De Basisopstelling

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2335
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

DeZuivelDuivel schreef: 30 mei 2023, 13:36 Ryan
Aankoop - Goes - Dekker - Wolfe
Mijnans - Clasie
Mihailovic
Poku - Odgaard - Aankoop

Waar Poku en Mijnans staan zou je nog een aankoop kunnen doen. Waar Mihailovic staat zou je hem ook nog naar linksbuiten kunnen wisselen en Mijnans terug doorschuiven.

Bank:
Verhulst
Mees de Wit
Bruno Martins Indi
Bazoer
Schouten
De Jong
Lahdo
Van Brederode
Meerdink

BMI en Dekker kun je ook omwisselen en een extra verdediger kan geen kwaad.
En wat is je doelstelling met dit basiselftal? Linkerrijtje gaat in ieder geval niet lukken.. handhaving?

Volgens mij kan je je komend seizoen plaatsen voor een tweede directe Champions league plaats, dan ga je toch niet met dit team aantreden?

Drie verdedigers die bij elkaar nog geen 15 wedstrijden in de Eredivisie hebben gespeeld, een middenveld waar 0,0 fysiek in zit en een voorhoede van een kwakkelende jeugdspeler en een spits die al maanden over iedere bal struikelt... =D>

Blijft bijzonder hoe je AZ op de voet kan volgen en dan met zoiets op de proppen kan komen.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9118
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Wildcat schreef: 31 mei 2023, 09:06
Blijft bijzonder hoe je AZ op de voet kan volgen en dan met zoiets op de proppen kan komen.
Blijkbaar volg jij AZ niet op de voet want de genoemde namen behoren allemaal officieel tot de selectie van het eerste aankomend seizoen. Dit is niet mijn droomopstelling, maar de realistische wanneer iedereen die wil/moet vertrekken ook echt vertrekt en je iedereen die een plek heeft ook echt een plek geeft. Dit is de basis waarvanuit je door zal moeten redeneren (langer verblijf van een aantal spelers daargelaten, die komen dan weer terug op hun plek).

Je pakt de man, maar je hebt niet eens door dat de bal op de andere kant van het veld ligt :wink:
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2335
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

DeZuivelDuivel schreef: 31 mei 2023, 10:10 Blijkbaar volg jij AZ niet op de voet want de genoemde namen behoren allemaal officieel tot de selectie van het eerste aankomend seizoen. Dit is niet mijn droomopstelling, maar de realistische wanneer iedereen die wil/moet vertrekken ook echt vertrekt en je iedereen die een plek heeft ook echt een plek geeft. Dit is de basis waarvanuit je door zal moeten redeneren (langer verblijf van een aantal spelers daargelaten, die komen dan weer terug op hun plek).

Je pakt de man, maar je hebt niet eens door dat de bal op de andere kant van het veld ligt :wink:
Dan nog slaat je opstelling echt nergens op. Enerzijds schuil je achter dat dit de contractapelers zijn en zet je Poku rechtsbuiten gebaseerd op vrij weinig maar vervolgens zet je linksbuiten “Aankoop” neer en zet je bijv van Brederode op de bank.

Goes en Dekker centraal achter in met een onervaren linksback er naast terwijl je BMI op de bank zet. Er zit helemaal geen lijn in of gedachte achter en dan met zo een laatste spreekwoord doen alsof je het helemaal door hebt.. :D
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9118
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Wildcat schreef: 04 jun 2023, 20:42 Dan nog slaat je opstelling echt nergens op. Enerzijds schuil je achter dat dit de contractapelers zijn en zet je Poku rechtsbuiten gebaseerd op vrij weinig maar vervolgens zet je linksbuiten “Aankoop” neer en zet je bijv van Brederode op de bank.

