Thomas Ouwejan (2024, verhuurd)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6505
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

DeZuivelDuivel schreef: 17 dec 2021, 17:44 Het is geen schande om bij HSV, Schalke 04 of Werder Bremen te spelen.
Ik ken het niveau van de 2. Bundesliga niet, maar Schalke is echt een grote club. Mooi stadion, mooie trouwe aanhang - ook nu meer dan 30.000 toeschouwers gemiddeld.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9121
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Ferry schreef: 29 dec 2021, 15:57 Ik ken het niveau van de 2. Bundesliga niet, maar Schalke is echt een grote club. Mooi stadion, mooie trouwe aanhang - ook nu meer dan 30.000 toeschouwers gemiddeld.
Inmiddels zijn een aantal voormalige subtoppers afgezakt naar de 2. Bundesliga. Zo zit er toch een kern van serieuze en cultclubs. Een aardig deel van die clubs zou gewoon meedraaien in de Eredivisie hier.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10194
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

DeZuivelDuivel schreef: 29 dec 2021, 17:04 Een aardig deel van die clubs zou gewoon meedraaien in de Eredivisie hier.
Dat geldt voor bijna elke gehaktballen - vereniging.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6545
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Mooi bedrag om een nieuwe linksback te kopen voor AZ, en Ouwejan komt terecht bij een mooie club waar hij helemaal tot zn recht komt. Win-Win.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6505
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Uitvoerig gesprek met Voetbalzone waarin Ouwejan wel open weergeeft hoe de stand van zaken is.
https://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=402696
Een terugkeer in Alkmaar ziet Ouwejan deze zomer sowieso niet zitten. Door de bezuinigingen had Schalke niet de financiële middelen om de linkspoot definitief over te nemen van AZ, waarna een huurconstructie met verplichte optie tot koop werd afgesproken. Bij promotie naar de Bundesliga blijft Ouwejan behouden voor de gevallen Duitse topclub. "Als we promoveren blijf ik dus, als we niet promoveren zal ik veel met de club moeten praten en kijken wat het beste voor mij is.
Die verplichte optie tot koop zou 2 miljoen euro zijn

Over een eerdere overstap naar PSV:
"Die interesse was er, dat had ik graag gewild. Dat zijn mooie stappen, was voor mij de perfecte stap geweest. PSV blijft een mooie club. Het is jammer dat dat toen niet is gelukt. Feit is dat AZ niet helemaal meehielp."
Grifo
Oude garde
Berichten: 1497
Lid geworden op: 19 sep 2005, 17:30
Contacteer:

Ferry schreef: 15 apr 2022, 08:04 Uitvoerig gesprek met Voetbalzone waarin Ouwejan wel open weergeeft hoe de stand van zaken is.
https://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=402696


Die verplichte optie tot koop zou 2 miljoen euro zijn

Over een eerdere overstap naar PSV:
Prima dat hij zijn beleving geeft van gebeurde zaken. Maar ik vind hem erg klein en onprofessioneel overkomen. Hij loopt weg voor de concurrentie met Wijndal: een strijd die hij aan het verliezen was. Dat kan, maar toont weinig zelfvertrouwen. En vervolgens verlangt hij dat AZ de concurrent van AZ sterker gaat maken via medewerking met een transfer naar PSV? Als hij speeltijd in Nederland zo ontzettend belangrijk had gevonden, dan had ie moeten kijken naar een club in de middenmoot of misschien subtop van Nederland.

Hij geeft wel duidelijk aan dat zijn toekomst niet bij AZ ligt, maar heeft wel zijn contract verlengd. Ook dat toont weinig professionaliteit. Teken dan niet bij en accepteer de consequenties. Het lijkt erop dat ie alleen de voordelen wil hebben van een (goed) contract bij een topclub in Nederland, maar niet de nadelen.
____________
Hoc est nihil
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12471
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

