De Basisopstelling

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Az564
Oude garde
Berichten: 1076
Lid geworden op: 12 jun 2007, 10:14

—————————Vindahl—————————
-Yuki———Sam—————BMI———Owen—
—————Reijnders———Midtsjo—————
—Evjen————Pavlidis————Karlsson—
—————————Barasi——————————
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2166
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

Az564 schreef: 02 dec 2021, 19:54 —————————Vindahl—————————
-Yuki———Sam—————BMI———Owen—
—————Reijnders———Midtsjo—————
—Evjen————Pavlidis————Karlsson—
—————————Barasi——————————
Enige twijfelgeval is pavlidis, voor de rest eens.
Az564
Oude garde
Berichten: 1076
Lid geworden op: 12 jun 2007, 10:14

SchoorlAZ schreef: 02 dec 2021, 20:02 Enige twijfelgeval is pavlidis, voor de rest eens.
Pavlidis op 10 gezet omdat ik verwacht dat hij sowieso beter is dan de Wit. Misschien dat hij met een voetballer om hem heen beter uit de verf zou kunnen komen.
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

Az564 schreef: 02 dec 2021, 19:54 —————————Vindahl—————————
-Yuki———Sam—————BMI———Owen—
—————Reijnders———Midtsjo—————
—Evjen————Pavlidis————Karlsson—
—————————Barasi——————————
Op de Wit, Gudmundson en Clasie ben ik wel uitgekeken; het blijft op een enkele wedstrijd teleurstellend met die gasten.
Wellicht dat zo'n opstelling inderdaad meer te bieden heeft. Laat die Pavlidis het dan maar eens proberen om rondom Barasi te spelen.
Gebruikersavatar
Denniz
Oude garde
Berichten: 1431
Lid geworden op: 10 feb 2012, 22:15
Locatie: Swift City

……………..Vindahl
…..
Yuki…….. Sam…..Clasie…… Wijndal
…….
…….…Midtsjo ……. Reijnders
……..
…….Evjen……Gudmundsson…….…Karlsson
……….
…………..Barasi
Gebruikersavatar
Witzer
Ben-Sider
Berichten: 886
Lid geworden op: 18 apr 2012, 08:52

Denniz schreef: 02 dec 2021, 23:53 ……………..Vindahl
…..
Yuki…….. Sam…..Clasie…… Wijndal
…….
…….…Midtsjo ……. Reijnders
……..
…….Evjen……Gudmundsson…….…Karlsson
……….
…………..Barasi
Als AZ nu Veerman haalt op de plaats van Gudmundsson dan is dit een heerlijke opstelling en word het, zeker qua voetbal, weer smullen. Zal de trainer ook plaats moeten maken, want die snapt hier niets van......
Praat geen Poep, doos.
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2308
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

Witzer schreef: 03 dec 2021, 08:31 Als AZ nu Veerman haalt op de plaats van Gudmundsson dan is dit een heerlijke opstelling en word het, zeker qua voetbal, weer smullen. Zal de trainer ook plaats moeten maken, want die snapt hier niets van......
Je weet dat Veerman geen 10 is hea?


Vindahl of Verhulst vind ik momenteel een moeilijke beslissing.

-------------------------Vindahl--------------------------
--Witry-----Beukema-----BMI-------Wijndal--
----------------Midtsjo----Reijnders-------------
--------------------Gudmundsson-------------
--Evjen------------Pavlidis----------Karlsson-


Kan ook Evjen van positie wisselen, kan ook tijdens de wedstrijd dat ze beide regelmatig wisselen en ook van kant met Karlsson om zo de boel onvoorspelbaar te houden. Moraal van het verhaal is dat ik alleen maar technische en handige voetballers op de voorste 4 posities wil hebben.


-------------------------Vindahl--------------------------
--Witry-----Beukema-----BMI-------Wijndal--
----------------Midtsjo----Clasie-------------
--------------------Reijnders-------------
--Evjen------------Pavlidis----------Karlsson-


Daarnaast geloof ik ook wel dat we met Verhulst een stuk stabieler kunnen zijn, kan hem nog niet helemaal goed beoordelen maar grote kans dat hij er meer uit houdt dan Vindahl.