Goes en Dekker centraal achter in met een onervaren linksback er naast terwijl je BMI op de bank zet. Er zit helemaal geen lijn in of gedachte achter en dan met zo een laatste spreekwoord doen alsof je het helemaal door hebt.. :D
Bij BMI moeten we nog zien hoe die terug komt. Dat is een slag om de arm en vervolgens smaak.
Poku speelt toch gewoon rechtsbuiten of spits in de jeugd, daar is niets vreemds aan.
Voor het geld dat is uitgegeven aan Wolfe ga ik er van uit dat ie voor de basis is gehaald, Kerkez was ook onervaren.
Voor linksbuiten is inmiddels al een extra speler gekomen, dus je mag in plaats van aankoop inmiddels van Bommel lezen en ja dat mag je ook omwisselen met van Brederode.

Verder kan je dus over een paar namen best twisten, maar dit zijn de beschikbare poppetjes als iedereen vertrekt die wil/zou moeten vertrekken.
Ik leg gewoon feitelijk op tafel wat er (contractueel) ligt. Je kunt met de poppetjes schuiven, maar het blijven de beschikbare poppetjes tenzij er tegen de verwachting in een paar spelers toch blijven die gewoon hun natuurlijke plekje weer terug pakken.

Puzzelstukje voor puzzelstukje zal het de komende zomer naar een echte basis vormen waar we stapsgewijs over kunnen blijven discussiëren :wink: .
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Bertje
Reservespeler
Berichten: 1624
Lid geworden op: 15 aug 2009, 16:35
Locatie: Sint Pancras

------------------------Matthew-----------------------------

-------Brenet-----Mbuyamba-----BMI-----Møller Wolfe----

--------------Reijnders-----Mijnans----Clasie-----------

------Elayis Tavsan ----- Pavlidis------ Václav Černý----
Laatst gewijzigd door Bertje op 05 jun 2023, 08:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Shota-Arveladze
Ben-Sider
Berichten: 916
Lid geworden op: 27 dec 2020, 13:19
Locatie: Haarlem

Ik zie hier mensen Douvikas noemen, maar dat is echt een waardeloze speler. Dat iemand doelpunten maakt zegt nog niet dat het een goede spits is. Bjorn Johnson scoorde ook 19x voor Ado in de Eredivisie.
"One swallow does not make a summer"
Gebruikersavatar
Bertje
Reservespeler
Berichten: 1624
Lid geworden op: 15 aug 2009, 16:35
Locatie: Sint Pancras

Shota-Arveladze schreef: 05 jun 2023, 08:45 Ik zie hier mensen Douvikas noemen, maar dat is echt een waardeloze speler. Dat iemand doelpunten maakt zegt nog niet dat het een goede spits is. Bjorn Johnson scoorde ook 19x voor Ado in de Eredivisie.
Om hem nu meteen een waardeloze speler te noemen slaat nergens op.
Misschien presteert Douvikas ook goed op een hoger niveau in tegenstelling tot Johnson.
AZ fanatic 4-life
Fanatic
Berichten: 631
Lid geworden op: 28 feb 2004, 12:12
Locatie: alkmaar

Als ik de opstellingen van iedereen hier zo zie dan gaan we er blijkbaar allemaal vanuit dat er een aardige leegloop aan zit te komen.

Ik geloof niet dat AZ onderstaande spelers allemaal tegelijk laat gaan:

- Kerkez (die zal wel gaan gezien recente aankoop en woorden Huiberts)
- Karlsson
- Pavlidis
- Beukema
- de Wit
- Sugawara

Max. 3 basisspelers lijkt mij een goed voornemen.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6544
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Shota-Arveladze schreef: 05 jun 2023, 08:45 Ik zie hier mensen Douvikas noemen, maar dat is echt een waardeloze speler. Dat iemand doelpunten maakt zegt nog niet dat het een goede spits is. Bjorn Johnson scoorde ook 19x voor Ado in de Eredivisie.
Douvikas werkt zich de tering, en is iemand die van niks een doelpunt kan maken. Dat komt bij Utrecht wel goed uit, want die doen maar wat. Lijkt me inderdaad geen spits voor AZ, zeker niet voor die prijs.
Gebruikersavatar
Bertje
Reservespeler
Berichten: 1624
Lid geworden op: 15 aug 2009, 16:35
Locatie: Sint Pancras

AZ fanatic 4-life schreef: 05 jun 2023, 09:16 Als ik de opstellingen van iedereen hier zo zie dan gaan we er blijkbaar allemaal vanuit dat er een aardige leegloop aan zit te komen.

