was bij de O15, een jaar of vijf geleden dus.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
AZraamklA
Reservespeler
Berichten: 1877
Lid geworden op: 12 jun 2007, 15:42
Locatie: Alkmaar

kuifje schreef:Goed en prima debuut op een voor hem niet bekende positie.

Laatst dat hij linksachter speelde was bij de O15, een jaar of vijf geleden dus.
Dat maakt het helemaal
Speciaal. Mooi hoor. Hij kon nog bijna zijn goaltje meepikken in de eerste helft. Geef de jongen meer speelminuten, doet niet onder voor Brezancic.
Geen gelul, drink een pul!!
Last Scout

Blij hem eindelijk te hebben zien debuteren, blijft toch een speler waar ik mijn hoop op gevestigd houd.
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Type Strootman. Fysiek op den duur zelfs iets sterker denk ik. Geweldige trap in linkerbeen.

Zeker een veelbelovende speler. Onze nieuwe linkermiddenvelder op termijn.
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

Ik begrijp in de huidige setting niet zo goed wat we nou eigenlijk met linker- en rechtermiddenvelder bedoelen.

Ortiz staat voor de verdediging, van Overeem centraal en Henriksen achter Janssen. Links of rechts is helemaal geen item. Dat is al jaren zo. Zou zo'n Ouwejan dan de positie van Ortiz bedoelen? Of speelt de jeugd gewoon anders?
Gebruikersavatar
Witzer
Ben-Sider
Berichten: 886
Lid geworden op: 18 apr 2012, 08:52

~AZ~ schreef:Ik begrijp in de huidige setting niet zo goed wat we nou eigenlijk met linker- en rechtermiddenvelder bedoelen.

Ortiz staat voor de verdediging, van Overeem centraal en Henriksen achter Janssen. Links of rechts is helemaal geen item. Dat is al jaren zo. Zou zo'n Ouwejan dan de positie van Ortiz bedoelen? Of speelt de jeugd gewoon anders?
Die verwarring is logisch, omdat AZ al jaren zonder spelbepaler en met vele wisselingen op het middenveld speelt. Daardoor komen Henriksen en Van Overeem regelmatig naar binnen, maar staan eigenlijk links en rechts op het middenveld, waarbij Henriksen vaak achter de spits opduikt (en zijn goaltjes meepikt). Er is geen lijn te ontdekken. Tegen Bilbao speelde Ortiz en Rienstra controlerend, zodat er altijd 1 doorschuift als spelbepaler en het middenveld veel beter bezet is met Van Overeem op rechts en Haye op links. Persoonlijk zou ik Van Overeem naast Ortiz laten spelen, als spelbepaler, centraal op het middenveld.
Praat geen Poep, doos.
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Hoort Thomas Ouwejan nog wel in het Jeugd topic ?

Hij is al drie keer in de basis van het eerste begonnen:

1. 10.12.15 tegen Athletic Bilbao, Europa League, uitslag 2-2.
2. 13.12.15 tegen PEC Zwolle, Eredivisie, uitslag 2-1 voor PEC
3. 16.12.15 tegen Kozakken Boys, KNVB Beker, uitslag 3-1 voor AZ
Glory Hunter
alkmaar90
Reservespeler
Berichten: 1748
Lid geworden op: 19 okt 2009, 21:12

Thomas beschikt over een aflopend contract... tijd dat hij een fatsoenlijk en langdurig contract krijgt!

Een echte linkspoot, jeugdspeler, komt uit de regio en uiteraard gewoon erg talentvol. Dat zie je als fan toch ook veel liever dan een ingevlogen Rajko Brezancic? Of een Viktor Elm achtige speler?
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

Ik las laatst dat ze al twee keer met elkaar hadden gesproken en dat hij ervoor open staat mits hij zicht op speeltijd houdt. Dat zal wel zijn als middenvelder ga ik vanuit, linksback is toch vooral uit nood geboren.
Gebruikersavatar
Geest van Dirk
Goalscorer
Berichten: 3867
Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:51

Zou mij echt tegenvallen als hij niet gewoon bijtekent.
...... and that's what we mean by honey \:D/
Josje
Oude garde
Berichten: 1155
Lid geworden op: 24 mar 2014, 12:06
Locatie: Zdam

Jack schreef:Hoort Thomas Ouwejan nog wel in het Jeugd topic ?

Hij is al drie keer in de basis van het eerste begonnen:

1. 10.12.15 tegen Athletic Bilbao, Europa League, uitslag 2-2.
2. 13.12.15 tegen PEC Zwolle, Eredivisie, uitslag 2-1 voor PEC
3. 16.12.15 tegen Kozakken Boys, KNVB Beker, uitslag 3-1 voor AZ
Is al sinds het begin van het seizoen Jeugdspeler af. Hoort dus ook niet meer in het Jeugd topic.
Gesloten