Witry krijgt voorlopig de voorkeur boven Sugawara. Sugawara is veel te grillig en vaak slap in het pure verdedigen, daarnaast mag Witry laten zien waarom hij bij zijn vorige club een uitblinker was en zijn redelijke scorende vermogen komt ons ook ten goede.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Witzer schreef: 03 dec 2021, 08:31 Als AZ nu Veerman haalt op de plaats van Gudmundsson dan is dit een heerlijke opstelling en word het, zeker qua voetbal, weer smullen. Zal de trainer ook plaats moeten maken, want die snapt hier niets van......
Clasie in de verdediging is natuurlijk wel een noodoplossing. Tegen de meeste clubs in de eredivisie kan het wel, maar tegen sterke tegenstanders (top 3, Europees) komt Clasie als CV wel tekort. Beter is het om afscheid te nemen van BMI en een echte CV te halen. Gudmundsson verlengt niet dus kans is groot dat die in de winterstop weg gaat, Maar Veerman vind ik geen goede oplossing: veel te duur (richting de 10 miljoen) en ik vraag mij af of hij wel echt de versterking is die AZ nodig heeft. Daarnaast is de nummer 10 positie de sterkst bezette positie bij talenten die daar kunnen spelen: o.a. Taabouni en Oosting kunnen daar spelen (beide vullen het op een iets andere manier in, dus kan ook nog per wedstrijd bekeken worden wat het beste is). Oosting is een beetje het type Til die ook veel diepgang heeft op die positie, terwijl Taabouni meer een technische spelverdeler is. In nood zijn er nog veel meer spelers die daar kunnen spelen. Ik zou het geld dat je voor Veerman uitspaart liever in een echt goede spelverdeler van achteruit (verdedigende middenvelder) steken. Een echt goede vervanger voor Koopmeiners.

Ik vind het wel mooi dat eindelijk meer mensen zien dat onze talenten echt wel iets kunnen Barasi heeft maar heel kort gespeeld maar wel meteen zijn visitekaartje afgegeven. Nu is het tijd om die talenten echt kansen te gaan geven: Evjen, Reijnders, Taabouni, Oosting, Barasi. Daarmee zou AZ een goed signaal naar alle talenten en de jeugdopleiding afgeven. En dat is best belangrijk want komende jaren komen er heel veel grote talenten aan waarmee er allemaal contracten zullen moeten worden verlengd (of ze lopen gratis weg).
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2308
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

multatuli schreef: 03 dec 2021, 09:05 Clasie in de verdediging is natuurlijk wel een noodoplossing. Tegen de meeste clubs in de eredivisie kan het wel, maar tegen sterke tegenstanders (top 3, Europees) komt Clasie als CV wel tekort. Beter is het om afscheid te nemen van BMI en een echte CV te halen. Gudmundsson verlengt niet dus kans is groot dat die in de winterstop weg gaat, Maar Veerman vind ik geen goede oplossing: veel te duur (richting de 10 miljoen) en ik vraag mij af of hij wel echt de versterking is die AZ nodig heeft. Daarnaast is de nummer 10 positie de sterkst bezette positie bij talenten die daar kunnen spelen: o.a. Taabouni en Oosting kunnen daar spelen (beide vullen het op een iets andere manier in, dus kan ook nog per wedstrijd bekeken worden wat het beste is). Oosting is een beetje het type Til die ook veel diepgang heeft op die positie, terwijl Taabouni meer een technische spelverdeler is. In nood zijn er nog veel meer spelers die daar kunnen spelen. Ik zou het geld dat je voor Veerman uitspaart liever in een echt goede spelverdeler van achteruit (verdedigende middenvelder) steken. Een echt goede vervanger voor Koopmeiners.

Ik vind het wel mooi dat eindelijk meer mensen zien dat onze talenten echt wel iets kunnen Barasi heeft maar heel kort gespeeld maar wel meteen zijn visitekaartje afgegeven. Nu is het tijd om die talenten echt kansen te gaan geven: Evjen, Reijnders, Taabouni, Oosting, Barasi. Daarmee zou AZ een goed signaal naar alle talenten en de jeugdopleiding afgeven. En dat is best belangrijk want komende jaren komen er heel veel grote talenten aan waarmee er allemaal contracten zullen moeten worden verlengd (of ze lopen gratis weg).
Veerman is juist die spelverdeler type Koopmeiners en geen nummer 10. Ik zou Taabouni wel eens op 10 willen zien tegen een tegenstander die de ruimtes klein houdt en vooral naar Alkmaar komt om te verdedigen. Jansen moet veel meer spelen met de mogelijkheden in verschillende spelers die hij heeft, hij doet nu telkens maar het zelfde met De Wit en Pavlidis, waar vooral eerst genoemde totaal niet is geschikt voor dit soort wedstrijden.