Ik geloof niet dat AZ onderstaande spelers allemaal tegelijk laat gaan:

- Kerkez (die zal wel gaan gezien recente aankoop en woorden Huiberts)
- Karlsson
- Pavlidis
- Beukema
- de Wit
- Sugawara

Max. 3 basisspelers lijkt mij een goed voornemen.
Denk op Beukema en de Wit na dat bovenstaande spelers zullen vertrekken.
Mousa Sidi
Seizoenkaarthouder
Berichten: 489
Lid geworden op: 13 mar 2022, 11:15

Owusu
Van Ewijk - Goes - Dekker- de Wit
Reijnders - Mijnans - Schouten
Manhoef - Meerdink - Poku
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9118
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Bertje schreef: 05 jun 2023, 10:05 Denk op Beukema en de Wit na dat bovenstaande spelers zullen vertrekken.
Dan moet de Wit wel verlengen.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6544
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Mousa Sidi schreef: 05 jun 2023, 10:21 Owusu
Van Ewijk - Goes - Dekker- de Wit
Reijnders - Mijnans - Schouten
Manhoef - Meerdink - Poku
Daarmee wordt je zeker kampioen, in de kkd.
Gebruikersavatar
Bertje
Reservespeler
Berichten: 1624
Lid geworden op: 15 aug 2009, 16:35
Locatie: Sint Pancras

Mousa Sidi schreef: 05 jun 2023, 10:21 Owusu
Van Ewijk - Goes - Dekker- de Wit
Reijnders - Mijnans - Schouten
Manhoef - Meerdink - Poku
Veels te licht en onervaren.
Strijden tegen degradatie in deze samenstelling.
Gebruikersavatar
Bertje
Reservespeler
Berichten: 1624
Lid geworden op: 15 aug 2009, 16:35
Locatie: Sint Pancras

DeZuivelDuivel schreef: 05 jun 2023, 10:51 Dan moet de Wit wel verlengen.
Hoop het niet eerlijk gezegd.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9118
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Bertje schreef: 05 jun 2023, 12:53 Hoop het niet eerlijk gezegd.
Maar dan kan ie toch beter verkocht worden? dan verdien je er nog wat aan.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2335
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

DeZuivelDuivel schreef: 04 jun 2023, 21:06 Bij BMI moeten we nog zien hoe die terug komt. Dat is een slag om de arm en vervolgens smaak.
Poku speelt toch gewoon rechtsbuiten of spits in de jeugd, daar is niets vreemds aan.
Voor het geld dat is uitgegeven aan Wolfe ga ik er van uit dat ie voor de basis is gehaald, Kerkez was ook onervaren.
Voor linksbuiten is inmiddels al een extra speler gekomen, dus je mag in plaats van aankoop inmiddels van Bommel lezen en ja dat mag je ook omwisselen met van Brederode.

Verder kan je dus over een paar namen best twisten, maar dit zijn de beschikbare poppetjes als iedereen vertrekt die wil/zou moeten vertrekken.
Ik leg gewoon feitelijk op tafel wat er (contractueel) ligt. Je kunt met de poppetjes schuiven, maar het blijven de beschikbare poppetjes tenzij er tegen de verwachting in een paar spelers toch blijven die gewoon hun natuurlijke plekje weer terug pakken.

Puzzelstukje voor puzzelstukje zal het de komende zomer naar een echte basis vormen waar we stapsgewijs over kunnen blijven discussiëren :wink: .
Dan blijft het alsnog heel raar dat je op links Aankoop neer zet, zelfs voor van Bommel hadden we nog linksbuitens onder contract. En dat je dan wel Poku noemt blijft vaag en opportunistisch. Doet me denken aan twee jaar terug dat iedereen zijn naam noemde totaal voorbarig. Mensen vinden het interessant om de naam van een jeugdspeler te droppen op amper iets gebaseerd.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9118
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Wildcat schreef: 05 jun 2023, 21:30 Dan blijft het alsnog heel raar dat je op links Aankoop neer zet, zelfs voor van Bommel hadden we nog linksbuitens onder contract. En dat je dan wel Poku noemt blijft vaag en opportunistisch. Doet me denken aan twee jaar terug dat iedereen zijn naam noemde totaal voorbarig. Mensen vinden het interessant om de naam van een jeugdspeler te droppen op amper iets gebaseerd.
Wederom: je hebt simpelweg niet opgelet.
Poku is officieel terug bij de selectie van het eerste gehaald, het is dus niet nergens op gebaseerd.