"In mijn ogen is de 2. Bundesliga een stuk sterker dan de Eredivisie als je ajax, PSV en Feyenoord buiten beschouwing laat."
Dit is wel een schopje tegen de schenen van AZ (al wil je als speler natuurlijk het idee hebben dat je carriere vooruit gaat ipv achteruit)
we can come an end
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

differentcook schreef: 15 apr 2022, 13:43 "In mijn ogen is de 2. Bundesliga een stuk sterker dan de Eredivisie als je ajax, PSV en Feyenoord buiten beschouwing laat."
Dit is wel een schopje tegen de schenen van AZ (al wil je als speler natuurlijk het idee hebben dat je carriere vooruit gaat ipv achteruit)
Beetje jammer zo'n opmerking van Thomas die toch ook zijn carrière voor een groot deel aan AZ te danken heeft.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6545
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Grifo schreef: 15 apr 2022, 12:51 Hij geeft wel duidelijk aan dat zijn toekomst niet bij AZ ligt, maar heeft wel zijn contract verlengd. Ook dat toont weinig professionaliteit. Teken dan niet bij en accepteer de consequenties. Het lijkt erop dat ie alleen de voordelen wil hebben van een (goed) contract bij een topclub in Nederland, maar niet de nadelen.
Dit forum is af en toe wel n beetje n klucht. Toen Gudmundsson niet bijtekende was dat juist weer ondankbaar. Prima toch dat Ouwejan AZ nog wat geld gunt en tegelijkertijd zelf een stap maakt via n huur constructie. Win-win voor beiden partijen. Ouwejan had makkelijk meer kunnen verdienen elders als transfervrije speler.
Grifo
Oude garde
Berichten: 1497
Lid geworden op: 19 sep 2005, 17:30
Contacteer:

SimonPoulsen schreef: 15 apr 2022, 14:18 Dit forum is af en toe wel n beetje n klucht. Toen Gudmundsson niet bijtekende was dat juist weer ondankbaar. Prima toch dat Ouwejan AZ nog wat geld gunt en tegelijkertijd zelf een stap maakt via n huur constructie. Win-win voor beiden partijen. Ouwejan had makkelijk meer kunnen verdienen elders als transfervrije speler.
Dat vind ik ook hoor, dat het fijn is dat hij bijgetekend heeft. De consequentie van bijtekenen is echter dat je nog een doorlopend contract hebt en dus speler van AZ bent. Dan in de media gaan zeggen dat je toekomst niet bij AZ ligt met nog 2,5 jaar contract op zak, vind ik weinig professioneel. Uitspreken dat je vanwege gebeurtenissen een transfer zou willen maken, zijn hele andere woorden terwijl je eigenlijk hetzelfde ermee duidelijk maakt. Woorden waar ik als supporter van AZ veel meer respect voor zou hebben, want je plaatst je eigenbelang een stuk minder op de voorgrond.

Als Ouwejan door niet promoveren van Schalke en uitblijven van een acceptabel bod op hem bij AZ moet blijven, wat dan? Hij geeft nu aan dat ie niet eens meer terug wil komen... dat is kwalijk met een doorlopend contract.
____________
Hoc est nihil
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6505
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Grifo schreef: 15 apr 2022, 18:26 Dan in de media gaan zeggen dat je toekomst niet bij AZ ligt met nog 2,5 jaar contract op zak, vind ik weinig professioneel.
[..]
Als Ouwejan door niet promoveren van Schalke en uitblijven van een acceptabel bod op hem bij AZ moet blijven, wat dan? Hij geeft nu aan dat ie niet eens meer terug wil komen... dat is kwalijk met een doorlopend contract.
Ik denk dat de contractverlenging een grote wens van AZ was. En daardoor ook de lage afkoopsom voor Schalke.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9121
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Ferry schreef: 15 apr 2022, 08:04 Uitvoerig gesprek met Voetbalzone waarin Ouwejan wel open weergeeft hoe de stand van zaken is.
https://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=402696


Die verplichte optie tot koop zou 2 miljoen euro zijn

Over een eerdere overstap naar PSV:
Ik verwacht een officiële forumsorry van een aantal mensen :wink:

Het verhaal is helder, die komt niet terug.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11150
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

differentcook schreef: 15 apr 2022, 13:43 "In mijn ogen is de 2. Bundesliga een stuk sterker dan de Eredivisie als je ajax, PSV en Feyenoord buiten beschouwing laat."
Hij is gek. Dat niveau is niet om aan te gluren. Het feit dat spelers als Verhoek, Diemers en Ouwejan zelf daar kunnen uitblinken zegt genoeg.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9121
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Langedijk schreef: 16 apr 2022, 07:19 Hij is gek. Dat niveau is niet om aan te gluren. Het feit dat spelers als Verhoek, Diemers en Ouwejan zelf daar kunnen uitblinken zegt genoeg.
Het niveau in de 2. Bundesliga is de laatste jaren wat omhoog gegaan doordat grote teams als Schalke en HSV, Werder en Hannover die ooit tussen middenmoot en subtop hingen opeens in die competitie terecht kwamen. Daar zit ook een grote aanhang achter. Zo zitten sommige van die teams qua inkopen nog wel eens in de categorie 1-3 miljoen.

Diemers speelde bij Fortuna als de ster en bij Feyenoord kon ie meehobbelen, Ouwejan heeft toch behoorlijk wat wedstrijden in AZ 1 achter zijn naam en kon eerder al eens op interesse van PSV rekenen.

Beide spelers zouden bij clubs als Vitesse en Twente gewoon spelen bijvoorbeeld. En daar doelt hij dan ook op.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6505
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Langedijk schreef: 16 apr 2022, 07:19 Hij is gek. Dat niveau is niet om aan te gluren. Het feit dat spelers als Verhoek, Diemers en Ouwejan zelf daar kunnen uitblinken zegt genoeg.
Ik zou dat niet onderschatten. En heel eerlijk: welke wedstrijd buiten de wedstrijden tussen de top 4-6 zijn in NL wel om aan te gluren?
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11150
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Ferry schreef: 16 apr 2022, 14:27 Ik zou dat niet onderschatten. En heel eerlijk: welke wedstrijd buiten de wedstrijden tussen de top 4-6 zijn in NL wel om aan te gluren?
Dit is een strikvraag toch? Aangezien AZ 5e staat en de goede wedstrijden dit seizoen op 1 hand zijn te tellen. Die 2. Bundesliga lijkt heel wat door de degradatie van HSV, Werder Bremen, Hannover en Schalke. Maar het zijn vooral grote stadions met veel publiek en een matig niveau. Ik was laatst nog bij Schalke en laten we zeggen dat de sfeer een hoop goed maakte.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6505
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Ferry schreef: 16 apr 2022, 14:27 Ik zou dat niet onderschatten. En heel eerlijk: welke wedstrijd buiten de wedstrijden tussen de top 4-6 zijn in NL wel om aan te gluren?
Sorry tussen de nummers 1-6....
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2247
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

DeZuivelDuivel schreef: 15 apr 2022, 21:12 Ik verwacht een officiële forumsorry van een aantal mensen :wink:

Het verhaal is helder, die komt niet terug.

Ik wacht daar ook nog op met Vindahl Jensen en Sowah, dus verwacht er niet veel van. :(
AZ fanatic 4-life
Fanatic
Berichten: 631
Lid geworden op: 28 feb 2004, 12:12
Locatie: alkmaar

Begint toch wel te irriteren die Ouwejan. Beetje respect richting de club waar je 13 jaar lang een opleiding hebt genoten zou niet misstaan.

Overigens kan de AZ directie ook eens in de spiegel gaan kijken. Hij is niet de eerste jeugdexponent die zich niet heel positief over de club uitlaat. Dat kan niet alleen aan de spelers liggen.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9121
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

AZ fanatic 4-life schreef: 19 apr 2022, 09:58 Begint toch wel te irriteren die Ouwejan. Beetje respect richting de club waar je 13 jaar lang een opleiding hebt genoten zou niet misstaan.
Ik werd belachelijk gemaakt toen ik hier aangaf dat het zo maar eens kan zijn dat Ouwejan helemaal niet zo vrolijk vertrokken is.
Inmiddels is vanuit Ouwejan helder dat hij het inderdaad niet als prettig heeft ervaren en het was mijn insziens ook onnodig.

Ik kan mij aan de reactie van Ouwejan dus niet storen, die is volkomen logisch.

Het tweede deel van je reactie sluit beter aan: AZ en dan vooral Huiberts mag eens goed in de spiegel gaan kijken hoe hij met spelers die toch een meerwaarde hadden kunnen zijn is omgesprongen.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gesloten