Ik denk dat iedereen voor het inzetten van talenten is maar wel verstandig, Oosting is een type Til/De Wit, dat is zijn pech maar die hebben we nu niet nodig. Niemand zal Abouhklal liever zien invallen dan een Barasi of Taabouni, Barasi liet in 6 minuten tijd zien over veel meer kwaliteit te beschikken dan de onhandige druisdige Zakaria.

Maar net als bij Beukema hoeft dit voor Jansen niks te betekenen, die durft bijna geen spelers te passeren omdat hij bang is dat ze gaan klagen of zijn band met hen onder druk komt te staan. Enkel Gudmundsson durft hij dat bij.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Wildcat schreef: 03 dec 2021, 09:12 Veerman is juist die spelverdeler type Koopmeiners en geen nummer 10. Ik zou Taabouni wel eens op 10 willen zien tegen een tegenstander die de ruimtes klein houdt en vooral naar Alkmaar komt om te verdedigen. Jansen moet veel meer spelen met de mogelijkheden in verschillende spelers die hij heeft, hij doet nu telkens maar het zelfde met De Wit en Pavlidis, waar vooral eerst genoemde totaal niet is geschikt voor dit soort wedstrijden.

Ik denk dat iedereen voor het inzetten van talenten is maar wel verstandig, Oosting is een type Til/De Wit, dat is zijn pech maar die hebben we nu niet nodig. Niemand zal Abouhklal liever zien invallen dan een Barasi of Taabouni, Barasi liet in 6 minuten tijd zien over veel meer kwaliteit te beschikken dan de onhandige druisdige Zakaria.

Maar net als bij Beukema hoeft dit voor Jansen niks te betekenen, die durft bijna geen spelers te passeren omdat hij bang is dat ze gaan klagen of zijn band met hen onder druk komt te staan. Enkel Gudmundsson durft hij dat bij.
Ik weet dat Veerman meer die positie is, maar wilde daar niet weer over beginnen. Ik vind Veerman veel te duur en betwijfel of hij de kwaliteiten en mentaliteit heeft die we nodig hebben op die positie. Ik vergelijk hem daarin met Patrick Berg, die duidelijk wel die kwaliteiten heeft en nog goedkoper is ook. Zelfs als die niet meer haalbaar is (wat waarschijnlijk het geval is), dan moet er ergens ter wereld nog wel een goede speler te vinden zijn die de positie van Koopmeiners kan overnemen die wel de nodige kwaliteiten heeft. Ik weet zelfs nog wel een speler maar die ga ik hier niet meer opnoemen.

Wat talenten betreft zijn er hier een paar (zoals o.a. Bob Ross en AZ4life) die tot voor kort heel hard liepen te roepen dat onze talenten er totaal niet aan toe zijn en dat het terecht is dat zij geen speeltijd krijgen. Ondertussen hebben Reijnders, Evjen en nu ook Barasi al laten zien dat ze wel iets kunnen. Oosting heeft die kans nog niet gehad (behalve op een totaal verkeerde positie), maar die kan ook echt wel voetballen. Hetzelfde geld voor Taabouni, die jongen heeft echt wel talent, maar komt niet vooruit omdat hij van onze trainer de volgende stap niet mag maken.
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2308
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

multatuli schreef: 03 dec 2021, 09:44 Ik weet dat Veerman meer die positie is, maar wilde daar niet weer over beginnen. Ik vind Veerman veel te duur en betwijfel of hij de kwaliteiten en mentaliteit heeft die we nodig hebben op die positie. Ik vergelijk hem daarin met Patrick Berg, die duidelijk wel die kwaliteiten heeft en nog goedkoper is ook. Zelfs als die niet meer haalbaar is (wat waarschijnlijk het geval is), dan moet er ergens ter wereld nog wel een goede speler te vinden zijn die de positie van Koopmeiners kan overnemen die wel de nodige kwaliteiten heeft. Ik weet zelfs nog wel een speler maar die ga ik hier niet meer opnoemen.