Bron: https://www.AZ.nl/nl/nieuws/vier-jeugde ... a-selectie

'Wouter Goes, Mexx Meerdink, Rome-Jayden Owusu-Oduro en Lewis Schouten mogen zich met ingang van volgend seizoen definitief speler van AZ 1 noemen. De vier jeugdexponenten schuiven door naar het eerste. Ook Ernest Poku maakt weer volledig deel uit van de A-selectie.'

Rondom dit bericht heeft AZ ook bevestigd dat Maxim Dekker al als onderdeel van het eerste werd beschouwd. Daarmee vullen Goes, Meerdink, Owusu-Oduro, Schouten, Poku én Dekker dus plekken in, in de selectie van het eerste. Over van Bommel en Wolfe is nog niks gezegd, maar vooral bij Wolfe kan ik mij niet voorstellen dat hij voor de bank is gehaald.

Poku op rechts is meer omdat ik vermoed dat Odgaard wel eens naar de spits zou kunnen schuiven. De kans dat er met veel verkopen een rechtsbuiten zal komen is echter bijzonder groot. Als je mijn reacties een beetje gevolgd hebt in de jeugdtopics dan had je gezien dat ik helemaal niet zo'n vertrouwen heb in Poku, maar dat ik hem hier noem heeft meer met bovenstaand bericht te maken.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12465
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

DeZuivelDuivel schreef: 05 jun 2023, 22:06 Wederom: je hebt simpelweg niet opgelet.
Poku is officieel terug bij de selectie van het eerste gehaald, het is dus niet nergens op gebaseerd.

Bron: https://www.AZ.nl/nl/nieuws/vier-jeugde ... a-selectie

'Wouter Goes, Mexx Meerdink, Rome-Jayden Owusu-Oduro en Lewis Schouten mogen zich met ingang van volgend seizoen definitief speler van AZ 1 noemen. De vier jeugdexponenten schuiven door naar het eerste. Ook Ernest Poku maakt weer volledig deel uit van de A-selectie.'

Rondom dit bericht heeft AZ ook bevestigd dat Maxim Dekker al als onderdeel van het eerste werd beschouwd. Daarmee vullen Goes, Meerdink, Owusu-Oduro, Schouten, Poku én Dekker dus plekken in, in de selectie van het eerste. Over van Bommel en Wolfe is nog niks gezegd, maar vooral bij Wolfe kan ik mij niet voorstellen dat hij voor de bank is gehaald.

Poku op rechts is meer omdat ik vermoed dat Odgaard wel eens naar de spits zou kunnen schuiven. De kans dat er met veel verkopen een rechtsbuiten zal komen is echter bijzonder groot. Als je mijn reacties een beetje gevolgd hebt in de jeugdtopics dan had je gezien dat ik helemaal niet zo'n vertrouwen heb in Poku, maar dat ik hem hier noem heeft meer met bovenstaand bericht te maken.
Blijft een vreemde inconsistente opstelling die vooral te zwak is en je weerwoord ook. ;-)
we can come an end
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9118
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

differentcook schreef: 05 jun 2023, 22:29 Blijft een vreemde inconsistente opstelling die vooral te zwak is en je weerwoord ook. ;-)
Het blijven feitelijk onder contract staande spelers die deel uit maken van de selectie. Dit is onderbouwd met bronnen en verklaringen van AZ zelf.

De puzzelstukjes liggen er, hoe je de puzzel legt is een andere vraag.

Deze discussie is voorbij. Het was bedoeld als een aanzet om te spreken over waar nog ruimte zat in de selectie n.a.v. te verwachten verkopen. Jullie zijn er blijkbaar zo diep ontevreden over dat je dan maar op de man gaat spelen.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Plaats reactie