Wat talenten betreft zijn er hier een paar (zoals o.a. Bob Ross en AZ4life) die tot voor kort heel hard liepen te roepen dat onze talenten er totaal niet aan toe zijn en dat het terecht is dat zij geen speeltijd krijgen. Ondertussen hebben Reijnders, Evjen en nu ook Barasi al laten zien dat ze wel iets kunnen. Oosting heeft die kans nog niet gehad (behalve op een totaal verkeerde positie), maar die kan ook echt wel voetballen. Hetzelfde geld voor Taabouni, die jongen heeft echt wel talent, maar komt niet vooruit omdat hij van onze trainer de volgende stap niet mag maken.
Denk je echt dat Patrick Berg niet meer haalbaar is? Gezien het geld wat AZ aan Veerman wilde uitgeven volgens de geruchten dan zouden ze voor Berg toch ook wel hun limiet van 2,5 miljoen moeten kunnen overschrijden als hij echt zo goed is. Ergens is de keuze voor iemand uit eigen competitie wel te verantwoorden omdat je veel beter hebt kunnen scouten omdat je de weerstand van de tegenstanders/competite veel beter kent. Met scandinavie is dat toch wat lastiger.

Wat betreft Barasi; hij viel 5 minuten goed in maar eigenlijk kunnen we hier natuurlijk vrij weinig uit op maken en lopen we misschien ook wel op de zaken vooruit. Ja naast Aboukhlal leek hij een verademing. Ik wil hem wel eens een langere invalbeurt zien, maar dat gaat waarschijnlijk dit jaar niet vaak gebeuren gezien wat Jansen na de wedstrijd zei.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Wildcat schreef: 03 dec 2021, 12:47 Denk je echt dat Patrick Berg niet meer haalbaar is? Gezien het geld wat AZ aan Veerman wilde uitgeven volgens de geruchten dan zouden ze voor Berg toch ook wel hun limiet van 2,5 miljoen moeten kunnen overschrijden als hij echt zo goed is. Ergens is de keuze voor iemand uit eigen competitie wel te verantwoorden omdat je veel beter hebt kunnen scouten omdat je de weerstand van de tegenstanders/competite veel beter kent. Met scandinavie is dat toch wat lastiger.

Wat betreft Barasi; hij viel 5 minuten goed in maar eigenlijk kunnen we hier natuurlijk vrij weinig uit op maken en lopen we misschien ook wel op de zaken vooruit. Ja naast Aboukhlal leek hij een verademing. Ik wil hem wel eens een langere invalbeurt zien, maar dat gaat waarschijnlijk dit jaar niet vaak gebeuren gezien wat Jansen na de wedstrijd zei.
-> stukje over Patrick Berg verplaatst naar schaduw elftal ->

Uiteraard is nog lang niet zeker dat Barasi nu al een echte versterking is voor het 1e van AZ, maar als een slechte speler als Aboukhlal ELKE week circa 15 a 20 minuten speeltijd krijgt, en nog steeds niet beter wordt, dan kan die speeltijd beter besteed worden aan talenten die nog wel de kans hebben om nuttig te worden voor het 1e. Barasi is er daarvan zeker 1. Als ik zie hoe hij bij Jong AZ voetbalt, dan heeft hij echt talent. Barasi zou zomaar binnen 1 a 2 seizoen de basisspits kunnen zijn die de ballen erin schiet voor AZ. Maar dan moet hij wel:
1. genoeg vertrouwen hebben om bij AZ te verlengen (want is nog steeds niet gebeurd)
2. speeltijd krijgen op een hoger niveau dan Jong AZ om zich verder te ontwikkelen.
Gebruikersavatar
Witzer
Ben-Sider
Berichten: 886
Lid geworden op: 18 apr 2012, 08:52

multatuli schreef: 03 dec 2021, 09:05 Clasie in de verdediging is natuurlijk wel een noodoplossing. Tegen de meeste clubs in de eredivisie kan het wel, maar tegen sterke tegenstanders (top 3, Europees) komt Clasie als CV wel tekort. Beter is het om afscheid te nemen van BMI en een echte CV te halen. Gudmundsson verlengt niet dus kans is groot dat die in de winterstop weg gaat, Maar Veerman vind ik geen goede oplossing: veel te duur (richting de 10 miljoen) en ik vraag mij af of hij wel echt de versterking is die AZ nodig heeft. Daarnaast is de nummer 10 positie de sterkst bezette positie bij talenten die daar kunnen spelen: o.a. Taabouni en Oosting kunnen daar spelen (beide vullen het op een iets andere manier in, dus kan ook nog per wedstrijd bekeken worden wat het beste is). Oosting is een beetje het type Til die ook veel diepgang heeft op die positie, terwijl Taabouni meer een technische spelverdeler is. In nood zijn er nog veel meer spelers die daar kunnen spelen. Ik zou het geld dat je voor Veerman uitspaart liever in een echt goede spelverdeler van achteruit (verdedigende middenvelder) steken. Een echt goede vervanger voor Koopmeiners.

Ik vind het wel mooi dat eindelijk meer mensen zien dat onze talenten echt wel iets kunnen Barasi heeft maar heel kort gespeeld maar wel meteen zijn visitekaartje afgegeven. Nu is het tijd om die talenten echt kansen te gaan geven: Evjen, Reijnders, Taabouni, Oosting, Barasi. Daarmee zou AZ een goed signaal naar alle talenten en de jeugdopleiding afgeven. En dat is best belangrijk want komende jaren komen er heel veel grote talenten aan waarmee er allemaal contracten zullen moeten worden verlengd (of ze lopen gratis weg).
Groot deel met je eens. Oosting is in mijn ogen ook een prima vervanger voor de Wit. Veel loopvermogen zoals de Wit, maar kan daarentegen wel voetballen. Clasie kan prima naast Beukema. Veel meer voetbal van achteruit. Verdedigend gaan we er niet op achteruit. BMI is traag in alles. Veerman heb ik aantal malen live zien spelen. Vind ik 1 van de beste middenvelders van Nederland. Denk dat hij de missing link is bij AZ. Kan alles. Verdedigend en aanvallend. Als echte volendammer voetbalt hij graag in de buurt. Misschien is ie te prijzig, maar zeker nog een keer proberen.
Praat geen Poep, doos.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Witzer schreef: 03 dec 2021, 13:09 Groot deel met je eens. Oosting is in mijn ogen ook een prima vervanger voor de Wit. Veel loopvermogen zoals de Wit, maar kan daarentegen wel voetballen. Clasie kan prima naast Beukema. Veel meer voetbal van achteruit. Verdedigend gaan we er niet op achteruit. BMI is traag in alles. Veerman heb ik aantal malen live zien spelen. Vind ik 1 van de beste middenvelders van Nederland. Denk dat hij de missing link is bij AZ. Kan alles. Verdedigend en aanvallend. Als echte volendammer voetbalt hij graag in de buurt. Misschien is ie te prijzig, maar zeker nog een keer proberen.
Clasie brengt inderdaad meer voetbal achterin en daarom denk ik ook dat het prima kan werken tegen 14 van de 17 andere clubs in de eredivisie. Maar tegen de topclubs en in Europa heb je een echte verdediger nodig denk ik.

Als AZ Veerman voor een schappelijke prijs op kan halen, lijkt het mij ook prima, maar voor de belachelijk hoge bedragen die Heerenveen vraagt moeten we niet meer aan beginnen. AZ heeft daar al meerdere keren een fout mee gemaakt (zie Alvonso Alves, waarbij AZ nog genaaid werd ook door Heerenveen).
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

Met de twee nieuwe versterkingen zal er qua basisopstelling niet veel veranderd worden,
ik denk dat Evjen nu de beoogde rechter aanvaller zal zijn onder Jansen en Sowah erin wordt gebracht als de Noor verstek laat gaan.
Maar tegen PSV dit weekend gok ik dat Jansen Witry rechtsback zet en Sugawara hangend op rechts

Karlsson - Pavlidis - Evjen
Clasie - De Wit - Midstjo
Wijndal - Martins Indi - Hatzidiakos - Sugawara
Vindahl

backups:
Zakaria - Barasi - Sowah/Poku
Koopmeiners - Taabouni - Reijnders
Kerkez - Velthuis - Beukema - Witry
Verhulst
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Dit topic is overbodig geworden met de huidige selectie. Je hebt misschien 13/14 basiswaardige spelers (Beukema, Witry en Reijnders van de bank, Sowah moet nog blijken). Zodra er wat blessures/schorsingen komen mag je blij zijn als er daarvan 11 beschikbaar zijn.
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

SimonPoulsen schreef: 01 feb 2022, 11:59 Dit topic is overbodig geworden met de huidige selectie. Je hebt misschien 13/14 basiswaardige spelers (Beukema, Witry en Reijnders van de bank, Sowah moet nog blijken). Zodra er wat blessures/schorsingen komen mag je blij zijn als er daarvan 11 beschikbaar zijn.
Helemaal eens. En dan gaan er flink wat mensen spijt krijgen van de verafgoding van iedere willekeurige jeugdspeler uit de opleiding. Want dan gaat het natuurlijk puntverlies regenen.
Hup AZ.
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

Vandaag bij Oranje weer gezien hoe sterk je kan zijn met een echte creatieve aanvallende nr.10 kort achter de spitsen.
De spitsen kunnen gevoed worden en zelf komt deze aanvallende middenvelder regelmatig in scoringspositie.
Als je speelt zoals Louis (1-3-4-1-2) hoeft je ook niet zo bang te zijn dat zo'n lichtvoetige creatieve 10 zijn mannetje laat lopen gezien het blok wat daar achter staat.
Jansen heeft het nog nooit geprobeerd om die Taabouni daar eens te gebruiken maar dat lijkt me nu echt de ideale positie voor die jongen; heeft de steekpass, de dribbel en een prima schot waardoor die zich heerlijk kan uitleven met spelers als Karlsson en Pavlidis net voor hem.
Ik denk dat we aanvallend zo veel meer mogelijkheden kunnen creëren (ook door het gebrek aan een echte rechtsbuiten) en verdedigend zo ook stabiel staan, waardoor we de fysieke kracht van de Wit niet meer zo nodig hebben. Ook een prima plekje voor zo'n behendige speler als Odgaard waar AZ regelmatig voor op de tribune zit.

---------------Vindahl----------------
--------Panta---Beukema------Indi-----
Yuki-----Midtsjo----Clasie------Wijndal
--------------Taabouni-----------------
---------Pavlidis-----Karlsson---------
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2166
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

De Rode Baron schreef: 27 mar 2022, 00:11 Vandaag bij Oranje weer gezien hoe sterk je kan zijn met een echte creatieve aanvallende nr.10 kort achter de spitsen.
De spitsen kunnen gevoed worden en zelf komt deze aanvallende middenvelder regelmatig in scoringspositie.
Als je speelt zoals Louis (1-3-4-1-2) hoeft je ook niet zo bang te zijn dat zo'n lichtvoetige creatieve 10 zijn mannetje laat lopen gezien het blok wat daar achter staat.
Jansen heeft het nog nooit geprobeerd om die Taabouni daar eens te gebruiken maar dat lijkt me nu echt de ideale positie voor die jongen; heeft de steekpass, de dribbel en een prima schot waardoor die zich heerlijk kan uitleven met spelers als Karlsson en Pavlidis net voor hem.
Ik denk dat we aanvallend zo veel meer mogelijkheden kunnen creëren (ook door het gebrek aan een echte rechtsbuiten) en verdedigend zo ook stabiel staan, waardoor we de fysieke kracht van de Wit niet meer zo nodig hebben. Ook een prima plekje voor zo'n behendige speler als Odgaard waar AZ regelmatig voor op de tribune zit.

---------------Vindahl----------------
--------Panta---Beukema------Indi-----
Yuki-----Midtsjo----Clasie------Wijndal
--------------Taabouni-----------------
---------Pavlidis-----Karlsson---------

Eigenlijk helemaal niet zo'n gek idee.
Dit zorgt er ook voor dat (mijn paradepaardje onderhand) het spel breed gehouden wordt.
Karlsson kan uitwijken naar de flanken en Wijndal kan hier alsnog overheen komen. Ik heb toevallig vandaag (voor jullie gisteren) nog gezegd dat AZ een tegenstander fysiek helemaal kapot kan spelen. Met deze tactiek zou dat misschien ook beter tot uiting komen. Als Taabouni niet voldoet kan je het proberen met Evjen of De Wit.

Kanttekening is dat we waarschijnlijk een nieuwe 10 nodig hebben volgend seizoen, maar de plus is dat we geen rechtsbuiten meer hoeven halen.
BMI is echter veel te traag voor dit systeem. Wijndal heeft de neiging om voorin een impact te willen maken, als BMI soms achter een rechtsbuiten aan moet, dan vermoed ik dat hij dit met regelmaat flink zal verliezen.
In onze huidige systeem zitten echter ook genoeg problemen.

Ik vind het zeker het proberen (eerst in training natuurlijk) waard.
Goede inventieve vinding van je!
Gebruikersavatar
dirkjan
Goalscorer
Berichten: 3133
Lid geworden op: 09 mar 2006, 18:25
Locatie: Kolhorn
Contacteer:

Dit is toch gewoon de 5-3-2 variant met Yuki en Wijndal ergens anders ingetekend?
Wie zijn vrijheden wil opgeven voor veiligheid, zal uiteindelijk geen van beide hebben.
Plaats reactie